Skocz do zawartości

[Opony] Ocena stanu zużycia i pomoc w dobraniu nowej


tomkusi1

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki , a mógłbyś mi powiedzieć ile jeszcze mogę na nich pojeździć ,ile mogę się na nich rozpędzić ? Gdyż jak jadę do szkoły to jest fajna droga tylko nie wiem czy w pewnym momencie nie straci przyczepności ?

 do szkoły to jest fajna droga tylko nie wiem czy w pewnym momencie nie straci przyczepności ?
 
 
 
Jest to rower górski ( stary ) ale jeżdzę po mieśćie.
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj wybacz za długą nie obecność  zaproponuję ci Continental Race-King X-king drut 2.2  , Geax Saguaro drut 2.0 bądź Schwalbe Black Jack  na centrumrowerowym masz przecenę z 50 na 30 zł Ale szerokość 1.90 pomyśl też o Szwabach  Black shark 2.10 szerokość ale ma średnie opory toczenia za 36 na centrum . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolega nie chce stracić przyczepności , po drugie kolega śmiga po mieście rowerem górskim . Kupując opony do miasta jest zmuszony jeździć po terenie jakie przedstawia ci miasto ... Lapidarnie ujmując : Opona mtb daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Opona mtb daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . 

Tyle tyko że na asfalcie opona mtb sprawuje się bardzo miernie, a na mokrym asfalcie sprawuje się już bardzo źle. Jako dojazdówka i do przejechania miasta w bez ekstremy to ok, ale jak chcesz agresywnie ciąć zakręty i rypać po skosach to lepiej użyć innych opon, np do streetu. 


 

 

daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . 

To samo można powiedzieć o oponach do trekingu... ale nie do końca tak jest, każda z tych opon zajmuje inne miejsce pomimo tego że części ich przeznaczenia się pokrywa to nie są optymalne w tych samych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa przyczepność opon z bieżnikiem występuje tylko na nawierzchni, w którą tenże bieżnik jest się w stanie wgryźć (piasek, błoto, żwir).

Asfalt i beton nie są takimi nawierzchniami, choćby nie wiem jak nierówne były; nie będzie zysku na przyczepności, tylko zwiększone opory i bzyczenie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tyle tyko że na asfalcie opona mtb sprawuje się bardzo miernie, a na mokrym asfalcie sprawuje się już bardzo źle.

 

To zbytnie uogólnienie, bo wiele zależy od konstrukcji bieżnika, twardości mieszanki oraz ciśnienia. Opony stosowane w sportach grawitacyjnych bardzo dobrze kleją się w każdych warunkach (mam doświadczenia z Kenda Nevegal). Problemem są zwykle duże opory toczenia (dyskwalifikujące oponę z codziennego użycia w mieście) i miękka mieszanka (szybkie zużycie). Przerobiłem już kilka modeli opon z grupy city/tour. Z trzymaniem się np w zakrętach jest naprawdę różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To zbytnie uogólnienie, bo wiele zależy od konstrukcji bieżnika, twardości mieszanki oraz ciśnienia.

Przecież ja piszę ogólnie, bez podania konkretnej opony.

 

 

 

Opony stosowane w sportach grawitacyjnych bardzo dobrze kleją się w każdych warunkach (mam doświadczenia z Kenda Nevegal).
 

Niestety, nie. Są projektowane pod inny teren niż asfalt i beton. Kenda Nevegal tak w ogóle to jest jedna z gorszych opon, nawet w mieszance StickE.

 

 

 

Problemem są zwykle duże opory toczenia (dyskwalifikujące oponę z codziennego użycia w mieście) i miękka mieszanka (szybkie zużycie).

 

To nie do końca jest słuszne stwierdzenie, są opony o bardzo małym oporze toczenia, ale i tak bez sensu jest ich używanie w mieście.

Żadna opona mtb nie będzie optymalnie działać na asfalcie na betonie zaś z opon mtb tylko te do streetu i na suche warunki - im mn iejsza kostka tym lepiej.

 

 

 

Przerobiłem już kilka modeli opon z grupy city/tour.

 

Co do tych opon to nie mam żadnego doświadczenia.

 

 

 

Adaśko przecież autor napisal że będzie jeździł po mieście więc kupowanie gumy mtb jest bez najmniejszego sensu .
 

 

I to tyle w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety, nie. Są projektowane pod inny teren niż asfalt i beton. Kenda Nevegal tak w ogóle to jest jedna z gorszych opon, nawet w mieszance StickE.

 

Na tle opon trekingowych Nevegal dostaje u mnie bardzo mocną 4+ za przyczepność. Ale z definicji nabywanie opon MTB do miejskiej jazdy to bardzo zły pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na tle opon trekingowych Nevegal dostaje u mnie bardzo mocną 4+ za przyczepność.

No dobrze, jednak jaki ma sens porównywanie tak skrajnych opon ? Nie tędy droga, choć przyznaję z musu muszę czasem przemknąć przez miasto na oponach mtb, dopóki jest sucho to nie ma problemu w sumie, chyba że jest rozsypany piasek na asfalcie, ale jak jest mokro to przednie koło lubi sobie myszkować. Bardzo słaba sprawa, ale skilla można podnieść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...