Skocz do zawartości

[Koła] Składane, czy się opłaca?


Kuba1b1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

mam możliwość kupienia nowych, składanych kół do szosówki za 349 zł w takie specyfikacji:

 

Piasty shimano tiagra 
Obręcze DT Swiss Race 28" czarne 
Szprych czarne cn spoke 
Nyple czarne dt swiss prolock alu

 

Czy to dobry zestaw jak za te pieniądze? Ważę 60kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak sie krecic beda kola na maszynach zalezy od klasy lozysk i od sily sprezyny mechanizmu bebenka. Mozna sie zdziwic/rozczarowac.

Piasty tiagra nie sa zbyt dobrze uszczelnione (metalowe dekielki - tylko) - nienajlepszy wybor do codziennej jazdy w kazdych warunkach pogodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na alledrogo w tej cenie dostanie koła na novatec'ach

 

Nie widzę możliwości nabycia kół szosowych w cenie 350 PLN/komplet (na podstawowym zestawie F-192 i A-171). Jeżeli masz jakieś źródło tak tanich kół (szosowych) na rozsądnych komponentach, to się podziel, wszyscy skorzystają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to nie jest 349 PLN, tylko +50 dyszek do budżetu, bo jeszcze wysyłka. Należy przy tym pamiętać, że tył jest tylko w połowie maszynowy, bo bębenek jest wciąż klasyczny. Nie jest on też wysokiej jakości. Jeżeli nie będzie się o niego dbać, dość szybko złapie luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie bedzie dbał to te tiagry z metalowym kapselkiem w roli uszczelnienia szybciej sie rozsypią , 50zeta warto dołożyć do maszynówek moim zdaniem , a może i mniej , bo autor tematu nie określił czy kupuje koła na miejscu czy wysyłkowo , ja po przesiadce na proste novateki jestem ciągle w szoku jak koła miodnie teraz płyną , śmiem twierdzić ,że średnia prędkość wzrosła , ale licznika nie mam więc nie wiem na 100% , co prawda za swój komplet dałem łącznie 600zł , ale cene podbiły szprychy i nyple dt czarne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam możliwość kupienia nowych, składanych kół do szosówki za 349 zł w takie specyfikacji:

 

Piasty shimano tiagra

Obręcze DT Swiss Race 28" czarne

Szprych czarne cn spoke

Nyple czarne dt swiss prolock alu

 

Czy to dobry zestaw jak za te pieniądze? Ważę 60kg

Za te pieniądze bardzo dobre koła. Jeśli to nie pojedyncza aukcja, tylko ktoś składa w tej cenie takie zestawy, to daj linka na forum - może się komuś przyda. Cena najtańszych kół shimano na piastach 2200...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

o przesiadce na proste novateki jestem ciągle w szoku jak koła miodnie teraz płyną , śmiem twierdzić ,że średnia prędkość wzrosła

 

Wydaje mi się, że to efekt placebo. Właściwie wyregulowane łożysko kulkowe kręci się równie gładko i łatwo. Maszyny mogą mieć też nadmierny opór, jeżeli łożyska wbije się zbyt głęboko. Z pewnością są matematyczne różnice wynikające z konstrukcji, ale w praktyce są pomijalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jednak od czasu założenia piast novatec jestem kilka minut wcześniej w pracy

 

Nie zastanawia Cię tak duży zysk czasu (ile procentowo)? Może poprzednie piasty miały jakiś feler? Może łożyska były za mocno skręcone? Posiadam dwa modele Novateca na łożyskach oraz piasty na tradycyjnych kulkach. Właściwie skasowanie luzu powoduje, że w praktyce różnice w oporach toczenia można zaniedbać. Potrafię sobie wyobrazić, że na dystansach kolarskich typu 200 km na mecie ułamki mogą dać te cenne sekundy i mieć znaczenie, ale Ty mówisz o minutach...  Nie zastanawia Cię to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

absolutnie mnie to nie zastanawia , z jednego prostego względu , w profesjonalnych rowerach , koła są testowane przed każdym wyjazdem , z użyciem profesjonalnych narzędzi i przez profesjonalistów , same piasty przednie kosztują więcej niż cały budżet na koła z tego wątku , nie mówiąc o narzędziach używanych do ich każdorazowego testowania ,ceramice czy innych materiałach użytych do ich budowy itp.itd , w takich warunkach piasty tradycyjne mogą być pewnie porównywalne z maszynowymi , ale nie piasty z metalowym dekielkiem w roli uszczelnienia , moje poprzednie piasty nie były wadliwe , tym bardziej że było to kilka kompletów kół > oryginalne od evado 7 na piastach deore > składane na alledrogo na piastach slx i obecny komplet na piastach novatec , koła po przeglądzie u specjalisty i od razu widać różnicę bez jazdy , wystarczyło zakręcić jednym i drugim kompletem z podobną siłą i widać jak długo kręcą się jedne i drugie , a co dopiero pod obciążeniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawia Cię tak duży zysk czasu (ile procentowo)? Może poprzednie piasty miały jakiś feler? Może łożyska były za mocno skręcone? Posiadam dwa modele Novateca na łożyskach oraz piasty na tradycyjnych kulkach. Właściwie skasowanie luzu powoduje, że w praktyce różnice w oporach toczenia można zaniedbać. Potrafię sobie wyobrazić, że na dystansach kolarskich typu 200 km na mecie ułamki mogą dać te cenne sekundy i mieć znaczenie, ale Ty mówisz o minutach...  Nie zastanawia Cię to?

 

No, ale na trudnych etapach, to zysk czasowy często sięga raczej minut, rzadziej ułamków sekund. A jeśli to ułamki, to o ile nie ma bonifikaty, to kolarze mają zaliczony ten sam czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@adithetank, Mówisz o kilkuminutowym zysku na dystansie? Kilku czy kilkunastu km? Jak daleko masz do pracy? Przykład. Do pracy latem jeżdżę 25km. Żeby przyjechać kilka minut wcześniej musiałbym jechać 2km/h szybciej. Jak na zysk wynikający tylko i wyłącznie z wymiany piast z kulkowych na maszynowe to podejrzanie duży zysk...

 

Tutaj jest ciekawa tabelka ile można oszczędzić stosując ceramiczne łożysko:

http://ceramicspeed.com/sport/why-ceramicspeed/save-6-to-9-watts/

Moja konfuzja jest jeszcze większa, gdyż z Twoich relacji wynika, że osiągasz jeszcze lepsze wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojeżdżam na odcinku 12km , przy spokojnej jeździe jest to 30 minut od klatki do bramy zakładu , obecnie jakieś 27minut , ruch mały bo to 5:30 , jak zaśpię to i w 20 dojadę ale to na granicy zawału , urwanie na tych kilku km kilku minut jest bardzo realne , to odpowiada dokładnie temu że teraz mogę jechać całą trasę na 9 biegu , a wcześniej nie mogłem i jechałem na 8 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojeżdżam na odcinku 12km , przy spokojnej jeździe jest to 30 minut od klatki do bramy zakładu , obecnie jakieś 27minut , ruch mały bo to 5:30 , jak zaśpię to i w 20 dojadę ale to na granicy zawału , urwanie na tych kilku km kilku minut jest bardzo realne , to odpowiada dokładnie temu że teraz mogę jechać całą trasę na 9 biegu , a wcześniej nie mogłem i jechałem na 8

Raczej poprawiłeś siłę i kondyncję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię abym poprawił kondycję z dnia na dzień , bo takie czasy zaczeły mi wychodzić po zmianie kół , producent w tabelce porównuje zapewne czasy do piast nie ceramicznych w warunkach przed zawodami , gdzie i jedne i drugie koła to wysokie modele piast , dodatkowo przygotowane przez specjalistów , a my mówimy o kółkach za 350 zł do których ktoś będzie zaglądał w najlepszym razie raz na miesiąc , po 2 z tabelki widać wyraźnie , im mniejsza prędkość tym zysk większy , przy prędkości większej o 50% zysk mniejszy ośmiokrotnie , podejrzewam że przy mojej średniej ~25km/h było by to znacznie więcej , mało tego zysk z kilku watów dla kolarza który ma w nogach podejrzewam że kilka razy więcej pary niż ja będzie mniejszy niż te same waty dla mnie , tabelka tylko udowadnia że to nie placebo , przy średniej rzędu 25km/h gdzie opór powietrza nie ma takiego znaczenia jak przy tych 48km/h zysk z piast jest wyraźnie większy

 

dowód ? , proszę bardzo : http://mathmed.blox.pl/2011/02/Cz-5-Czynniki-wplywajace-na-efektywnosc-jazdy-na.html

popatrzcie na tabelki przy prędkościach rzędu 24km/h opory , toczenia powietrza i inne zamykają się w wartości 80w więc tu zysk tych 9w na piastach jest 10% , potem lawinowo rośną opory toczenia , powietrza i masy zawodnika i zysk z piast nie jest juz tak wielki  , teraz już jestem pewien że to nie placebo tylko piasty maszynowe naprawde były dobrym wyborem , przynajmniej na dojazdy do pracy , bo może dla zawodowców jadących z średnią 48km/h dadzą 25 sekund zysku ale dla średniej 30km/h będzie to już 8x więcej , a przy 24km/h dalej in plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Najpierw "dyskredytujesz" tabelkę i mówisz o kołach przygotowywanych przez specjalistów, a potem powołujesz się na 9W deklarowanych przez producenta dla łożysk ceramicznych (diametralnie różnych od zwykłych) w odniesieniu do z niskiej czy średniej półki. Poza tym nie wiem czy doczytałeś, ale o oszczędności 6-9W jest mowa, gdy cały rower jest na ceramikach czyli piasty, suport i przerzutka.

 

Tutaj masz kolejny przykład, że z Twoją teorią maszyn jest coś nie tak:

Jeżeli jest tak jak mówisz i wynika to tylko z piast, to Twoje koła kręcą się lepiej niż łożyska ceramiczne. Na sprzęcie dla Kowalskiego osiągasz nieporównywalnie lepsze wyniki niż dla roweru na ceramikach. Moim zdaniem jako poprawę wyników typujesz złe źródło. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten wątek i zgłupiałem do reszty... Też chcę składać koła i byłem nastawiony na XT. Znany sklep zaproponował jednak łożyska. Czy taki zestaw jest wart 580zł?

Piasta tylna DT Swiss 370 SL czarna z alu bębenkiem,

Piasta przednia novatec 751 czarna

Szprychy DT Swiss Competition czarne

Nyple DT Swiss czarne

Obręcze DT Swiss 535 28" czarne pod v-ki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...