Skocz do zawartości

[do 2100zł] Kross Level A6/ A4 czy inny mtb?


Robert01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 5 lat użytkuję jeden rower- Arkus Fusion 505. Zdecydowałem, że nadszedł czas na kupno nieco lepszego roweru. Zainteresowały mnie dwa modele Krossa- Level A4 2014 i Level A6 2013 wydaje mi się, że mają całkiem niezły osprzęt w stosunku do ceny. W zasadzie byłem już zdecydowany na A6, ale natrafiłem na temat o pękających ramach Leveli, szczerze mówiąc przeraziło mnie to i dlatego postanowiłem zapytać, czy jest sens pchania się w Levela z serii A.

http://www.mudserwis.com/kross-level-a6-2013#!#dane-techniczne

http://www.mudserwis.com/kross-level-a4-2014#!#dane-techniczne

 

Mam 180cm wzrostu, ważę 70kg, ale zaznaczę, że mam długie nogi. Rower byłby używany w proporcjach 40% szosa, 50% polne drogi, lekkie bezdroża i w niewielkim stopniu (10%) wypady do lasu, małe zjazdy itp.

Proszę o rady, czy bez obaw mogę brać któregoś z Leveli? I czy odnośnie ramy ma znaczenie, że A6 jest 2013, a A4 2014?

Jestem otwarty na propozycje innego MTB do max. 2100zł

 

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady. Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę przesadziłem z tymi 10%, to będzie jednak więcej. O crossowym myślałem, ale chyba nie dałbym rady wjechać na nim w trudniejszy teren, a m.in. o takim myślę. W zasadzie jestem zdecydowany na mtb, ale nie wiem, który będzie najlepszy w tej kwocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie ma sensu, ale jak ktoś chce mtb to niech go sobie kupi.. Tylko zawsze trzeba pamiętać że do mtb nie włoży się szosowych opon chociażby ze względów estetycznych ;) a na oponach typowo terenowych z kostką trochę ciężko się jeździ po asfalcie, nie mówię już o samych oporach toczenia, ale chociażby przy lekkim hamowaniu w złożeniu na zakręcie potrafi przyblokować koło ;)

 

No i z tego co widzę oba mają Rapid Rob'y które szybko znikają na asfalcie i mają duże opory toczenia, a o uślizgu kół na zakręcie podczas hamowania nie wspomnę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, a jakiego crossa byście polecali? Jeżeli takie są to troszkę uterenowionego najlepiej :) Warto rozglądać się za Krossem czy Rometem czy coś lepszej firmy? 

I jeśli możecie, to by rozwiać wszystkie moje wątpliwości co do mtb, tak by został tylko jeden do rozmyślania oprócz crossowych- A6 2013 czy A4 2014?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modrzew, powiem Ci że sam w sumie miałem taki pomysł.. ale chodziło o to że nie miałem możliwości przez pewien czas jeździć w terenie bo miałem tylko asfalt do dyspozycji, a szkoda mi było tych Rapid Rob'ów które znikają w oczach na asfalcie ;)

 

P.S oczywiście pomysł odszedł na zawsze po tym jak sobie uświadomiłem jak w moim Treku wyglądała by szosówka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Krossa polecam - 2 rowery z licznikami 3200km i 900km, awarii zero, nawet nic nie było niedokręcone czy jakieś niepewne.
Pytanie - czy nagonka na Krossa jest z powodu pęknięcia kilku ram, czy serii ram w np. 90%, czy przez niewłaściwe użytkowanie/niestosowanie się do instrukcji?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojtek97

 

Nie mam wrażenia, że jest jakaś nagonka. Po prostu opisałem swoje własne doświadczenia. Jedna rama pękła po około 800 km, a druga pękła zanim zdążyli ją zamontować w rowerze. Pęka niewielki procent ram (bo gdyby pękało więcej to Kross by zbankrutował). Jednak pęknięte ramy to jeden problem, a podejście serwisu to drugi. Po Twoim zdjęciu profilowym widzę, że jesteś fanem Krossa. Ja do rowerów podchodzę użytkowo. Mam Focusa, Gianta, Konę i Achiella więc mam porównanie.

 

Proszę, nie pisz o użytkowaniu rowerów Krossa zgodnie z instrukcją, bo jeśli ktoś ma 185 cm wzrostu i jest przeciętnej budowy ciała to nie ma szans na używanie rowerów Krossa zgodnie z instrukcją (vide limit wagowy, który jest wpisany w kartę gwarancyjną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proszę, nie pisz o użytkowaniu rowerów Krossa zgodnie z instrukcją, bo jeśli ktoś ma 185 cm wzrostu i jest przeciętnej budowy ciała to nie ma szans na używanie rowerów Krossa zgodnie z instrukcją (vide limit wagowy, który jest wpisany w kartę gwarancyjną).
 
Może to kwestia ram karbonowych - nie miałem takowej, tylko aluminiowe. Co do instrukcji - mam 195cm wzrostu i 100kg wagi ;) 

 

Po Twoim zdjęciu profilowym widzę, że jesteś fanem Krossa. Ja do rowerów podchodzę użytkowo. Mam Focusa, Gianta, Konę i Achiella więc mam porównanie.

Fanem jak fanem, miałem styczność m.in. z Unibikiem, Trekiem i Meridą - wybrałem Krossa ponieważ wydał mi się najrozsądniejszym wyborem z powodu głównie bezawaryjnej opinii, rzeczywiście tak jest. Miałem możliwość jazdy 7 Krossami (zamiany na rowery z kolegami :P ), osobiście miałem 2 - jakby nie ukradli pierwszego to dalej bym jeździł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już ponad 2 lata jeżdżę na ramię A6 i nic się nie dzieje, zresztą kilka osób znam co jeździ na levelach i nikomu nic się z ramą nie działo (nawet pomimo przekraczania limitów wagowych).

Kwestia podejścia do klienta to już inna sprawa, ale to że iluś tam osobą pękła rama, nie może skreślać całkowicie tej firmy z pola widzenia, przynajmniej takie jest moje zdanie.

Duże znaczenia ma także to, że jest to najczęściej kupowana marka a tym samym także odsetek osób niezadowolonych jest największy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...