gad Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Szkoda mi na zimę mojego CUBE LTD RACE 29 i zastanawiam się, czy kupić jakiś tani rower górski i przerobić go na SINGLE SPEED ? Rower taki nie ma przerzutek i będzie nim ciężej jezdzić, ale mniej części będzie narażonych na działanie soli. Jeśli rower na zimę to koła 26" czy 28-29" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Zimą nawierzchnia bardziej zmienna jest niż latem i na ulubionej ddr możesz spotkać cieniutką i szybką warstwę świeżego śniegu, zlodowaciałe koleiny śnieżne a na jezdni ciężkie błoto pośniegowe. Praktycznie zimą a dokładniej po opadach śniegu na każdej drodze są inne warunki śnieżne od suchej czy odśnieżonej jezdni, przez błoto pośniegowe na drogach lokalnych po kompletnie nie odśnieżone ddry chodniki czy alejki parkowe. Dlatego single speed to nie najlepszy pomysł i odnoszę się tylko do jazdy komunikacyjnej. Przydałby się chociaż napęd 1x7. Co do terenu to się nie wypowiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Wszystko zależy jak potraktujesz tą jazdę. Czy to jazda w warunkach leśno-terenowych, czy tylko dojazdy do pracy? Na miasto powinno wystarczyć, warto tylko zastanowić się nad doborem odpowiedniego przełożenia. NIe musi to być nawet typowy singiel, wystarczy zdemontować przerzutki i zapleść łańcuch na odpowiednich trybach korby i kasety. Natomiast na "treningi" w lesie na pewno nie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Natomiast na "treningi" w lesie na pewno nie wystarczy. Piszesz to z wlasnego doswiadczenia czy takcisiezdawa? Bo ja zaryzykuje twierdzenie, poparte wlasnym, kilkuletnim doswiadczeniem, ze singiel nadaje sie na treningi tak jak kazdy inny rower... A na miasto jako zimowka to juz wogole... Kwestia przelozenia i wyboru opon. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 do treningu singiel jest super bo wymusza kręcenie pełnymi kołami korb, każdy kolarz na początku okresu przygotowawczego wraca do podstaw czyli prawidłowego kręcenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Piszesz to z wlasnego doswiadczenia czy takcisiezdawa? Tak, piszę z doświadczenia, co prawda było to dawno temu w czasach kiery triumfy święcił rower przełajowy, Ale chyba nie powiecie panowie, że jest to wygodne, efektywne, czy w końcu bezpieczne. Piszę o treningu, nie o jeździe po lesie. A na miasto jako zimowka to juz wogole... Napisałem przecież że myślę tak samo. Kwestia przelozenia i wyboru opon. Jeśli czepiamy się szczegułów to hamulce już nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kapibara Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Skoro zamierzasz kupić TANI rower górski to po co go przerabiać na single speed'a? Chyba Ci nie szkoda Shimano SIS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Szkoda mi na zimę mojego CUBE LTD RACE 29 Wbrew pozorom to zima nie wpływa szczególnie niszcząco na rower pod warunkiem odpowiedniej codziennej pielęgnacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Rower głównie ma służyć na dojazdy do pracy po mieście. A Shimano SIS może nie wytrzymać mojej wagi 115 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 13 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Czasem, to mi ręce normalnie opadają na "podpowiedzi" co poniektórych użytkowników tego forum.I już nic nie chce się pisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Jak już ci wcześniej wspomniałem miasto miastu nie równe podobnie jak warunki drogowe. U mnie sezon rowerowy trwa nieprzerwanie od kilkunastu lat więc mam kilkanaście zim za sobą. Niby mieszkam w Warszawie i dookoła mam wiele odśnieżonych dróg na których sporadycznie występują ciężkie warunki zimowe ale na łącznikach pomiędzy głównymi drogami nie jest już tak łatwo. Dlatego do miasta SS jest wystarczający jeśli będziesz poruszał się głównymi ulicami. O poruszaniu się po DDRach zapomnij bo od kilkunastu lat niezmiennie wygladają tak samo czyli zalega na nich gruba warstwa śniegu, zlodowaciałego śniegu i zasp śnieżnych. Nawet jak DDRy są udeptane przez pieszych to poruszanie się po takiej nawierzchni jest koszmarem i mogę porównać to do jazdy po kocich łbach. Zatem jak wygląda twoja droga do pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Wbrew pozorom to zima nie wpływa szczególnie niszcząco na rower pod warunkiem odpowiedniej codziennej pielęgnacji. Parę lat temu jeździłem przez całą zimę i na wiosnę miałem do wymiany łańcuch,kasetę, tylną przerzutkę,linkę do niej, pośniedziałe obręcze i szprychy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Zużycie łańcucha i kasety jest naturalne. Zapewne po letniej półrocznej jeździe i tak wymieniasz łańcuch i kasetę. Linki i pancerze także się zużywają ale to kosztuje grosze więc nie ma co biadolić. Po każdej jeździe rower należy przepłukać wodą a wówczas nie będzie żadnych widocznych śladów zużycia. Najgorsza jest sól i temperatury w okolicach zera. Ja na zimę złożyłem zimówkę i wymieniam w niej co roku łańcuch, kasetę, blaty, linki, pancerze i klocki hamulcowe. Pozostały osprzęt od lat jest ten sam i tylko na niektórych, mało istotnych śrubkach obserwuję ślady korozji. Jednak nie powiedziałbym, że zima wpływa bardzo niekorzystnie na ów rower bo dokładnie takiego samego serwisu dokonuje w rowerze letnim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Wszystko zależy jak potraktujesz tą jazdę. Czy to jazda w warunkach leśno-terenowych, czy tylko dojazdy do pracy? Na miasto powinno wystarczyć, warto tylko zastanowić się nad doborem odpowiedniego przełożenia. NIe musi to być nawet typowy singiel, wystarczy zdemontować przerzutki i zapleść łańcuch na odpowiednich trybach korby i kasety. Natomiast na "treningi" w lesie na pewno nie wystarczy. "Nie musi to być nawet typowy singiel, wystarczy zdemontować przerzutki i zapleść łańcuch na odpowiednich trybach korby i kasety" Wyjaśnij jaśniej jak to zrobić aby działało prawidłowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Szkoda mi na zimę mojego CUBE LTD RACE 29 i zastanawiam się, czy kupić jakiś tani rower górski i przerobić go na SINGLE SPEED ? Ale po co przerabiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Po zimie do wymiany będzie tylko łańcuch i 1 zębatka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 13 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Tak, piszę z doświadczenia, co prawda było to dawno temu w czasach kiery triumfy święcił rower przełajowy, Ale chyba nie powiecie panowie, że jest to wygodne, efektywne, czy w końcu bezpieczne. Piszę o treningu, nie o jeździe po lesie. Ehhh... To ja już sobie idę... Polska to jednak grajdół i jak nie masz człeku 33 biegów i migaczy do odkurzacza na wrotkach to jesteś ciupaga i tyle... Ciekawe, że w takich Niderlandach, JuKejowie lub u Żabojadów scena singlowa jest silna i niejeden krosiarz-biegowiec jak niepyszny umykał z krajowych czempionatów jednobiegowych z podkulonym ogonem bo myślał że wpadnie, zgarnie wszystkie nagrody i gestkozakiewicza pokaże a tu bulba... Singiel w zimie uczy jak żaden inny rower wyczucia sprzętu a co najważniejsze oceny sytuacji. Nie da się poprostu zrzucic na młynek i potutlać do przodu. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Po zimie do wymiany będzie tylko łańcuch i 1 zębatka Ale Ty, zdaje się, chcesz wymieniać sprawne elementy napędu już przed ich zużyciem, przed zimą? (Pytam z czystej ciekawości). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Po prostu chciałbym spróbować pojezdzić na singlu, zawsze mogę znowu wstawić przerzutkę jak mi się nie spodoba jazda na nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 To zdecydowanie lato bardziej się do tego celu nadaje. Jak juz wcześniej wspomniałem zimą masz znacznie cięższe warunki jezdne niż latem ale jeśli latem po singlowych leśnych trasach latasz bez na jednym biegu to miasto zimą także pokonasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Te1000 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 amento z kosmosu. Jeżeli dobrze odbierzesz przełożenie to jesteś w stanie przejechać prawie wszystko. Jak droga jest nieprzejezdna to i 30 biegów nic nie da. Odnośnie przerzutek w zimie-nieraz jeździłem z zamarzniętymi przerzutkami i linkami więc tak jakby ich nie było, ten kto tak miał ten zrozumie. Jak masz w miarę płasko rób singla, na zimę napęd niezawodny a i łyda rośnie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Tylko czy muszę mieć ramę z poziomymi hakami, jeśli chcę jezdzić bez przerzutek i bez napinacza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Te1000 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Tak, musisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel4freak Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 nie, nie musisz, wstaw sobie adaptery imitujące poziome haki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Masz namyśli ten produkt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.