Skocz do zawartości

[problemy techniczne?] w cross hexagon v6


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nabyłem jakieś 4miesiące temu rower Cross Hexagon V6. Początkowo miałem jeżdzić Nim na siłkę i tak po mieście aby wyrobić kondycję.... ale spodobała się mi jazda po lesie a najbardziej zjazdy w extremalnych warunkach lecz mam problem.

Otóż jak zjeżdzam po różnych skałach pagórkach korzeniach szybciej to często spada mi łańcuch dlaczego? Dokupić mam napinacz łańcucha? Jeżeli tak to jaki i za ile?

Oraz wydaje mi się, że mój amortyzator z przodu nie wyrabia.... Jak jeżdze po asfalcie i gwałtownie przyśpieszam stojąc na rowerze a nie siedząc to amorek wchodzi prawie cały na dół ajak jeżdze po trasach leśnych to wydaje mi się, że jest do tego nieodpowiedni. Co mam zrobić? Wymienić? Na jaki? Podajcie modele i cenę mniej więcej.

Mam 173cm i waże 85kg (siłka robi swoje :) )

Nie chce na razie inwestować w nowy rower wole coś w tym wymienić bo na razie mam inne wydatki a za sezon może dwa pomyślę o jakiejś zjazdówcę jak tylko trochę "ugryzę" ten temat i odłożę kasę.

 

Dane roweru:

 

Rama 26" ALU 6061 Kolory czarny mat/biały Rozmiar 17", 19" , 21

Widelec SR Suntour SF-11-XCT-V3

Tylny amortyzator -

Ilość biegów 24

Przerzutka przód Shimano FD-TY10

Przerzutka tył Shimano Acera RD-M360-L

Hamulec przód Shimano BR-M416

Hamulec tył Shimano BR-M416

Dźwignie hamulca  

Manetki Shimano ST-EF60

Korby SR Suntour CW9-XCC

Suport Thun GO(A)L

Łańcuch Shimano CN-HG40

Kaseta / Wolnobieg Shimano Alivio CS-HG40

Piasta przód Joy Tech D041DSE; Joy Tech D14DSE

Piasta tył  

Opony Rubena V45 Winner 26x1,9

Obręcze Kross R Disc

Kierownica MTB-153

Wspornik kierownicy TDS-C41-8

Wspornik siodła SP-235 Alu

Stery - Siodło Selle Royal PU 8549/T Concorde

Chwyty   Pedały

- Waga 14,6

 

Kupiłem go od znajomego za 100zł :P mówił mi, że przejechał na nim około 5000km ale w terenie miejskim.

 

Pozdrawiam Kamil!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to nie jest za bardzo rower do ostrej jazdy w terenie... mam taki sam i czasem poskacze tu i tam ale nie ekstremalny downhill ;) 

A łańcuch może być już rozciągniety, ja swój już dawno wymieniałem (mam 6600 km wykręcone)... tylny napinacz też szału nie robi.... hmmm co do amortyzatora... to nie miałem takich problemów.. no ale póki co wykonałem tylko jeden skok z 1,5 m... a lądowanie nie było zbytnio udane hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest rower rekreacyjny a nie to mocnej jazdy w lesie. Spada łańcuch bo albo jest za długi lub nie wyrabia z naprężeniem tylna przerzutka. Dobry amorek i w twoim przypadku powietrzniak kosztuje całkiem nie mało.

 

A nie mogę go jakoś przerobić aby się bardziej nadawał? Nie jeżdze ekstremalnie jeszcze aż tak, trasa może być ostra ale ja dość wolno zjeżdzam bo jeszcze nie umiem szybciej hehe

ps jak sie nie da przerobić to co mogę kupić w niedużych pieniądach hmm? dajcie jakies konkrety p;rosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszkasz jak widzę gdzieś na nizinach tylko masz góry pod nosem. Tu jest trochę jednak inna jazda i rower musi sprostać większym wymaganiom. Łańcuch i przerzutkę o ile ona go nie napina prawidłowo można szybko wymienić. Amorek kosztuje a inwestowanie w cokolwiek na sprężynie stalowej nie ma sensu. Chyba, że używany jakichś Rock Shox z pewnego żródła. Najbardziej sensowny z nowych to coś takiego http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-lo-26-mtb-i4538084438.html lub http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-nowy-disc-i4618513654.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak opłacało się, tez tak sądzę:)

On kupił jakiegoś Giant Talon czy coś nie wiem a ten mu leżał.

 

Dobra to wymienie łańcuch i zobaczymy co z tego będzie.

Najwyżej zajadę rower a wtedy to już się jakoś zmotywuje na kupno nowego.l Teraz szukac muszę kasku i jakichs ochraniaczy bo o glebe łatwo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co wymieniłeś (no może poza widelcem, on może mieć różne długości) jest standardowe, więc będzie pasować do twojej ramy niezleżnie od dokonanego wyboru.

mklos1 nie przyglądałem się dokładnie geometri, ale kolega ma ten rower i wydaje mi się, że rama jest raczej rekreacyjna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podzielam opinię kolegi Darek1990. Na tym rowerze można się będzie raczej zniechęcić do zjazdów, głównie przez amortyzator i geometrię ramy. Reszta podzespołów też nie rokuje za dobrze, ewentualnie można zostawić hamulce (ale lepiej byłoby zmienić). Najlepiej właśnie jeździć na tym Hexagonie ile wlezie, w międzyczasie polując na używany rowerek z ramą o agresywniejszych kątach. Szkoda się męczyć, naprawdę :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej porze roku można dorwać na OLX ciekawe rowerki, np. pierwszy z brzegu Kross Sign DS 2. Na czymś takim można już dość pewnie pokonywać "zjazdy w extremalnych warunkach".

Tutaj w gorszym stanie ale taniej. Dalej, z tańszych:

LeaderFox Dragstar

Mongoose Hardball (niestety single speed)

Author Exe

Dartmoor two6player (również singiel)

Romet Pelicancan

Kross Sign DS

Kross Sign DS

Kona Shred

Kona Shred - mój faworyt

Drożej znajdzie się znacznie więcej, wystarczy poszukać :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś sztywniak do zjazdów i na którym ewentualnie można podjechac to w 2 k ciężko. Za 2 kupisz fajna zjazdowke na jakimś marzochu i kolach novateca/dartmoor. Np. Na olx wisi hornet zolty. Mega sprawa bo za 2200 ma się rower na mega poziomie i sam sie dziwie ze nikt go nie wziął za te 2600 a teraz 2200. Wiec albo skladasz rower pod siebie albo kupujesz inny a ten masz na dojazdy.

Złożenie:

Rama okolo 300

Amor 300-600

Hydraulika+tarcze- 300-600

Kola-500 najbiedniej

Przerzutka manetka- 150.

Mowie o nowym osprzecie a rama uzywana. Do tego dochodzi jeszcze korba, kaseta, łańcuch, napinacz, suport, kierownica, mostek i reszta dodatków które kosztują dość troche. Ale jesli rower by tylko zjezdzal mozna cos używanego kupic byle by bylo i potem dac cos lepszego. Na dłuższą metę wychodzi drożej ale cos za cos.

E:hornet juz się sprzedal, co w sumie nie dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...