Skocz do zawartości

[Rower] Składanie roweru


pkonkolv6

Rekomendowane odpowiedzi

beskid

Wąchałeś coś ?, zapraszają na stronę producenta, i taka strona istnieje (Czeska), a na niej rzeczony rower ... znasz jakąś inną stronę  producenta z tym rowerem ?

 

Coś za bardzo agresywny jesteś tu ostatnio. Wrzuć na luz. Też podałem identyczny rower z odpowiedniej strony bynajmniej nie Czeskiej więc o co się czepiasz?? Że niby sam na szybko zrobiłem stronkę firmy z Baltimor?? Jaja sobie robisz?? Pewnie robią też w Czechach ale to nie jest ich firma. A to to co to jest fatamorgana?? http://www.head-bikes.pl/katalog/?action=product&alias=X-SHAPE-I-27-5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarty sobie robisz ?, podałeś polską stronę która coś wspomina o Baltimote, a adres podaje :

 Kwiatowa 40, 45-569 Opole

Bardzo  trudno ci się przyznać do walnięcia babola ... podaj link do tego właściciela marki z USA czy tam Norwegii, jak sobie wolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to kolega się nie odzywa ..., znalazł sobie ramę Head, rama taka sobie, ale amor da się do niej zamontować, podobno mają różne rozmiary, więc niech się zastanowi nad 510 m , niech się zastanowi czy chce wydać 80 zł na stery , i czy dolna średnica główki ma 52 mm ... a może ja źle patrzę i ta główka nie jest taperowana  :whistling: to wtedy problem drogich sterów odpada, a w zamian rama nie będzie rozwojowa :blink:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a te stery wrazie co nie podołają ? 

http://allegro.pl/stery-ritchey-comp-press-fit-46mm-polzint-f-v-i4588471447.html

 

Bo chce aby te elemtenty typu kiero most, sztyca były tej firmy ;D

 

No czekam także na inne propozycje ram !

 

Nieznam się na tych długościach 510mm i w ogóle mówicie o rozmiarze ramy czy że amorek ma różne długości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozumiesz co czytasz ?, napisałem w odniesieniu do Head :

Po pierwsze rama dla ciebie  jeśli chodzi o długość podsiodłówki to rozmiar 510 mm

Z propozycji innych ram, poszukaj takiej w rozmiarze L :

http://www.kross.pl/pl/akcesoria/komponenty/ramy/ramy-rowerowe/rama-level-r6

będzie akurat do tego amortyzatora i sterów które podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki bardzo fajnie się prezentuje i to za jakie pieniądze ^^

 

Znalazłem jeszcze tańsze hamulce przy okazji:

 

http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-shimano-m-395-tarcze-gratis-i4596870019.html

 

bo po co mi aż te co miałem na początku ... bez przesady rzadko jeżdżę po mokrej nawierzchni a już w ogóle po lesie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra z tymi hamulcami to na spokojnie bo zanim w kolejce kupowania to one zapewne będą gdzieś na końcu listy pierwszy zakup rama 2. amorek 3. stery. 4mostek. 5. kiero. 6. koła a potem zobaczymy

 

A te hamulce 

 

http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-avid-na-2-kola-gotowe-ha06-i4596316299.html

 

Są już powiedzmy standardowej jakości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze spytam chodź to zapewne głupie pytanie ale czy do tych kół:

 

http://allegro.pl/shimano-kola-wh-mt35-czarne-27-5-mod-2014-i4517348697.html

 

Musze normalnie kupić piasty czy one je już mają ;p ? Bo rozumiem piasty kupić jakbym sam kupił osobno obręcz szprychy i w ogóle a co do takich już "gotowych" kół jak to jest ?

 

Noi podsumowując początek mojej listy zakupów:

 

http://www.kross.pl/pl/akcesoria/komponenty/ramy/ramy-rowerowe/rama-level-r6

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-czarny-27-5-disc-i4526844487.html

http://allegro.pl/stery-ritchey-comp-press-fit-46mm-polzint-f-v-i4588471447.html

http://allegro.pl/shimano-kola-wh-mt35-czarne-27-5-mod-2014-i4517348697.html

 

Wszystko zmontuje bez problemów ? jak uważacie ? czy potrzebuje jakieś inne stery ? jak oceniacie te koła w ogóle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Patryku w kontekście tego pytania czy całe koła mają już piasty zapytam czemu nie chcesz kupić już gotowego roweru?? Pewnie rozchodzi się o finanse ale to całe składanie wyjdzie Cię dość drogo.

 

Nie możesz kupić oddzielnie części do kół bo sobie tego sam nie poskładasz dlatego wskazane jest kupienie już złożonych i gotowych do jazdy z piastami oczywiście. I jak masz już kupować koła to omijaj te wszystkie Shimano tylko kup takie na piastach maszynowych. Nie dasz dużo więcej a będziesz bardziej zadowolony. Klasa Deore nic obecnie nie mówi. Niektóre nowe piasty XT sypią się po kilkuset km.

 

Czy sobie poradzisz?? Z pewnymi rzeczami tak ale na pewno nie ze wszystkim. Wskazana pomoc ogarniętego w temacie kolegi lub serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę złożyć rower bo cenowo ostatecznie wyjdzie on mniej więcej tak samo jak bym miał poszukać taki rower co ciężko znaleźć + miałbym te części co chce i  co mi się podobają bo np. w nówka rowerze nie bede przecież odrazu wymieniać kiero mostku sztycy i w ogóle na te co bym chciał a skoro chce już złożyć/kupić rower na długi okres i tylko z czasem zużyte  części wymieniać je noto chce juz kupić/złożyć taki co chce.

 

 A i + finanse ciezko mi zgromadzic cala sume na dany rower zawsze to jakies wydatki dochodza i kasa sie ulatania a tak przynajmiej co miesiac kupie kilka czesci i sie wkoncu zlozy

 

A te koła napisane że mają już maszynowe ale co do firmy to nie znam:

 

http://allegro.pl/kola-miche-xm-40-27-5-nowe-i4587219704.html


W sumie znalazłem też takie dwie alternatywy tylko pytanie wiidze różnice w ich osprzęcie i w ogóle ale czy opłacało by się dopłacać aż taką różnice ?

 

http://www.sportpoint.pl/pl/cube/5281-cube-attention-275-greynblacknblue-2014-503003.html#/rozmiary_rowerow_w_calach-22

 

a

 

http://www.arkus.sklep.pl/rower-romet-rambler-650b-40-2014-p-6931.html

 

Myślę że ten CUBE nie jest taki zły po kilkuset km wymienić suport na maszynowy oraz korbe na np. tą co chciałem złożyć do roweru i myślę że też będzie kozak pozatym w dalekiej przyszłości piasty też wymienić i tyle jak uważacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Romet to już rower bardzo dobrze wyposażony, po prostu wsiadać i jeździć wszystko na wysokim poziomie, różnica w stosunku do Cube jest duża, przede wszystkim ma naprawdę porządny amortyzator, jakiego w Cube nie będzie można zamontować z powodu główki ramy.

Przyjmij do wiadomości, że pracę amortyzatora odczuwa się duuużo bardziej niż korbę :blink:  , a różnica w tych amortyzatorach jest kosmiczna ...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowych części nigdy nie uda Ci się złożyć podobnej klasy roweru. Takie teorie to tylko i wyłącznie mit. Dlatego jak się ma skromne fundusze to kupuje się właśnie teraz lub w najbliższym czasie. Ten Romet jest gdzieś do dostania za 3,5 tys na ramie 21". Nie jest wykluczone, że jeszcze coś opuszczą. Co do technicznej sprawy wszystko wyjaśnił przedmówca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YY nawet nie wiem jak skomentować taką głupią wypowiedź , nawet nie wiem jak miałbym jechać dla lansu.... pewnie masz w tym jakieś doświadczenie. Ja roweru używam albo żeby się przejechać do kolegi albo wskakuje w strój i lece na pełnej.... Więc proszę więcej takich komentarzy nie zamieszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu uważam, że do takiej jazdy lepiej nadają się inne rodzaje rowerków. A jak widzę ludzi piłujących 20km/h po szosie na MTB i laczkach 2,2" to mi ich żal. Ale co tam góral musi być :P

 

A tak to na marginesie to widzę, że to już Twój 4ty temat o składaniu/kupnie roweru od początku roku. Najpierw była szosa, później cross, cross/27,5"/niewiadomoco i teraz MTB 27,5"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli dla lansu  B) To nie zapomnij jeszcze kupić opon 2,2", najlepiej Geax Saguaro, podobno bardzo uniwersalne.

 

Przyjemnej jazdy po szosie życzę  :thumbsup:

 

A jak widzę ludzi piłujących 20km/h po szosie na MTB i laczkach 2,2" to mi ich żal. Ale co tam góral musi być

Sam mam 'górala' też do miasta. Chociaż fakt, że na sztywnym widle, opony zdecydowanie węższe i gładsze od Saguaro 2.2" ;)

 

Pasuje mi geometria i to że w każdej chwili mogę skręcić w las. Trekingiem jednak ciężko się lawiruje między drzewami...

Sprzęt jest mniejszy, lżejszy, zwrotniejszy. To był w pełni świadomy wybór.

(nie ukrywam, że mam łatwiej - lata rowerowania za mną, to dokładnie wiem czego mi trzeba)

 

20km/h powiadasz - jeszcze do niedawna jeździłem na Race Kingach 2.2", zazwyczaj napompowanych "flakowato", nie miałem żadnych problemów z prędkościami 30+.

Tak jak wiele innych osób jeżdżących na podobnych oponach... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc 20km/h miałem na myśli to, że na węższych oponach czy innym rowerze jechali by dużo szybciej. Wiadomo, że ktoś kto ma nogę i na terenowych laczkach pociśnie ;)

 

Sam mam klika rowerów i fakt, góralowi uniwersalności odmówić nie można. A cross przy szosówce czy zwrotnym 26" MTB zbiera się jak towarówa i prowdzi jak autobus  :P

 

Ale skoro kolega ma problem z wyborem roweru może lepiej powinien udać się do dobrego sklepu rowerowego i tam zdecydować. Zamiast wywalić 3 kapcie na coś co może nie spełni jego oczekiwań. Chociaż skoro ma już jakiś rower to powinien orientować się czego mu potrzeba.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze jeżdżę MTB na oponach 2.1 na ścieżce rowerowej z kostki oraz po różnych miejscowościach po ulicach których stan nie jest najlepszy. Prędkości może nie osiągam jak zapewne na szosówce mógłbym osiągnąć ale średnią prędkość 30km/h bez problemu robie a gdy troche wiaterku w plecy to już w ogóle. bajka. Chciałem kiedyś kupić szosówkę owszem zawsze mażyłem o takim rowerze lecz potem uświadomiłem sobie że ten rower niebyłby tym czym mogłym się poruszać w moim rejonie, a cross czy tam trekking jakoś mi niechce podejść do gustu jednak MTB mi najlepiej pasuje tyle że właśnie chciałem spróbować na 27,5 bo mysle że byłby to strzał w 10-tkę i odrazu oponki 1.95. Więc mimo że były by większe niż w 26 ale za to cieńsze od 2.1 więc myślę że to byłłaby super sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdnaiem nie ma się co bać szosówki. Na pewno byłbyś zadowolony z jazdy :)

 

Cross też zły nie jest. Chociaż nie wygląda może tak atrakcyjnie jak góral :P Ogólnie teraz jest duży wybór takich rówerów. Są jeszcze jakieś hybrydy czy rowery fitnes. Jedne z geometrią bardziej turystyczną inne bardziej spotowe, jedne bardziej szosowe, inne mniej. Może warto iść w tą stronę.

 

Jednak jak już zdecydowałeś się na górala i chcesz go sam złożyć to myślę, że warto założyć węższe opony, sztywny wideł. Nawet hamulce tarczowe do takiej jazdy są wg mnie zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@pkonkolv6, Moim zdaniem 27,5 to nie jest zbyt dobry wybór. Do 29" będziesz miał lepszą dostępność ciekawych opon drogowych i lekkiego terenu. Niby rozmiar 650B w katalogach jest, ale jakoś w sklepach tak przeciętnie... Np Schwalbe Marathon Plus w rozmiarze 27.5 w Polsce nie dostaniesz. Dodatkowo zauważ, że większość przeszkód w mieście to generalnie "skok jednostkowy", więc im mniejszy kąt natarcia tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...