Skocz do zawartości

[napęd] Kellys Oxygen 2011 + Grupa Shimano Deore 2013?


HaroN

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Moje pytanie jest następujące - postanowiłem w swoim rowerku (Kellys Oxygen z 2011 roku) wymienić napęd i nie jestem pewny czy wszystko z tej grupy którą wybrałem będzie z nim kompatybilne. Grupa to Shimano Deore 2013 M590 3x9 i prezentuje się następująco:

 

A poza tym - czy Deore 2013 będzie dobrą decyzją? Wiem, że tylna przerzutka występuje też w wersji Shadow (podobno zapobiega to naciąganiu się łańcucha). Warto dopłacić i poszukać grupy która będzie w niego wyposażona? A może kupić każdą część osobno?

 

 
Mechanizm korbowy: FC M590 Kombinacja tarcz 44-32-22T, 48-36-26T, długość ramion 170, 175mm
Łożyska korby: SM-BB51 BSA
Przerzutka Przednia: FD M590 top swing, FD M591 down swing,
Przerzutka tylna: RD M591 SGS,
Manetki: SL M590 przełożenia 3x9,
Kaseta: CS HG50-9 stopniowanie 11-32, lub 11-34
Łańcuch: CN HG53

 

Jakby co wrzucam też specyfikację mojego bajka:

 

rama KELLYS RideLite Premium triple butted RRC Geometry
rozmiary ramy 445mm (17.5")
widelec ROCK SHOX Recon Silver TK 100mm, coil / PopLoc Remote Lockout
stery KLS Expert integrated
suport VP cartridge (122.5mm)
korby SHIMANO Acera M361 (42x32x22)
manetki SHIMANO Altus SL-M310 Rapidfire Plus
przerzutka przód SHIMANO Altus M311 (34.9mm)
przerzutka tył SHIMANO Alivio (11) M430
ilość biegów 24
kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-32)
łańcuch KMC Z7 (108 links)
hamulce TEKTRO
dżwignie hamulcowe TEKTRO
linki hamulcowe JAGWIRE stainless
piasty alloy/ SHIMANO RM30 (32 holes)
szprychy stainless steel
obręcze KELLYS Draft 559x19 (32 holes)
opony SCHWALBE Rocket Ron Performance 57-559 (26x2,25)
wspornik kierownicy KLS Expert (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7°)
kierownica KLS Expert RiseBar (31.8mm)
chwyty KELLYS 2Density
sztyca KLS Expert (diam 30.4mm)
siodło SELLE ROYAL Mach
pedały VP alloy/ steel
akcesoria CAT EYE reflector set
waga kg 13,20 (495mm)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, będę raczej kupował całą grupę jako zestaw, także łańcuch tak czy inaczej mi przyjdzie, ale prawdopodobnie kupię tego campagnolo 9 jako drugi łancuch, żeby go wymieniać co pareset kilometrów :) 

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie kombinacji tarcz w korbie i stopniowanie w kasecie - muszę brać takie jakie mam obecnie i jaką to w ogóle robi różnicę? I długość ramion korby - 170, 175 mm - ma to duże znaczenie którą wybiorę? Sorry, że taka ilość pytań na raz, ale jestem totalnie zielony, jeżeli chodzi o kwestię napędu. 

 

Ponowię tez pytanie - czy opłaca się szukać przerzutki tylnej w wersji Shadow, czy nie ma to aż tak dużego znaczenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do długości korb to dobiera się je do wzrostu lub długości nogi. Jesli chodzi o kombinację tarcz w korbie i kasety z kompatybilnością przerzutek to polecam ten tekst  http://download.bikeboard.pl/pdf/porady_poj_napedu.pdf. Co do przerzutki to ja bym poszedł za szadołem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przerzutki - w końcu zdecydowałem się na wersję zwykłą - doszedłem do wniosku, że nie będzie aż takiej różnicy w działaniu (z tego co czytałem zdania są co do tego podzielone), a musiałbym zrezygnować z wzięcia całej grupy na rzecz tej jednej innowacji, także mi się to ostatecznie nie za bardzo by opłaciło.

 

Zamiast kasety CS HG50-9 zaproponowano mi HG400-9, z uwagi na to, że im się skończyły, a poinformowano mnie, że jest to niemalże to samo. Prawda to? 

 

Wziąłem też łańcuch campagnolo C9 zaproponowany przez Puklusa, na zmiane z CN HG53 ;D

 

Do tego zmieniłem hamulce z TEKTRO na Shimano BR-M590 Deore z klamkami BL T610. Troszkę się z tym pospieszyłem i nie jestem pewnien czy klamki i hamulce będą ze sobą współgrać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa łańcuchy będą się nierównomiernie zużywać. Ten  HG szybciej zniszczy Ci kasetę a to znaczy że będziesz zmuszony wcześniej wymienić kasetę i łańcuchy. Wtedy C9 Ci zostanie jeszcze dobry lecz nowa kaseta Ci go nie przyjmie. Jeśli chcesz jeździć na dwa łańcuchy to wybieraj je tak aby były podobnej klasy (twardości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...