Manarune Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Witajcie,Chciałbym zbudować swoje pierwsze ostra koło. Ostatnio wygrzebałem z garażu starą szosówe taty Rometa Sport. Na internecie znalazłem rowery na tej ramie, więc stwierdziłem, że sam chciałbym taki zrobić. Niestety jestem totalny zielony w temacie i tutaj chciałbym prosić o waszą pomoc.Dowiedziałem się już, że mogę przerobić tylną piastę i ją zablokować, ale tym zajmą się w serwisie, bo sam boje się, że zrobię to źle i popuści w czasie jazdy. Chciałbym jednak wiedzieć, jaką zębatke z tyłu zostawić i czy jeśli nie ma wszystkich kulek w łożysku czy można je uzupełnuić ? Po drugie jaką zębatke zostawić z przodu ?Po trzecie jak wyjąć przednią zębatke, są tam takie jakby 2 nakrętki z 2 nacięciami ale żadna za cholere nie chce popuścić. Czy je się odkręca ?I po czwarte. Myślicie, że te hamulce się nadają jeszcze ?Ciekawi mnie jeszcze, w jakich kolorach dobrze prezentowałby się rower ? Osobiście myślałem nad pomalowaniem ramy na niebiesko albo biało Link do zdjęć https://imageshack.com/a/DF8z/1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Ciekawi mnie jeszcze, w jakich kolorach dobrze prezentowałby się rower ? Orgia możliwości http://www.pedalmafia.com/bikecheck.html jaką zębatke z tyłu zostawić Wszystko zalezy ile masz pary w nogach. Proponuję 42t z przodu i 20t z tyłu czy jeśli nie ma wszystkich kulek w łożysku czy można je uzupełnuić ? Lepiej kupic nowe. Jeżeli już wypadły to znaczy, że wianki się odkształciły i nie trzymają nalezycie kulek. A jeżeli brakuje w piaście, to uzupłeniasz braki kulkami tej samej średnicy. Myślicie, że te hamulce się nadają jeszcze ? Musisz sam sprawdzic czy spełniaja Twoje oczekiwania. są tam takie jakby 2 nakrętki z 2 nacięciami ale żadna za cholere nie chce popuścić. Czy je się odkręca ? Spryskaj WD 40 albo innym "smarowidłem"- śrubki powinny puścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sirod Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Odkręć suport, bo większośc rometów nie ma nagwintowanej mufy...chociaż Sport akurat wykonany był inaczej niż reszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manarune Napisano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2014 A jeszcze takie pytanko. Jakim lakierem najlepiej malować ? Może być lakier w sprayu z sklepu czy musi być jakiś specjalny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 To tak.Romet sport-koła 27", większe niż 28.Jak chcesz zrobić to raz a dobrze (da się tak, nawet na tej ramie), to warto je zmienić na 28".Blokowanie piasty=syf, niepewny interes, jednym trzyma, innym puszcza, lepiej kupić tanią piastę dedykowaną pod ostre.Korba z tego co widzę na kliny-też wypadałoby zmienić na lepszą korbę na kwadrat, dłużej się pobawisz bez problemów.Hamulce-tu jest większa zabawa jeśli chodzi o sporta, potrzebny jest bardzo długi zasięg, więc jak musisz je mieć, pozostań przy oryginalnych. Z tego co pamiętam, da się je ustawić tak, żeby sięgały do kół 28".Masz rometa sporta w oryginalnym malowaniu, na dodatek w bardzo rzadkim (widziałem trochę tych ram, dwie mi przeszły przez łapy, taką wersję jaką masz, widziałem tylko jedną). Co więcej, lakier widać, że w dobrym stanie. Zbuduj coś ładnego na tej bazie, bo szkoda by było to ogołocić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.