Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Lampka CREE XM-L T6 1800 lm czy 3800 lm


BotQKamilSte

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pilnie potrzebuję lampki ładowanej na akumulator i mocnej, na całkowite ciemności. Zawsze z kolegami jeździmy na nocne trasy, a jedynie jeden z naszej 3ki ma mocną lampkę, tak więc bez niego nie ma jazdy.
Otóż jego jest bardzo podobna do tej 1800lm tylko kolega ma 3 tryby, a po dłuższym przytrzymaniu wyłączonej lampki ma 5 trybów.

CREE 1800 lm, XM-L T6

CREE 3800 lm, XM-L T6, 3xdiody

CREE 1200 lm, XM-L T6 + 2aku

Nie wiem którą wybrać. Jaka różnica miedzy tymi 3ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że masz świadomość że żadna z tych lampek nie ma takich parametrów strumienia światła, jakie deklarują sprzedawcy ? 

 

Wszystko to chiński badziew podobnej jakości.

Jak koniecznie któraś z tych trzech to ta która ma najwięcej metalu w obudowie bo to ewentualnie pozwoli na rozwój konstrukcji ... :).

Poszukaj po forum jest temat o światełkach.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam tą pierwszą, świeci mocno ale wąskim słupem... Znalazłem gdzieś tutaj wątek że można kupić rozpraszający kolimator za $2 na ebay, i to trochę poprawia doświetlanie. Dzisiaj ją będę testował na rowerze po zmroku, obudowa aluminiowa, mam nadzieję że nie padnie po drodze z przegrzania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testu nie było wczoraj..

 

Kupiłem kolimator na Ebay - uzytkownik "magiclightuk". Zobaczymy czy to coś pomoże bo póki co zbyt punktowo świeci.

 

Ogólnie jestem przygotowany że lampka się spali ;) wtedy na pewno wchodzę do jakiegoś Convoy'a.

 

Oto jak wygląda moja Cree T6 XM-L po rozkręceniu:

 

Płytka z diodą jest przymocowana bezpośrednio do aluminiowej "piguły" (chyba tak się to nazywa) i nawet widać że jest pasta pod płytką:

bbd909e14afcfe8bab4c2b9bc657e8f3.jpg

 

Włącznik (już teraz wiem skąd zielone podświetlenie...)

dca4e1771c53ca602e55589942f0f5df.jpg

 

Piguła z boku, te kabelki niezablokowane w środku.. Blokuje je tylko zewnętrzne mocowanie uchwytu.

3c512d419be5edd629acdc22453f874f.jpg

 

Pożyjemy zobaczymy, jak będzie koli to wrzucę porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytoczenie zupełnie nowej piguły - musiałbyś dokładnie zwymiarować wnętrze obudowy.

Moim zdaniem kabelki można by poprowadzić we wyfrezowaniu piguły - rowku zamiast robić pustą.

Druga opcja owinąć tą blacha miedzianą tak by całość wchodziła opornie do obudowy,  ale to zawsze będzie mniej sprawne, choć lampki typowo rowerowe jak ta mają dobre chłodzenie w ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką lampkę niby 1800lm - całkiem niezły sprzęt jak za te pieniądze pod warunkiem, że dokupi się kolimator na eBayu.
Na pakiecie bateryjnym świeci ok 2 godziny na 100% (pakiet 4400mAh).
Niestety zabezpieczenie przed wilgocią jest dość kiepskie - woda w deszczu może się dostać dołem lampki.
Poza tym rzekomy pakiet aku niby jest zabezpieczony przed wilgocią - w praktyce po ulewnym deszczu woda dostała się do pakietu i pakiet przestał działać.
Aku przeżyły ale w pakiecie zafoliowany jest maluteńki układ sterujący (czy coś w tym rodzaju) i w czasie deszczu dostała się na ten układ woda i spaliła go.
Pakiet rozerwałem i mam teraz tylko 4 aku 18650 o pojemności około 1100mAh.

Lampkę sprzedałęm koledze a sam zainwestowałem w 2 Convoye (1 z kolimatoerem, drugi bez).
Stwierdzam, że Convoye mimo, że wychodzą drożej to są lepszym oświetleniem niż ta lampka niby 1800lm :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet rozerwałem i mam teraz tylko 4 aku 18650 o pojemności około 1100mAh

 

No właśnie i to jest ściema producenta , pojemność 4400 mAh pakiet miał by przy połączeniu równoległym ogniw, tyle, że wtedy napięcie nie wynosiło by 8,4V, przy połączeniu szeregowo-równoległym pojemnoś wynosi 2200 mAh i to pod warunkiem, że z ogniw faktycznie wyciągnie się 1100 mAh ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miałem podobnego kitajca za 25$ z 3 diodami. Owszem świecił solidnie, nie mogłem narzekać specjalnie, niestety bateria wystarczała na ok 50min przy mocy 100%, dobra jako dojazdówka na miasto (a i to nie koniecznie bo oślepia i trzeba dorobić jej daszek) ale na dłuższe wypady zdecydowanie za krótki czas pracy.

Lepiej zainwestować nawet w chińską latarkę którą można potem odpiąć i używać na co dzień. Chłopaki po forach sprzedają też gotowe zmodyfikowane wersje z poprawioną termiką, optyką etc. W zasadzie do jazdy w ciemnościach wystarcza nawet 500lm byle tylko rozłożone szeroko i równomiernie. Adaptacja oka jest taka że powyżej pewnej wartości ile byśmy światła nie dali to i tak komfort nie rośnie a wręcz spada bo dochodzi czynnik samo-oślepiania się a po odwróceniu wzroku w bok mamy totalną ciemność zamiast chociaż częściowej. Tak więc niema co gonić za mocą tylko za dobrym rozkładem wiązki i pracą na baterii. 

Te lampki raczej należy odradzić a w szczególności mocniejsze odmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kupić 4 porządne ogniwa (Samsung), połączyć w pakiet, i nie będzie problemu z czasem świecenia.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=ogniwo+18650&bmatch=seng-v6-p-1-e-0904

 

Tu od razu zgrzeją w pakiet :whistling:   :

http://allegro.pl/ogniwo-akumulator-18650-2-6ah-samsung-icr18650-26h-i4603887661.html

 

Można zainwestować w koszyk na ogniwa, np. takie 2 połączyć :

http://multisort.pl/product/Pojemnik-na-2-ogniwa-MR18650-wersja-SMD,11884.html

 

Wtedy ogniwa można ładować w ładowarce ...

 

Ja wykonałem  pojemnik z rurek wodnych PVC, wsadzam tam 8 sztuk (łącznie 9,6 Ah przy 8,4V), wszystko ląduje w bidonie, i można śmigać całą noc  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@comrat - Ten kolimator który kupiłem to właśnie ten o którym pisałeś w innym wątku.. A samą lampę kupiłem po byłem pod wpływem opinii zachwyconego nią kolegi ;) i w ogóle nie pomyślałem że to może nie być zbyt trwałe ;) nie mówiąc o tym że płynęła do mnie 4 miesiące!

 

Może mój egzemplarz i by popracował trochę, kto to wie, ale pozbywam się go i kupuję modowanego Convoya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Rulez a jaką lampę zasilasz tym swoim pakietem ? szukam rozwiązania żeby co dzień nie wyciągać sprzętu z roweru bo przeważnie potrzebuje oświetlenie nie dłuzej niż 2 godziny i przy takim rozwiązaniu starczało by mi światła na 3 jazdy i potem dopiero ładowanie.

Masz jakieś zdjęcia czy manual tego swojego pakietu ? jaka średnica rurki potrzebna ?  jak to zgrzać albo zamówić zgrzane z jakimiś przewodami już gotowymi do podłączenia do lampki, bo chętnie bym sobie takie coś zmontował tylkjo z elektryki jestem noga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w końcu udał się test nocny, z góry przepraszam za jakość zdjęć... (robione telefonem)

 

Lampka T6 (jedna dioda XM-L) działała w trybie HI ponad 1h, robiłem krótkie przerwy na postojach bo obawiałem się przegrzania, i czasem testowałem tryb LOW, tak więc w sumie mogło to być 1,5h całkowitego działania. Nie ma wskaźnika wyczerpania więc nie wiem ile zostało, a symptomem wyczerpania tej lampy jest chyba brak świecenia ;)

 

Pomimo mocowania na gumowym o-ringu (dopięty na maxa) i jazdy po mocnych wertepach lampka trzymała się stabilnie, ale na pewno mocowanie dokręcane na śrubę byłoby pewniejsze. Bardzo łatwo natomiast przestawić kąt świecenia ręką, niby czasem przydatne, ale robiłem to ze wględu na specyfikę świecenia tego szperacza ;)

 

Lampka świeci bardzo wąsko i troche jednak jest męczące jej światło na dłuższą metę, jeden skupiony punkt o bardzo dużej jasności, i lekko doświetlony obszar dookoła o wiele niższej jasności. Jednak podczas jazdy w całkowitej ciemności widziałem trasę przed sobą. Tryb LOW jest sporo słabszy (zdjęcie trochę zaniża jego faktyczną moc) ale na spokojniejsze przejazdy wystarczył.

 

Patrząc na lampę z przodu, porównując do Trippera, obie oślepiają w podobnym stopniu, pomimo braku odcięcia w T6.

 

4 akumulatory mam na sztycy, kabel idzie po linkach, połączenie mam przy kaburze na aku, nic się nie rozpięło, ale jak dla mnie to wkurzające te kabelki ;)

 

Poniżej zdjęcia poglądowe T6 vs Tripper.

T6 - przy świeceniu bliżej koła jest pozornie jaśniej ale nie widać za wiele z przodu.. Przy świeceniu w dal, jest trochę lepiej, i w ten sposób przejechałem większość trasy.

 

Nie poleciłbym tej lampki na rower, lepiej kupić Convoya z dopasowaną optyką pod potrzeby. Wczoraj wytrzymała jazdę i nie przegrzała się (temperatura na zewnątrz 12-15), ale odpalając ją w ręku czuć, że szybko się nagrzewa.

 

Pozdrawiam

 

PS. Teraz widzę że trochę niedokładne te zdjęcia - Tripper świecił wzdłuż ścieżki, a T6 stał pół metra na prawo od ścieżki..

 

05b97231eb2b3970ba4767651e29dc01.jpg

0aedd235292902864fd5c59ee5e91d1f.jpg

1009661ace3e4e97d80db0beb2ad360a.jpg

be0eb62d1f964c542d4bab5006d53aca.jpg

908235585b14327dce05d95c23a0e162.jpg

8f2c19bd252b51a74702f563dc071d52.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...