Skocz do zawartości

[2000-3000] CROSS


Gosc112

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Szukam crossa za ok 2,5 tys zl.

Ktory z ponizszych 3 rozsadniej wybrac?

 

http://www.rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/staiger-2014/sport-line/staiger-daytona-28

 

http://www.rower.com.pl/haibike-land-28

 

http://www.bergamont...lix-54-eq-gent/

 

Estetycznie najbardziej podoba mi sie Hai, ale osprzetowo najlepszy jest chyba Staiger??

Jesli macie lepsze typy w cenie ok 2,5 tys zl to z checia je zobacze (polscy producenci niestety odpadaja).

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci link nie działa ;)

 

Z dwóch które mogłem sprawdzić, Staiger rzeczywiście ma lepszy napęd. Ma też v-brake, przez które będziesz miał potężny problem w razie potrzeby zmiany amortyzatora. Nie dość, że będzie musiał mieć 75 mm skoku (nietypowa wielkość), to jeszcze piwoty pod v-ki. Już teraz nie jest to za proste...

 

Tak więc mimo osprzętu Staigera brałbym Hai, albo poszukał jakiejś lepszej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam ponownie:

 

http://www.bergamont.de/en/bikes/archive/2014/helix-54-eq-gent/

 

Rower moze i skromniej wyposazony, ale odpadaja koszta swiatel, blotnikow..

 

Co do hamulcow to bardzo ciekawa uwaga.. do tej pory czytalem, ze jesli nie jezdzi sie po gorach to rozsadniej wybrac v brake niz tarczowki, ktore de facto ciezko w razie awarii samemu wyregulowac..?

 

Wojtek97 niestety polscy prod. nie wchodza w gre gdyz mieszkam za granica (czyt rowery niedostepne na rynek zachodni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

http://www.bergamont...lix-54-eq-gent/ Rower moze i skromniej wyposazony, ale odpadaja koszta swiatel, blotnikow..
Rower wyposażony jak sprzęt za 400 euro max. Więc jeśli kosztuje więcej, to zakup jest bez sensu.

 

 

 

Co do hamulcow to bardzo ciekawa uwaga.. do tej pory czytalem, ze jesli nie jezdzi sie po gorach to rozsadniej wybrac v brake niz tarczowki
Tak było, ale producenci postanowili zakończyć żywot tego typu hamulców. Po prostu ubywa dobrych amortyzatorów z odpowiednim mocowaniem i skokiem. 

 

 

 

niestety polscy prod. nie wchodza w gre gdyz mieszkam za granica (czyt rowery niedostepne na rynek zachodni)
A co to za problem znaleźć sprzedawcę, który zgodzi się na wysyłkę za granicę? Masz wtedy lepszy i tańszy sprzęt...

 

Generalnie: w tym przedziale cenowym rower już musi mieć hydrauliczne hamulce tarczowe, hydrauliczną blokadę skoku amortyzatora i napęd 3x9, którego żaden element nie będzie klasy niższej niż Acera (zatem Altus i Tourney odpadają całkowicie). Acera to i tak absolutne minimum, ale wiem, że ceny rowerów na zachodzie są jakby mniej przyjazne niż w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen to jednak nie moge sie zgodzic - czasy drozyzny juz tez minely.

Podobnie jak z samochodami, elektronika tak i rowerami - ceny sa identyczne, a czesto nawet i nizsze niz w PL:

 

http://www.amazon.de/Haibike-Land-Herren-Shimano-27-Gang/dp/B00GMQ7KHM/ref=sr_1_1?s=sports&ie=UTF8&qid=1410902142&sr=1-1&keywords=haibike+land

 

http://allegro.pl/nowy-haibike-cross-land-slx-hydraulika-lockout-i4589405685.html

 

(W obu przypadkach wybralem najtansze aukcje z wiarygodnych zrodel)

 

Jedynym minusem jest to, ze nie znajde tutaj roweru typu Unibike czy Kros, ktore to osprzetem bija zachodnie produkcje (ale czy solidnoscia?)

Aukcja z wysylka z Polski, a po tym bawic sie w ewentualne odsylanie..?

W ogole sceptycznie podchodze do zakupu drozszych rzeczy w necie..

Mam w zasiegu wiele sklepow rowerowych, pytanie tylko jaki model stamdat odholuje ;-)

 

Fajnie rozjasniles mi temat hamulcow i amortyzatora, bede mial to teraz tez na wiekszej uwadze.

Nie obrazie sie tez na kolejne sugestie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Gosc112, nie miałem na myśli tego samego roweru, tylko ogólnie jaki sprzęt można dostać za te same pieniądze. W tym momencie w Polsce za 500 euro można wyrwać naprawdę fajną, równo poskładaną maszynę. Haibike IMHO taką nie jest, mimo że z proponowanych przez Ciebie jest najlepszy ;)

 

Nature Pro 2015 wygląda genialnie, ale amor i hamulce obcięte paskudnie, jak na tą półkę cenową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube bardzo ciekawy, ale chcialbym jednak wydac ok 2500 bo i tak dojda koszty oswietlenia itd. I tak juz z 1500 wzroslo do 2500, a to moj pierwszy powazniejszy rower ;-)

Chyba, ze uwazacie, ze warto przez miesiac chleba nie jesc i dolozyc do cube bo za 2500 nic sensownego nie znajde? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W interesujacym mnie przedziale cenowym widzialem jeszcze:

 

https://www.boc24.de/shop/fahrraeder/crossrad/cross-merida-crossway-100

 

https://www.boc24.de/shop/fahrraeder/crossrad/bicycles-cr600-s-he

 

https://www.boc24.de/shop/fahrraeder/crossrad/cross-winora-dakar-herren

 

https://www.boc24.de/shop/fahrraeder/crossrad/cross-bergamont-helix-44

 

No to na poczatek z jednego sklepu bo reszte bede musial odwiedzac osobiscie...

Chyba, ze rzeczywiscie lepiej sciagnac cos z allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak dalej pójdzie, to przyjdzie Ci jednak szukać na Allegro. Bo z wymienionych tylko nr 2 jest w miarę ok, przy czym wychodzi drożej niż taki Orkan 5.0 (porównywalne wyposażenie).

 

Może coś takiego wpadnie Ci w oko: http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/cross/scart-cross/scart-70-se/? Napęd 3x10 Deore (przerzutki SLX), amor powietrzny (działa, w przeciwieństwie do ugniataczy typu NEX/NVX), w limicie cenowym się mieści, a wszystkie dotychczasowe propozycje bije na głowę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rzeczywiscie ciezko znalezc cos dobrego za 2500, ale przeciez to kupa kasy
Pewnie, że to kupa kasy, dlatego nie warto wydawać tyle na rower, który nie spełnia wymagań, które podałem parę postów wyżej. Jak znajdzie się coś z napędem Alivio, to też będzie wystarczające, byle reszta osprzętu była dobrej jakości.

 

 

 

Ten Radon jest spoko tylko tez kosztuje tyle co i Cube. A miedzy tymi dwoma, ktorego lepiej wybrac?
Radon ze względu na zastosowanie amortyzatora, a nie jego atrapy. Wiem jak pracuje NEX i... szału nie ma. Jak możesz w tej samej cenie mieć amor powietrzny, to nie ma co porównywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nature Pro 2015 wygląda genialnie, ale amor i hamulce obcięte paskudnie, jak na tą półkę cenową.

 

Gdyby ten rower miał lepszy amor i hamulce, to nie miałby słabych punktów i plasowałby się w półce cenowej +/- 4 tys. Nie ma crossów do 3 tysięcy z powietrznym amorem. No jest niby ten Radon, ale już hamulce ma dokładnie te same, co Cube, czyli najniższe tarcze hydraulicze Shimano, które niby dyswalifikują Cube'a według Ciebie.

 

 

Wiad

 

Ten Radon jest spoko tylko tez kosztuje tyle co i Cube. A miedzy tymi dwoma, ktorego lepiej wybrac?

 

 

Rowery różnią się amortyzatorem. Radon ma amor powietrzny, ale nie jest to jakaś przepaść.  Sądzę nawet, że zbytnio nie odczujesz różnicy w pracy przy Twoim sposobie jazdy. Mocniej może doskwierać brak blokady skoku w Cubie na kierownicy, co masz w przypadku Radona. Ale najwazniejsze, że amor w Cubie ma hydrauliczną blokadę, a nie mechaniczną, czyli nie będziesz musiał się zatrzymywać. Co bardziej przemawia na korzyść Cube'a to fakt, że możesz się do niego przymierzyć, kupić w sklepie, gdzie masz serwis od razu. Wysyłkowy Radon z Niemiec to jedna wielka niewiadoma. No i masz  sprawdzoną i cenioną markę, która jest znana z dobrych jakościowo ram. A to w gruncie rzeczy najwazniejsze w rowerze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Gosc112, Uch, tyle niemieckiego na dzień nie widziałem od liceum ;) Jeśli dobrze rozszyfrowałem opis, to ten rower żadną rewelacją nie jest. Jest ok, ale za tą cenę chyba jednak nieopłacalny.
 

Nie ma crossów do 3 tysięcy z powietrznym amorem.

Mhm...

 

No jest niby ten Radon, ale już hamulce ma dokładnie te same, co Cube, czyli najniższe tarcze hydraulicze Shimano, które niby dyswalifikują Cube'a według Ciebie

Poproszę o wskazanie, w którym miejscu napisałem, że te hamulce cokolwiek dyskwalifikują. Napisałem, że wyraźnie widać cięcia w tym miejscu, bo to klasa Altus, gdzie reszta osprzętu jest zdecydowanie wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena nominalna tego Evado 5.0 którego przywołujesz wynosi 3499 zł i z takiej półki cenowej jest to rower. Nie ma znaczenia fakt, że jakiś sklep internetowy na koniec sezonu proponuje jeden niesprzedany egzemplarz w rozmiarze XL dużo taniej. Powtarzam, amory powietrzne w crossach poniżej 3 tysięcy nie występują. Wyjątkiem jest wzmiankowany już Radon, który ma najlepszy stosunek grup komponentów do ceny. Niemożność nie tylko przejechania się, ale nawet zobaczenia go w sklepie stacjonarnym, w moim odczuciu stanowi poważny minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza w eterze... ;-)

Bylem u dealera rowerow Cube i niestety nature pro dostepny bedzie dopiero od lutego..

 

W miedzy czasie widzialem w dosyc sporej promocji rower MTB z 900 na 700 euro, nie pamietam modelu, ale osprzet na dore zdaje sie, widelec rock shox itd. w kazdym badz razie zastanawiam sie czy nie lepiej wziac MTB skoro taka okazja?

Byl troche jak ten:

 

http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/attention/cube-attention-sl-275-blackngreynblue-2015/

 

A jesli chodzi o Crossy to znalazlem tez cos takiego:

 

http://www.stevensbikes.de/2015/index.php?bik_id=91&cou=DE&lang=de_DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza w eterze... ;-)

Co ma być głośno, jak każdy swoje już powiedział? ;)

 

zastanawiam sie czy nie lepiej wziac MTB skoro taka okazja

Jeśli znajdziesz 29era z odpowiadającą Ci geometrią i wymienisz mu opony na węższe, to może mieć sens. I tylko wtedy. Stąd IMHO ten Cube - choć fajny - nie będzie dobrym wyborem.

 

 

Stevens za drogi jak na swoje wyposażenie, no i v-ki na tej półce cenowej... Już pisałem, co o tym myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz gdzie uslyszales o tym Radonie?

Znasz kogos kto juz go ma?

Jesli mam czekac na Nature Pro do przyszlego roku to Radon wskakuje bezapelacyjnie na 1 miejsce ;-)

 

Jak ma sie jeszcze ew. Ten rower wzgledem radona, oprocz tego, ze jest 200 zl drozszy...

 

http://www.stevensbikes.de/2015/index.php?bik_id=97&cou=DE&lang=de_DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A powiedz gdzie uslyszales o tym Radonie? Znasz kogos kto juz go ma?
Znam markę - z forum i nie znam nikogo, kto miałby ten model. Czemu pytasz?

 

Stevens ma:

- gorszy amortyzator, dodatkowo bez blokady z kierownicy

- korbę gorszą o klasę (ale to nowy model, więc może nie być różnicy)

- przerzutki, kaseta, manetki gorsze o 2 klasy

O kołach i hamulcach niestety nie jestem w stanie się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo z tego co sie dowiedzialem to radona chyba w sklepie stacjonarnym jednak nie spotkam.

Jesli mialbym wiec sie na niego zdecydowac to milo byloby uslyszec opinie urzytkownikow, a nietylko polegac na suchych paramterach internetowych..

 

Jestem laikem w rowerach, ale o Radonie to juz w ogole pierwsze slysze, stad moje watpliwosci..

 

Poza tym jak ma sie amor powietrzny, jest bezawaryjny? W kazdych warunkach atmosferycznych?

Czy nie rozwali sie z czasem gdy bede wlaczal blokade, a nie bede w 100% zatrzymany?

 

Moze pytania smieszne, ale tak jak pisze - to dla mnie nowosci. Nie jest natomiast dla mnie nowoscia zakup/sprzedaz sprzetu.

Z doswiadczenia wiem, ze warto czasem kupic o klase nizszego asa, niz o klase lepsze absolutne minimum..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy nie rozwali sie z czasem gdy bede wlaczal blokade, a nie bede w 100% zatrzymany
Nic mu nie będzie. Po to w końcu jest ta manetka, żeby można było wygodnie blokować. Tylko z mechanicznej blokady skoku trzeba korzystać w trakcie postoju (i to teoretycznie, bo w praktyce przełączam w czasie jazdy i nie ma z tym problemu).

 

 

 

Moze pytania smieszne, ale tak jak pisze - to dla mnie nowosci. Nie jest natomiast dla mnie nowoscia zakup/sprzedaz sprzetu. Z doswiadczenia wiem, ze warto czasem kupic o klase nizszego asa, niz o klase lepsze absolutne minimum..
Rower to suma ramy i użytego osprzętu. Osprzęt zasadniczo jest porównywalny pomiędzy rowerami, bo pochodzi od tych samych producentów, więc wiadomo, jakiej jest jakości. Jak jest wyższej klasy niż u innego producenta, to jest lepszy i już. Rama to trochę inna historia, bo od jej geometrii zależy czy będziesz się na rowerze czuł dobrze, czy nie. Tu przydaje się przymiarka. Wytrzymałość z kolei nie ma znaczenia jeśli mówimy o crossie dla faceta o wadze rzędu 80 kg, bo każda da sobie radę.

 

Jeśli boisz się Radona ze względu na brak możliwości jego przymierzenia (co jest zrozumiałe), to szukaj w okolicznych sklepach czegoś wg. wskazówek, które Ci podałem na początku. W ten sposób będziesz się dobrze czuł na rowerze, a byle czego nie kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...