Skocz do zawartości

[napęd 1x10] Test napędu 1x10 opartego na zębatkach HCC Components


rambolbambol

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Natomiast Sora 3500 ss (czyli krótki wózek) ma aż 72-73 mm i z tego co kiedyś wyczytałem na forum,to  przerzutki ze średnim wózkiem tyle mniej więcej mają

Dokładnie. Krótki to ok. 55mm, ale słyszałem ostatnio, że trend idzie w górę i obecne krótkie w szosach to już praktycznie jak średnie kiedyś. Pewnie jest to związane z rozdymaniem się kaset szosowych do ogromnych 11-32+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po około dwóch tysiącach kilometrów kontrolnie zdjąłem kasetę z bębenka piasty. Jako że do mojej kasety, która była montowana z różnych zębatek włożyłem nity, jednak były one tam "luzem". Wracając do bębenka, zauważyłem małe wcięcia od zębatek. Postanowiłem znitować kasetę zwykłymi gwoździami na dobre. Całość jest sztywna i zobaczymy co będzie potem. Nie polecam wsadzania zębatek luzem nawet na stalowy bębenek.  

QDwZ6Kc.jpg

Edytowane przez no1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj w końcu znalazłem czas na pogrzebanie przy rowerze i wymianę przerobienie na 1x10 z nowo nabytą zębatką HCC oval 34t. Miałem wcześniej okrągłą 36t i niestety powstał problem, wcześniejsza 36t  był idealnie dopasowany względem tylnych widełek. Po zamontowaniu HCC zęby już haczyły. Wrzuciłem więc plastikową podkładkę 2,5 mm  pod miskę suportu i dalej kur zapiał najgrubsze zęby haczą :( Teraz nie jestem pewnien czy mam blat z offsetem czy nie, pamiętam, że jak się dogadywałem ze sprzedawcą to już robią tylko jedną wersję. Myślałem, że może teraz w miejscu mocowania tarczy zjechać te wypusty. Co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie... stoję przed wyborem pomiędzy Argonem, a HCC. Piszą, że przy napędach 1x9/1x10 linia łańcucha 47-48 mm i mam dylemat - w Argonie podobno nie potrzeba podkładek (prosta konstrukcja, mniej elementów, nie trzeszczy itp. tylko korba, blat, śruby no i lepiej to wygląda), ale gdyby linia nie wyszła, gorzej będzie to niwelować. Z kolei w HCC można podłożyć i mieć tą linię powiedzmy "z regulacją" dlatego skłaniałbym się bardziej w jej stronę. Pytanie czym regulujecie, stosujecie jakieś marketowe podkładki (stalowe, miedziane) czy macie inny patent??, bo druciarstwa z jakimiś tulejkami chciałbym uniknąć. Czy się nie bawić, brać Argona, a linia sama wyjdzie?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić ale jeżeli napęd jest złożony z normalnych, nie kombinowanych elementów (korba 1x/3x) to CL powinno trzymać się zgodnie z założeniami ramy.

 

Ja miałem na tym samym rowerze HCC 32T bez podkładek oraz Argona 30T z offsetem 2mm i w obu przypadkach wszystko działało poprawnie (korba 3x).

Edytowane przez ishi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...