Skocz do zawartości

[Seria EDGE] Jaką seria i model wybrać


Darkwojtek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli jeździsz w terenie, to dla mnie jedyną sensowną mapą w urządzeniu typu Edge, jest mapa topograficzna. City Navigator jak dla mnie nie bardzo ma sens. Mam w swojej 705-ce GP mapę TOPO, czyli starą wersję PL Topo i choć jest to mapa sprzed paru lat, wciąż częściej z niej korzystam niż z darmowej i bardziej aktualnej mapy UMP, którą też mam wgraną. Jak patrzę na OpenStreet, to szczerze mówiąc też wolę moją 5 letnią GP mapę TOPO.

W zestawie, który podałem masz jeszcze topograficzną mapę Europy. Jak dla mnie idealny zestaw do Edge'a. Być może gdzie indziej jest w lepszej cenie. Tego linka podałem jako przykład moim zdaniem najlepszego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

To mi bardzo pomogło.

Mapę, którą ja podałem, to bardziej mapa samochodowa. Dobrze rozwinięte miasta i ulice.

Wiem że ona jest droga a mapy topo byłem przekonany, że można zastąpić mapami OpenStreet. Powiem więcej byłem przekonany, że te mapy są lepsze bo prawie codziennie są aktualizowane.

Ale ja niestety się nie znam i rozszerzam swoją wiedzę tylko o wiadomości, które wyczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapy te są na bieżąco aktualizowane, ale dotyczy to głównie sieci drogowej. W terenie dedykowane mapy topograficzne wciąż moim zdaniem są lepsze. Ja obok mapy topograficznej mam też UMP, i zawsze podczas jazdy mogę się przełączyć między mapami i zobaczyć, która lepiej się w danym momencie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze dwa pytania, które mnie dręczą.

Znowu wyczytałem o tym w internecie.

Czy nie ma problemu z wgrywaniem map i przełączaniem się między nimi? Ja wyczytałem, że Garmin nie widzi plików wrzuconych na kartę?

I najważniejsze pytanie. Garmin ponoć nie prowadzi dobrze po wrzuconym śladzie. Czy to prawda? Problem jest banalny ale tyczy oprogramowania. Mianowicie w ustawieniach jest "profil", którego nie można wyłączyć, można tylko się przełączać miedzy profilami. Garmin potrafi zmienić trasę właśnie kierując się ustawionym profilem. Mam na myśli np czas, dystans czy wznios. Coś w tym sensie. Czy to prawda i czy może jest to jakoś rozwiązane poprawką?

 

Nie wiem, czy dobrze to zrozumiałem i dobrze opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

Ja napiszę ogólnie jako użytkownik Edge 500. Musisz się pogodzić z tym że Garmin to bardzo chimeryczny rezerwat. Strasznie rzadko wychodzą poprawki, a jak już coś poprawią to najczęściej coś innego popsują. Co chwile coś nie działa wcale lub nie działa jak powinno. To normalne :)

Większość niedoróbek o których przeczytasz to prawda.

Helpdesk jest fatalny

W grudniu przez kilka dni nie działało wysyłanie tras, treningów itd do urządzenia. Garmin Connect nie widział podłączonych urządzeń do kompa. Piszesz do helpdesku, czekasz 2 dni, a oni odpisują żebyś sprawdził przeglądarkę, przeinstalował soft, może na innym kompie  itd. Choć na ich profilu na FB co chwile ktoś pisze że nie działa... :) Po 1,5 tygodnia "samo się naprawiło"

Ostatnio Garmin Connect wysypał się całkiem i przez kilka dni żadna synchronizacja nie działała. Nic, zero. Miło że tym razem była stosowna informacja po zalogowaniu.

Tak to już jest z tym Garminem. Bardzo drogie urządzenia w stosunku możliwości i jeszcze takie kwiatki. Niestety nie mają żadnej realnej konkurencji na rynku jeśli chodzi o taki sprzęt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja wyczytałem, że Garmin nie widzi plików wrzuconych na kartę?
 Ja mam mapy tylko na karcie ze względu że nie są one oryginalne. Na początku gdy kupowałem garmina nie chciałem go zaśmiecać w razie gdybym musiał go reklamować. Mój garmin nie ma problemu z odnajdywaniem tych map.

 

Garmin potrafi zmienić trasę właśnie kierując się ustawionym profilem.
U mnie coś takiego jeszcze nie miało miejsca, używam go od ok. dwóch lat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I najważniejsze pytanie. Garmin ponoć nie prowadzi dobrze po wrzuconym śladzie

 

 

Nie wiem co masz na myśli przez prowadzenie po śladzie. Jeżeli to że wyznaczysz sobie trasę i garmin będzie ci mowił skręć w prawo, skręć w lewo, to będzie to działać po drogach publicznych. Jak wjedziesz w teren, to nie licz na to, że garmin będze działać jak nawigacja samochodowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie podesłać linę.

Nie o to mi chodziło.

Napisze bardziej łopatologicznie a oprócz tego podeślę linę, jak odnajdę.

Więc ja to odebrałem tak:

Wrzucemy ślad trasy. Musimy coś kliknąć. Zapewne nawiguj po śladzie gpx wcześniej wrzuconym. W Garminie mamy ustawiony profil. Nie chodzi o rowerowy czy pieszy lub samochodowy. W ustawiniach rower jest profil trasy np najszybsza czy najkrótsza czy coś w tym rodzaju.

Mimo, że plik ze śladem jest wrzucony to garmin przelicza te trase i prowadzi czasami na jakims odcinku po swojemu.

Mam coś podobnego:

 

"

Witam,

zakupiłem 810 z PL Topo.

Jest jeden problem: jak go poustawiać, aby kierował dokładnie po wgranej trasie (ślad zamieniony na kurs przez BaseCamp)?

Zawsze gdy jadę - Garmin cały czas próbuje przeliczać i po swojemu skierować do punktu końcowego.

Nawet wyłączenie możliwości przeliczania nic nie daje - kieruje albo najkrótszą drogą, albo po jak najmniejszych wzniosach albo najszybszą trasą (opcje do wyboru w menu).

Pozdrawiam!

Paweł

"

Może błąd tkwi w ślad zamieniony na kurs???

link: http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=12&t=12588&start=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lata tworzenia kursow, glownie w GC, rozne kraje w Europie, nawet Polska :), i zawsze bylem prowadzony, tak jak wyznaczony kurs, no prawie.

Na samym poczatku mojej przygody z nawigacja, mialem sytuacje, gdzie trasa, w obie strony, biegla tymi samymi drogami. Jadac w kierunku przeznaczenia, przy kazdej mozliwej sposobnosci, nawigacja starala sie mnie zawrocic do domu, punktu konczacego kurs. To bylo tylko raz, nie wiem, czy ja cos pogmyralem, czy edek mial gorszy dzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garmin ponoć nie prowadzi dobrze po wrzuconym śladzie. Czy to prawda? Problem jest banalny ale tyczy oprogramowania. Mianowicie w ustawieniach jest "profil", którego nie można wyłączyć, można tylko się przełączać miedzy profilami. Garmin potrafi zmienić trasę właśnie kierując się ustawionym profilem.

Na przykładzie Edge Touring mówię tak. Jednak wystarczy wyświetlić nagraną trasę i olać nawigowanie.

 

Odnośnie profili mam z kolei pytanie jakie są do wyboru w 800/810?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co masz rację.

Mimo wszystko nie mogę tego zaakceptować!!!

Ja rozumiem, że kupuję tańsze, gorsze lub inne urządzenie. Ze specyfikacji wygląda, że nie ma kilku funkcji lub nie obsługuje dla przykładu Glonass.

Mój wybór... ale tu jest odmienna sytuacja. Kupujesz w pełni funkcjonalne urządzenie z odpowiednimi funkcjami i parametrami ale nic z tego nie działa poprawnie.

Błędy w oprogramowaniu... ponoć "gubi" komunikacje z czujnikami. Nie wiem czy to już poprawili. Edge 1000 rozłącza BT.

... i to wszystko za grubą kasę!!!

 

Ja osobiście gdyby nie gabaryty i kiepski czas działania na baterii używałbym telefonu.

Programów do wyboru. Mapy jakie chcemy. Mój ma nawet ANT+.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odrzuciłem Mio z jednego zasadniczego powodu.

To jest produkt hermetycznie zamknięty. Co oznacza, że nie wgrasz żadnej mapy.

Na amerykańskim forum wyczytałem, że dużo osób pisało do Mio czy i jak mogą wgrać mapę europy bo wyjeżdżają na dłuższy czas.

W odpowiedzi dostawali duży rabat na kolejne urządzenie w wersji europejskiej.

 

Jedynie czekać, czy ktoś to nielegalnie odblokuje lub wprowadzą poprawkę.

To niestety tylko spekulacja.

 

Kolejną wadą jest brak możliwości uzupełnienia danych z poprzedniego licznika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz telefon z ANT+ to bym się nie bawił w kupowanie jakichś Garminów. Jeśli ten telefon to jakiś delikatny model to kup pancerną Xperię Active, do tego zapasową baterię za 30 zł i problem słabej baterii rozwiązany :)

Jest jeszcze kwestia mocowania. Albo przymocujesz "na stałe" do mostka/kierownicy, albo kupujesz taki gadżet:

http://www.bike-discount.de/en/buy/sram-computerhalterung-quickview-slide-lock-garmin-605-705-135949

przyklejasz do tylnej obudowy telefonu, kupujesz mocowanie typowe do Garmina na kierownicę i gotowe :)

Czujniki predkości/kadencji i opaskę pulsu możesz kupić oryginalne Garmina, albo tańszy zamiennik w Decathlonie.

Ze wszystkim mieścisz się w 500-800 zł w zależności od tego za ile uda ci się kupić Xperię Active ;)

Możesz nawet kupić Xperię X8 za ~100 zł, minus taki, że nie będzie wodoodporna.

Do tego oprogramowanie ipbike, mapy i w drogę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jest wiele innych programów, a wspomniany ipbike jest tylko jednym z dobrych przykładów.

Dalej już wszystko jest tak samo, eksportujesz dane do GarminConnect, Stravy itp.

Powerbank też jest dobrym rozwiązaniem na "ciągłość" energii.

Podane dwa rozwiązania zasilania posłużą o wiele dłużej niż akumulator wbudowany w Garmina.

Oprócz tego masz jeszcze możliwość dzwonienia, słuchania muzyki itp. czego nie da ci Garmin, więc nie musisz wozić dodatkowego telefonu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucass.. oczywiście, ze nie muszę ;)

Ale już mam, mam tez kilku znajomych. Niby mało istotne ale dzięki temu wymieniamy się doświadczeniem i utrzymujemy kontakt.

Druga sprawa kupiłem już małą torebkę na ramę z możliwością obsługi telefonu. Chciałem dokupić PowerBank.

Zobaczyłem jednak, że mieszczą się idealnie: batony, klucze, telefon, mały MultiTool i brak już miejsca na PowerBak.

... wiem, wiem .. jeszcze plecak itd i miejsca jest dużo.

Chwilowo zrezygnowałem i przerzuciłem się na pomysł licznik z możliwością nawi.

Ja już to wcześniej pisałem. Ja z turystyki jestem noga. Taki niedzielny turysta.

Mi nawigacja jest potrzebna z powodu: jeżdżę na rowerze, czasami często a czasami mam długą przerwę (miesiąc do dwóch). Pewnego dnia nudzi mi się do tego stopnia, że nie chce mi sie wyjść na rower. Planuję dziwna trasę krótką ale dziwną z ograniczeniem czasowym (ze względu na rodzinę, pracę). Potrzebuję się przejechać i wrócić w określonym czasie nie błądzić. Planuję, jadę i wracam. Koło Wrocławia jest też parę fajnych parków, lasów, wiosek. Też chciałbym się wybrać na czas jaki mam do dyspozycji.

No i chciałbym się też wybrać na dłuższą wycieczkę. Całodniową ale to już raczej może z kilka razy w roku.

Nie lubię jechać jak choinka rowerem bo to są krótkie trasy w terenie. Czasami skoczę jak zobaczę muldę (bez przesady, to skok na kilka centymetrów, ale skok), podjade sobie po schodach na górkę, zjadę przez rów w którym się wypierniczę... to jest mój styl, ja tak lubię jeździć :D

Reasumując: Licznik, bidon, baton, klucze od mieszkania. Mało, lekko i jazda!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Powiem tylko, że na Edge się nie znam ponieważ nie posiadam i nic nie doradzę.

Osobiście jeżdżę, z Galaxy S3 w kieszeni i na nim mam zainstalowany świetny mapnik Locusa i świetne mapy Compassu. Nawet bez powerbanku energii starcza na moje kilku godzinne wycieczki. Ślad mogę eksportować automatycznie do różnych serwisów, niestety brak endomondo więc musiałbyś odpalać 2 aplikacje. 

 

Jakbyś chciał zmieścić powerbank to musiałbyś kupic jakąś podsiodłowkę i tam przerzucić klucze,dętke, multitool. Albo kupić jakiegoś Garmina jak na początku zamierzałeś, opcji jest wiele zależy tylko od preferencji użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luc

ja też teraz jeżdżę z telefonem też mam samsunga... włączone mam Endo (zapisuje sobie dane i czasami analizuję, częściej trasę niż resztę), włączony gps, dane mobilne, słuchawki BT i muzzza. Nawet kilka rozmów odbiorę. Choć gdybym widział kto i dlaczego filtrowałbym. Bateria trzyma i jeszcze zostaje. Ale już na nawi, to energii nie będzie. Dochodzi wyświetlacz a on zżera niczym Głodomorrra :D

Mam licznik Sigmy. Chciałem sobie sparować z telefonem czujnik, żeby kilometry się zgadzały bo satelita nie liczy dobrze jak kręcimy się np w kółko dla podtrzymania temperatury.

Może te wartości są małe i nie mają sensu ale od tego sie zaczęła moja przygoda z kupowaniem czegoś (nie wiadomo co) do czegoś (nie wiadomo czego) :D

Sigma nie ma ANT+ nie mogę połączyć z telefonem.... no i reszty można się już domyśleć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, musiałbyś kupić http://www.cyklotur.com/akcesoria/liczniki-rowerowe/czesci-zapasowe/p,bezprzewodowy-czujnik-predkosci-ant-do-rox-10-sigma,231525.html?skad=ceneo taki czujnik prędkości i wtedy miałbyś prędkość na tel. dokładną, a nie z GPS. No i jeśli potrzebujesz mieć włączony ekran cały czas do obowiązkowo powerbank, czyli łączny koszt ~250zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak myślałem. Nawet łączny koszt to ok 200 zł. 

Tylko teraz nie mam licznika :( nie wiem, czy w ogóle mi potrzebny(?).

Ale dzisiaj kontroluję prędkość i czas. Wiem wówczas gdzie jeszcze mogę pojechać bo zdążę i się nie spóźnię.

Do rozkminki jest wiele ... ja jednak myślałem o Garminie bo chciałem mieć mały licznik na kierownicy a reszta bez zmian.

... a tu takie barambole w oprogramowaniu i nie tylko! Brak też dobrej konkurencji.

Myślałem też nad tym:

http://aetka24.pl/Teasi_pro_pulse__speed_-_nawigacja_turystycznarowerowa_p18668.html

tylko czujniki na BT. Nie wiem jakie mapy można i czy można wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłby taki:

http://www.decathlon.pl/czujnik-prdk-kadencji-ant-id_8181211.html

i dodatkowo ma jeszcze kadencję ;) Chwilowo niedostępny, ale jest zima, więc pewnie wkrótce się pojawi w ofercie.

Jest jeszcze opaska pulsu, też ANT+ :

http://www.decathlon.pl/pas-rowerowy-cardio-heartwear-ant--id_8181212.html

 

Poczytaj ten temat:

http://szosa.org/topic/6317-smartphone-z-antbtle-jako-alternatywa-dla-licznik%C3%B3w-z-pulsometrem-i-komputerk%C3%B3w-sportowych-garmin-i-inne/

 

Myślę, że jeśli nie trenujesz regularnie i nie analizujesz/porównujesz swoich "treningów", to zakup Garmina nie ma sensu.

Ale co kto lubi...

Ja akurat używam turystycznego Etrexa 30 z mapami UMP, ale raczej sporadycznie do odnalezienia się w nieznanym terenie.

Wykorzystuję go również (przede wszystkim) do turystyki pieszej, Beskidy, Tatry, Polska, Słowacja.

Na codzień, bez "grubszych" wyjazdów w teren, zwykły licznik.

Nie trenuję, jeżdżę turystycznie, dla przyjemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...