Skocz do zawartości

[rower] jaki za ~1000


henrix343

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Postanowiłem kupić rowerek do jazdy po polnych/lesnych drogach jakie wystepuja w mojej okolicy. Nie jestem jakims maniakiem jazdy i nie mialem do czynienia z dobrym sprzetem - raczej same tansze rowery (nie moje albo sprezentowane) - jedyne co robilem przy rowerze to smarowalem lancuch. Nie chce jednak kupowac makrokesza, chce cos bardziej bezpiecznego i trwalego. Poczytałem co mogłem i w końcu trafiłem na to forum z nadzieją, że ktoś mi podpowie co i jak.

 

Ogólnie dowiedziałem się, że podstawa jest rama. Sa 3 rodzaje stalowa - lepiej tlumi drgania, aluminiowa - twarda ale lekka, i weglowa (karbonowa) - zbyt droga. Pomyslalem o tym aby kupic porzadna rame a reszte akcesoriow wymieniac gdy stwierdze, ze do mojej amatorskiej jazdy warto i przyniesie to dobry efekt w stosunku do poniesionych kosztow.

 

Planuje zakupic dobra aluminiowa rame z amortyzatorami na tyl. Wiem, ze tanie amory sa zle ale mozliwosc ich wymiany w przyslosci na cos lepszego mi to rekompensuje. Gdybym kupil twardy tyl, przy dodaniu amorow na tyl musialbym wymienic rame. Rama ma miec mozliwosc instalacji tarczowek, ale na start wystarcza zwykle V-brake. Jezeli chodzi o manetki to bardzo podobaja mi sie obrotowe, kierownica z krotkimi rogami 'byk'. I to w zasadzie wszystko. Cala reszta sprzetu po taniosci - najprawdopodobniej w przyszlosci bedzie systematycznie wymieniana, w miare bezpieczna ma byc.Kolor i kształ jest nieistotny chyba, ze wplywa na warunki jazdy. Fajnie by bylo jak by rower byl jak najlzejszy - ale trwalosc, bezpieczenstwo i mozliwosc konfiguracji, jest w tym wypadku wazniejsza. Mam 185cm i waze 80kg.

 

 

 

Mufa suportowa z gwintem angielskim (szerokość 68 mm).
Miska sterowa - niechaj będzie to 1 1/8 cala (28.6 mm), najczęściej spotykany standard (rura frezowana, NIE gwintowana).
Akceptacja skoku widelca rzędu 80-90mm.

 

ok ?

 

Dowiedzialem sie, że w goralach nie mozna podnosic kierownicy, co jest troche dziwne - jest na to jakis myk (poza podkladkami). O co chodzi z oznaczeniami aluminowych ram (6000, 7000 itp.) ?

 

Jakie macie opinie o takim setupie, co polecacie (czytałem - http://www.forumrowerowe.org/topic/22298-rowerskladac-czy-kupic/) i czy mozna taki dostac w cenie 1000zł, czy bedzie ciezko? Chciałbym obejrzeć kilka dobrych rowerów na żywo i sobie pewne rzeczy porównać - jakie sklepy polecacie w poznaniu/okolicach ? Byłem w decathlonie chciałem się czegoś sensownego dowiedzieć ale poziom wiedzy sprzedających jest żenujący (dobrze, że wcześniej coś poczytałem o rowerach)... Z zakupem mi się nie spieszy, mam całą zimę na zakup.

 

EDIT:

 

1 pułapka - http://www.forumrowerowe.org/topic/151955-damper-sprezynowy-a-powietrzny/?do=findComment&comment=1418400 - musi wejsc sprezyna do ramy.

 

 

 

PYTANIA, ktore mialem z nalazlem odpowiedzi (może komuś pomogą rozeznać się w temacie:

 

Rower szosowy (uliczny) - prosta sprawa, używany do jazdy po mieście.

Trekingowy – rower do uprawiania zaawansowanej turystyki rowerowej, polegającej na przemierzaniu długich, często wielodniowych tras, zarówno po drogach asfaltowych jak i drogach o nawierzchni nieutwardzonej.

Cross jest połączeniem sportowego roweru górskiego z wygodnym turystycznym rowerem trekkingowym. Stanowią pomost pomiędzy trekkingami i rowerami górskimi.

MTB - Mountain Terrain Bike – ogólna nazwa rowerów, których główne przeznaczenie to jazda w ciężkim terenie np. górzystym - popularny 'góral'.

 

Trekking i cross to sprzęt bardzo do siebie podobny, z tą różnica, że rowery crossowe pozbawione są dodatkowego osprzętu, który posiadają trekkingi tj. błotniki, lampki z przodu i z tyłu, bagażnik, stopka. Podstawowa różnica pomiędzy tego typu rowerami, a tzw. „góralami”, to większe (i weższe) koła czesto 28' a w góralach 26'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, co chcesz dostać za 1000 PLN, samą ramę czy ramę z damperem? Jeśli to drugie, to pewnie będziesz teraz przeglądał kupę akcji na allegro w poszukiwaniu np. pękniętych ram amortyzowanych, które potem naprawisz u spawacza i będziesz jeździć. Tak to wygląda, a teraz jest świetny moment na kupowanie, bo dużo osób ma ciśnienie na wyprzedaż części po letniej części sezonu rowerowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już wstępnego kandydata - grand canyon (ogolnie wziolbym LIMBER MX ale najwieksza rama to 17' :(

http://www.erowery.pl/rower-grand-canyon-300-model-2014/grand-rower-2014/m/45219 (rama aluminiowa, hamulce tarczowe, skok 50mm)
http://www.erowery.pl/rower-grand-canyon-200-model-2014/grand-rower-2014/m/45219 (rama aluminiowa, v-brakei, skok 60mm)
http://www.erowery.pl/rower-grand-canyon-100-model-2014/grand-rower-2014/m/45219 (rama stalowa)

Na stronie producenta nie moge dorwać dokładnej specyfikacji - wagi, czym się różni 300 od 200 poza hamulcami (bo wiem, ze 100 ma stalowa rame wiec odpada), dokładnymi wymiarami otworów itp. Może ktoś się zna i podpowie co i jak i gdzie szukać Czy koła 28' będą współgrać z tą ramą ? Jak sprawdzały się poprzednie roczniki tego roweru i jaka miały cenę (może znajde używki) ?

W każdym razie ta rama była by bazą (bo cro-mo są za drogie) i powoli wymieniałbym sprzęt na lepszy. Jakieś przeciwskazania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieraj dalej kasę i tyle. Szkoda czasu i pieniędzy na te Twoje "tylne 'amortyzatory' i żeby były v-ki ale i tarcze można było", itp. Jak nie zwiększysz budżetu kilkukrotnie to w ogóle zapomnij o czymś innym niż hardtail.

Oczywiście zawsze zostaje zakup "makrokesza" czego nikt nie poleci. Od biedy jakiś tani "full" z Decathlonu, zawieszenie działać tak jak powinno nie będzie, ale przynajmniej nie ma większych obaw żeby na to wsiąść, tylko i tak to sporo więcej niż 1000zł.

 

Tak przy okazji, to do jazdy po polnych i leśnych drogach to wystarczy rower typu cross, o ile nie masz bardziej "sportowych" zapędów a teren bardziej płaski niż górzysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ramę do której systematycznie będę wymieniał akcesoria. Jak macie lepszy pomysł jak dorwać w takiej cenie rower z taką ramą to słucham. Jak nie, to może spróbowalibyście pomóc odpowiadając na zadane pytania techniczne (np. rodzaj aluminium w ramie, bo niby wychodzi, ze ta 60xx jest lepsza od 70xx).

 

Teren jest momentami bardzo pagórkowaty i wymagający, jest też trochę asfaltu - wszystkiego po trochu. Po asfalcie jeździ każdy rower, po górkach już niespecjalnie, więc wolę skierować się ku MTB jako bazie.

 

Dzisiaj będę na tym moim ogródku na chwile, to zobaczę co ew. dałoby się przerzucić ze starego roweru i może zakupie ramę, od razu z częścią akcesoriów lepszych (np. tylnym amorem). Resztę częściowo powymieniam za pół roku, na sezon. A potem, stopniowo, w miarę chęci i możliwości finansowych. Myślę, że to najlepsze co mogę zrobić - bazą będzie rower, który można w każdej chwili usprawnić ($), nie pozbawiając się żadnej z ciekawych opcji (tylne amory, tarczówki) - taki wybór częściowo na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałeś makrokesza a dajesz linki do takowych. Zresztą nic innego nie kupisz w tej cenie upierając się przy amortyzacji (a raczej "amortyzacji" przez bardzo małe a) tyłu... Do takich rowerów szkoda potem cokolwiek dokładać.

Do tego zajmujesz się pierdołami typu "rodzaj amelinium".

Tak BTW to taki polski mit że do wszystkiego potrzebny jest "góral", a dodatkowo jest tendencja żeby ze wszystkim przesadzać i używać nazw ekstremalnych dyscyplin - ot chociażby dwa ostatnie tematy o sprzęcie do downhillu co się potem okazało dojazdem do szkoły i jazdą po wzniesieniach. Póki nie chcesz szybko jeździć w dość wymagającym terenie, ciurać się w piachu i błocie itp. to spokojnie wystarczy cross. A nawet do wymagającego XC wystarczy aż nadto porządny sztywniak, jak nie wierzysz to przejdź się kiedy na maraton MTB.

Jak to mówią "biednego nie stać na tanie rzeczy", póki co nie masz praktycznie budżetu na nic sensownego poza używanym budżetowym hardtailem a porywasz się na pseudo-fulla i fantazjujesz o jego usprawnianiu. IMHO nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jestem za biedny na buble. "Do takich rowerów szkoda potem cokolwiek dokładać." Chcesz mi powiedzieć, że rama jakiegoś hardtaila jest lepsza od tego - grand canyon 300/200 ? Rama, do ktorej w przyszlosci nie bede mogl wrzucic dampera ani tarczowych hydraulikow ? Bede musial znowu wszystko zmieniac od poczatku za zdecydowanie wieksza kase ?

 

Przegladalem aledrogo, olx i reszte - ramy aluminiowej tanszej z mozliwoscia zastosowania damperow i hydraulikow nie znalazlem. Same popekane albo pospawane. Rowery tez w cenie 2000-3000 z lepszym osprzetem, ale jak sobie popoluje na sam osprzet to wyjdzie taniej i bedzie to co chce.

 

"Do tego zajmujesz się pierdołami typu "rodzaj amelinium"." dla Ciebie y a dla mnie wiedza i nawet jezeli rodzaj aluminium nie ma zadnego wplywu na rame to musze to wczesniej wiedziec. Tak samo jak bym powiedzial, ach przerzutki to y i nie warto zawracac sobie tym glowy.

 

---

 

Odnośnie aluminium - aluminium 7005 (jak błednie można znaleźć nawet na forach rowerowych i artykulach o rowerach) nie wymaga obróbki termicznej. Jest bardziej wytrzymale i ma wieksza gęstość (mogą być z niego robione ramy o cieńszych ściankach - lżejsze), poza tym, lepiej się spawa.

 

Sklad i reszta wlasciwosci jest podobna do 6061 - http://en.wikipedia.org/wiki/6061_aluminium_alloy

 

hydroforming - to metoda gięcia i formowania profili przez wtłoczenie gorącego oleju, pod ogromnym ciśnieniem w rurę lub inny profil umieszczony w formie i "rozdęcie" go do założonego kształtu. Stosowana w drozszych egzemplarzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak BTW to taki polski mit że do wszystkiego potrzebny jest "góral", a dodatkowo jest tendencja żeby ze wszystkim przesadzać i używać nazw ekstremalnych dyscyplin - ot chociażby dwa ostatnie tematy o sprzęcie do downhillu co się potem okazało dojazdem do szkoły i jazdą po wzniesieniach. Póki nie chcesz szybko jeździć w dość wymagającym terenie, ciurać się w piachu i błocie itp. to spokojnie wystarczy cross. A nawet do wymagającego XC wystarczy aż nadto porządny sztywniak, jak nie wierzysz to przejdź się kiedy na maraton MTB.

 

 

3x tak...

 

 

Tutak Lord Kazafazon i ja w zeszły weekend:

 

PA050101.JPG

 

PA050108.JPG

 

Wszystko zrobione na kołach 700c i oponach 32-40mm.

 

... a wszystkie dojazdówki po asfaltach i szutrach z predkościami opierającymi sie o 35kmh :)

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem ciekawa strone - http://www.poziome2.republika.pl/materialy.htm swietny opis materialow do ram rowerow i nie tylko (wraz z technikami spawania).

 

Dodatkowo, rama alternatywna dla grand canyon (choc geometria granda bardziej mi sie podoba):

 

http://www.sklep.romet.pl/rowery/mtb/arkus/kolekcja-rowerow-2013/graffiti-505-2ht-2013,12203.html
http://www.sklep.romet.pl/rowery/mtb/romet/kolekcja-rowerow-2014/fusion-505,12289.html
http://www.sklep.romet.pl/rowery/mtb/arkus/kolekcja-rowerow-2014/rower-arkus-graffiti-505-2ht,12672.html

 

szkoda tylko, ze max co widzialem to 18'.

 

@IvanMTB fajne :P Tylko jak juz, to chyba odwrotnie i goralem po szosie ^^

 

O mam foto starego roweru - ktos kiedys dal za niego 500zl w markecie... http://i60.tinypic.com/1zwgtq0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminium w tym przypadku w ogóle nie ma sensu się zajmować, gdyż te podane rowery mają i tak beznadziejne ramy. I są to zwykłe "makrokesze", których NIE WARTO kupować.

 

A dokładniej te rowery nie mają damperów tylko co najwyżej "uginacz". Hamulce może i są tarczowe, ale za to mechaniczne.

Kolejna rzecz to te rowery mają 21 "biegów" czyli są na wolnobiegu, a więc jest to mniej trwałe rozwiązanie i przy zmianie na kasetę trzeba będzie zmienić przynajmniej piastę lub manetki. Gdybyś chciał mieć kasetę 8 czy więcej rzędową. Oczywiście pomijam już bardzo niski osprzęt na Tourney'u jak i słabą resztę osprzętu. A i ramy też praktycznie do niczego się nie nadają.

 

Jak dla mnie to te rowery za pewne wybierałeś tylko po zdjęciach, czyli by były pseudo full suspension i miały hamulce tarczowe.

 

A w tej kwocie według mnie warto skupić się najbardziej na tym by rower miał kasetę przynajmniej 8 rzędową, osprzęt chociaż na altusie i by nie był takim "makrokeszem", jak te z linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@modelarz ok, a co dokladnie jest w tych ramach nie tak ? - Aluminium 6061 T6 ?

 

Bedzie kaseta z osobnym bembnem, ale najprawdopodbniej pozniej - dzieki za info odnosnie niekompatybilnosci piasty. Hamulce wolalbym V-brakei - zobaczymy jak sie dogadam w sklepach. Rowery wybieram po ramie jak wyzej, na plynnego, jak piszesz, aby w przyszlosci nie zmieniac ramy tylko akcesoria i nie pozbawiac sie mozliwosci usprawnien, jak pisalem juz wielokrotnie...

 

Jako, ze jestem amatorem nie ma dla mnie problemu na poczatku jezdzic na slabszym sprzecie. Moze tez sie zdarzyc, ze bede sie musial przeprowadzic i nie bede mial czasu na rower, wiec nie wtopie od razu calej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno z dwojga, albo jesteś niewiarygodnie odporny na wiedzę i argumenty, albo ten temat to zwykle trolowanie. W sumie na jedno wychodzi.

Ostatecznie kupisz co będziesz chciał i zapewne zajeździsz to i tak bez żadnych modyfikacji.

Rower to nie komputer, że kupisz sobie tanio płytę główną ze wszystkimi możliwymi rodzajami złącz, choć nawet tu za rok czy dwa wejdzie coś nowego czego nie podłączysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Najpierw przeczytaj ---> http://www.forumrowerowe.org/topic/27903-makrokesz-ostrzezenie-przed-zakupem-zbyt-taniego-roweru/

 

Jak ciagle to do Ciebie nie przemowi, kupuj co Ci bardziej sie podoba, gdyz w tej ekhem "klasie" sprzetowej trudno wybrac zle. Mozna tylko beznadziejnie lub tragicznie...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żadnym fachowcem nie jestem, ale patrząc na ten rower, powiem ci, że aluminium aluminium nie równe. Ramę trzeba by z bliska obejrzeć, żeby coś sensownego o niej powiedzieć, natomiast na pierwszy rzut oka mi się nie podoba jej kształt, pod względem wytrzymałościowym, ale to tylko zdanie niedoświadczonego mnie. O amortyzatorze tylnym nie będę wspominać, bo mam wątpliwości, czy to ma w ogóle jakieś tłumiące właściwości.  Czyli za 1400 zł kupujesz rower który wygląda na amoryzowany, a idąc dalej rower, w którym musisz na dzień dobry wymienić, amortyzator (bo to co tam jest, to jest 2-3 kilogramowa kupa żelastwa). Trywialna sprawa - pedały, ale jak chcesz jeździć w terenie, to na tych tutaj długo nie polatasz. Hamulce (jedna z najważniejszych rzeczy, która ma dbać o twoje bezpieczeństwo) - nawet nie napisali co to jest.

Do czego się przyczepić jeszcze to dolna półka osprzętu, stalowa sztyca/mostek/itd (ciężkie)

 

Generalnie wydasz 1400zł na rower, w który musiałbyś wsadzić na dzień dobry jakieś 600zł, żeby dało się na nim jeździć (pomijam ramę), więc lepiej od razu dołożyć i kupić coś lepszego. Jak ma być za 1000zł, to na twoim miejscu szukałbym roweru używanego, z osprzętem wyższej klasy, niż bawić się w "nowe" gówno. 

 

Dodatkowo, do jazdy po polnych drogach/lasach, w zupełności wystarczy co rower trekkingowy, albo crossowy. Tego bym się trzymał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@emcinek no narescie jakies konkrety a nie "nie, bo nie". To, ze rama jest z tego samego materialu co w lepszych modelach to nie mam watpliwosci, czyli ew. moze byc gorsza ze wzgledu na jakosc wykonania (spawy itp.) i geometrie. A co w tej geometri CI sie nie podoba (na spawaniu sie znam tak dobrze, ze widze slabe spawy w nawet bardzo drogich konstrukcjach)? Nie musisz matematycznie udowadniac tylko moze poprzez porownanie z jakas inna rama ? Tak amortyzator jest w tym rowerze po to aby bylo widac ze ma full suspencion, poza dekoracja niczego tam wiecej nie zdziala. Podobnie jak wiekszosc osprzetu. Ale mi chodzi o BAZE - RAME, ktora ma miec przyszlosciowa mozliwosc podpiecia amorow, tarczowek, kol 28, otwory uniwersalne aby pasowalo do niej jak najwiecej osprzetu. Nie wiem ile razy mam to pisac, ze reszte osprzetu planuje systematycznie wymieniac, a jak widzicie na zdjeciu stary rower (dętki poprzebijane, brak pedalow, hamulce zniszczone, linki pozrywane, luzy na kierownicy, lozyska wytarte, rdza, nie chce mi sie wymieniac dalej...) no to duzo z niego nie przezuce, wiec potrzebowal bym na start przy ograniczonych srodkach w zasadzie caly rower!

 

Wiec do poki, ktos nie rzuci linkiem do dobrej taniej ramy, albo nie wytlumaczy w lopatologiczny sposob co z ta przedstawiona jest nie tak, to o taka najprawdopodobniej bede walczyl. Jako amator cala reszte podzespolow bede sobie wymienial - w zaleznosci, czy bede mial ochote, srodki, chec jezdzenia po takim a nie innym terenie.

 

Rozumiem, ze jest pewien schemat zakupu roweru i ja wychodze poza ten schemat, majac taka a nie inna kwote do dyspozycji, ale nie wyjasniajac do konca ani nie przedstawiajac logicznych argumentow na pewno nie wplyniecie na moja decyzje. Jestem uparty a wy brzmicie jak sprzedawcy z marketow :)

 

 

 

Jako amatorowi, trudno mi będzie okreścić stan zuzycia w rowerze uzywanym. Ba na starcie nawet pewnie bedzie trudno powiedziec czy siedzi tam dobry osprzet. Albo bardzo chetnie rozwaze wszystkie podpowiedzi i linki. Wiadomo, ze taki rower trzeba wczesniej obejrzec i sie przejechac a na z poznania nawet nie udalo mi sie trafi przegladajac aledrogo.

 

Pozdrawiam i licze na bardziej sensowny i lopatologiczny odzew, linki przerobie wieczorem jak wroce z pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zadaj sobie pytanie, czy musi być full suspension? Ludzie jeżdżący w dużo cięższych warunkach, niż wypisałeś używają ram sztywnych.

Co do tej ramy, to ja na spawach też się nie znam za bardzo, ale wiem wystarczająco, żeby zdawać sobie sprawę z faktu, że aluminium nie jest materiałem, który lubi się spawać i trzeba się z tym trochę namęczyć. Po romecie cudów bym się nie spodziewał, aczkolwiek nie o to mi chodziło z ramą.

Zacznę od tego, że nie podoba mi się jej kształt pod względem wytrzymałościowym. Widziałem niby podobne kształty ram u wyższej klasy marek rowerów, co nie zmienia faktu, że to "pseduo estetyczne wycięcie rury" nad sprężyną, będzie zbierać spore obciążenia. Ciężko jest to określić ze zdjęcia, ale na pierwszy rzut oka widać, że zastosowali tam jakiś profil rury, jakieś usztywnienie, ale w ten sposób rama znacznie przybiera na wadze. Ja jej daję jakieś 4-5kg, które to kilogramy będziesz musiał dźwigać podczas jazdy.

 

Ja na twoim miejscu skupiłbym się na ramach sztywnych i poszukał samych ram, albo używanych rowerów na allegro na aukcjach / licytacjach (czasem na licytacji można kupić fajny sprzęt za złodziejsko niską cenę, tylko trzeba poszukać), albo na innym olx. Ewentualnie możesz kupić nowy rower typu cross, z solidną ramą i gorszym osprzętem i po 1-2 sezonach zacząć sobie upgradować rower wedle uznania.

Za około 1k zł, to można spróbować coś w tym stylu:

od kellysa: http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/cliff-20-vamp

albo gianta: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/argento.rs.4/18849/76324/

 

Ale zacząłbym od przeszukania allegro i innych ogłoszeń. Alternatywnie możesz kupić lepszą nową ramę, a z allegro pościągać używany osprzęt, który za grosze można dostać i powymieniać wszystko z upływem czasu, na docelowy i złożyć w ten sposób rower, jaki chcesz mieć.

 

p.s. Wyliczałem ostatnio ile by wyszło złożenie podobnego rowerku dla szwagra (trekking/cross) i za około 1500zł, można kupić fajną nową ramę i widelec + używany osprzęt typu około-deore i złożyć sensowny rowerek.

Tak jeszcze dodam na zakonczenie. Od 5 lat śmigałem na ramie kellysa "crossforce lite" i mógłbym ją polecić jako bazę do składania. Jest lekka, ma mocowania do hamulców tarczowych. Przez cały okres użytkowania (w różnych warunkach, chociaż nie skakałem na niej) nie było z nią żadnych problemów.
Nowa kosztuje około 600 zł (w tej cenie jest też wiele innych ciekawych ram, ja tylko podaje moje jako przykład) i jak wyżej pisałem, można na start kupić do niej coś tanio na allegro, a potem sukcesywnie składać docelowy sprzet. Poza allegro, eBay, itp polecam również przeszukać: http://velo.pl/czesci/ramy oraz http://www.katalogrowerowy.pl/kr/ramy . Może znajdziesz tutaj coś tajnego dla ciebie.

p.p.s. Jeszcze mi się przypomniała jedną rzecz która dodam na zwieńczenie mojego spamu.
W 2009 kupiłem sobie rower kellysa, ale wczesniej, miałem coś marki no name, klasy rometopodobnej. Lubiłem ten rower, byl całkiem wygodny i jeździł. Niby Shimano, itd, ale kiedy kupiłem rower kellysa przeszła mnie mysl: "jak mogłem jeździć na tamtym zlomie". Nie ma porównania. Powiedziałbym, że typu rowery maja jedną zaletę, a mianowicie po przesiadce z takiego rometa, na normalny rower będziesz wiedzieć co to jest rower i czym się różni od wyrobu niskiej jakości, albo w ogóle czemuś roweropodobnemu.

 

Tak czy inaczej jako bazę do dalszej rozbudowy, nie startowałbym z rometem, bo to strata czasu, nerwów i pieniędzy, a po pewnym czasie i tak stwierdzisz, że wymienisz tą ramę.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"aluminium nie jest materiałem, który lubi się spawać i trzeba się z tym trochę namęczyć" spawa sie bardzo latwo (najlepiej tigiem), innym problemem jest wytrzymalosc spawow w stosunku do reszty ramy.

 

Zrobilem sobie liste sklepow - moze komus sie przyda (czesciowo sciagnieta i zaktualizowana z jakiegos postu - oznaczenie w nawiasie oznacza ze bylem sprawdzic co maja):

 

 

P.P.U.H M-J-M Mirosław Graczyk
28 Czerwca 1956/176
61-507 Poznań

SAN-MARCO
ul.Kwiatowa 11/1
61-882 Poznań
tel. 061/853-56-64

TAWISPORT
ul.Kazimiery Iłłakowiczówny 8
60-789 Poznań
tel. 061/865-77-65

GABI
ul.Chłodna 9/3
60-224 Poznań
tel. 061/816-95-21

http://www.bikland.pl/kontakt.html
Bikland Jamed Antoszewski
Osiedle Piastowskie 74
61-156 Poznań
61 875 05 64

lub

Al.Solidarności/ Mieszka I
63-400 Poznań
tel. 061 828 71 47, 0697 668 762

http://www.bicykl.com.pl/index.html
BICYKL
Os.Jana III Sobieskiego Paw.bl.26
60-688 Poznań
tel. 061/823-51-26 sklep

http://www.rowery-rybczynski.pl/contact-form.php
Rowery-Rybczyński
ul. Miodowa 5
60-591 Poznań

http://www.maxbike.com.pl/contact.html
MaxBike
Promienista 118
60-142 Poznań
+48 61 866 70 70

 

(fajna obsluga, z budzetowek polecali niemieckie Focusy, jako z najbardziej wywazonym (posrednio) osprzetem)

https://www.colex-rowery.pl/kontakt
SKLEP ROWEROWY "COLEX"
Godziny pracy działu: Poniedziałek-Piątek : godz. 10.00 - 18.00 | Sobota: godz. 10.00 - 14.00
Adres: ul. Dąbrowskiego 24 60-841 Poznań
Telefon: 61 848 31 58
Fax: 61 843 95 39
E-mail: sklep@colex-rowery.pl

 

(obsluga ok, maja na stanie nawet najdrozsze sztuki, co pozwala zapoznac sie z nowosciami)

http://www.cyklotur.com/kontakt.html
PHU CYKLOTUR Igor Czajkowski
ul.Kwiatowa 2
61-881 Poznań
tel. 061 852 22 92
info@cyklotur.com

http://muszakski.com.pl/webpage/kontakt.html
ABC SPORT S.C.
ul.Racławicka 91
60-302 Poznań
tel. 061/861-44-16
muszak@muszakski.com.pl

http://radisport2.republika.pl/adres/adres.html
P.H.U.RADI-SPORT S.C.
ul.św.Czesława 14
61-575 Poznań
tel. 061/833-70-73
radisport@wp.pl

 

(sklep pomimo kiepskiej strony - sam nie wiem jak ja znalazlem, istnieje i mozna tam obejrzec kilka sztuk)

http://www.rowerownia.com/contact_us.php
Rowerownia Wąsiel Bieniasz
Grunwaldzka 165B/4
60-322 Poznań
Telefon: 784-950-930
GODZINY OTWARCIA: poniedziałek-piątek 10:00-18:00, sobota 10:00-14:00

 

(fajna obsluga, polecali z budzetowek kross hexagon x1)

 

Ogolnie to brakowalo mi w sklepach mozliwosci przejechania sie rowerem chociaz kilkunastu metrow (bo wiadomo, ze trasy nie wyczaruja) i porownania np kol 26/29, amorow na tyle, chociazby 'przymierzenia' ramy w ruchu itp. Wszyscy sprzedajacy w sklepach w ktorych bylem, zyczliwi i uczynni (pewnie dlatego, ze nie bylo duzo klientow :), mozna bylo sie dowiedziec naprawde duzo ciekawych rzeczy - rozmowy na poziomie, i wydawalo mi sie ze chcieli jak najlepiej doradzic klientowi nie zzerala ich chec zysku (nie wiem jak podchodza do 'golego' - bez wiedzy, pacjenta, bo ja cos tam mimo wszystko wiedzialem).

 

 

Jak ktos ma jakis fajny opis suportow to prosilbym o link. A jeszcze bardziej przydala by sie lista przerzutek ad najgorszych do najlepszych - o juz mam http://cannondale-authorteam.bloog.pl/id,795356,title,Hierarchia-grup-osprzetu-SHIMANO,index.html?smoybbtticaid=6139de , z bike.pl:

 

 

by @Anonim "Oto pełna klasyfikacja górskich grup Shimano (od najgorszej do najlepszej):
-Altus
-Acera
-Alivio
-Deore
-Deore LX
-Deore XT
-Hone (nowość-2005)
-Saint (grupa do Freeride'u, zjazdu - ekstremalna, mocna ale ciężka)
-XTR (najwyższa jakość, bardzo lekka i bardzo droga...)"

 

Ktoś wie gdzie moge zobaczyc tego grand canyon live i przymierzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, w jakim celu wypisujesz sklepy rowerowe w poznaniu, bo przecież jakby ktoś potrzebował, to sobie może wyszukać w internecie wsio.

Z drugiej strony, jeżeli chodzi o poznań, to zobacz sobie sklep kastor-bike. Mają tam sporo promocji na części. Dodatkowo możesz przejrzeć centrumrowerowe (co prawda, za każdym razem, jak się chciałem z nimi skontaktować to mi ciśnienie rosło, ale faktem jest to, że też mają sporo części w niezłych cenach, a do tego można coś nawet utargować czasami)

 

p.s. co do spawów, to chyba o to chodzi, że mają nie ustępować wytrzymałością elementom które trzymają. "Przykleić" to i na ślinę by się dało, a ze spawaniem aluminium jest o tyle problem, że powierzchnia aluminium się szybko utlenia, więc jedyna opcja spawania, to spawanie w "osłonie" z gazu obojętnego (to ma jakąś ładną nazwę, ale nie pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ to wpisz sobie sklep rowerowy w google to zobaczysz ile jest spamu i ile trwa zrobienie takiej listy. Badzo chetnie dopisze kastor-bike i centrumrowerowe, jak tylko bede mial chwile.

 

Tak robi sie to pod oslona gazu (szlachetnego - argon i np. co2 albo mixow). Akurat nadzoruje po czesci spawy w niemczech (kwasowa i aluminiom) wiec z wytrzymaloscia nie jest tak latwo a dobry spawacz to skarb (doswiadczenie). Dochodzi koniecznie dobra maszyna , wytrawianie itp.

 

Gadałem z krossem o grandzie i dorzuce info bezposrednio od producenta o niektorych rowerach. Jak by istaniala jakas tabela z waga akcesoriow - czy to przerzutek czy ram, kierownic, itp. to podajcie linka bo szukanie poszczegolnych elementow i pytanie o wage (nie zawsze jest podana) jest uciazliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmyślanie na temat materiałów używanych do produkcji ram rowerowych są dobre jeśli chcesz sam wyprodukować ramę rowerową. Skład chemiczny ramy nie mówi praktycznie nic o jej wytrzymałości, odporności na pękanie, właściwościach jezdnych, sztywności itd. Szkoda nawet czasu na szukanie dokładniejszych informacji na ten temat, bo sporo z nich to bzdury lub uogólnienia z błędami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak material i sklad chemiczny nie mowi o wytrzymalosci ? Rama z bambusa bedzie taka jak z aluminium - jej waga, sprezystosc, sztywnosc, czy cala reszta ktora podales, bedzie identyczna ?

 

 

Rozumiem, ze chciales powiedziec, ze nie ma reguly, ze 2 ramy aluminiowe o innej konstrukcji beda mialy taka sama wytrzymalosc - bo zwykly uzytkownik nie ma za bardzo jak sprawdzic (porownac) ich wytrzymalosci. Wiadomo, ze rama np aluminiowa ma czasami takie defekty, czy to konstrukcyjne czy materialowe, ze jest slabsza od stali no ale to sa nieliczne przypadki i zawsze bedzie np, lzejsza.

 

Rozumiem, ze sa przypadki z wadami ale jak producent stosuje hydroforming to nie robi tego dla picu aby tracic kase, tylko aby wzmocnic rame. I ja wole takie wzmocnione ramy bo sa lepsze maja mniej defektow i lepsza wytrzymalosc. A ze nieciekawe przypadki trafiaja sie, to nie ma nic wspolnego ze skladem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...