Skocz do zawartości

[nieszczelny damper] RockShox Monarch R1 White


Synzbigniewa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Ja swego czasu jeździłem z ciśnieniem 0 ... nie miało być 0 ... ale wentyl padł ... i dopiero sie za jakiś czas zorientowałem. Ale tak ładnie pracującego dampera za 100zł ze świeczką szukać :D Nie odnotowałem żadnych uszczerbków. Jednak ja jeżdżę na dosć niskim ciśnieniu, ok 90 psi jak na damper na przekładni 3:1.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki wielkie za wszelkie informację. Jeszcze tylko jedna prośba, czy ktoś posiada jakieś dane dotyczące zamienników-uszczelek? Chciałbym wszystko przygotować, żeby od razu ewentualnie je powymieniać.

 

Na stronach, forach nie ma nic o wymiarach owych elementów. Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo zero..., no jezdzic da sie, ale o pracy i tlumieniu bym zapomnial, bo fizycznie to malo mozliwe..., powiedzmy, ze tlumienie bylo przez pierwsze 5-10 minut, a potem bulgotanie, siorbanie, przerwy w tlumieniu, kawitacja, taka to jest sytuacja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Triper, daj spokój z IFP ,bo w tym przypadku raczej nie ma to nic do rzeczy. 

Przelatywanie przez skok jest głównie efektem złego dobramia tłumienia kompresji do kinematyki ramy. 

Ta rama to Scalpel,si? 

Tłumiki RPL miały ściśle określone zaworowanie , a ta rama ze względu na konematykę wymaga bardzo dokąłdnego dopasowania tłumika. Jesli tłumik ma ustwione tłumienie kompresji na Low ,to w takiej sytuacji rama będzie przelatywała przez skok. 

Przykładowy opis zaworowania  tłumika w przypadku RSa wyglądają tak

IMG_0186.jpg

Warto zapytać Cannondale ,jakie ma być zaworowanie dla RSa w tej ramie,ale chyba trzeba szukać zaworowania typu M lub M3

Tu wykres dla Monarcha- Sclapel ma charakterystykę progresywną . W Twojej ramie jest typ L i IMO to jest powodem.

tune_monarch.png

Ale to akurat nie jest przedmiotem sprawy. 

Zacząć trzeba od uszczelnienia tłumika- zresztą utrata powietrza w Monarchach to dosyć częsty problem. Trzeba poszukać kompletu uszzcelnień do komory powietrznej.

BTW- progresję komory można zwiekszyć poprzez zmniejszenie objętości kkomory powietrznej ( np. wlanie nieco wiekszej ilosci oleju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Bylo zero..., no jezdzic da sie, ale o pracy i tlumieniu bym zapomnial, bo fizycznie to malo mozliwe.

To jest mocno uzależnione od konstrukcji tłumika, np w bodajże marzocchi vanila, bez cienienia nie działa tłumienie, w moim działa normalnie, tylko nie działa blokada, z wiadomych przyczyn :P damper to epicon 1 generacji.

 

 

Przelatywanie przez skok jest głównie efektem złego dobramia tłumienia kompresji do kinematyki ramy.

O to to to. Ale nie każdy damer ma możliwość ustawienia kompresji lub nie jest to na tyle proste by sie za to zabierać :P

 

 

BTW- progresję komory można zwiekszyć poprzez zmniejszenie objętości kkomory powietrznej ( np. wlanie nieco wiekszej ilosci oleju).

no właśnie o tym wspominałem, choć w damperze poziomo zamontowanym to trochę średni pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no właśnie o tym wspominałem, choć w damperze poziomo zamontowanym to trochę średni pomysł.

 

Co ma do tego kąt zamontowania zawieszenia, chodzi o dolanie oleju do tłumienia, a nie do głównej komory powietrznej,

dolewając olej do tłumienia, jednocześnie zmniejsza się komora IFP.

 

Ale nie zmniejsza się komory głównej tylko należy zmniejszyć komorę IFP (a nie ciśnienie w niej) i trzeba ją zmniejszyć o tyle, żeby damper miał na początku te ok30% sagu i przy tym sagu nie dobijał do końca,

 

Ciśnienie w komorze IFP ma wpływ na czułość tłumienia, a objętość komory IFP na progresywność dampera.

A dotłumianie dampera po to, aby nie dobijał do końca jest nie najlepszym pomysłem.

 

 

@synzbigniewa  Najpierw ogarnij te wycieki powietrza, (chociaż możliwe że uciekało w momencie dobicia) i dolej trochę więcej oleju.

Jedyne z czym możesz mięć problem to ile tego oleju dolać i chyba pozostaje Ci metoda prób i błędów.

Dobrze jak byś miał możliwość zmierzenia na jakiej głębokości osadzone jest IFP. 

Edytowane przez ssij
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mocno uzależnione od konstrukcji tłumika, np w bodajże marzocchi vanila, bez cienienia nie działa tłumienie, w moim działa normalnie, tylko nie działa blokada, z wiadomych przyczyn damper to epicon 1 generacji.

Nie ma takiego dampera marzocchi vanila, poza tym bez ciśnienia w komorze IFP tłumienie nadal działa.

Piszesz że damper w którym stwierdziłeś zero PSI w komorze IFP to epicon 1 generacji. Nie wiem jak tego dokonałeś, ale Epicon ma IFP pompowaną tak samo jak Fox serii RP, przez port w którym zamiast klasycznego wentyla, jest bardzo upierdliwe roziwązanie w postaci kawałka gumy ściśniętego przelotową śrubką. Chcąc napompować lub sprawdzić ciśnienie trzeba mieć specjalną igłę z adapterem do pompki. Rozumiem że sam wykonałeś taką igłę ? Bo inaczej się nie da, chyba że Ty masz coś innego na myśli pod pojęciem komory IFP i może się nie zrozumieliśmy ?

 

 

durnykot, dnia 17 Wrze 2014 - 8:36 PM, napisał: BTW- progresję komory można zwiekszyć poprzez zmniejszenie objętości kkomory powietrznej ( np. wlanie nieco wiekszej ilosci oleju). no właśnie o tym wspominałem, choć w damperze poziomo zamontowanym to trochę średni pomysł.

 

Czy poziomo czy pionowo to w sumie nie ma większego znaczenia, dampery są przecież względnie szczelne bo inaczej nie utrzymały by ciśnienia znajdującego się w środku, tak więc wlanie oleju jest dość dobrym sposobem, lepszym jest jednak zastosowanie wypełniacza w postaci krążków z tworzywa, do Foxa można coś takiego dokupić lub dorobić z opakowania po płytach CD, do Rock Shoxa zapewne też się da przy odrobinie pomyślunku.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/118364-serwis-dampera-fox-float-rp23-rp2/

 

Obejrzyjcie ten wątek, poczytajcie, są też zdjęcia i widać komorę IFP, to tak przestrzeń po lewej stronie oddzielona od komory olejowej białym krążkiem z oringiem, widać doskonale na "przeciętym damperze.

 

 

Ale nie zmniejsza się komory głównej tylko należy zmniejszyć komorę IFP (a nie ciśnienie w niej) i trzeba ją zmniejszyć o tyle, żeby damper miał na początku te ok30% sagu i przy tym sagu nie dobijał do końca,

Właśnie że aby zwiększyć progresję dampera to należy zmniejszyć komorę powietrzną - czyli główną, SAG ustawia się ciśnieniem w komorze głównej, IFP nie ma z tym nic wspólnego, kolega wie że dzwoni, ale nie wie w którym kościele. Zmniejszenie komory IFP w zasadzie jest niedopuszczalne bo prowadzi to do zupełnie innej pracy tłoka, można w pewnym zakresie wpływać na ciśnienie w IFP, należy się jednak liczyć z diametralną zmianą pracy dampera.  

 

 

 

Ciśnienie w komorze IFP ma wpływ na czułość tłumienia, a objętość komory IFP na progresywność dampera.

 

Piszesz bardzo nieprecyzyjnie, jak wiadomo mamy do czynienia z dwoma rodzajami tłumienia: 1. tłumienie kompresji, 2. tłumienie odbicia, więc które masz na myśli to w tym momencie nie wiadomo. Wiadomo jednak że ciśnienie w komorze IFP ma wpływ na czułość samej pracy dampera, mniejsze ciśnienie powoduje że tłok z shimami swobodniej przemieszcza się w oleju, bo ten jest mniej ściśnięty przez przeponę.

Generalnie, to temat niesamowicie rozległy a wszystkie parametry mają ze sobą ścisłe powiązanie, do innego ciśnienia IFP wypadało by zmienić lepkość oleju tłumiącego, zatem zmieni się też tłumienie kompresji i odbicia. Panowie, myślę że nie ma sensu się wgłębiać w to, żeby to ująć to trzeba by napisać z 10 stron. Bawi mnie że ktoś w ogóle sili się na sformułowania tego typu jak zacytowałem. Są mało precyzyjne i mogą wyrządzić tylko szkody.

 

 

http://pl.tinypic.com/r/34i68sh/8   oto zdjęcie całego roweru, udostępniam w taki sposób, żeby był widoczny.

 

Abstrahując od tego co się dzieje z damperem. Ty nie masz za małej ramy ? Jak patrzę na wspornik siodła to mam nieodparte wrażenie że jest wysunięty w kosmos.

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tym że wszystko jest po części ze sobą powiązane.

 

Ale wytłumacz mi jedną rzecz, przykładowo w manitou swingerach jest wbudowana regulacja progresji i działa na takiej zasadzie że kręcąc nią, zmniejszasz/zwiększasz komorę IFP.

Jeżeli nie ma takiej regulacji, to ten sam efekt można wywołać zmieniając ilość oleju w tłumiku.

 

I chodziło mi o to że im większe ciśnienie w IFP tym damper bardziej traci na czułości (chodzi mi o tłumienie kompresji)

 

Wiadomo też (a przynajmniej powinno to być logiczne) że komora IFP nie może być za mała (nie wykorzystamy całego skoku) i nie może też być za duża (bo będzie dobijał)

 

I jeszcze jak byś mi wytłumaczył, jeżeli mamy damper sprężynowy (ze sprężyną stalową) to sag regulujemy kręcąc nakrętką która ściska tą sprężynę (naprężenie wstępne).

Napisz w jaki sposób miał bym zmienić jego progresje? (naprężenie końcowe) jednocześnie chcąc zachować jego dużą czułość (ciśnienie w IFP na poziomie 50psi) i nie zmieniając ustawienia szybkiej i wolnej kompresji.

 

W powietrznym chcesz ingerować w objętość głównej komory, dla mnie to tak jak byś w sprężynowym chciał wsadzić pomiędzy zwoje kawałki gumy.

A ja w sprężynowym zmniejszam/zwiększam komorę IFP i nie widzę innej opcji.

 

Zwłaszcza Jeżeli producenci tacy jak manitou, fox, 5th element i wielu innych, montują w damperach ze zbiorniczkiem wyrównawczym regulacje wielkości komory IFP, która służy właśnie do regulacji progresji. W moim damperze ta regulacja może zmniejszyć komorę IFP o jakieś 3mm.

 

A jeżeli nie ma dodatkowego zbiorniczka wyrównawczego to nie ma możliwości wbudowania takiej regulacji, więc można to zrobić jedynie zmieniając ilość oleju.

 

Edytowane przez ssij
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o damperach które są zbudowane jak przedmiotowy Rock Shox czy Fox serii RP, ty podajesz przykłady damperów sprężynowych z piggy backiem, co nie ma żadnego sensu. Choćby dlatego że jest w nich więcej oleju można zmieniać objętość komory IFP. Większy rezerwuar stwarza inne możliwości. Nie ta bajka, nie ten czas. Wszystko co piszesz jest prawdą, ale nie w odniesieniu do Monarcha z tego wątku. 


 

 

W powietrznym chcesz ingerować w objętość głównej komory, dla mnie to tak jak byś w sprężynowym chciał wsadzić pomiędzy zwoje kawałki gumy.

Tak, chcę np fox wypuszcza specjalne kity do zmniejszania komory, rozbrajasz mnie tym że podejmujesz dyskusję ale nie znasz faktów. Poczytaj o tym w necie, google nie boli. Porównanie ze zwojami gumy jest absurdalne.

 

 

A ja w sprężynowym zmniejszam/zwiększam komorę IFP i nie widzę innej opcji.

No właśnie... w sprężynowym, w dodatku mając do dyspozycji możliwość zmiany ciśnienia w IFP przez zwykły wentyl umieszczony na piggy backu. 

Wytłumacz mi, jaki ma sens porównanie skrajnie różnych modeli dampera ?

Skoroś taki mądry to powiedz mi jak sobie zmienisz objętość komory IFP w damperze sprężynowym bez piggy backa jakim jest Fox Vanilla Coil ? Nie ma tam możliwości zmian o jakich piszesz, chyba że serwisowo, ale jeśli się nieco orientujesz w serwisie damperów to wiesz że ta czynność jest dość upierdliwa i trwa trochę czasu.  

 

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma takiego dampera marzocchi vanila, poza tym bez ciśnienia w komorze IFP tłumienie nadal działa.

Fakt, maił być fox :P u mnie nie działało. widocznie tłumik kompresji był za mocno ustawiony i zamiast tłok sie przeciskać przez olej popychał tłok IFP którego nic nie trzymało, bo było tam 0.

Nie wiem jak tego dokonałeś, ale Epicon ma IFP pompowaną tak samo jak Fox serii RP

I tu jesteś w dużym błędzie. Nie ma możliwości napompowania IFP w damperach suntoura a przynajmniej nie bez specialnych urządzeń. Nie wiem jak w tych najnowszych oraz duroluxie. jest tam tylko i wyłącznie śruba z uszczelką. Otwór jest na wylot, M4 nie ma tam możliwości zamontować "zaworu" jak w foxach.

Rozumiem że sam wykonałeś taką igłę ?

Tak, do Vanilli r. Do epicona musiałem dorobić zawór :D

Czy poziomo czy pionowo to w sumie nie ma większego znaczenia, dampery są przecież względnie szczelne bo inaczej nie utrzymały by ciśnienia znajdującego się w środku, tak więc wlanie oleju jest dość dobrym sposobem, lepszym jest jednak zastosowanie wypełniacza w postaci krążków z tworzywa, do Foxa można coś takiego dokupić lub dorobić z opakowania po płytach CD, do Rock Shoxa zapewne też się da przy odrobinie pomyślunku.

Tak ale jeżeli nalejemy spora ilość oleju do komory, a ja tak zrobiłem, to przy podłączaniu i odłączaniu pompki może mieć miłą, lub też nie miłą, jak kto woli, niespodziankę w postaci rozpylonego oleju. Ja mam damper zamontowany pionowo, niestety całą mechanizacja wymaga by był zaworem w dół, tłokiem w górę i każda ilość oleju w komorze podczas pompowania uprzykrza życie.

 

mniejsze ciśnienie powoduje że tłok z shimami swobodniej przemieszcza się w oleju, bo ten jest mniej ściśnięty przez przeponę.

Tak jednak to nie ciśnienie oleju samo w sobie powoduje opór choć jest to powiązane. zakładając ze mamy idealny pojemnik z olejem, pod dużym ciśnieniem i w nim znajduje sie tłok który nie powoduje zmiany objętości, to niezależnie od ciśnienia będzie sie on poruszał tak samo, choć nie wiem jak by było przy ekstremalnych różnicach.

Tutaj powodem oporu tłoka jest samo ciśnienie w IFP, które defakto jest równe temu w oleju, gdyż podczas wciskania tłoczyska tłumika, tłok IFP kompensuje poziom oleju.

Jeżeli nie ma takiej regulacji, to ten sam efekt można wywołać zmieniając ilość oleju w tłumiku.

No nie do końca bo w swingerach zmiana ciśnieni i objętości odbywa całkiem gdzie indziej, w osobnym cylindrze. W zwykłym damperze można przesunąć tłok niżej, zwiększając progresję, ale wyżej już nie bardzo bo tłok w tłok będzie uderzał co jest raczej niedobre.

I jeszcze jak byś mi wytłumaczył, jeżeli mamy damper sprężynowy (ze sprężyną stalową) to sag regulujemy kręcąc nakrętką która ściska tą sprężynę (naprężenie wstępne). Napisz w jaki sposób miał bym zmienić jego progresje? (naprężenie końcowe) jednocześnie chcąc zachować jego dużą czułość

Zastosować sprężynę progresywną. Jednak damper sprężynowy jest tak nieporównywalnie bardziej czuły od gaziaka ze można mu uciąć trochę czułości i tak nikt nie zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jesteś w dużym błędzie. Nie ma możliwości napompowania IFP w damperach suntoura a przynajmniej nie bez specialnych urządzeń. Nie wiem jak w tych najnowszych oraz duroluxie. jest tam tylko i wyłącznie śruba z uszczelką. Otwór jest na wylot, M4 nie ma tam możliwości zamontować "zaworu" jak w foxach.

Boże... :) właśnie o tym piszę że nie ma możliwości napompowania IFP bo jest to tak zrobione jak w Foxie czyli musisz mieć igłę, w nowych też np durolux ma port do igły i pompujesz azotem.

 

 

Tak ale jeżeli nalejemy spora ilość oleju do komory, a ja tak zrobiłem, to przy podłączaniu i odłączaniu pompki może mieć miłą, lub też nie miłą, jak kto woli, niespodziankę w postaci rozpylonego oleju. Ja mam damper zamontowany pionowo, niestety całą mechanizacja wymaga by był zaworem w dół, tłokiem w górę i każda ilość oleju w komorze podczas pompowania uprzykrza życie.

 

Dlatego napisałem że lepiej użyć wypełniacza z tworzywa... widzę że to nie ma sensu bo nie czytasz dokładnie tego co napisane, a rozmowa polega tylko na przewalaniu się argumentami w pośpiechu...

 

 

Tutaj powodem oporu tłoka jest samo ciśnienie w IFP, które defakto jest równe temu w oleju, gdyż podczas wciskania tłoczyska tłumika, tłok IFP kompensuje poziom oleju.

No a co ja napisałem ? Że mniejsze ciśnienie oleju, i chodzi mi o ciśnienie jakie wywiera IFP na olej... mniejsze ciśnienie w IFP - mniej ściśnięty olej... F**k to takie trudne ? dyskusja nie ma sensu bo nie rozumiesz co ja piszę... nie ważne, wysiadam z tego wątku bo mnie krew zaraz zaleje.

Pa pa. 

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pa pa :(

 

Czyli, autorowi zostają 2 opcje:

albo wrzucić coś co się nie wyleje do głównej komory powietrznej, żeby zmniejszyć jej objętość,

albo wlać więcej oleju do tłumika, zmniejszając objętość komory IFP (ja nadal obstaje przy tym rozwiązaniu, chociaż jest przy tym więcej roboty to przyniesie lepszy efekt)

 

I tak trzeba rozebrać tematowy damper do wymiany uszczelek, wymiana oleju i nasmarowanie też by nie zaszkodziły.

Edytowane przez ssij
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro tak obstajecie przy grzebaniu w IFP i namawianie do zmiany parametrów , to może wiecie ile oleju ma Autor wlać i jak ustawić komorę ? IMO proponujecie rzeczy trudne do wykonania i o nieprzewidywalnych efektach. Autor ma źle dobrany tłumik z niewłaściwym zaworowaniem , a grzebanie w IFP tego nie zmieni.

Najpierw należy tłumik naprawić, pojeździć i dopiero wtedy myśleć, co robić dalej. Prywatnie szukałbym właściwego tłumika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem się już nie wypowiadać, ale znowu nie ma precyzji...

 

Skoro tak obstajecie przy grzebanie w IFP i namawianie do zmiany parametrów , to może wiecie ile oleju ma Autor wlać i jak ustawić komorę ?

Ja akurat nie namawiam do ingerencji w IFP, proponowałem tylko sprawdzić ciśnienie i jeśli takowe będzie za małe to wtedy środki zaradcze, a powody zbyt niskiego ciśnienia w IFP są dwa: zużycie oringa na IFP i powietrze migrowało do oleju lub nieszczelny zawór - w Rock Shoxie łatwo go wymienić, tyle że do pompowania trzeba mieć adapter za około 80 zł.

Wracając do tego co proponowałem to po prostu zrobić serwis. A najlepiej sprawdzić czy w ogóle ten damper jest odpowiedni do ramy, skoro ktoś go wymieniał to różnie z tym może być. Jeśli damper jest odpowiedni i po usunięciu strat ciśnienia nadal będzie przelatywał przez skok, to zrobił bym prosty manewr ze zmniejszeniem komory powietrznej zwanej główną przez niektórych. To jedyna droga, ponieważ zmiania głębokości IFP wpłynier na inne parametry i niekoniecznie ten wpływ może być pozytywny. To co proponuję to proste rozwiązanie, a żeby nie chlapał olej w trakcei podłączanie pompki wystarczy dodać smar stały, z powodzeniem tak robiłem w RP23 Foxa, nie wiem dlaczdgo miało by się nie sprawdzić z RS ?

Uwagi kolegi @ssij na temat ingerencji w IFP nie mają racji bytu w tym wypadku, wszystkie te zabiegi to doświadczenia z damperami zupełnie inaczej zbudowanymi - po pierwsze sprężyna stalowa, po drugie dodatkowy rezerwuar oleju, po trzecie możliwość pompowania IFP zwykłą pompką. 


 

 

to może wiecie ile oleju ma Autor wlać i jak ustawić komorę ?

Komorę ustawia się tak żeby tłok nie uderzał, przed jej demontażem trzeba zmierzyć na jakiej głębokości jest osadzona i tyle, albo sprawdzić w manualach.

Ilość oleju nie jest ważna bo po prostu leje się go do pełna... jak ktoś chce to może sobie potem odlać i zmierzyć ile mu weszło :) 

Edytowane przez triper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Boże... :)

Skoro już poruszamy strefę duchową ...

 

Na Ozyrysa i Apisa ... Naucz mnie używać igły. ----> http://images69.fotosik.pl/192/d8585d862e6c802e.jpg Powiedz mi gdzie i jak ją mam umieścić by napompować tą komorę. ta śrubeczka w tle to oryginalna śrubka z tego dampera. Nowszy, ten złoty epicon ma identyczną. Był tam jeszcze oring, ale sie zapodział :P

 

Jak mi wytłumaczysz jak użyć igły z foxa do napompowania tego dampera, to naprawdę mi uprości życie.

 

Wracając do tematu. Kot ma racje damper ma nie taką charakterystykę do tej ramy. Można ją oczywiście dopasować ale to nie jest takie proste. O ile damper jest sprawny po za nieszczelnością cylindra powietrznego, do ramy trzeba bardziej progresywny damper zastosować.

 

Komplet oryginalnych uszczelek może kosztować nawet 100zł. Oringi można nabyć w każdym motoryzacyjnym lub rolniczym. A tą typowa do uszczelnień uszczelkę o przekroju X mozna nabyć np tu http://www.ggtrading.pl/kontakt.htm na pewno mają uszczelki olejoodporne lub też biuro@seal.com.pl napisać do biura firmy Wikom, myślę ze zrobią takie bez problemu.

 

Za taką uszczelkę będa chcieli od 5 do moze 10zł wiec komplet nie wyjdzie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne uzywanie igly jest prose jak budowa cepa....., chyab, ze pokazujesz swoj konkretny damper, ale slabo widze o co chodzi.

Puklus, nie kazdy Xring jest zalecany, bo nikt nie powiedzial, ze ma byc z NBR, musisz znac jego twardosc i miec nadzieje, ze wymiar podany jest metrycznie a nie w calach jak w Foxach....

Traper - w X-Fusionie, jak w trasie zeszlo mi do zera powietrze z IFP, po moim 1 nieudolnym serwisie /za slabo skrecilem robaka/ to po pierwsze zapadl sie ladnie, po drugie tlumienie dzialalo skokowo - skokowo, czyli bylo, nie bylo, prawie bylo, znow nie bylo itd...uzeralem sie z taka jazda kilka h w gorach, bo do domu mialem kawalek.  I dobrze pisze Traper, czy Kot, aby zrobic najprostszy serwis, pozbyc sie nieszczelnosci, sprawdzic i ewentualnie jak nie pasi sprzedac i kupic cos dedykowanego pod rame, badz wyslac tam gdzie sie znaja.Po co brac sie do serwisu od najtrudnieszego zagadnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powiedz mi gdzie i jak ją mam umieścić by napompować tą komorę. ta śrubeczka w tle to oryginalna śrubka z tego dampera. Nowszy, ten złoty epicon ma identyczną. Był tam jeszcze oring, ale sie zapodział

Oring ? Gdzie był ? Odkręć tą śrubkę i pokaz co jest pod nią. Ale idziemy w totalny off top, omawiając tutaj Epicona czy co tam jest na tym zdjęciu :)

Pokaż co pod śrubką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Skoro większa część osób ma wiedzę na temat charakterystyki ramy z damperem, mam prośbę. Czy mógłby ktoś polecić jakiś amortyzator, który będzie pasował do ramy Cannondale Scalpel? Zakres cenowy oczywiście, jak najniższa, ale też droższe modele są w zasięgu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

I tu pojawia sie problem bo dampery za załóżmy 100-300/400zł nie bardzo jest w czym wybierać, bierze sie to co jest ... jak masz już więcej kasy by kupić nowego foxa czy mańka czy inny, można szukać konkretnych modeli.

 

Ten RS co go masz to 190mm? jak byś był zainteresowany jego sprzedażą odezwij sie do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Puklus.....Co do dampera to 165x38. Jeśli udałoby mi się sprzedać tego dampera, to jestem w stanie dołożyć 400-500 zł więcej, żeby już mieć odpowiedni model i święty spokój. W grę nawet wchodziłby używany. Najlepiej z blokadą skoku.

 

@ssij...ten wątek na forum już czytałem, właśnie zaczynam rozglądać się w internecie za którymś z modeli. Najpierw zobaczę czy oryginalny damper jest w moim zasięgu.


Znalazłem aukcję z oryginalnym damperem, który widnieje w opisie, w katalogu:

 

http://allegro.pl/fox-float-rp2-boostvalue-okazja-bcm-i4629522903.html

 

Co Panowie na to?


http://allegro.pl/fox-float-rp23-boostvalve-165-dl-mont-polecam-i4575249244.html 

 

http://allegro.pl/fox-float-rp23-165-mont-mega-damper-polecam-i4575249268.html

 

Jaka jest różnica w działaniu? Zauważyłem, że jeden ma tune M, natomiast drugi zaznaczony pierwszą kreskę w skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/fox-float-rp23-boostvalve-165-dl-mont-polecam-i4575249244.html

 

Zastanawiam się nad tym. Skoro w katalogu widnieje taki model, to ten na pewno się sprawdzi.

 

 


Funkcja boostvalve jest przydatna? Umożliwia lepsze wybieranie małych nierówności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...