Skocz do zawartości

[Napęd] Serce roweru zaczyna szwankować (Suport lub łańcuch)


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój rower przejechał bez żadnego szwanku ponad 5 tysięcy kilometrów. I teraz nie wiem co mu dolega.

Kiedy jade sobie spokojnie wszystko jest dobrze, ale jak już trochę depnę w pedały coś mocno pyka.

Teraz jest pytanie co jest tego przyczyną? Suport czy może łańcuch. Jak to sprawdzić?

Aby sprawdzić zużycie łańcucha potrzebuje specjalnej miarki. Tylko czy jest ona nie zbędna?

Ja tej miarki nie posiadam. Co mam zrobić aby sprawdzić jego zużycie?

Jako że nie jesteście Jasnowidzami ani wróżbitą Maciejem

prosze napisać co mam dołączyć aby wykluczyć 1 albo 2.

Dane napędu:
5kwr24.jpg

 

 

Słyszałem coś o sprawdzeniu zużycia na linijce 30 cm i sprawdzałem to jest on wyciągnięty. Ale nie wiem dokładnie czy ta metoda jest dobra.

 

Czekam na każdą odpowiedz.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim pierwszym rowerze przejechałem 9k km bez zmiany napędu. Dopiero jak zaczął mi konkretnie przeskakiwać to się zainteresowałem... nową kasetą. Oczywiście po wymianie nigdzie nie pojechałem. ;P

Ale wracając do tematu:

- czujesz te pykanie, czy tylko słyszysz?

- pyka tak samo na każdym biegu kasety oraz korby?

- pyka niezależnie na który pedał ciśniesz?

- pyka nawet jak podniesiesz tyłek z siodła?

- napęd czysty? poka focie napędu (kaseta, korba, tak aby było widać zęby)

- czy czujesz luz w korbie? W sensie złap sobie za ramie korby i potarmoś na boki - czy się rusza względem ramy roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Doszedłem do wniosku że to jednak suport i tak samo powiedziała mi też 1 osoba więc kupiłem wszystkie narzędzia:
Imbusy długie-15zł

Długie przedłużenie do mocniejszej siły odkręcania/dokręcania-20zł

narzędzie do odkręcenia suportu-30zł

narzędzie do odkręcenia ramion korby 16zł

Razem wydałem około 80zł

Moja mina jak nie mogę odkręcić jednej ze stron suportu-bezcenna...

Lewe ramie korby (bez zębatek) zeszło bez żadnych przeszkód natomiast prawe ramie ładnie zdjąłem ale już nie mogę go odkręcić. Albo klucz jest za krótki albo coś jest nie tak. Wie ktoś może jaka jest przyczyna

Kupiłem jeszcze łańcuch bo w sklepie powiedzieli mi że ten co mam jest juz zużyty do 0,75 i możliwe że kaseta przyjmie nowy łańcuch wiec bez chwili zastanowienia kupiłem pierwszy lepszy łańcuch pod 9 speeda i jutro go zakładam. Tylko jak odkręcić prawą strone suportu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcone. Suport ładnie się kręci. Miał trochę piachu więc oczyściłem go i zamontowałem ponownie. Może jeszcze trochę przejeździ. Dzisiaj dodam zdjęcia kasety + korby.


To jest zębatka na której jeżdzę czyli środkowa. Wg mnie nie wygląda jeszcze najgorzej. Ale niech ktoś bardziej ogarnięty w temacie się wypowie
https://drive.google.com/file/d/0B_Tk7MLYboAXUldWU3dBRVRPamc/view?usp=sharing

 

Łańcuch kupiony i zostaje wymieniony na hg-53 później dodam zdjęcie kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za ocene.

Kupiłem łańcuch HG-53 i otwieram go dziś i jest taki lepki. Czy mam go do benzyny wlozyc czy zalozyc go na rower? Wg mnie to jest on za lepki i bedzie cały brud zbierał.

Czy nowy łańcuch jest dopasowany czyli tylko zakładam i już czy może trzeba go skrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...