Skocz do zawartości

[koła] szosowe do ramy MTB


verul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mysle nad zlozeniem kol szosowych do roweru MTB. Wiem ze przy waskiej szosowej oponie powinny one sie zmiescic jednak mam kilka pytan.

Piasty beda musialy byc MTB z uwagi na hamulce tarczowe (najchetniej z mocowaniem na 6 srub). Chcialbym, zeby drugi zestaw kol mial swoja wlasna kasete i naturalnie osobne lancuchy, gdyz moja kaseta w MTB jest juz troche wyjechana. Mechanizm korbowy jest raczej dobry, czy jakbym dal nowy lancuch do nowej kasety to czy nie bedzie mu to przeszkadzac? Chodzi mi o ewentualne szybsze zuzywanie sie go lub np przeskakiwanie. Obecnie jezdze na systemie 3 lancuchowym i przejechalem moze 4k - 5k km.

 

Jak z regulacja przerzutki tylnej? Zastanawiam sie nad jakas 9 rzedowa kaseta szosowa. Pewnie takie cos wejdzie na piaste 135mm, ale czy nie bede musial za kazdym razem regulowac przerzutki? A gdyby tak, to czy z kaseta MTB tez istnialaby koniecznosc regulacji? Obecnie mam kasete CS-M970 i stara przerzutke X.0 z 2006 (dlugi wozek).

 

Kolejna sprawa to jakie czesci byscie mogli zaproponowac? Waze 80 - 90kg. Myslalem nad szprychami DT aerolite z aluminiowymi nyplami, co do obreczy i piasty nie jestem jeszcze zdecydowany. Moze obrecze RR 440 od DT. Czy tez znajde cos lepszego w zblizonej cenie? Przez jakis czas zastanawialem sie nad jakimis obreczami w wersji pod tarcze dla 29'' bo sa lzejsze, ale pewnie bedzie problem zeby na nie zalozyc stricte szosowe opony z uwagi na szerokosc i maksymalne cisnienie. Dobrze mysle?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że rower na ramie pod koła 26'?

 

Masz racje, ze koła z wąską oponą spokojnie wejdą, a jak masz hamulce tarczowe to już nie ma żadnego problemu. Nowa kaseta i łańcuch też będzie jak najbardziej współpracować z korbą, a to, że korba jest troszkę wytarta raczej nie powinno wpłynąć na łańcuch - o przeskakiwanie się nie martw, bo zębów na korbie musiało by praktycznie nie być.

 

O ile nie masz przerzutki typu shadow (a nie masz, bo to system Shimano) to przekładasz koło i bez regulacji powinno działać - 9 sp to 9sp i nie ważne czy szosa czy MTB - zębatki są w tych samych miejscach. Piasty szosowe są węższe, ale to tylko szprychy są bliżej siebie, a bębenki się nie różnią.

Szosowe kasety często mają najmniejszą zębatkę 12T, ale szukaj raczej takiej z 11T, bo przy korbie MTB może Ci brakować przełożeń na zjazdach.

 

No obręcze pod 29' mają zalecane ciśnienie w okolicach 3 barów i przy szerokości 19 mm węższej opony niż 25-28 mm nie powinno się zakładać, więc raczej odpada. Poszukałbym czegoś o szerokości 15-17 mm.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub za połowę ceny Sora 11-25 lub 11-30:

http://www.sbike.pl/czesci-szosowe-przelajowe-kasety-kaseta-shimano-sora-cs-hg50-9-speed-o_l_103_1326.html

 

A do tego łańcuch Connex 900 lub nawet Campagnolo C9 i możesz jeździć na 1 łańcuchu oporowo, bo wyciągnie się mnie niż 3 Shimano niskiej grupy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rama jest pod kola 26'

Skoro nie bedzie zgrzytow przerzutki z inna kaseta to super :) Myslalem nad Ultegra CS-6500 11 - 21T Wagowo wychodzi z tego o widze podobnie do mojego XTR'a a kosztuje ponad dwukrotnie mniej. No i naturalnie ma przelozenia stricte pod szose. Pewnie trudno bedzie dostac jakis wyzszy model szosowej kasety 9 rzedowej...  :(

 

Co daje w obreczy RR440 asymetrycznosc? Bo widze, ze jest wersja asymetryczna i zwykla. No chyba ze 415 tez da rade przy wadze ok 90kg. Nie wiem jak to jest z wytrzymaloscia obreczy szosowych. Czy moga strzelic i pekna, czy po prostu beda sie rozcetrowywac. Bo o ile jakims tam rozcentrowaniem moge ryzykowac, to peknieciem nie i wolalbym wtedy wziasc 440 przy ktorej waga zawodnika jest dozwolona do 110kg. No chyba ze mozecie polecic jakas inna obrecz szosowa do tych 300zl za sztuke?

 

Zreszta podobny problem mam z piastami i szprychami. Nie wiem jakiego zysku mozna sie spodziewac przy szprychach aerolite wzgledem revo 2.0-1.5 no i jakie piasty beda sie lekko toczyc przy bezobslugowosci i koniecznosci wymiany lozysk nie czesciej niz co 10k km. Z XTC i tak czasowki nie zrobie wiec w sumie spora doplata do szprych aero nie ma sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RR440, fajna obręcz ale nie na zawodnika 90kg.

Ważyłem 104kg, jeździłem na DT R450 na 24h, ta obręcz to była plastelina, w zakrętach przy pełnym złożeniu czułem że koła zamiast skręcać, prostowały zakręt.

RR440 jest następcą R450, nie jest dużo sztywniejsza. Odczuwam to podczas składania na nich koła

Bierz obręcz z wyższym stożkiem. Ja zmieniłem obręcz na R520, różnica była kolosalna. To już właściwa sztywność dla cięższej osoby

Do wagi nie przykładaj dużej uwagi jeśli nie jeździsz dużo po górach, na płaskich trasach różnicy nie poczujesz, moze nawet koła będą lepiej nosić.

Szczególnie że koła szosowe w góralu są tylko środkiem treningowym.

 

Bezobsługowe piasty to DT 350s, najlepszy system zapadkowy i dobre uszczelnienie łożysk. chociaż uszczelnienie na szosie już nie jest aż tak istotne.

Jeśli chodzi o szprychy celowałbym w Sapim Dlight, troszkę cięższę od DT Revo czy Sapim Laser, ale sztywność stoi na dużo wyższym poziomie.

 

Zestaw na obręczach DT R520 na 28 szprych z piastami DT 350s i szprychami Sapim Dlight u mnie można zrobić za 1150zł

Równie dobrze można by zestaw zrobić na novatecu 711 i 712sb, na szosie wystarczą i cena spada do 900zł

Takie zestawy świetnie się sprawdzą jako alternatywne koła na szose dla osoby o wadze 90kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem o kolach z 32 szprychami, myslisz ze 440tki tez wtedy beda takie miekkie? W MTB mam teraz 4.2d na revo 2.0 - 1.5 i nie czuje by sie giely kola, a obrecz jest chyba porownywalna. Mysle tez czy nie dac szprych aero 424 bo mozna je w sumie niedrogo dostac. Nie wiem tylko jak z ich wytrzymaloscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...