jedrek1983 Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Witam mam zagwostke cos mi stuka w rowerze dzwiek jest taki jak by cos sie obluzowalo . Dzwiek dobiega z tylnego kola by najmniej takie odnosze wrazenie . Dany dzwiek pojawia sie tylko gdy krece gdy jade luzem cisza . Myslalem ze to sztyca i zacisk ale nie . Zadnych widocznych luzow brak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 wróżka.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s00pher Napisano 16 Września 2014 Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Pedały, suport, wolnobieg/kaseta, łańcuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek1983 Napisano 16 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Hmm sporo tego nie wiem czy to ma zwiazek ale ostatnio czyscilem lancuch i wymienialem klocki na nowe fakt przed czyszceniem mic wielkiego sie nie dzialo ale po tej operacji nagle takie uciazliwe stukanie drazniace to jest czyli co mam zrobic wycziscic czy co a nie chce jechac na serwis bo nie zdziwie sie jak to bedzie jakas blacha sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s00pher Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Zdiagnozuj skąd dokładnie puka Możesz obrócić rower "Do góry nogami" i trochę popedałować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Gdyby było brzęczenie to łańcuch źle założony. A stukanie skoro tylko gdy kręcisz korbą to obstawiam pedały, suport. Że tak spytam, stukanie jest harmoniczne/powtarzalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Witam. Podepnę się do tematu. Mam dokładnie ten sam problem. Niestety nie jestem w stanie zdiagnozować miejsca stukania, gdyż występuje ono jedynie podczas pedałowania. Gdy rower jest odwrócony nie słychać żadnych stuków. Najgorsze jest to, że wymieniłem kilka elementów napędu na nowe: -wkład suportu, kasetę, łańcuch, tylną przerzutkę, linki oraz środkową tarczę korby. Poza tym przeczyściłem i przesmarowałem pozostałe elementy. Jak ktoś słusznie zauważył zostały jeszcze pedały, które o dziwo też całkiem niedawno wymieniłem. Szytca i siodełko stukają, ale inaczej, więc to nie to. Dziwne jest to, że przed wymianą dokładnie tak samo stukało, a pedały były już wtedy nowe... Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze może być przyczną stukania? Pozdro. A666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Sprawdź szybkozamykacz w tylnym kole, wyczyść go, widełki i oś piasty. Sprawdź stery, później się przyglądnij piastom. Łańcuch nie uderza o prowadnicę przerzutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Szybkozamykacz raczej nie stuka a trzeszczy, dźwięk jest bardzo podobny do np. trzasku z jarzma sztycy. Jak ktoś słusznie zauważył zostały jeszcze pedały, które o dziwo też całkiem niedawno wymieniłem. Wkręcałeś na sucho czy przy użyciu np. smaru miedzianego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Dzięki za zainteresowanie tematem i szybkie odpowiedzi Szybkozamykacz jest w porządku. Dźwięk dobiega jakby z okolic okorbowania. Piasta jak i bębenek piasty rozebrane, wyczyszczone i solidnie nasmarowane (kulki praktycznie nie naruszone). Łańcuch pracuje poprawnie, więc to też nie to ... Stery tak samo są okej, bo amor świeżo po przycięciu i wymianie. Jednak BikerLight może mieć rację, bo pedały wkręcałem na "sucho". Założę jutro jakieś starocie i wtedy dam znać, czy coś się w tej materii zmieniło. A póki coraz jeszcze thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GREEQ Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Od dwóch dni też mi stukało, powodem były pedały...stuki rytmiczne w tej samej pozycji korb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Jak dokręcacie pedały tylko imbusem (SPD) to potem tak jest, troszkę smaru miedziowego na gwint i kluczem płaskim dokręcać, imbus jest po to żeby multitoola użyć w terenie a nie w domu, chyba, że kluczy nie macie - a w to wątpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Jest to święta prawda że kluczem do pedałów łatwiej dokręcić zalecanym momentem (nie pamiętam dokładnie czy 30 czy 40Nm, coś koło tego) jest tylko jeden mały problem - część pedałów można przykręcić tylko imbusem Producent innej opcji nie przewidział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Czy ktoś tu stwierdził, że dokręcał cokolwiek imbusem??? Klucz płaski '15 i tyle. W odpowiednim kierunku oczywiście. Fakt. Zasugerowałem się pewną osobą, że nie należy smarować gwintu w pedałach i to był mój błąd. Chyba, że połasiłem sie na nieodpowiedni model... A żadnych multiciuli nie wożę ze sobą, bo nie mam miejsca żeby w ramie zamontować ewentualną saszetkę na gadżety. ~Bez obrazy "zgodny"~ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro666 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Witam ponownie. Problem rozwiązany! Powodem były luzy w pedałach. Teraz wszystko śmiga elegancko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 A jednak ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
render Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Przy elementach aluminiowych w rowerze wszystkie gwinty, łączenia, śruby przed skręcaniem dobrze jest smarować towotem gdyż alu lubi się utleniać a to z kolei powoduje wszelkiego rodzaju stukania. Najlepiej tu sprawuje się smar grafitowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.