Skocz do zawartości

[Koła] Jakie lekkie koła 29er 1000zl-2000zl


BajkowiecxD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

składam dalej swojego 29er i przyszedl czas na koła

Wiem że w grudniu bede mial na pewno 1300zl(to jest pewne)

Chcialbym dosc wytrzymale koła,ale tez jak najlzejsze(waga roweru poniżej 12kg przy pelnej amortyzacji)

Oto koła jakie sobie poskładałem w sklepie rowerowy.com

Beznbsptytu1420u_zpsbbca3057.png

Waga przedniego koła 910 gram, tylnie 1044

Mogę zrobic tak że kupie przednie albo tylnie koło w grudniu,a drugie dokupie później bo i tak jeszcze brakuje mi sporo innych częsci

Pierwsze pytanie:

Co sądzicie o tym secie?

Da sie żeby było lżej w tych pieniadzach?

Jestem gotowy wydac nawet te 2000zł, jednak musialbym kupic w dwoch roznych terminach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wypowiedź, rozważyłem Twoją propozycje i wyszlo ze bedzie jeszcze wiecej(cięższe sprzychy), a wagi obręczy są w zasadzie takie same(10 gram róznicy)

Pogadałem z kolegą i okazało się że ma zniżke w rowerowym.com 12% także wyszło by ok.1230zł


co powiecie o tych kołach?

http://allegro.pl/kola-crank-brothers-cobalt-2-29-2013-i4611355150.html


albo takie

http://allegro.pl/kola-notubes-ztr-arch-ex-29-i4627949981.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stać Cię na oryginalne części do Cranków i akceptację potencjalnego czasu oczekiwania na ich dostawę - kupuj. 

Te koła bardzo fajnie wyglądają, to główna korzyść. Jeśli pominie się ten aspekt i da się żyć z czymś wizualnie bardziej oklepanym to warto wybrać produkty stanardowe.

 

Jak dla mnie części CB nie grzeszą niezawodnością (poczytaj test kierownicy w Bike, to jedno z potwierdzeń tego). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 za koła i na mavicach 719 i novatecach? Przy kołach koniecznie trzeba podać wagę ridera oraz rodzaj jazdy, bo lakoniczne stwierdzenie "Chcialbym dosc wytrzymale koła,ale tez jak najlzejsze" niczego nie mówi. Dodatkowo ważną sprawą jest fakt istnienia różnych rodzajów osi, moim zdaniem nie ma sensu kupować piast tylko i wyłącznie pod jeden standard, bo 9mm wychodzi z użycia i później będzie problem przy nowej ramie, czy widle. 

Idąc po bandzie i chcąc składać kółka na lata poszedłbym w DT jeśli chodzi o piasty - 350, 240 też fajne, ale nie warte dwa razy większej ceny, bo technologia ta sama, tylko piasta bardziej wylajtowana. Hope pro II też fajna piasta, ale jednak zapadki to nie ratchet. Obręcze to broń boże wąziutkie i ciężki mavici, coś z ZTR np. arch ex, ew bardziej wylajtowane ryde trace lub podobne ZTRy, albo w miarę budżetowo WTB i23. Szprychy to w sumie wszystkie będą ok, kwestia zaplotu, ale zamiast d-lightów kupiłbym np. Cn spoke 424.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie uzupełniam informacje na swoj temat.

Moja waga 73kg,nie przekrocze na pewno 80kg, juz raczej nie urosnę

jazda po bezdrożach,moze jakies maratony xc

Wracając do koł crank, kase to moge miec,ale nie koniecznie bede chcial ją wydawać na oryginalne częsci,takze zostaje przy "tradycyjnych"


Piksel,czyli proponujesz cos ze sztywną osią plus przejsciówki? chodzi Ci o tył czy też przód? z przodu i tylu mam os 9mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Ja mam typa ktory mi teraz wlasnie buduje kola ( w angli sie znajduje )  ale wyslyla wszedzie

 

obrecze ztr flow ex

piasty dt swiss 350

nyple dt proloc cos tam

szprychy CX sapim double butted

 

mozesz do niego napisac meila i pogadac

chcesz to ci na prv wysle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/kola-dt-350s-straightpull-ztr-arch-ex-pillar-x-tra-i4625909297.html

Takie koła są u mnie dostępne.

Niedługo będę miał szprychy Pillar PSR TB2016 o okrągłym profilu do takich kół i cena spadnie do 1550zł przy 30-40gramów wyższej masie.

 

Ciekawą koncepcją na koła był by jeszcze zestaw dla Ciebie:

Piasty DT 350s

Szprychy Sapim DLight lub Pillar PSR TB2016

Obręcze Ryde Trace Trail 29er

Obręcze są w wadze ZTR Arch EX i mają 25mm szerokości wewnętrznej.

Cena 1750zł

Składałem koła na tych obręczach, ale w rozmiarze 27.5cala i sztywność oraz wykonanie robiło na mnie wrażenie.

 

 

PS. Miniaturka w Twoim profilu z kaskiem FullFace skłania mnie do myślenia ze jeździsz ostro, jeśli jeździsz raczej w spokojnym XC i chcesz poprawić swoje wyniki to faktycznie ZTR Crest będzie lepszym wyborem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze mam pytanie w sprawie piast

DT SWISS 350 wystepuja w wersji osi 5mm i 15mm

Oś 15 mm jest bardziej przyszlosciowa(ew.zmiana amortyzatora)

Jesli wybralbym ta opcje wyszlo by troche lżej,58 gram mniej z przodu na samej piascie.

Tylko czy występują adaptery do tych piast?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim!

 

Jako że bez sensu było zakładanie nowego tematu bo ten kolegi jest w 90% moim problemem (?) to podłączam się :-)

 

Szukam kół w cenia 1500-2500zł, dość spory rozrzut te 1000zł.

Zainteresowały mnie Mavic-i Crossmax.  http://www.mavic.com/wheels-mtb-crossmax-sl

 

Co o nich sądzicie?

Póki co każdy test stawia te koła w bardzo dobrym świetle 9/10... Ale chciałbym poznać zdanie kolegów "po fachu" :-)

Z góry dzięki za każdą odpowiedź.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1520gramów i nie wiem czy w 2500zł znajdziesz te Maviki

Problematyczny serwis, składając koła za 2500zł złożysz coś lżejszego

 

Naciągając cenę możesz mieć zestaw:

Piasty DT 240s Straight Pull 28h

Obręcze ZTR Crest

Szprychy Pillar PSR X-tra 1420

Waga 1380gramów i cena 2500zł, 140gramów lżej.

Łatwy serwis. Choć wagę użytkownika bym ograniczył do 75kg, później może być mało sztywno

Przy odrobinie szukania można znaleźć też jakieś ciekawe obręcze carbon ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...