Skocz do zawartości

[Problem] Luzujące się pedały.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po swoim bracie dostałem rower - nieco używany, ale da się jeździć i co najważniejsze: jest wytrzymały.

Przechodząc do sedna sprawy to mam wielki problem z luzującym się lewym pedałem (jeżeli patrzymy z perspektywy siedzącej na rowerze). Nawet jeżeli docisnę śrubę, która odpowiedzialna jest (raczej) za niewypadanie i nie luzowanie się pedała to i tak on po paru kilometrach odpada na wskutek luzującej się w nim śruby. Nie wiem co robić, ponieważ jest to dość uciążliwy problem. Śrubkę kupiłem nową, dokręciłem na MAX a efekt ten sam co był - ma ktoś jakieś pomysły?

 

Patrzyłem trochę na internecie, pisano tam o wymianie korby - jednak tutaj chciałbym się poradzić, może macie jakieś inne sposoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak luz na kwadracie to można zdjąć korbę i o 1mm spiłować ośkę suportu. Korba wejdzie głębiej na oś,a śruba powinna ją trzymać.

 


Kup sobie jakiś Threadlock. To jest taki preparat do odkręcających się śrub. Ja używałem Loctite. Posmaruj. Zostaw na 24h i powinno pomóc. Kilka razy mi się udało w różnych korbach.
 

 

Ale jak oś suportu wyszła już poza kwadrat korby to żaden preparat nie pomoże.Tak to już jest jak się nie dba o prawidłowe dokręcenie korb,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i śruba która ma docisnąć korbę nie ma jak jej docisnąć.


No to jest logiczne aczkolwiek nigdy się z czymś takim nie spotkałem nawet w marketowych rowerach...
Zresztą jak ktoś wcześniej napisał, że można zeszlifować odrobinę oś i korba dojdzie. Do tego dasz Loctite i będzie siętrzymać.

Jak ktoś chce za wszelką cenę oszczędzić to będzie się bawił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paru znajomym tak się zrobiło i właśnie w ten sposób ratowałem sytuację w tanich rowerach.Przyczyną jest niedokręcenie korb i w efekcie obrobienie kwadratu.Korba wtedy wchodzi za głęboko i śruba jej nie trzyma.Czasem można coś uratować kombinując,nie zawsze konieczna jest wymiana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to pedał czy raczej ramię korby się luzuje, obstawiam opcję 2.

Jak korba na kwadrat to sprawdź czy nie masz wyrobionego wyfrezowania w ramieniu.

Korba, korba ;).

Mam kwadratową oś suportu dokładnie rzecz pisząc.

 

Czyli rozwiązaniem jest spiłowanie ośki suportu (tego kwadratu), tak?

 

Jestem lekko zielony w tych sprawach, więc raczej powiem dla ojca, żeby to zrobił, jednak chcę mu to głębiej wytłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skróć ją o milimetr albo ciut więcej.Ewentualnie możesz dać jakąś tulejkę pod śrubę,ale taką co by była większa w średnicy wewnętrznej niż oś suportu.Jak nie chcesz wymieniać to kombinuj.

 


O to mi chodzi, czym i jak?

 

Pilnik,szlifierka kątowa.A jak nie wiesz jak skrócić to nie rób tego,albo poproś kogoś kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim coś zaczniesz piłować, to po pierwsze musisz określić, co jest uszkodzone. Tak jak pisali inni oś suportu jest wykonana z dość twardej stali. Jeśli korba jest aluminiowa to jest bardzo mała szansa, że oś się wyrobiła. Raczej wyrabia się gniazdo w korbie. Obejrzyj dokładnie (możesz wkleić zdjęcia) kwadrat na osi i gniazdo w korbie. Jeśli na osi powierzchnie są gładkie i płaskie to nie piłuj osi, bo uszkodzisz dobry element. I będziesz potem musiał go wymienić. Jeśli gniazdo w osi ma wyrobiony kwadrat (narożniki zwykle są zaokrąglone, coś na kształt koniczynki) lub powierzchnie nie są płaskie to należy naprawić korbę. Możesz nałożyć w te miejsca trochę preparatu typu "płynny metal" np:

http://p.alejka.pl/i2/p_new/14/54/plynny-metal-wypelniacz-99g_0_b.jpg

czy poxiliny, posmarować lekko oś smarem (żeby się nie skleiła z korbą) założyć korbę i lekko dokręcić. Po stwardnieniu demontujesz, czyścisz oś i skręcasz porządnie.

Z prepartami typu "thread locker" ostrożnie, bo jak dasz za mocny to do demontażu korby będziesz musiał używać palnika. Sam ściągcz może nie dać rady zerwać połączenia.

Tylko jest jedna sprawa. Za tubkę tej chemii zapłacisz pewnie kilkanaście złotych (za Loctite kilkadziesiąt). A nową korbę kupisz już od kilkunastu zł np:

http://www.######.pl/product-pol-6625-Korba-lewa-170-mm-czarna-oblewana.html

Jak wyrobiona jest jednak oś to kompletny suport (kompaktowy) za trochę ponad 20 zł.

Warto się bawić w druciarstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zawsze było tak, że im większa cena, tym bardziej wytrzymała - dodatkowo jest mi znana firma Shimano, ponieważ mam przerzutki i są dość fajne.

 

Kupię tanie korby, ale także mam pytanie:

  • Czy niezbędne mi są do nich nowe śruby?
  • Muszę podać wymiary suportu w sklepie, czy po prostu wszystkie korby na kwadrat są identyczne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... czyli mam kupić korby, wkład do suportu?

Korby raczej kupie wymiaru takich jakich mam obecnie.

 

Kup korbę sis albo altus do niej wkład suportu 122,5  i po kłopocie.Rpm nie daje śrub do wkładu.

To tylko tak z ciekawości spytam, abym na następny raz wiedział. Wszystkie wkłady suportu mają 122,5, czy co? Jak oceniasz który będzie dobry? :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, wytłumacz mi o co chodzi z tymi wymiarami - jestem kompletnie zielony i proszę o wyrozumiałość.

 

Raz podajesz jeden wymiar, za drugim razem kompletnie inny wymiar - co wreszcie? Czy to nie jest tak, że suport powinien być dopasowany do mojego roweru idealnie? Dlaczego raz taki wymiar, a raz taki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...