Skocz do zawartości

[Reba] wydłużenie skoku w solo air


michalekD

Rekomendowane odpowiedzi

To nie do końca tak. Reba występuje w co najmniej trzech wersjach. Pierwsza: brak możliwości zmiany skoku z powodu długości goleni górnych i długości popychaczy tłumika oraz komory powietrznej. Druga: przygotowana do zmiany skoku - wystarczy rozebrać i wyjąć podkładki. Trzecia: ma odpowiednio długie golenie górne ale za krótkie popychacze - takie jak w pierwszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem Rebę 29 solo kupioną pod koniec 2013 (model 2014) ze 100 na 120 za pomocą kitu (tłok sprężyny powietrznej) z bike discount (około 60 euro).

Wyjąłem stary,włożyłem nowy,posmarowałem co trzeba,trochę oleju w dolne lagi i tyle.Tłumika w prawej  nie ruszałem,bo amor miał przejechane może z 200km.

 

 Taki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  Trzecia: ma odpowiednio długie golenie górne ale za krótkie popychacze - takie jak w pierwszej.

Powitać

zdaje sie że to właśnie moja wersja, zatem moje pytanie: czy jeżeli są za krótkie popychacze to i komora powietrzna będzie za krótka i konieczna jest wymiana obu?? czy jedno z drugim nie ma nic wspólnego i konieczna jest wymiana tylko komory lub tylko popychaczy.

Pytam bo  przy serwisie amora stwierdzono że zmiana na 120 jest nie możliwa bo "coś" jest za krótkie, tylko już nie pamiętam co dokładnie, ale na pewno nie golenie (na goleni jest podziałka do 120)    btw w harfie obecnie sprężyn brak, alledrogo też słabo, poszperam dalej, jakby ktoś wiedział gdzie i za ile to będę wdzięczny.

dzięki za odp

pozdrower

Edytowane przez drchlubicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zmieniasz tylko trzpień sprężyny powietrznej, tłumik ma zapas a reszta jest identyczna. Harfa jeszcze kilka mies. temu miała te sprężyny, może mają zbyt wiele zapytań dlatego odsyłają ludzi z kwitkiem, najszybciej znajdziesz na zagranicznych sklepach jeśli masz dość determinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że pojawiają się coraz to bardziej konkretne informacje, to mi się podoba.

Co do długości sprężyny (air shaft) to w instrukcji z 2013r stoi że dla skoku 120 dla widła 26" jej długośc ma wynosić 187.2  

i wszystko super ale nie wspomina instrukcja o długości popychacza tłumika (damper shaft)

wiecie może coś o tym? może znacie dłuość popychacza do 120-tki,  albo wiecie kto zna :whistling: 

a może skoro w instrukcji o tym cisza to faktycznie wsio ryba, i każdy pasuje, już sam nie wiem..

ale chętnie się dowiem :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

niestety nie zawsze, trzeba zmierzyć

 Zawsze lepiej zmierzyć bo RS co jakiś czas coś zmienia abyśmy nie mieli za lekkiego życia ale modele z podziałką na ladze 120mm powinny posiadać tłumik który pozwoli na zmianę skoku 100>120 bez większego bólu.. Tak przynajmniej było w przypadku kilku sztuk które miałem w ręku.

Natomiast jeśli miałoby się okazać, że i tłumik jest do wymiany to nie wiem czy nie lepiej sprzedać amor i kupić drugi z właściwym skokiem bo koszt operacji zaczyna ocierać się o 400-500zł +koszt serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze z tej samej beczki ale jakby od d..y strony

przeczytałem w innym temacie że zwiększenie skoku może spowodować luzy w widelcu, (z tego co pamiętam kolo ważył ponad 100 kg, ja 90)

żeby była jasność - na zmianę skoku jestem zdecydowany, tylko nie chciałbym zajechać tym sposobem amorka za szybko.

W tym samym temacie była mowa o zaburzeniu geometrii, ale chyba 2 cm nie spowoduje jakichś "groźnych" zmian ? 

myśle że kwestia geo jest do pominięcia. co myślicie?

mój rower to merida 99, pod amor 100, ale jest bardzo trudno ją poderwać do skoku np przez jakiś korzeń lub kłodę (bróń Boże nie mówię tu o jakimś lataniu) z tąd pomysł na zwiększenie skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26" 100 mm solo RL,   co do rocznika to nie mam pojecia, sprobuje wrzucic jakies foto do galerii.

ogolnie to sprezyne znalazlem w jakims e-sklepie za 282 + 10 wys.

ale zastanawiam sie tez nad sprzedaniem calego widla i kupnem nowego ze skokiem 120

pozdrower

Edytowane przez drchlubicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do podrywania roweru, to po prostu naucz się bunny hopa zamiast wymyślać cuda ze zmianą skoku...

2cm może spowodować sporą zmianę w prowadzeniu, skręcaniu itp. nie polecam.

Co do luzów, to całkiem logiczne, w podstawówce wspominali o takim wzorku... F=m*a a także paru innych w późniejszych latach nauki. Tyle że może być to niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powitać

z bunny hopem akurat u mnie w porządku, na rowerze kumpla(skok 120) wychodzi mi znacznie lepiej niż na moim, a z tymi cudami to chyba przesada, gdyby nie to że u mnie jest za krótki air shaft to już by było zrobione i by śmigało, ale że musze wydać 3 stówy to wole sie dopytać.

 

 

Co do luzów, to całkiem logiczne

dla mnie to też jest logiczne, to może spróbuj obliczyć luzy z tego wzoru :whistling:  - to by było pomocne, ja pytałem raczej o doświadczenia z życia wzięte niż kto co pamięta z podstawówki, ale dzięki za rady

pozdrower

Edytowane przez drchlubicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba już ostatnie pytanie

czy po zamontowaniu sprężyny 120 mm, gdyby się np okazało że ta długość faktycznie zaburza geo i/lub mi nie odpowiada

możliwy jest powrót  do 100 za pomocą tulejki czy tylko powrót do sprężyny na 100 mm?

 

me.wa:

jakoś na początku-w połowie  listopada będę się  odzywał w sprawie sprężyny

dzięks

Edytowane przez drchlubicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli się okaże że trzeba wrócić do sprężyny na 100 mm to w zasadzie jest ta sama robota, bo żeby włożyć tulejki pod tłok na air shaft to musisz całość rozebrać, a jak już to wyciągniesz to po prostu zakładasz tą poprzednią, ta sama robota co przy zakładaniu podkładek all travel, jak to drzewiej bywało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...