Wopio Napisano 19 Września 2014 Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Witam ! Mam dylemat, który rower wybrać? romet rambler 650b (27,5”) 3.0, czy ktm ultra flite 27 ? Są one odpowiednio za 2700zł i 3000zł. Może ktoś zna wymienione rowery, będe wdzięczny za opinie o nich. Linki do rowerków: http://www.ktm-bikes.at/bikes/hardtail.html?action=bike_details&bike_id=138&cHash=61a45a3b28e99e1198ced53f2b24cb51 http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_650b_275_30,10,485,13768,2014.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Witam, na alle 650b 3.0 są nawet po 2400 z hakiem. Ja akurat stoję przed wyborem romet 650b 3.0 a romet 29er r line 2.0. Cena obu taka sama. Na plus 27,5: SLX RD-M662/Deore FD-M590, Deore FC-M612 40-30-22T, San Marco Era Dynamic Protek, SM-BB70 Na plus 29er: Raidon, manetki Alivio SL-M430, BR-M505, piasty FH-M629 / HB-M629 Jeździłem chwilę na obu, geo pasuje więc pozostaje problem z wyborem pod względem gratów. Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Witam ! Mam dylemat, który rower wybrać? romet rambler 650b (27,5”) 3.0, czy ktm ultra flite 27 ? Są one odpowiednio za 2700zł i 3000zł. Może ktoś zna wymienione rowery, będe wdzięczny za opinie o nich. Linki do rowerków: http://www.ktm-bikes.at/bikes/hardtail.html?action=bike_details&bike_id=138&cHash=61a45a3b28e99e1198ced53f2b24cb51 http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_650b_275_30,10,485,13768,2014.html Ja bym wybrał rometa, ma ramę rozwojową ( główka w systemie Tapered) co oznacza że w przyszłości jest możliwość założenia lepszego amortyzatora. Lepszej klasy amortyzatory pod ten rozmiar koła produkuje się pod rozszerzane główki (tapered). Do tego powietrzny amortyzator który daję większą możliwość ustawienia sag-u pod swoją wagę. Witam, na alle 650b 3.0 są nawet po 2400 z hakiem. Ja akurat stoję przed wyborem romet 650b 3.0 a romet 29er r line 2.0. Cena obu taka sama. Na plus 27,5: SLX RD-M662/Deore FD-M590, Deore FC-M612 40-30-22T, San Marco Era Dynamic Protek, SM-BB70 Na plus 29er: Raidon, manetki Alivio SL-M430, BR-M505, piasty FH-M629 / HB-M629 Jeździłem chwilę na obu, geo pasuje więc pozostaje problem z wyborem pod względem gratów. Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę. Przede wszystkim zwróciłbym uwagę na dopasowanie ramy, następnie amortyzator i koła to są najdroższe części w rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 ja bym polecił coś z oferty silverbacka są teraz fajne wyprzedaże na ich rowery np rower SLADE 2 w cenie 2800 http://allegro.pl/mtb-27-5-silverback-slade-2-xt-raidon-wyprzedaz-i4655802380.html ma od tego rometa o wiele lepsze koła, obręcze ALXERIMS oczkowane, i piasty DEORE z tarczami mocowanymi na Centrelocka na pewno lepiej się sprawdzą niż RODI w połączeniu z badziewnym JOYTECHEM które to piasty dają i w rowerach po 1000 zł, widelec RAIDON też jest o klasę wyżej niż XCR, ma grubsze golenie ze staliw magnesowej i aluminiową rure sterową co daje niższą wagę, w ogóle ten SLADE jest lżejszy o jakiś kg od tego Ramblera. Na korzyści Slade przemawia też osprzęt mix XT z DEORE i wyciśnięte 30 przełożeń, rambler tylko 27 i mix SLX/DEORE i ACERY, niby to tylko 3 więcej ale jest spora różnica w działaniu przy 10 kasecie o wiele szybciej i sprawniej przechodzi łańcuch między zębatkami no i w romecie pewnie te wszstkie elementy brandowane ich logo jak kiera mostek, sztyca są jednymi z najtańszych bo romet to masówka. Slade ma również tapperowaną główkę także ze zmianą widełek w przyszłości nie będzie problemu Jedyne co przemawia na plus u Rometa to mechanizm korbowy hollowtech II, Slade ma hollowtech I no ale nie można mieć wszystkiego zawsze jest jakiś kompromis coś lepszego w jednym coś w drugim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Olek,19 porównujesz rometa 650B 3.0, ok. Ma gorsze koła i napęd ale XCR Air to stary Raidon więc wiele się nie różni. Porównując do Rometa R-line 29er 2.0: Raidon, piasty ma już M629 - uszczelnione podobnie jak XT, system zapadek i łożysk jak w SLX. Poza tym początkowo budżet miałem 2k, wraz z poszukiwaniami wzrósł do 2500. Nie chciałbym przekraczać tej kwoty. Najlepiej gdyby to było 2k ale wiadomo że nic konkretnego za to nie kupię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Romet 29" ma minus za geometrię, baaardzo długi tylny trójkąt ... poza tym trzeba się zastanowić do czego ma być rower, różnica w jeździe między 27,5" a 29" jest duża. A stwierdzenie : Jeździłem chwilę na obu, geo pasuje więc pozostaje problem z wyborem pod względem gratów Jest infantylne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Piszesz minus za geometrię... Zacytuję bikeworld (ramy 2.0 i 6.0 są te same): Geometria nowego modelu Rambler R-Line 6.0 została wypośrodkowana w ten sposób, że gwarantuje zarówno dobre osiągi w jeździe sportowej, jak i stosunkowo komfortowe pokonywanie leśnych kilometrów na codziennych treningach. Poszczególne wymiary ramy zostały przy tym dostosowane do wymogów 29-calowych kół. W testowanym przez nas rozmiarze 19" długość górnej rury wynosi 600mm, co wymusza stosunkowo pochyloną pozycję nad kokpitem. 70 stopni nachylenia główki sterowej i 73 stopnie rury podsiodłowej to klasyczny układ, który sprawdza się w większości zastosowań. 455-milimetrowy widelec tylny pozwala na stabilną jazdę w dół, chociaż może nieco utrudniać agresywne przyspieszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 A jak inaczej można sklecić sponsorowany test , jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego , jest to prawda starsza niż Bikeworld Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 455-milimetrowy widelec tylny pozwala na stabilną jazdę w dół, chociaż może nieco utrudniać agresywne przyspieszenie. trochę prawdy napisali ........ nie no 455 to trochę się im rozjechał ten rower, tak standard to 430-435 mm jeśli chodzi o romety to fakt są przyzwocie wyposażone można by aż rzecz że naćpane osprzętem ale ramy kompletnie nieprzemyślane, wykonanie np grafiki na ramie też pozostawia wiele do życzenia, komponenty brendowane logo romet robi dla nich HL czyli ZOOM no i obręcze RODI nie jest złą firmą ale w tej cenie można mieć już rower z oczkowanymi obręczami niby mała rzecz z grubsza ale naprawdę zapobiega pękaniu szprych bo przejmuje sporą siłę uderzenia polecałbym się przyjżeć tym rowerą SILVERBACK na tą chwile buszując po necie nie widziałem nic lepszego wyglądają na przemyślane rowery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Fajnie, że stabilnie zjeżdża w dół, gorzej gdy w czasie zjazdu trzeba skręcić Ten test jest właśnie tak napisany, o wadach nie piszą wprost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 trochę prawdy napisali ........ nie no 455 to trochę się im rozjechał ten rower, tak standard to 430-435 mm jeśli chodzi o romety to fakt są przyzwocie wyposażone można by aż rzecz że naćpane osprzętem ale ramy kompletnie nieprzemyślane, wykonanie np grafiki na ramie też pozostawia wiele do życzenia, komponenty brendowane logo romet robi dla nich HL czyli ZOOM no i obręcze RODI nie jest złą firmą ale w tej cenie można mieć już rower z oczkowanymi obręczami niby mała rzecz z grubsza ale naprawdę zapobiega pękaniu szprych bo przejmuje sporą siłę uderzenia polecałbym się przyjżeć tym rowerą SILVERBACK na tą chwile buszując po necie nie widziałem nic lepszego wyglądają na przemyślane rowery Nawet gdyby można było jeszcze dostać Solę 3 to i tak były tylko do 20" a ja mam 194cm i 95kg - przymierzałem się w romecie do ram 20 i 22 i ta druga bardziej mi odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Fajnie, że stabilnie zjeżdża w dół, gorzej gdy w czasie zjazdu trzeba skręcić Ten test jest właśnie tak napisany, o wadach nie piszą wprost no ale z tym przyśpieszaniem właśnie napisali prawdę bo przy tak długich tylnich widełkach to naprawdę ciężko byłoby tym rower wyrwać do przodu ....... seba29er nie wiem ale te romety nie przemawiają do mnie w ogóle są jakieś koślawe z tego co widzę to chyba na tej aukcji http://allegro.pl/rower-romet-rambler-29er-r-line-2-0-wyprzedaz-25-i4662618544.html jest pokazany rower w rozmiarze 22 cale zobacz na tą ramę tutaj rura podsiodłowa jest wyżej od rury czołowej wiadomo że to wielki rozmiar i nie będzie miał takiego spadu jak 18 no ale właśnie ta czołówka im większy rozmiar to powinna również porporcjonalnie rosnąć i rama powinna delikatny spadek zachować, no i te tylne widełki widać że to tylnie koło jest za daleko tam w ogóle oni zrobili między suportem a kołem jeszcze mocowanie na stopkę który sportowy rower ma mocowanie na stopkę ? i po co ? przecież jak lecąc po ostrych kamieniach czy korzeniach ta stopka się otworzy to ja dziękuje jak na moje oko to na tym rowerze będzie się jeździło koślawo on nie będzie w ogóle zwrotny ani zrywny będzie raczej taki toporny w jeździe ale tyle mogę powiedzieć patrząć na jego budowę w ogóle marka ROMET nie to żebym miał cokolwiek do niej bo nawet szczerze cieszy mnie ich powrót i ożywienie ale bardziej na ich miejscu celowałbym w rowery miejskie i turystyczne jeśli chodzi o rower sportowe to max do jazdy rekreacyjnej, bo widać że wiele wiele lat przespali i teraz już tego nie nadgonią co do SILVERÓW to widać że to przemyślane rowery, geometria osprzęt dobrane tak że rowery powinny hulać zresztą jak kiedyś wspominałem to kolega nabył właśnie SOLA 4 i naprawdę poza mocowaniem korb na kwadrat co po sezonie idzie do wymiany to nie ma na co narzekać z tego co widzę to w ofercie tego sklepu co sprzedają SILVERy w rozmiarze ramy 22 cale mają tylko model VIDA 2 to chyba model z kolekcji 2013 http://allegro.pl/rower-29er-silverback-vida-2-slx-tapper-wyprzedaz-i4665195476.html tam chyba na moje oko na zdjęciach jest rozmiar 20 cali ale zobacz jak już na nim dość długa jest główka ramy i porównaj to z rometem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 A kto pisze, że z przyspieszanie nie napisali prawdy ?, napisali, tylko nie całą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 wiadomo że bikeworld pisze te testy rowerów na zlecenie dystrybutorów czy producentów danych rowerów i jak widać nie są to pieniądze wyrzucane w błoto przez nich tak też na marginesie to raczej niezależny magazyn rowerowy by się raczej w Polsce nie utrzymał także co mają robić ....................A jeszcze seba29er tak przyjżałem się tym rometą to modele od 1 do 3 mają te same ramy od 4 do 6 jest już całkiem inna rama ale to i tak nie zmienia faktu że ich geomteria jest koślawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturromobillini Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 seba29er nie wiem ale te romety nie przemawiają do mnie w ogóle są jakieś koślawe z tego co widzę to chyba na tej aukcji http://allegro.pl/rower-romet-rambler-29er-r-line-2-0-wyprzedaz-25-i4662618544.html jest pokazany rower w rozmiarze 22 cale ten sprzedawca umieszczał to samo zdjęcie do wszystkich rozmiarów ramy. nie wiadomo, który dokładnie jest pokazany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.