Skocz do zawartości

[Koła] UST 27.5 Składać czy kupić gotowe?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się Was zapytać jakie koła można kupić w kwocie + - 1000zł a może lepiej złożyć?

Zależy mi na tym żeby były przystosowane do systetemu bezdętkowego czytałem już o przeróbkach z rozcinanych dętek ale to wg mnie druciarstwo

Na razie co udało mi się znaleźć w tej cenie to koła Shimano XT oraz Fullcrum Red Metal 3 Czy jest dla tych kół jakaś tańsza alternatywa? Może taniej będzie złożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc nawet nie wiedziałem że są takie obręcze

Teraz mam inne pytanie dotyczące opon. W rowerze oryginalnie są opony SCHWALBE Nobby Nic 27.5x2.25" TL Ready Performance, zwijane+dętka

Czy do takich opon TL Ready muszę jeszcze wlewać uszczelniacz? Czy lepiej kupić inne opony? Wyczytałem gdzieś że trzeba wlać czy będzie to pewne rozwiązanie? Bo jak już wspomniałem "druciarstwo" mnie nie interesuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nadają się pod tubeless i jeżeli jesteś z nich zadowolony (waga,trakcja itd) to nie ma powodu zmieniać.

Opony UST w ogóle sobie odpuść,są drogie,ciężkie,w zasadzie nie mają żadnej przewagi nad TR.

Uszczelniacza nie unikniesz,zresztą to właśnie zaleta w stosunku do UST.

Potrzebne będą jeszcze wentyle i taśma (ew opaska).

Jakie masz koła obecnie ? Być może nadają się pod tubeless.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma, wentyl + mleczko to nie druciarstwo

Dedykowana obręcz UST i dedykowana opona UST jest to rozwiązanie ciężkie jak kowadło i nie tak skuteczne jak obręcz przeznaczona do uszczelniania na taśmie + mleko + opona Tubless ready czy nawet zwykła opona.

 

Przykładowo Jeździłem na Mavicach XM819 UST + opony Panaracer UST w technicznych zakrętach przy niedużych prędkościach opona potrafiła się na tyle wygiąć że strzelała z boku powietrzem, było to strasznie niebezpieczne.

 

Zestaw ZTR podium + dowolna opona + mleczko nigdy mi czegoś takiego nie zrobiło. Obręcze ZTR żeby łatwiej je uszczelniać mają wnętrze obręczy wyżej przez co opona dużo ciaśniej siedzi na obręczy. Ciężko się przez to opony zakłada, ale zwiększa znacznie bezpieczeństwo

 

Jak byś zwiększył budżet to zamiast ZTR Crest czy Arch ex, brałbym na Twoim miejscu Ryde TraceTrail, obręcz ma wewnątrz 25mm i jest szalenie sztywna. Uszczelniać sie będzie dobrze

 

Podeślij fotkę obręczy bez opony, to będzie można ocenić czy uszczelnianie na niej będzie wykonalne.

Na wielu się da to zrobić, ale nie na wszystkich jest to łatwe do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...