Skocz do zawartości

[rower] gazelle grenoble przerobienie


lolek8764

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Posiadam rower 12 letni gazelle grenoble ( jest to rower miejski ), który wykorzystywany jest do jazdy 3 km do szkoły  . Niestety piasta shimano nexus 7 , zepsuła się i chciałbym zmienić całe tylne koło na  takie .http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kola-rowerowe/inne/p,kolo-tylne-28-aluminiowe-piasta-stalowa-torpedo-srebrne-wheels-mfg,190255.html lub na takie http://allegro.pl/kolo-28-stars-circle-tyl-alu-shimano-nexus-3-biegi-i4570115624.html.

 

Jak uważacie czy takie koło bez piasty z biegami by pasowało do tego roweru czy może jest tam z tyłu za dużo miejsca na takie koło . Czy lepiej kupić może koło z 3 biegową piastą . ?

Z góry dziękuje za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[lekki_offtop_zmęczonego_człowieka]

 

Że się tak spytam: kiedy się ludzie oduczą kupowania nexusów inter-7 i inter-8 "Bez Czerwonej Obwódki", zwłaszcza używanych?

Co kilka dni na forum wpada temacik pt. "nexus 7R cośtam się zacina", "nexus 8R20 przeskakuje", "nexus 7C cośtam gubi biegi"...  :wallbash:

 

Japończycy ponoć dużą wagę przywiązują do honoru - ciekawe, czy co poniektóre ynżeniery z rowerowego Microsoftu same się nie wylały z roboty po wypuszczeniu takiego kasztana jak nexus 7.

Słaba wydajność, niepotrzebne skomplikowanie, uszczelnienie na poziomie piasty torowej, a fabrycznego smaru tyle co kot napłakał - to wszystko w piaście dla zwykłego Kowalskiego, który często zostawia swój miejski rower na deszczu... ciężki wstyd i hańba.

Shozaburo Shimano byłby wściekły - ja też, gdybym miał taką piastę. Niby bezobsługowa, a grzebać przy niej cały czas trzeba, inaczej klęka i nie wstaje. Dla miłośników syzyfowych prac jak znalazł, najlepiej w komplecie z syrenką i torbą papierową - wszystkie trzy ulegają biodegradacji (torba papierowa na końcu).

 

Jeśli ktoś chce mieć normalną siedmiobiegową piastę, niech sobie kupi stare, dobre spectro S7. Nieprodukowane, przestarzałe i mniej "kulturalne", ale pancerne.

[/lekki_offtop_zmęczonego_człowieka]

 

Velosteel to zwykłe czeskie torpedo, nie jest złe. Licz się z tym, że zostało ono prawdopodobnie zaplecione na najtańszych szprychach i obręczy.

Nexus 3 w tej wersji (zapadkowej) to najprostsza piasta wielobiegowa Shimano. Może i nie ma superowego uszczelnienia, ale jest prosta jak konstrukcja cepa i choćbyś dżemu nałożył zamiast smaru, będzie działać. Stars Circle to chyba są najtańsze z tanich i najchińściejsze z chińskich obręczy. 

 

O "zbyt dużo miejsca z tyłu" się nie martw, po prostu dokładasz dystanse na ośkę z obu stron.

 

@adriansocho,

też jestem ciekaw, chociaż w ciemno obstawiam zatopienie deszczem.

 

Sam bym nie wziął inter-siódemki, nawet nówki za darmo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ładnie napisane bzdury...

Na poprzednim rowerze z Nexus 7 (+rolkowy hamulec) przejechałem 10tys. km bez dotykania piasty (a rower był już stary jak kupiłem). W rowerze małżonki siedzi Nexus 7 i od nowości (7lat, ok 5tys. km) nic nie było robione. Śmiga jak należy.

W moim nowym rowerze (2 lata, 8tys. km) siedzi również Nexus 7. Raz go niestety, źle skręciłem i popsułem, ale w serwisie naprawili i również śmiga.

 

Nie zaglądałem do środka. Nie wiem jakie jest uszczelnienie. Nie wiem czy jest tam smar, czy woda. Nie interesuje mnie to, bo Nexus działa.

No i fakt, że działa w milionach(!) holenderskich rowerów zostawianych na deszczu...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Danii i Szwecji lepiej schodziło spectro, póki shimano nie poprawiło uszczelnienia nexusa ósemki, a SRAM nie wyciął wszystkich modeli poza trójką. Oczywiście w Skandynawii nigdy nie jest zimno, deszcz nie pada, a soli i śniegu na drogach nie ma...

 

Gość w sklepie-serwisie w Krakowie, zapytany przeze mnie, jakie piasty ma najczęściej na warsztacie, odrzekł, że "nexusy inter 7 i wczesne 8 na zapadkach, ludzie przynoszą całe zardzewiałe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower (gezelle) kupiłem uwżywany 3 lata temu za chyba 350 zł w sklepie z używanymi rowerami z holandii po tym jak ukradziono mi mój nowy kross . Przejechałem tą gazellą kilka tyś km w mieście jeżdząc po krawężnikach. Wydaje mi się , że 12 lat działania niezawodnego piasty to i tak dużo a wy tak nie uważacie >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sturmey-archer śmiga nieprzerwanie od 1988, a lekkiego życia nie miał.

 

Fatalne uszczelnienie, lekkie ślady korozji na zewnątrz stalowej obudowy, przebieg nieznany, a ilości zaschniętego syfu w środku po pierwszym otwarciu nie dałaby rady nawet Perfekcyjna Pani Domu. Zalany pewnie z pińcet razy, w bębnie hamulca szara, śmierdząca masa. Po wyczyszczeniu piasta ważyła jakieś 2x mniej. Całość łapie trochę luzów od wyrobienia, ale da się z tym żyć, bo nie wpływa to zbytnio na (bez)awaryjność przez następnych lat parę.

 

I to wszystko z czasów, kiedy Sturmeya robiono w Anglii (zużyte maszyny, słaba kontrola jakości, robotnicy w marksistowskich związkach zawodowych) - obecne SunRace'owskie miażdżą jakością wykonania i spasowaniem elementów nawet przedwojenne serie. Wady fabryczne w niektórych piastach (np. S2) to co innego...  :)

 

 

PS grzebałeś coś przy siódemce? Może będzie żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest scentrowana to niech ci ją naprostują. Co innego wgnioty - tych już nie jest łatwo się pozbyć.

 

Spytaj się kogoś oblatanego, ile by kosztowała naprawa tego wszystkiego - być może się zmieścisz w budżecie.

 

No i przede wszystkim co jest nie tak z tą siódemką? Nie napisałeś nic, a może wystarczy zmienić manetkę i będzie banglać jak nówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która według was obręcz jest najlepsza

nr 1 http://allegro.pl/kolo-28-stars-circle-tyl-alu-shimano-nexus-3-biegi-i4570115624.html

nr 2 http://allegro.pl/kolo-tyl-28-shimano-nexus-3-biegi-ko28t68-i4618569259.html

 

 

 


Jak jest scentrowana to niech ci ją naprostują. Co innego wgnioty - tych już nie jest łatwo się pozbyć.

 

Spytaj się kogoś oblatanego, ile by kosztowała naprawa tego wszystkiego - być może się zmieścisz w budżecie.

 

No i przede wszystkim co jest nie tak z tą siódemką? Nie napisałeś nic, a może wystarczy zmienić manetkę i będzie banglać jak nówka?

Wydaje mi się że dało by to radę zrobić ale to by się wiązało z kosztami podobnymi do nowej nexus 3 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dowiedz się ile to na pewno wyniesie. Możesz też powiedzieć co nie działa w tej piaście, na pewno znajdą się tacy, co się lepiej znają na tym ode mnie.  :)

 

A propos obręczy:

Jedna obręcz to Stars Circle (tania chińska).

O drugiej nie jest nic napisane - na zdjęciach jest Swift Arriv (coś jak Accent), ale w opisie aukcji ani dydy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...