Skocz do zawartości

[wymiana napędu] kaseta 34-10, blaty 3x9 sram x9 + łańcuch (Rockrider 9.2)


Dwoik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam drodzy forumowicze

 

Kupiłem wymażony rower (używka). Muszę wymienić kasetę, blaty i łańcuch pod osprzęt sram X9. Kaseta ma na ostatnich zębatkach 34 i 10 zębów. Głównie jeżdżę po górach, dużo pod górę ale raczej nie męczę napędu ( w miarę możliwości podczas przerzucania biegów nie cisnąc na maksa na pedały). W drugiej kolejności sporadycznie jadę gdzieś po równinkach rekreacyjnie. Moje przebiegi roczne nie przekraczają 800 km.

 

Głównym kryterium jest u mnie cena. Nie mam rozeznania w produktach, dobrze by było jakby jakiś dobry człowiek podsunął mi pare propozycji. Tak żeby to nie było jakieś dziadostwo z plasteliny ale też nie super wyczynowy wytrzymały sprzęt. Mój stary rower służył mi 8 lat na osprzęcie shimano acera i nic w nim poza konserwowaniem nie robiłem i dobrze mi służył. Więc nie czarujmy się, chyba wymagających części mi nie potrzeba. No i fajnie by było też zwrócić uwagę na wagę.

 

Jako, że chcę sam serwisować swój rower więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze gdyż na dzień dzisiejszy średnio u mnie z wiedzą. Jeśli pominąłem jakieś ważne wskazówki, powiedzcie to postaram się dopisać. Poniżej daję fotki. Pozdrowionka.

I10Pxf1.jpgutshP1b.jpgxX8IfO0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kaset 34-10, to jakiś model wyprodukowany specjalnie dla ciebie ?

Za to kaset 9 rzędowych 11-34 jest jeszcze sporo, możesz sobie wybrać :

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=kaseta+11-34&bmatch=seng-v6-p-3-spt-0904

Z tarcz środkowych w korbie 32z też można wybrać :

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=tarcza+korby+32+z&bmatch=seng-v6-1-default-0905

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta ma 11 - 34 nie ma koronki 10T

 

 

 

Nie ma kaset 34-10, to jakiś model wyprodukowany specjalnie dla ciebie ?

 

Przepraszam za błąd oczywiście 11-34.

 

 

 

  kaset 9 rzędowych 11-34 jest jeszcze sporo, możesz sobie wybrać : http://allegro.pl/li...v6-p-3-spt-0904 Z tarcz środkowych w korbie 32z też można wybrać : http://allegro.pl/li...-1-default-0905

 

Tak, głównie zależało mi na tym żeby ktoś kto się zna ułożył z całego roju możliwości jakieś zestawienie kasety, tarcz do korby i łańcucha co by razem to wszystko współgrało z moimi przerzutkami, bo na tym (jeszcze :-) ) się nie znam.

 

 

 

 

Moja propozycja Kaseta hg-50, łańcuch C9, co do tarcz w korbie to środkowa jest zjechana reszta jeszcze pociągnie, tarcza 32T I taki zestaw powinien Ci wystarczyć.

 

1) Puklus pisał w temacie "ocenianie stanu napędu", że generalnie blaty do wywalenia poza największym. Środkowy do wymiany, pytanie co z najmniejszym blatem, jego głównie cisnę na podjazdach, czy on jeszcze styknie czy może jednak też go wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, głównie zależało mi na tym żeby ktoś kto się zna ułożył z całego roju możliwości jakieś zestawienie kasety, tarcz do korby i łańcucha co by razem to wszystko współgrało z moimi przerzutkami, bo na tym (jeszcze :-) ) się nie znam.

 

No chyba nie bardzo, napisałeś :

 

Głównym kryterium jest u mnie cena. Nie mam rozeznania w produktach, dobrze by było jakby jakiś dobry człowiek podsunął mi pare propozycji

 

No więc dostałeś propozycje w różnych przedziałach cenowych ... z drgiej strony kryterium jest cena, a nie chcesz badziewia ...  podaj może jaki przedział z podanych cię interesuje ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Puklus pisał w temacie "ocenianie stanu napędu", że generalnie blaty do wywalenia poza największym. Środkowy do wymiany, pytanie co z najmniejszym blatem, jego głównie cisnę na podjazdach, czy on jeszcze styknie czy może jednak też go wymienić?

Powiem tak małą tarcze możesz kupić ale spróbować czy stara będzie dobrze pracować z nowym łańcuchem. Jak tak to ją możesz jeszcze używać, jeśli nie wymieniasz na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez - faktycznie trochę namieszałem noi wyszło nieporozumienie :) więc porządkując - to co podsunął Rodszyld to bardzo rozsądna dla mnie cena, mechanik zaproponował mi, że za ok 300 zł wymieni mi wszystko, więc w tej cenie chciałbym to zrobić sam. Mechanik właśnie odradzał mi kupno łańcucha shimano, blaty mówił że nie muszą być jakieś mega a kasetę shimano. W innych tematach czytałem, że polecacie dosyć często ten łańcuch co podesłał mi Rodszyld, a kasety i blaty shimano uważacie za trwalsze niż sram'owskie.

 

Jeśli to co podał mi Rodszyld współpracuje ze sobą i jest w miarę odporne (?) to myślę że przy tym zostanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie chciałbym jeszcze zapytać o zmianę łańcucha i rozbiórkę korby (nigdy się za to nie zabierałem)

 

1) Czy do tego łańcucha który podałeś w linku muszę jeszcze coś dokupić poza skuwaczem? przeglądając inne łańcuchy było przy nich napisane, że posiadają spinki do łańcucha. No i jakbyście mogli mi to łopatologicznie objaśnić albo nakierować na dział gdzie wymiana łańcucha jest opisana.

 

2) Jak zabrać się za rozebranie tych tarcz w korbie, i czy potrzebuję do tego jakiś nietypowych narzędzi jak przykładowo klucz do kaset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. C9 nie ma spinki w zestawie ale można dokupić, dobra jest connexa http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/lancuchy/piny-bolce-spinki/spinka-connex-link-9speed-6-5mm-17094.html. Jeśli chodzi o skuwacz to taki podstawowy powinien Ci wystarczyć

2. Do tarcz w korbie potrzebne będą Ci klucze imbusowe a do kasety taki klucz ale ten będzie lepszy używam podobnego. Do przytrzymania kasety potrzebny będzie Ci jeszcze bacik chyba że potrafisz utrzymac kasetę w ręce, używając jakiejś szmaty.

 

Wymiana kasety i łańcucha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to masz korbę ze zintegrowaną osią. Do wymiany blatów potrzebujesz głównie kluczy ampulowych.

Trzeba zdemontować korbę (żeby móc swobodnie zdjąć wszystkie blaty) i odkręcić kominy (śruby).

Napęd (łańcuch kaseta) cena/jakość według mnie HG 50 od shimano.

Blaty 32/22T można kupić naprawdę za grosze.

Tam według mnie to i kaseta leci do wymiany.

Czego ta kaseta taka brudna i zaolejona?

Nie paprze się tak naędu w oleju bo łapiesz wszystkie syfy.

Jak to mówią szewcy "klej najlepiej trzyma jak go nima" po smarowaniu nadmiar się WYCIERA.

Edyta:

Skuwacz może ci się przydać do skrócenia łańcucha a do spinania polecam spinkę, KMC robi niezłe i tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, dzięki wielkie! posłużę się jeszcze wujkiem GOOGLE żeby się doedukować w kwestii montażu - demontażu, nie będę Was już męczył dużo mi pomogliście :-)

 

Rodszyld: klucz do kasety i bacik już mam, używałem przy okazji konserwacji starego roweru. Dzięki za super linki !

 

Roonin: Kaseta leci, tak jak to wygląda na zdjęciach tak wyglądało w momencie kiedy go zakupiłem (używka) od poprzedniego właściciela. Dużo jeździł :) ale poza napędem rower jest w idealnym stanie. Również dzięki za rady - chciałbym Cię jeszcze dopytać - mówisz, że blaty mogę kupić za grosze. Kolega Rodszyld podsunął mi myśl żebym kupił jedynie środkowy, Shimano za ok 45 zł. Czy pisząc, że mogę kupić tanio blaty masz na myśli coś jeszcze tańszego czy właśnie coś w rodzaju tego co proponuje Rodszyld? Pytam bo nie mam rozeznania co może oznaczać "za grosze", widziałem blaty po 200 zł w górę :-))

 

i ostatnie pytania:

 

1)Typ kasety określamy ilością zębów na pierwszej i ostatniej koronce plus ilość rzędów. Jak określamy typ blatów?

 

2) Czytając poradnik montażu łańcucha nadesłany przez Rodszylda natknąłem się na mały problem - napisane tam jest żeby stary i nowy łańcuch dać obok siebie i względem starego skrócić nowy - a co w przypadku, jeśli stary łańcuch mi się zerwał i jak się domyślam jego długość nie jest odpowiednia? I idąc dalej, jak to jest - rozumiem, że łańcuch nie wymaga spinki? albo skuwam skuwaczem albo używam spinki (którą można potraktować jak ułatwiający zmianę gadżet) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaty korby masz w różnym rozstawie śrub w twoim wypadku będzie to 104 mm a i różnią się ilością zębów, podejdą Ci w zasadzie wszystkie tylko te kompozytowo-stalowe od deore nie, za dwie sztuki 60-70zł max zapłacisz.

Ta najmniejsza nie jest droga a jak jej dość często też używasz to też wymień bo średnio wygląda.

Co do łańcucha to pin służy do zakuwania łańcucha i tylko nim się posługujesz, mniej wygodne od spinki rozwiązanie.

Długość dobierasz na podstawie starego łańcucha lub liczysz ogniwa ale jak w twoim przypadku pękła to możesz założyć nowy łańcuch na największa zębatkę z przodu i z tyłu, na sucho bez przerzutki, zaznaczyć miejsce, w którym się stykają i dodać dwa ogniwa lub nawet trzy dla pewności gdybyś coś źle zmierzył  bo łatwiej uciąć niż wydłużyć, skracasz i zakuwasz oczywiście już z przerzutką:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Roonin: Kaseta leci, tak jak to wygląda na zdjęciach tak wyglądało w momencie kiedy go zakupiłem (używka) od poprzedniego właściciela. Dużo jeździł :) ale poza napędem rower jest w idealnym stanie.

Oczywiście pisząc o jej stanie nie winiłem ciebie ale fakt że nie powinna być tak usr... w oleju.

 

 Czy pisząc, że mogę kupić tanio blaty masz na myśli coś jeszcze tańszego czy właśnie coś w rodzaju tego co proponuje Rodszyld? 

http://allegro.pl/tarcza-koronka-32t-crmo-czarna-kompatybiln-shimano-i4659468678.html

A czasami nawet taniej. Oczywiście im droższy tym teoretycznie lepszy (lżejszy trwalszy) ale żeby od razu nie pchać się w koszty spokojnie można taką kupić i sporo pojezdzić.

 

 Jak określamy typ blatów?

 

Już dostałeś odpowiedz ale powtórzę -Ilość zębów i rozstaw otworów . W twoim przypadku dwa duze blaty to "BCD 104" 

 

 - rozumiem, że łańcuch nie wymaga spinki? albo skuwam skuwaczem albo używam spinki (którą można potraktować jak ułatwiający zmianę gadżet) ?

Możesz użyć bolca który jest w zestawie i skuwacza bądz spinki którą możesz kupić za około 5zł która nie jest gadżetem tylko bardzo ułatwia życie i czyszczenie napędu. Ciągłe skuwanie i rozkuwanie napędu łańcucha mi nie słuzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze dla pewności - kupując ten łańcuch skracać go nie trzeba, jedyne co spinam go spinką i jadym?

 

Jak już mnie tak wyedukowaliście sprawdziłem stary zerwany łańcuch. To był Connex i strzelił właśnie na spince.

 

Chłopaki dzięki wielkie jesteście the best :) znalazłem bardzo fajny kanał YT gdzie facet tłumaczy dokładnie krok po kroku co jest czym i "jak to się robi" :-)

 

 

Dzięki wielkie, pozdrawiam serdecznie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...