Skocz do zawartości

[opony 28] wytrzymałe głównie na asfalt


chudeusz09

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję opon głównie do jazdy po asfalcie i utwardzonych szutrach (95/5%). Obecna rubena z tyłu znika w oczach a na liczniku dopiero 2,5kkm Zależy mi na niskich oporach, względnie niskiej wadze (<600g) i wytrzymałości żebym nie musiał wymieniać opon 2x na sezon. Da się to pogodzić w cenie max 90-100zł/szt? Przebiegi powyżej 1kkm/m-c. Moje typy (nie wiem czy słuszne):

Schwalbe marathon racer

Schwalbe hurricane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam schwalbe marathon racer 28 x 1.35 folding przejechane już ponad 7kkm i ślady zużycia są znikome (99% tras to asfalt). Prędkość, wytrzymałość i poziom głośności rewelacja. Ani jednej gumy nie złapałem. Na szutrach i utwardzonych drogach leśnych też dają radę, ale oczywiście nie ma się co spodziewać cudów, głęboki piach to mocno rzuca rower na boki. Dodatkowo są bardzo lekkie, poniżej 400gram.

Zdecydowanie polecam te oponki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe są węższe niż w oznaczeniach, ale to pewnie zależy też od obręczy. Moje Dureme 622x50 dla przykładu na obręczy 18mm wewnętrznie miały 44mm a teraz jak się trochę wytłukły to mają 47mm.

Schwalbe Big Apple 29'' 2.35 (622x60) mają tę samą szerokość na moich obręczach co Bontrager 29'' 2.2 (622x54).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadły mi w oko jeszcze schwalbe silento. Racery kuszą ale czytam sporo o kiepskiej przyczepności na nieco luźniejszej nawierzchni i o tym że lekki piasek na zakręcie = gleba. Zastanawiam się czy to nie za duży "slick" jak dla mnie. Bieżnik tej silento wydaje się być bardziej "przyczepny" na krawędziach ale znam się na tym jak.... Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz porównanie opon schwalbe silento

 

31cXDMNoPIL.jpg

 

i polecanej przeze mnie Continental Travel Contact

 

travelcontact_de-data.png

 

Mam i jedną i drugą oponę z tym, że Schwalbe ujeżdża moja córa a Continentala ujeżdża moja żona i ja.

  • Schwalbe jest oponą delikatniejszą o bardziej miękkiej mieszance gumy zarówno na czole opony jak i na klockach. Miększa mieszanka będzie się szybciej zużywać.
  • W Continentalu klocki boczne są większe niż u Schwalbe więc wjeżdżając w lużne podłoże masz lepsze trzymanie.

Czy oczekujesz jeszcze jakiś informacji?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta oponka ma bardzo symboliczne klocki boczne. Czoło opony jest gładka a na bokach jest jakby gęsia skórka, która kompletnie nie posiada żadnego trzymania w terenie. To oponka tylko na asfalt i bałbym się na niej wchodzić w zakręty z niewielką ilością miękkiego podłoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję opon głównie do jazdy po asfalcie i utwardzonych szutrach (95/5%). Obecna rubena z tyłu znika w oczach a na liczniku dopiero 2,5kkm Zależy mi na niskich oporach, względnie niskiej wadze (<600g) i wytrzymałości żebym nie musiał wymieniać opon 2x na sezon. Da się to pogodzić w cenie max 90-100zł/szt? Przebiegi powyżej 1kkm/m-c. Moje typy (nie wiem czy słuszne):

Schwalbe marathon racer

Schwalbe hurricane

Cześć,

W dziale sprzedam jest moja oferta na polecane tutaj Continental Travel Contact 1,75 . Używane na asfalcie ok. 1000 km. Za 110 / komplet odsprzedam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie n pierwszym miejscu są racery. Przekonują mnie właściwości tej opony na asfalcie. Wątpliwości mam tylko co do jazdy po bardziej luźnych nawierzchniach. Dla porównania wrzucę na czym jeżdżę teraz

http://m.allegro.pl/opona-28-rubena-700x40c-v66-flash-i4631117934.html

Jeśli racery zapewnią podobne właściwości w terenie i lepsze na asfalcie (nie wspomnę o wytrzymałości) to raczej je zakupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłaniam się najbardziej ku marathon racer. Pytanko do użytkowników. Jaka jest rzeczywista szerokość tej opony w rozmiarze 38c lub 35c? Teraz jeżdżę na 40c (rzeczywista szerokość 38mm) i nie wiem czy 35c nie będzie zbyt wąska. Z tego co wykopałem w sieci to szerokość zależna jest też od szerokości obręczy. Moje będą DT swiss 535. Według danych producenta ~25,2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta oponka ma bardzo symboliczne klocki boczne. Czoło opony jest gładka a na bokach jest jakby gęsia skórka, która kompletnie nie posiada żadnego trzymania w terenie. To oponka tylko na asfalt i bałbym się na niej wchodzić w zakręty z niewielką ilością miękkiego podłoża.

 

Tu sie nie zgodzę, na tej oponie (1.6) zaliczyłem wjazd na Szyndzielnie, Błatnią , kilka hałd itp. więc w terenie daje sobie radę. Co do wytrzymałości to mam przejechane 6k i opona jest w bardzo dobrym stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...