Skocz do zawartości

[Seria EDGE] Jaką seria i model wybrać


Darkwojtek

Rekomendowane odpowiedzi

Dla Ciebie być może bezużyteczna, a dla Andysa ważna skoro o to pyta.

W normalnych licznikach masz tylko jedno pole do wyboru. Więc jeśli chcesz znać dystans to w rogu widzisz dodatkowo plus lub minus odnoszący się do prędkości chwilowej i średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wszystkich liczników Garmina, ale znam edka 500 i 510 (mam obecnie od 1,5 roku). I nie ma żadnego problemu, żeby obok siebie lub jeden pod drugim były wskazania, o których mówisz (prędkość aktualna obok prędkości średniej (lub nawet strefa prędkości - aktualna czy średnia), do tego obok średnia prędkość okrążenia - jak ustawisz sobie autolapa - to może być odległość lub czas na danej pętli, etc…). Pierdylion możliwości. Tak samo z tętnem - aktualne w postaci bpm lub strefy obok średniej wartości - też w postaci wartości ilości uderzeń lub strefy. a jeszcze możesz mieć wskazania takie same z ostatniego okrążenia. 

I to samo dotyczy kadencji - aktualna obok średniej - jeśli potrzebujesz takie wskazania. Wszystko to może być na jednym ekranie!

 

Miałem kiedyś jakąś Sigmę, która pokazywała prędkość aktualną i przy tym strzałka w dół lub w górę - ani to precyzyjne, ani nic nie daje. Bo to, że trzymasz prędkość aktualną np. 31km/h, czasem jedziesz 40 km/h przez długi czas w żaden sposób nie sprawi, że osiągniesz np zakładaną prędkość średnią przejazdu. A na edku dokładnie widać ile jedziesz - w wartościach bezwzględnych i w każdym momencie następuje korekta tych średnich wskazań (oczywiście po kilkudziesięciu km wahnięcia są mniejsze niż na początku przejażdżki czy tam treningu. 

 

Ja osobiście na głównym ekranie w ogóle nie używam wskazań średnich. Mam to na drugim ekranie i czasem podejrzę jak idzie jazda. Na tym drugim ekranie mam też ilość kalorii - pomimo tego, że zdaję sobie jak niedokładne są to wskazania, to przy długim i intensywnym wysiłku kieruję się nimi przy kontroli jedzenia w trasie. I jeszcze kilka istotnych dla mnie wskazań tam mam. 

A na pierwszym ekranie mam to, co jest dla mnie ważne w danej chwili: aktualny puls, kadencja, prędkość, dystans, czas jazdy, nachylenie, aktualna godzina (żeby się nie spóźnić na obiad czy do roboty :laugh: ) i wznios - przydaje mi się tylko w górach. 

 

W edku też jest fajne to, że możesz mieć różne typy aktywności. I tak, np: na trenażer mam inne wskazania na ekranie: tętno i strefę tętna, tętno średnio, kadencję, kadencję średnią oraz czas jazdy. Nic więcej mi nie potrzeba, bo nie mam pomiaru mocy. 

 

Na przejażdżki rodzinne z kolei mam jeszcze inny tryb, w którym to mam tylko aktualną prędkość, średnią prędkość, dystans, zegarek, czas jazdy i… temperaturę i zachód słońca (sic!). Bo to mi się realnie wtedy przydaje. Innych wskazań nie potrzebuję, bo rodzinnie nie mierzę kadencji i pulsu. 

 

No i zaletą edka jest świetny serwis Garmin Connect, który możesz autoryzawać w Starvie. W praktyce przy edku 510 wygląda to tak. Edek jest sparowany na stałe z moim telefonem. Po skończonej jeździe wciskam przycisk "zapisz jazdę" i automatycznie jazda jest przesylana do telefonu i stamtąd do Garmin Connecta. I po chwili bez żadnego mojego dodatkowego działania  pojawia się na Stravie. No, ale to nie dotyczy edka 500, a tylko 510, 810, 1000. 

 

Napisałem Ci o zaletach edka. Sigmy Rox nie znam - pewnie bardzo fajne urządzenie. Może poza strzałką ma jakieś przewagi nad Garminami z serii Edge. Ale raczej dla Garminów szukałbym konkurencji w Mio niż w Sigmie. Ewentualnie u Polara (choć oni trochę olali funkcję GPS i dopiero teraz bardziej nad tym pracują). 

 

Używam też zegarka do biegania Garmina. prostego z GPS-em. trochę mułowaty, ale "robi robotę" - zero problemów, poza długim wyszukiwaniem satelitów, ale potem nawet w ciemnym lesie nie ma problemów. 

 

Nie jestem obiektywny i nie zamierzam być. Wybierz najlepiej dla siebie!

pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zostawmy strzałki i sens ich wyświetlania w spokoju. Dzięki wszystkim za opinie. Obszar poszukiwań się zawęził. Jeśli Edek to 510 lub 810. Przyzwyczaiłem się do map TOPO w swojej 60-tce, wiec pewnie warto było by dopłacić do 810, bo IMVHO nawigacja bez map, po wgranym śladzie (jak w 510) może być dziwna w terenie, zwłaszcza leśnym z dużą ilością ścieżek. Tu niestety rodzi się kolejna wątpliwość, czytałem opinię ludzi, którzy narzekali na jakość nawigacji (konkretnie optymalizacji tras) w 810.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i ręce mi opadły. Dotarł do mnie właśnie zamówiony Edge 810 Bundle z zamówioną mapą PL Topo, tyle że e-Azymut się nie spisał i ... nie włożył zamówionej mapy. Ale to jeszcze nie koniec mojego pecha. Nie jestem w stanie sparować czujnika HRM z licznikiem. Wymieniłem nawet baterię, nic to nie dało. Czytając opinie w sieci o tym "cudzie" Garmina za ciężką kasę, obawiam się, że pozostanie tylko serwis. Chyba, że znacie jakiś "myk", na który nie wpadłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie, czujnik kadencji/prędkości znalazł bez problemu, telefon po BT też. Moczyłem nawet wodą pasek, na którym jest czujnik i nic.

 

Jeszcze jedno, ponieważ zamówiona karta z mapą nie przyszły, wziąłem czystą kartę, po podłączeniu do kompa, okazało się, że Garmin założył sobie na niej strukturę katalogów. Chciałem wczytać sobie pobraną  mapę z UMP. Jednak bez względu na to, gdzie bym nie wgrał pliki img (root, CustomMaps, NewFiles), po wybraniu w profilu jazdy > nawigacji > wybierz mapę, Edge nadal widzi tylko mapę bazową. 




Naturalnie, czujnik kadencji/prędkości znalazł bez problemu, telefon po BT też. Moczyłem nawet wodą pasek, na którym jest czujnik i nic.

Jeszcze jedno, ponieważ zamówiona karta z mapą nie przyszły, wziąłem czystą kartę, po podłączeniu do kompa, okazało się, że Garmin założył sobie na niej strukturę katalogów. Chciałem wczytać sobie pobraną mapę z UMP. Jednak bez względu na to, gdzie bym nie wgrał pliki img (root, CustomMaps, NewFiles), po wybraniu w profilu jazdy > nawigacji > wybierz mapę, Edge nadal widzi tylko mapę bazową.


Udało mi się rozwiązać oba problemy. HRM zadziałał kiedy wyjałem baterie na 30 minut, na wszelki wypadek, zwarłem styki czujnika bez baterii.
Mapy zaczęły być widoczne, kiedy wgralem pierwszą MapSourcem. Dziwne, kolejne skopiowalem do katalogu Garmin na karcie i też działają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andys

czy mozesz mi opisac więcej na temat swojego Garmina?

jestem przed wyborem i zastanawiam sie nad licznikiem z mozliwoscia nawigacji.

mam pytanie, czy mozna dopisac dotychczasowy przebyty czas i dystans z poprzedniego licznika?

jak złapaniem sygnału GPS?

jaki jest czas dziłania na jednym ładowaniu i z jakimi ustawieniami?

 

będę wdzięczny za odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowego urzadzenia mozna przeniesc dotychczasowy dystans.

Przez trzy sezony uzywalem 800-tki i nie mialem specjalnych problemow z sygnalem. Czasami w zalesionych odcinkach nie pokazywal nachylenia podjazdu.

Teraz mam 810-tke ale jeszcze nie testowana w boju ale nie spodziewam sie jakis wielkich roznic.

Co do czasu dzialania, nigdy jakos na to specjalnej uwagi nie zwracalem, nie jezdze ultramaratonow.

Ale mniej wiecej 2h zjadalo mi ok 16% pojemnosci, liczonej od 100% naladowania. Nie wiem czy ten poziom zuzycia jest liniowy, czy tez nie zmienia sie wraz ze zmiana naladowania baterii. Bedzie to tez uzaleznione od ustawienia funkcji podswietlania i wyswietlania strony z mapa, tu zjada baterie szybciej. Oczywiscie przy wlaczonej nawigacji konsumpcja jest szybsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@1415 chris

Dzięki.

Na czasie licznika mi nie zależy.

Mam czasami ochotę pojechać w dziwne i nieznane mi miejsca. Jestem ograniczony czasem. Np mam na rower czas 4 do 5 godzin max. Chcę pojechać ale musze zrobić. Zakładam ze nawigacja potrzebna mi będzie tylko przez 1 lub 2 godziny ale nie chce się bawić, chce mieć od razu i przez cały czas włączoną. Wytrzyma 5 godzin bateria?

Druga sprawa, to mam ochotę wyjechać na cały dzień rowerem. Cały dzień może i brzmi dużo ale ja tak kalkuluje max od 7do 10 godzin z przerwami. W tym przypadku w ogóle nie będę znał trasy i nawi musi działać cały czas. Podoła?

Z Twojej odpowiedzi wynika że może w pierwszym przypadku :(

Sam już nie wiem co mam robić. Tzn co sobie kupić(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może miał ustawione podświetlenie blisko maksa. Przejeździłem 5 lat z Edgem 705, czyli starszym bratem 800-ki, i przy całodziennych trasach zdarzało się, że już pod koniec wycieczki zaczął sygnalizować rozładowaną baterię, ale nigdy mi się nie wyłączył. Grunt to zredukować lub całkowicie wyłączyć podświetlenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@Andys

czy mozesz mi opisac więcej na temat swojego Garmina?

jestem przed wyborem i zastanawiam sie nad licznikiem z mozliwoscia nawigacji.

mam pytanie, czy mozna dopisac dotychczasowy przebyty czas i dystans z poprzedniego licznika?

jak złapaniem sygnału GPS?

jaki jest czas dziłania na jednym ładowaniu i z jakimi ustawieniami?

 

będę wdzięczny za odpowiedź ;)

W sumie powtórzę to, co zostało już napisane. Oczywiście można wpisać dane początkowe. Co do sygnału GPS, dziś pierwsza jazda z 810, ale pełne zachmurzenie i gęsty las, nie były w stanie zakłócić sygnału GPS, tak więc jest w porządku. Co do czasu pracy, za wcześnie abym wypowiadał się w tym temacie po jednej jeździe i jednym ładowaniu, ale 2 godz. jazdy z włączonym GPSem, zapisem trasy co sekundę, bez podświetlenia, w temp. -4 stopni, rozladowaly około 20% baterii. Liczę, że po kilku ladowaniach, w dodatnich temp. będzie lepiej. Za to Garmin Connect naprawdę jest fajny. Niby nic, ale po jeździe wychodzisz spod prysznica i od razu masz całą trasę ze wszystkimi szczegółami w telefonie/kompie [emoji3]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku być może. Ja tylko czytam i analizuję.

Nie mam od kogo pożyczyć, więc sam muszę dojść w teorii, który będzie najlepszy za najlepsze pieniądze dla mnie.

Jest jeszcze jedna uwaga. Też to tylko wyczytałem. Starsze modele działają dłużej na bateriach. Myślę, że może być to spowodowane ciut lepszymi podzespołami, które mają większy apetyt na energię.

Najlepiej z tego wszystkiego działają reczne turystyczne Garminy ale ja nie chcę mieć kilku urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ten model jest już niedostępny. Ja chce kupić nowe urządzenie.

Zastanawiam się nad 510 810 lub 1000.

Brałem jeszcze pod uwagę inne firmy ale tam jest tylko nawigacja.

Mio ma za to problem z mapami. Tzn nie można nic dobrać i trzeba być zdanym na to co zainstalował producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa tez minusy. Wieklosc, wozenie smartfona przed kierownica. Nie za dobrze to wyglada.

Rodzja ekranu, w 1000 jest pojemnosciowy, w innych edkach oporowy. Problem z pojemnosciowym polega na tym, ze obsuga odbywa sie na zasadzie zmian pola elektrostatycznego w miejscu dotkniecia ekranu. W rekawiczkach, te zmiany beda zminimalizowane lub ich wcale nie bedzie i ekran dotykowy robi sie bezuzyteczny.

800 i 810, bezproblemowo obsluguje sie w grubych rekawicach. Tu nacisniecie gornej warstwy ekranu (zbudowany jest z dwoch), powoduje zmiany w oporze elektrycznym, na podstawie ktorego wylicza sie wspolrzedne miejsca gdzie ekran zostal dotkniety.

Powiadomienia z telefonu na ekranie licznika, sa dobre dla tych ktorym jest to potrzebne. Osobiscie jak wychodze na rower, nie mam zamiaru aby mi cos w tym przeszkadzalo, telefon wylanczam.

Poza tym funkcja ta, z tego co pisze dc rainmaker, dziala kiepsko, jesli wogole:

http://www.dcrainmaker.com/2014/06/garmin-1000-depth-review.html

 

No ale pewnie model 1000 ma i swoich zwolennikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to swoją drogą, że właściciele 1000 ciągle czekają na aktualizację z poprawkami parowania z telefonem.

Nawiązując do wymiany baterii, 810 też trzeba ją rozkręcić. Ale jest to możliwe zrobić samemu ;)

Coraz bliżej jestem 810 ;)

Mam kolejne pytanie do posiadaczy Garmina.

Na jakiej lub jakich mapach powinno mi zależeć?

Powoli przekonuje się do 810.

W podobnej cenie mogę kupić z różnymi mapami. Wiem, że niektóre masz są darmowe i bez problemu można je ściągnąć i używać a sprzedawcy piszą, że niby je dokładają. Nie chcę być oszukany. Tzn naciągnięty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...