Skocz do zawartości

[piasta] SRAM T3 - jakiego smaru użyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

konkretnie to mam problem z doborem smaru do hamulca w tej piaście. Aktualnie używam smaru Li 2 łt jakieś niemieckiej firmy, kolor brązowy. Problem polega na tym, że po kilku tygodniach hamulec blokuje koło.

Jaki smar kupić, abym nie musiał tego kilka razy w sezonie rozbierać i smarować? Jest to rower miejski i jeżdżę nim rekreacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od sensowności instalowania kontry w piastach wielobiegowych przez producentów, nie dziwota, że ten smar był łaskaw wygotować się do cna. Hamulec systemu torpedo generuje sporo ciepła, wiec smar musi być przystosowany do pracy w wysokiej temperaturze.

 

Gdybym sam miał taką piastę, nałożyłbym do "skrzyni biegów" albo smaru klasy NLGI #00 (Sturmey-Archer zaleca takowy - nie widzę powodu, dla którego germańskie żelazo miałoby go nie łykać; konsystencja glutowata), albo smaru do piast wielobiegowych Shimano Nexus.

 

Do kontry napchałbym z kolei odrobinę smaru do hamulców rolkowych Shimano (nie przypala się), albo jednego z dwóch wymienionych powyżej.

 

Hamulec nożny nie powinien być jedyny, bo wtedy łatwiej o jego przegrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając odpowiedzi na moje pytanie, znalazłem taką odpowiedź:

 

 

 

The grease in important. That SRAM grease is black in colour. It is loaded with graphite and molybdenum disulphide additives. You need these because of the very high contact forces on the gear teeth. If you don't use the right grease but use, say, ordinary lithium grease, the hub will literally tear itself apart. I wasn't able to get hold of the SRAM grease but I got some Shimano nexus grease instead. However Shimano have changed the formula. The shimano grease is no longer black but white. I think it must be filled with PTFE. I don't know how good it is. I used it in a SRAM spectro 7 hub but I have done many miles on it since servicing it.

http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?p=475571#p475571

 

Wynika z niej, że do hamulca należy stosować smar z dodatkiem grafitu i dwusiarczku molibdenu. Tylko gdzie takowy kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ten do hamulców rolkowych nie ma czegoś interesującego w swoim składzie. 

 

Znalazłem to:

http://www.amazon.com/grease-Could-teflon-substitute-appropriately/forum/Fx1LO1FJ1PFC93R/TxI95NBU8CNTBU/1/ref=cm_cd_dp_aar_al_a?_encoding=UTF8&asin=B001GSMRKG

 

 - popatrz na komentarze, dotyczące składu tego specyfiku. Ponoć nie jest dobrze, żeby smar hamulcowy trafił do "skrzyni biegów", dlatego chyba trzeba by zastosować dwie różne substancje. W hamulcu rolkowym widziałem klocki całe w ciemnej mazi, więc chyba to jednak ma w sobie grafit. Jednakowoż głowy bym sobie uciąć nie dał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z niej, że do hamulca należy stosować smar z dodatkiem grafitu i dwusiarczku molibdenu. Tylko gdzie takowy kupić.

Smar grafitowy czy molibdenowy kupisz w castoramie, sklepach motoryzacyjnych, sklepach sprzedających środki smarne np. http://www.molykot.com/wstep.php

Pytanie, (jak to zauważył Komuchomor) jakie inne dodatki Shimano dodaje do swojego smaru (i na ile są one konieczne), jaką ilość dwusiarczku molibdenu czy grafitu dodaje do swojego smaru itd.

Biorąc pod uwage koszt samej piasty i koszt ew. wymiany (przeplecenie koła) nie wiem czy jest sens oszczędzać. Tubka smaru shimano starcza na kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...