Skocz do zawartości

[światło przód] Przyszła pora na światełko - nw co wybrać


Bartek3033

Rekomendowane odpowiedzi

Budżet fajnie jakby się zamknął na 200coś maks złotych, bo oprócz tego jeszcze wallego na tył trzeba kupić.
mactronic 500  trochu się dla mnie wydaje za drogi i mieszanie opinie są o nim,  przymierzałem się do cateya, ale zainteresował mnie temat latarek convoya. Ktoś coś więcej na ten temat?  Które kupić? (bo doczytałem że najlepiej parę)

Jakie akcesoria do tego, i ile mniej wiecej za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerobiłem kilka wariantów przez ostatnie 2 lata.
Miałem jakąś latareczkę z zoomem na diodzie "około" Q5 za kilkanaście złotych - na początku fajne ale jednak mało.

Potem kupiłem lampke na XML-u z zewnętrznym aku - dokupiłem kolimator dla lepszego rozkładu światła. To też nie było to czego szukałem.

Teraz mam zestaw 2xConvoy.
Jeden to Convoy S3 z modem i kolimatorem owalnym jako światło krótkie (ok. 140 zł u Darka na swiatelka.pl)
Drugi to Convoy S2 z chin bez moda jako światło długie (ok 60 zł z przesyłką).

Obydwa Convoye maja dorobiony daszek aby odcinać wiązke i nie oślepiać innych.

Taki zestaw wystarcza w zupelności do zasuwania po zupełnie nieoświetlonych drogach i lasach.

W mieście można używać 5% mocy jednej latarki aby być widocznym.
Poza miastem można użyć pełnej mocy dwóch Convoyów - wtedy masz światła tylo co daje auto klasy średniej.
Koszta:
Convoy S3 modowany od Darka - ok. 140 zł
Convoy S2 z  chin - ok. 60 zł

4xaku 18650 od Woytazo ze światełek - 40 zł (+gratis) (2 ogniwa w latarkach + 2 ogniwa w zapasie)
Ładowarka  chin - 10 zł

Razem 250 zł - masz zestaw na lata i moc porównywalną ze światłami samochodowymi.

 

Pakowanie się w Mactroniki itp. nie ma sensu - płacisz za markę.
Lepiej kupić zestaw Convoyów z gadżetami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapędzaj się, światła w samochodzie mają 3000 a xenony 6000 i więcej lm. 

 

Dwa mocno modowane convoye S2 mam, jeden z kolimatorem, sterowniki 3,04A i łącznie na drogę leci poniżej 2000lm a zwyklak z Chin bez modów i ze sterownikiem 2,8A to około 700lm na drodze. Owszem, jest jasno ale najwyraźniej rzadko samochodem jeździsz albo masz w nim starą instalację, nadpalone styki itp że porównujesz światło w samochodzie do rowerowego.

 

 

 

A wracając do tematu - mam i polecam, dwa S2, jeden z kolimatorem, drugi zwykły. Ja ich używam w trybie 30% jak jest bardzo ciemno i jest ok. W mieście 10% czy nawet 1% to i tak bardzo dużo światła jak na pozycyjne. 100% to tryb używany tylko jak jakimś stromym parkiem lecę w dół na pełnym gwizdku albo chcę jakiegoś oślepiacza z przeciwka nauczyć pokory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza miastem można użyć pełnej mocy dwóch Convoyów - wtedy masz światła tylo co daje auto klasy średniej.

 

Przy założeniu, że średnia klasa to 35-letni Fiat 126P, a i nawet z tym trudno się porównywać...

 

Jeżeli komuś zależy na oświetlaniu drogi, to Convoy, jakiej mocy by nie był, bez przysłony, nie nadaje się do użytku na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem na wieczorno-nocnym przejeździe w lesie z kumplem który ma Mactronic Tripper'a - lampa świeci mega jasno, ma bardzo fajny rozkład światła i odcięcie. Na plus też w miarę mały rozmiar, solidne mocowanie i funkcja powerbank. Na minus niewymienialna bateria... Ale i 2 lata gwarancji jakby co.

 

Też jestem na kupnie lampy na przód i się jeszcze waham - Tripper to koszt 250zł, a za to można już kupić wspomniane Convoy'e z forum światełek (w najbardziej wypaśnej wersji S2+ z trzema diodami to byłby jeden za 190zł).. Plusem ewidentnym jest to że zasilanie jest wymienialne i same baterie są tanie. Nie wiem jak sprawują się te uchwyty na kierę, sam mam kierowncę o zwężającej się średnicy, i obawiam się tylko czy lampa nie będzie się telepać na wertepach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat troszeczkę ucichł z mojej strony, bo zrobiło się zimno, i ważniejsze były wzdzianka na chłodne dni .

Do tego jeszcze po drodze równolegle majstruję "AGHomobil"  :D do poruszania się po uczelni, i w powietrzu krążą myśli nad zapięciem rowerowym, więc budzet trochu maleje. Związku z tym na razie wystarczy  tylko na jedną sztukę i podstawowe akcesoria.  A więc którego convoya wybrać jako ten podstawowy? (ale jednocześnie z możliwością rozszerzenia możliwości poprzez dokupienie drugiego, jak będzie budżet na to.)

 

I oftopując,  miał ktoś z was do czynienia z łańcuchem authora? (safe lock czy jakoś tak) Ulocka nie chcę, wolę łańcuch, a ten kusi ceną (100zł)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat troszeczkę ucichł z mojej strony, bo zrobiło się zimno, i ważniejsze były wzdzianka na chłodne dni .

Do tego jeszcze po drodze równolegle majstruję "AGHomobil"  :D do poruszania się po uczelni, i w powietrzu krążą myśli nad zapięciem rowerowym, więc budzet trochu maleje. Związku z tym na razie wystarczy  tylko na jedną sztukę i podstawowe akcesoria.  A więc którego convoya wybrać jako ten podstawowy?

Ja wziolem convoy s2+ do tego kolimatorem.... Potem na długie światło możesz convoy s3 i będzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako światło krótkie Convoy (obojętnie czy to S2,S2+ czy S3) byle z kolimatorem (90 stopni lub owalny) najlepiej modowany (polecam z forum swiatelka od Darka70) - to w pierwszej kolejności.
Potem juz z chin kup Convoya nie modowanego ze zwykłym reflektorem jakoświatło długie (koniecznie dorób daszek w tym niemodowanym jesli chcesz jeździć też po drogach).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody to poprawki - termiczne i elektryczne. Im chłodniejsza dioda (czyli lepiej obudowa odbiera ciepło) tym więcej światła. Tak samo im lepsza elektryka - czyli styki, połączenia grubszymi przewodami - tym więcej światła. Niby taka szybka to tylko kawałek głupiego szkła, ale zwykła przepuszcza tylko 90% światła a taka z powłokami AR to 98% przepuszczalności.

 

 

Modowana jest o około 30% droższa, ale: masz lepiej poskładaną, wybajerzoną w sterownik programowalny i z poprawkami termicznymi i optycznymi sztukę. A światła masz dzięki temu np nie 700 a 850lm.

 

Ja osobiście mam S2 ze sterownikami 3,04A czyli więcej niż klasyczne 2,8A. Światła z tego ze 100lm mam więcej. No i wiesz - tu troszkę uszczkniesz, tam trochę uszczkniesz i okazuje się, że na drodze masz o wiele jaśniej przy tym samym zużyciu prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...