Skocz do zawartości

[korba/suport/pedał] Strzelanie/pykanie pod obciążeniem


bozzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ważę około 120 kilo i jeżdżę na rowerze - markeciaku, który zakupiłem w 2009 roku za 900 złotych. Zawsze jeździłem głownie rekreacyjnie, po mieście do ok. 400 km rocznie i nie miałem żadnych problemów z rowerem. Specjalnie też nigdy nie robiłem mu  żadnych przeglądów, tylko przed rozpoczęciem sezonu smarowałem niektóre zespoły. Zimę rower spędzał „zapatulony” na balkonie. Jeżdżę bardzo fizycznie, z przodu praktycznie zawsze na „3”. Generalnie nie lubię mieszać przerzutkami.

 

Tyle informacji wstępnych. W tym roku jeździłem więcej, co zaowocowało metalicznym strzelaniem może(?)  z korby przy mocniejszym „dępnięciu” (np. pod wzniesienie) i to zawsze tylko z prawej strony. Z czasem ten dźwięk pojawiał się coraz częściej. I tak powiedzmy w tym roku do pewnego momentu zrobiłem 600 km, ale że czekała mnie wycieczka na 200 km, to chciałem tę usterkę usunąć, więc poszedłem do serwisu.

 

Pan zdiagnozował zużycie suportu i wymienił na nowy, jakiś Shimano za jakieś 35 zł. Ale to nic nie pomogło. Potem podejrzenie padło na pedały. Po wkręceniu nowych (za jakoś 55 zł) faktycznie ten dźwięk ustał. I jak się potem okazało, stary prawy pedał rzeczywiście miał luzy w płaszczyźnie poziomej.

 

Po powrocie z wycieczki (200 km - asfalt, szuter, piach, błoto, las, kamienie – rozmaite i ciężkie warunki dla roweru + obciążenie jeszcze plecakiem ok. 12 kilo) i zrobieniu jeszcze jakoś 50 km w mieście dźwięk ten powrócił, też przy dużym napięciu, też po prawej stronie. Pedały raczej nie mają żadnego luzu.

 

Mogę prosić o jakieś sugestie? Co to może być?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć sztycę i wyczyść ją i rurę podsiodłową, jak masz tylne koło na szybkozamykacz to rozkręć i wyczyść go również łącznie z tylnymi widełkami. Jak nie sprawdzałeś łańcucha to zobacz czy jakieś ogniwo się lekko nie odgięło, naoliw go także. Jak to nie pomoże to sprawdź piasty czy wszystko w środku jest w porządku. Sprawdż również stan ząbków na tarczach korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zajmę się tą sztycą i rurą. Pozostałe opcje raczej odpadają - brak szybkozamykacza, łańcuch jest ok i naoliwiony, piasta tylnia przeczyszczona i uzupełniona w smar, przedniej nie rozkręca się (dynamo). Jedynie te ząbki może faktycznie są lekko wyrobione. Wrzucę jeszcze później ich foto z prośbą o ocenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...