Skocz do zawartości

[Rower] Składanie od zera - poskłada się? + dokończcie składanie ;)


Lonique

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Więc tak. Składam sobie rowerek, zamierzam złożyć go ze świeżych części.

Część części (wait, what?) już sam wybrałem, ale sporo innych brakuje, dlatego:

- najpierw proszę, byście powiedzieli mi, czy to wszystko się razem poskłada, czy wszystko będzie pasowało (jeśli coś będzie nie tak, podajcie podobny zamiennik, który będzie OK ;) )

- następnie zaproponujcie, jakie brakujące części kupić

 

No to do rzeczy.

Rama: Dartmoor Freaky 2012 (preferuję) lub Dartmoor Quinnie

Amortyzator: Marzocchi Dirt Jumper 1

Obręcz przód: Dartmoor Raider

Obręcz tył: Dartmoor Fortress

Szprychy: Dartmoor

Piasta tył: Dartmoor Revolt Disc Pro 20 (da się taką samą na przód? i czy warto brać Pro, czy może zwykłą?)

Mostek: Dartmoor Funky

Korby: Dartmoor Keipo

Pedały: Dartmoor Stream Pro (jeśli macie jakieś lepsze, najlepiej dostępne czarne/czerwone/niebieskie, piszcie, bo nie jestem zbyt przekonany do tych)

Kierownica: Dartmoor Swing Hi (też nie jestem przekonany, czekam na lepsze propozycje)

Gripy: Dartmoor Race

 

Pewnie zauważyliście, że większość części (właściwie to wszystkie z wyjątkiem jednej) są Dartmoora, ale wydaje mi się po prostu, że to dobra firma i nie głupie będzie kupienie tylu ich części.

 

Dobra, więc brakuje:

- piasty przód,

- łańcucha,

- sterów,

- hamulców (na pewno z tyłu tarczowy, ale z przodu chyba mógłby być hydrauliczny, albo nawet w ogóle go może nie być - zaproponujcie, ale zależy, jaka cena będzie),

- siedzenia i sztycy,

- opon (ale słyszałem, że Kenda są dobre)

i nie wiem, czego jeszcze brakuje, ale jeśli czegoś brak, to powiedzcie mi o tym koniecznie i od razu propozycja części. ;)

 

Mówię od razu, że rower na kołach 26".

A tak marginesem, to kolorystyka czerwień/fiolet vs. czerń/czerwień vs. czerwień/biel/niebieski.

 

Bardzo będę wdzięczny za wszelką okazaną mi pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i dodaję kilka nowych informacji.

 

Zmiana ramy na: Dartmoor Two6Player

Stery: Dartmoor Flash

Piasta ta sama na tył i przód: Dartmoor Revolt Disc Pro 20

Inna kierownica: Dartmoor Swing Low

Zębatka: Dartmoor Peacock

Dętka: Kenda

 

No i tak. Dalej pozostaję przy tarczowych hamulcach na tył, natomiast na przód możecie też podać tarczowe. Sprawdzę koszt wszystkich części, by owy posiadać. Jeśli będzie wysoki, to po prostu zrezygnuję z hamulca na przód.

Przerzutek do MTB do dirtu/streetu się chyba nie montuje, nie?

Więc brakuje obu hamulców (proszę nie tylko o tarczę, ale o wszystkie części), sztycy i siodła, łańcucha i opon. Opony na pewno Kenda, tylko nie wiem, jakie, więc też wybierzcie mi. Nie wiem, czy brakuje suportu, czy go nie brakuje. Nie znam się wystarczająco. Hamulce i łańcuch chyba najlepsze byłyby Shimano.

Pewnie zaraz zaczniecie pisać, bym kupił używkę, albo gotowca, bo jestem kompletnie zielony, ale ja powiem Wam, że chcę sobie złożyć nowy, aby mieć na lata, a potem nie sprzedawać go za jakieś marne grosze.

Więc proszę Was tylko o pomoc w złożeniu roweru, a dyskusje na temat, czy warto dla mnie składać nowy rower na częściach 2014, czy nie warto - zostawmy w spokoju.

 

Liczę na Waszą pomoc!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego zrezygnowałeś z Qinnie? Cro-mo to Cro-mo a te 300g........

 

 

(na pewno z tyłu tarczowy, ale z przodu chyba mógłby być hydrauliczny, 

No tego nie rozumiem.. hydrauliczny to też tarczowy. W mechaniczne tarcze się nie baw, nie warto. Różnica cenowa między mechanicznymi a hydraulicznymi jest tak mała że nie warto pchać się w mechaniki.

Szprychy, korby, pedały, kiera i gripy nie muszą być od Dartmoora.

Piasta przód grunt żeby była na maszynach firma mniej istotna, to jest tak mało skomplikowana konstrukcja że między firmą a firmą różnice w przypadku przedniej piasty są pomijalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że właśnie te 300g to duża różnica. Oprócz tego nie wiem, czy w przyszłości nie zachce mi się przesiąść na amor 120mm, chociaż może jednak to głupi powód...

 

Co do hamulców - pomyliłem pojęcia.

Jeśli różnica cenowa pomiędzy mechanicznymi, a hydraulicznymi jest mała, to może właśnie warto się pobawić? Właściwie powiedz mi, jaka jest różnica pomiędzy jednymi, a drugimi?

Szprychy itd. nie muszą być od Dartmoora, ale chyba nie ma nic przeciwko, by były, hm? Tylko nie znam się na korbach i nie wiem, czy wszystko będzie pasowało do nich?

Piasta padła Dartmoor, bo jakoś przypadł mi sklep do gustu. Różnice cenowe chyba są minimalne w wypadku piast, co nie?

 

Dobra, to zaproponujesz jakieś hamulce na tył i przód? No i sztycę i siodło - wolałbym osobno, a nie sztycę wbudowaną w siodło.

 

#EDIT

Aha, to jeśli mówisz, że 300g różnicy to nic, a Cro-mo to Cro-mo, to chyba byłaby lepsza Freaky 2012. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

 


Piasta ta sama na tył i przód: Dartmoor Revolt Disc Pro 20

 

Hmmm... Mała podpowiedź. Nie bez przyczyny piasty opisane są "przednia" i "tylna". To znaczy że piasta przednia pasuje na przód roweru a tylna na tył i generalnie poza niezwykle niszowymi konstrukcjami do fatbajków nie są one wymienne między sobą...

 

Rama którą podałeś - Freaky 2012 - ma:

 

 

Haki: 110x14mm

I piasty w takim rozmiarze musisz szukać.

 

 

Masz oczywiście świadomość jaki i do czego rower chcesz poskładać?

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Ivanie.

 

Dzięki, że zwróciłeś uwagę, bo ja kompletnie nie zauważyłem, że rozmiar piasty się nie zgadza.

 

A więc tak. Na stronie Dartmoora nie widzę podziału piast na tylną i przenią.

Więc prosiłbym Cię, albo kogoś innego o dobranie mi więc piast tył i przód pod ramę Freaky 2012, a także Quinnie/Two6Player (bo te akurat mają takie same haki).

Ja już nie potrafię wybrać, jaka piasta na tył, a jaka na przód, skoro to ma znaczenie. A wybór piast na stronie Dartmoora, a także szczegóły każdej z nich są takie, że ciężko mi też z tego powodu wybrać.

Liczę, że mi pomożecie.

 

 

Świadomość mam, gdyż wypady na mojej maszynie do DH to tylko poza Rzeszów, ponieważ tu blisko nie ma dobrych tras, a dzień w dzień nęka mnie potrzeba skakania, CO WIĘCEJ, wybudowali dirt park w Rzeszowie, więc jest nawet nowa miejscówka do śmigania. :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ejno... Bez przesady. Wszystkie piasty są w jednym miejscu----> http://dartmoor.pl/hardware/piasty, wystarczy sobie każdą kliknąć i obejżeć jakie maja rozmiary i czy są na przód czy na tył...

 

Nikt tu nie będzie za Ciebie prostego zadania domowego odrabiał...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, faktycznie w opisach jest napisane, czy piasta jest na przód, czy na tył. Wcześniej nie zauważyłem.

 

Domyślam się, że wszystkie będą z alu 6061, ale powiedz mi, jakie mają być śruby, ile i jakich łożysk, co to jest i jaki: driver, zapadki (ile) i punkty zaczepu (ile)?

Nie znam się na tym i nawet nie wiem, czym są niektóre rzeczy, więc dla mnie to jest tak, jakbym był w 3 klasie podstawówki i robił zadanie z biologii/chemii dla klasy I-III gimnazjum.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Driver to komponent piasty jednobiegowej.

Zapadki - elementy zazębiające w piaście, od dwóch do - jeśli jest to taki mechanizm jak w tych piastach - trzech. Z reguły im więcej w mechanizmie tym lepiej.

Punkty zaczepu to "schodki" w korpusie piasty - im jest ich więcej tym piasta szybciej "łapie" gdy zaczynasz pedałować.

Piasty mają najczęściej dwa lub cztery łożyska - taką z czterema łatwiej odbudować w przypadku zużycia łożysk, jednak koszt łożysk ma znaczenie przy serwisie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta tył: Dartmoor Revolt Pro Singlespeed

Piasty przód w sklepie dartmoora nie znalazłem.

 

No tylko jeszcze kilka bardzo ważnych pytań:

1. No ale zaraz, zaraz. Czy na przód też musi być piasta 135x10mm? Czy czasem nie jest to obojętne, jaki rozmiar będzie piasty na przód? A jeśli nie jest to obojętne, tylko zalecana by była również 135x10mm na przód, to jakie mogą być konsekwencje wsadzenia np. 110x20mm?

2. Warto montować przerzutki tył?

3. Czy ta piasta na tył, którą podałem, będzie dobra?

4. Czy będzie można przymocować tarczę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak. Piasty na przód są 110 mm, na tył 135 mm i tyle. Ale uwaga, w ramach typowo streetowych (Freaky) z tyłu są wąskie piasty 110! Do wskazanego amortyzatora musisz szukać piasty przedniej z osią 20 mm, np. Dartmoor Revolt Disc Pro 20. Ja bym jednak szukał najtańszej na oś 20 mm jaką uda się znaleźć, tak jak mówił Roonin można spokojnie na niej zaoszczędzić. Warto natomiast zaszaleć i kupić dobrą piastę na tył. Toporną, z wieloma punktami zaczepu, dobrej firmy (Dartmoor to taki średniak, ale czasem nieźle zrzyna dobre pomysły innych firm). W streecie szybkie zazębianie się piasty i wytrzymałość to jest bardzo ważna sprawa; z wolno załapującą piastą będzie trudniej zrobić porządne kopnięcie w pedały, a słaba konstrukcja rozsypie się pod obciążeniem. Mocowanie pod tarcze jest tam gdzie jest:D po prostu zerknij na zdjęcie czy dana piasta ma 6 otworów pod tarczę czy nie. Dziwi mnie pytanie o przerzutkę - myślałem że mowa cały czas o rowerze do streetu albo dirtu?...

Aha, zapomniałem. Rama Freaky nie ma mocowania pod zacisk hamulca, ma haki na piastę 110. Typowa stalowa streetówka. Da się nawet koła 24" wpakować. Quinnie już tylko 26" i bardziej dirt niż street, ale w obu się odnajdzie; haki już "normalne". Ostatni typ, Two6Player, jest najbardziej kompromisowa i bym powiedział nawet że jest między dirtem a mtb. Ale to tylko amelinium, nie bez przyczyny napisali że może być stosowana tylko z widelcami amortyzowanymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki za wyjaśnienie. :)

 

Hm, to może zaproponujesz mi jakąś dobrą piastę na tył i jakąś tanią na przód? Nie znam się na tym, która jest dobra, która nie. ;) Oczywiście z mocowaniami na tarcze.

 

Mowa o rowerze dirt/street, owszem. Ale pomyślałem sobie, że może to nie byłby głupi pomysł? Chociaż obawiam się trochę, że z przeznaczeniem roweru dirt/street łańcuch spadałby na każdej hopce, chociażby był najlepiej naciągnięty, aby sprawnie pracował, a niby miał nie spadać.

 

No i hamulce! Nie znam się kompletnie, nie znam budowy, więc mógłbym prosić kogoś z Was o zaproponowanie mi hamulców na przód i tył?

No i w końcu nie wiem, czy warto się bawić w hamulce mechaniczne, czy nie, bo nikt mi nie uzasadnił, czym się różnią itd, więc prosiłbym o propozycje obu typów na przód i tył. :)

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, jak już wlazłem na to forum to powiem co mi do głowy przychodzi. Ale na przyszłość lepiej po prostu poczytać, internet jest skarbnicą fachowej wiedzy, wypowiedź jednego człowieka z forum to tylko kropla w morzu.

 

Na przód wystarczy Joytech lub Novatec, jest to generalnie to samo. Różnią się głównie marketingiem (Joytech jawnie pisze że jest z Tajwanu, Novatec zaś głosi że z USA chociaż wszyscy wiedzą że są ciągną z Tajwanu :teehee: ). Niestety do widelca z osią 20 mm nie mogę żadnego Joytecha znaleźć, są tylko 15 mm. Novatec z kolei ma takie, np. DH41SB-20. Inne dobre w podobnej cenie piasty na przód to NS Rotary, OctaneOne Orbital. Na Allegro widziałem promocję na piasty Reborn Bloodlines, ale nie znam ich za dobrze, ponoć są niezłe.

 

Na tył celowałbym w coś z jajem, ale nie mam doświadczenia z niczym porządnym. Celowałbym albo w wyższy model DT Swiss (zapadki Star Ratchet), albo coś od Hope*.

 

Jeżeli poważnie myślisz o streecie czy dircie to daruj sobie przerzutkę. Żeby się toto nie telepało to potrzeba napinacza i najlepiej przerzutki ze sprzęgłem (przynajmniej Zee, lepiej Saint). Napęd się komplikuje, drożeje, wzrasta awaryjność a biegów i tak się nie używa :bye2: No, chyba że nie do końca chodzi Ci o dirt tylko powiedzmy amatorski frirajd, wtedy przerzutka ma sens (ale to już inne ramy, inne wszystko...). Również przerzutka ma sens gdy rower traktujesz jako codzienny środek transportu, a cały dirt ogranicza się do kilku godzin w tygodniu na torze. Wtedy można przeboleć przerzutkowy napęd, bo codzienna wygoda przeważa. Mój własny rower jest czymś w tym rodzaju, ale wybiedowanym z braku szmalcu.

 

Hamulce - tylko hydrauliczne. Mechaniki są na linkę, tak jak V-brake czy cantilevery. Przez to trudniej wyczuć moment blokowania koła, co może być bardzo ważne przy pędzeniu w stronę drzewa :whistling: Różnica w cenie jest niewielka, a warto dopłacić. Hydrauliczne mają jedną wadę - trudniej jest je samemu przeserwisować. Ale dla chcącego żaden problem. Jakość pracy takich hamulców odwdzięczy się za każdą kroplę potu :sweat: Jest jednak pewien myk - jeżeli masz ochotę często kręcić barspiny, hydraulikom trzeba dać odpowiednio długie przewody i uważać żeby nie ukręcić za daleko; mechaniki zaś mogą działać z rotorem, dzięki któremu można kręcić kierą ile wlezie. Niestety słaba modulacja mechaników + rotor = modulacja do kitu.

 

* - Zastanów się dobrze czy potrzebujesz biegów czy nie. O ile piastę z normalnym bębenkiem da się przerobić na single-speed, tak w drugą stronę już nie bardzo. Piasty singlowe nie mają takiego "disha" jak normalne (koła zaplata się mniej asymetrycznie, bo nie ma kasety między ramą a szprychami), przez co są wytrzymalsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź.  :thumbsup:

 

Dobra, pod wieczór popatrzę sobie na piasty.

Ws. przerzutek przekonałeś mnie, by nie myśleć nawet o tym. ;) Do jazdy po mieście mam rower, a jeśli jednak sprzedam, to zawsze mogę sobie pożyczać od taty.

 

Co do hamulców i w ogóle całego roweru - moja wiedza jest aktualnie bardzo ograniczona (jak sami widzicie na podstawie zadawanych przeze mnie pytań), to o samodzielnym serwisowaniu nie ma na razie mowy. Może kiedyś, kiedyś.

Tak więc samodzielne serwisowanie hamulców mnie raczej nie dotyczy.

Co mam rozumieć przez częste kręcenie barspinów? Jakiś pojedynczy na jakiś czas może być, ale barspiny to raczej nie moja bajka.

 

Dobra, to byłbyś w stanie zaproponować mi jakiś zestaw hamulców hydraulicznych na przód i tył? Ponoć takie rzeczy, jak łańcuch, czy przerzutki, bądź właśnie hamulce, to najlepsze będą Shimano, ale ja się tam nie znam, więc liczę na Twoją pomoc. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...