Skocz do zawartości

[opony] różne opony na przód i tył - szerokość i bieżnik


Wichur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Posiadam 28" rower crossowy (kilkunastoletnia Merida). Muszę wymienić oponę i dętkę w przednim kole.

Jeżdżę głównie po lasach: 60% twardy piach, szuter, 30% asfalt, 10% tereny trudne - piach i drogi leśne z korzeniami.

 

Z tyłu mam oponę 700x45C z wyraźnym bieżnikiem. Czy jest sens założyć coś "lżejszego" na przód? Węższą oponę z mniejszym bieżnikiem (ale nie slick).

Nie znam się, ale wydaje mi się, że do moich potrzeb wystarczy bardziej terenowa opona tylko z tyłu.

 

Proszę o odpowiedź i przy okazji poradę, jaką oponę kupić do ok 40zł.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już różne opony to z przodu szersza i agresywniejszy bieżnik, a z tyłu węższy slick. Kup wąską i załóż na tył, a tylną przełóż na przód.

Jeśli już któreś koło ma wpaść w poślizg to wolałbyś żeby to było tylne czy przednie? :teehee: Do tego szeroka opona na tyle generuje tylko opory toczenia, a wąska na przodzie nie daje żadnego zysku, bo i tak jest niedociskana do ziemi tak jak tył. Jeśli tył się zakopie to zawsze możesz mocniej depnąć i go wyciągniesz, a jeśli przód się zakopie to lecisz przez kierownice.

Do tego ważniejsza jest amortyzacja przodu, a im szersza opona tym wygodniej.

 

Można by tak wyliczać długo. Generalnie tył ma być wąski i tak gładki na ile się da, a przód tak przyczepny jak tylko się da :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, dzięki za szybką odpowiedź. Ma sens co piszesz :)
Ale ponieważ tylna jest bardziej obciążona, to chyba odpuszczę semi-slicki. Jednak często ostro cisnę po lesie i drogach z ostrzejszymi kamykami.

Jaką oponę byś polecił na przód przy tylnej 45C do ok. 40-45zł ?

 

A jeszcze pytanko - czy bieżnik ma znaczenie jeśli chodzi o wytrzymałość na przebicia?
W tym roku zrobiłem raptem 1300km i 3x przebiłem dętki na jakiś kolcach (Akacja w Polsce?!).