Skocz do zawartości

[nieszczelny damper] RockShox Monarch R1 White


Synzbigniewa

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że to ostatnie pytanie.

 

Mam do wyboru te o to dampery:

 

http://allegro.pl/fox-float-rp23-boostvalve-165-dl-mont-polecam-i4575249244.html

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4595812354&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Krótkie pytanie. Który? :)


Jeśli już ma mieć, to z blokadą skoku. Jednak dostałem wiadomość, że RP23 nie blokują na kamień.

 

Pierwsza aukcja to damper z boostvalve, blokadą skoku oraz charakterystyką M/M

 

Drugi jest bez tych funkcji, ale z charakterystyką (wynikającą ze zdjęć) M/F. Właściciel napisał, że odchodzi się od całkowitej blokady, gdyż powoduję uszkodzenie tłumienia. Prawda?

 

Mimo kupna full-a, często lubię jeździć po płaskim, który bardziej mi podejdzie i będę bardziej zadowolony?

 

Edytowane przez Synzbigniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że żaden z tych damperów nie rozwiąże problemu z dobijaniem przy odpowiednim sagu.

 

Może oddaj swój damper do serwisu na wymianę uszczelek oraz żeby zmienili compression tune i wielkość komory, tak aby pasowało pod twoją ramę i wagę.

Chyba że zależy Ci bardzo na lepszym damperze, ale może się okazać że nowo zakupiony też trzeba będzie dać do serwisu na mały tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Nie każdy damper pasuje do każdej ramy. ciśnienia max nie powinno się przekraczać bo może ci uszczelki wydmuchać. Ten damper widocznie pasuje pod mniejsza przekładnie ramy. Tam stockowo był fox, tylko nie wiem jaki, najprędzej z dopasowana charakterystyką. dało by się sytuacje poprawić dobijając do IFP ciśnienia, ale nie wiadomo ile tam jest.

 

Najlepiej będzie zmienić damper, albo zrzucić ze 20kg :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stockowy damper Giant trance 27.5  3 (rok 2015). Moze to jednak pompka bo to taka tania.Po drugie 250 jest przed odkreceniem wezyka -(potem cos jescze uchodzi przy odkreaniu.  Ale generalnie zdarza wam sie do dampera wbijac ponad 200 psi?


Albo może on osiaga caly optymaly zekres pracy (czyli od 30 % do 10% ugięcia) od 230  do 275 psi, możliwe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki

A generalnie jak jeździcie to cały skok tłok dampera wykorzytujecie. To mój pierwszy full i chyba wiecej czasu spedziłem z setupem niż przy Rebie Dual Air :P


ps Jeszcze jedno. Znalazlem jakis manual do damperów RS na rok 2015 i tam jest napisane ze IFP dla Monarch R to 250  psi . To ma jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeszcze raz powiem, wszystko zależy od ramy i jej charakterystyki, jedne sa liniowe a inne progresywne. Jaki jest trance nie wiem, trzeba by poczytać, ale skoro fabrycznie mu ten damper dali powinien być dopasowany.

 

 

 

Znalazlem jakis manual do damperów RS na rok 2015 i tam jest napisane ze IFP dla Monarch R to 250 psi . To ma jakiś związek?

Oczywiście, ta wartość ciśnienia odpowiada za szereg parametrów min. takich jak.:

- progresja dampera

- działania tłumika, głównie platformy.

 

Im wiecej PSI w komorze IFP, tym damper bardziej progresywny, czyli można uzyskać wyższy sag i nie dobić dampera. Im mniej PSI, tym damper jest czulszy, wiecej wybiera ale z pewnoą wartościa przestaje działać, lub jest upośledzona platforma.

 

Ja obecnie u siebie obniżyłem ciśnienie pięciokrotnie, nie działa mi blokada ale damper pracuje tak jak bym tego chciał. możesz sie zapatrzeć w adapter do komory i pobawić sie wartościami, choć nie zaleca sie tego robić jak sie nie ma pojęcia co sie robi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiązał się po zakupie innego dampera. Przy masie około 90 kg doskonale sprawdza się FOX RP23, który jest dedykowany pod ramę Cannondale. Tylko, że charakterystyka dampera to Rebound Tune-M,  Compression Tune - F. Czyli jedne z wyższych.
 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podłączę się z kilkoma pytaniami?

 

Jak często rozbieracie taki amortyzator, czyścicie i smarujecie?

 

Czy olej w tłoku też należy wymieniać, jeśli nawet rebaund i kompresja działa poprawnie?

 

Gdzie aplikować smar, a gdzie olej?

 

Czy można do komory wlać trochę więcej oleju niż przewiduje producent, dla poprawy działania, czy będzie to miało jakiś efekt? (bo w rebie miało)

 

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak często rozbieracie taki amortyzator, czyścicie i smarujecie?

 

Jak przestaje wyrzucać krążki olejowe na tłoczysku czyli tak średnio u mnie 1,5msc , miesiac przy intensywny traktowaniu na kamolcach i sekcjach RTV euro AGD :D

 

 

 

Czy olej w tłoku też należy wymieniać, jeśli nawet rebaund i kompresja działa poprawnie?

 

Nie trzeba , nie ma takiej potrzeby .

 

 

 

Gdzie aplikować smar, a gdzie olej?

 

Do komory powietrznej na uszczelki smar typu motorex lub slick honey lub wazelina + do puszki komory powietrznej 2-3ml oleju gęstego typu Fox Fluid lub Hipol.

 

 

 

zy można do komory wlać trochę więcej oleju niż przewiduje producent, dla poprawy działania, czy będzie to miało jakiś efekt? (bo w rebie miało)

 

Tak będzie miało efekt taki że zauważalnie zwiększy ci się progresja , damper może stać się mniej czuły na małe dziurki i nabrać bardziej drewnianej charakterystyki ponieważ większa ilość oleju = mniejsza puszka w środku . Przynajmniej na jakiś czas bo po pewnym czasie olej i tak ucieknie zostając na tłoczysku na zewnątrz dampera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

U mnie serwis stwierdził wytarcie anody wewnątrz puszki jako że cena w Harfie to 300 pln - jak stwierdził serwisant wymiana samych uszczelek nie pomoże + koszt serwisu drugie 300 pln stwierdziłem żeby odesłali damper bo stwierdziłem że kupię nowy.

Jednak po przemyśleniu stwierdziłem że serwis zrobię sam a części kupię w gabelprofi.

Teraz pytanie do bardziej obeznanych z tematem, czy rzeczywiście wytarta anoda nawet po wymianie uszczelek komory powietrznej będzie powodować że powietrze będzie uciekać z dampera? W tej chwili wygląda to tak że podczas użytkowania ciśnienie spada do ok 150 psi z roboczego dla mojej wagi ok 180-190 psi.

Przy próbie wody - damper nabity do 250 psi i zanurzony pojawiał sie minimalny bąbelek pomiędzy uszczelką kurzową a puszką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...