Skocz do zawartości

[lampa przednia]na dynamo, około 200 PLN


Komuchomor

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was używał, testował lub przyglądał się testowaniu :) poniższych modeli przednich lamp, zasilanych z piasty?

 

AXA Luxx 70

AXA Nano 50

Busch-Muller IQ Fly N Plus

Busch-Muller EYC N Plus

Trelock LS 885

 

Zastosowanie: światło "mijania" do de facto szosy, zamontowane na koronie widelca.

 

Która z lampek ma najlepszy stosunek jakości do ceny? A może macie jakieś swoje typy w podobnej cenie?

 

Cechy ważne:

- możliwie największa ilość światła na drodze,

- odpowiednie jego rozłożenie,

- "kultura świecenia" - dobre odcięcie,

- światło postojowe,

- włączanie i wyłączanie wg woli użytkownika,

- montaż na koronie widelca,

- trwałość i niezawodność elektryki w środku,

- odporność "podstawki" na rozchwierutanie.

 

Cechy zupełnie nieważne:

- wygląd,

- czujnik zmierzchu,

- oślepiacz dzienny,

- gniazdo USB,

- wbudowany przedni odblask,

- inne gadżety typu "10w1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kontakt jedynie z Luxosem (ale to nie ta cena) oraz IQ Cyo N Plus.

O pierwszej nie będę się rozpisywał. Druga, to powiedziałbym, że mistrz prostej, mało światła pod samym kołem, dosyć wąsko na boki i w zakrętach bywa kiepsko. Światła sporo, odcięcie wyraźne (na tyle, że podskakując na progach ludzie schodzili z drogi myśląc, że samochód jedzie ;) ).

 

Jeżeli dobrze rozszyfrowałem skrót SKMK, to moglibyśmy się umówić na testy i ewentualny handel, bo mam ją na zbyciu.

 

Jeżeli nie jesteś zainteresowany, to popatrz na B&M Lumotec IQ2 Eyck N Plus. Bardzo podobna do mojej, ale z poprawionym rozkładem światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKMK to Sharikat Khadamet Mouhaouilet Kahrabaia Stołeczne Królewskie Miasto Kraków. W obu przypadkach daleko na południu. :)

 

Luxos to w ogóle luxus, ale drożyzna dla mnie niewyobrażalna. Na długie proste dołożę sobie moją tanią latarkę na baterie i będzie służyła za "drogowe".

 

BTW, ile byś chciał za Cyo, gdybyś miał sprzedać? (pytanie ściśle orientacyjne, po prostu chciałbym wiedzieć, czy się zmieści w budżecie)

 

B&M IQ2 Eyc jest dość mało znany, w internetach go mało. Gdyby nie pewien Chińczyk, w życiu nie domyśliłbym się, jak toto świeci (on ma inną wersję, ale w sumie to samo):

 

To chyba też taki "mistrz prostej", podobnie jak Trelock LS885. Plama jest wąska i długa.

 

A tutaj jest porównanie wszystkiego, oczywiście jak na złość poza Eyc'em i trelockiem 885. Szkoda, bo Cyo masakruje konkurencję, a skoro Eyc jest lepszy...

 

https://www.youtube.com/watch?v=AD-VcL4na38

 

Tymczasem producent wrzuca filmiki, jak pięknie te lampy doświetlają dzień... :sick:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp

Jeżeli ufać to Eyc ma taki sam rozkład co Ixon Core.

IQ2 Eyc o tyle lepszy, że bliżej koła świeci, ale jest nieco mniej światła niż w IQ Cyo (ale więcej niż w wersji R). Mało, bo to dosyć nowy model.

Są jeszcze wersje IQ Cyo Premium ze zmienionym rozkładem światła i jaśniej świecące, ale to raczej nie ten przedział cenowy.

Luxos wiadomo, ale świeci tak szeroko, że to prawie ideał :wub:

 

+/- 160zł (kwestia ceny wysyłki), więc jak najbardziej się zmieści.

 

Skrót rozszyfrowałem jako Sopocki Klub Modelarzy Kolejowych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter White Cycles to jedno, a tu jest drugie: http://www.mtb-news.de/forum/t/busch-mueller-eyc.657945/#post-11108392

large_EYC_v.jpg?0

 

Chłopaki z B&M lekko przegięli byli w drugą stronę z tym doświetlaniem bliskiego zasięgu. Eyc daje mocny strumień światła pod samo koło, a kilka metrów dalej jest już ciemniej i tak aż do odcięcia.

 

Na moje kaprawe oko powinno być dokładnie odwrotnie - pod koło słabo, a potem w miarę oddalania się coraz mocniej aż do odcięcia. Wtedy po zainstalowaniu byłoby w miarę jednorodnie. Plus Eyc-a to niewątpliwie dobre boki, ale też coś za blisko - jeśli dopiero 3m przed sobą i 3m w prawo od siebie zauważę zakręt, to nie trafię sobie w niego na pewno. :)

 

Podoba mi się ten patent z AXY Luxx70 Plus i Nano50 Plus - dalsza (główna) wiązka ma 2 stopnie świecenia - niepełny do 15 km/h, pełny powyżej. Bliższa świeci pod koło, gdy się jedzie wolniej niż 15 km/h.

Głupio wygląda tylko wtedy, kiedy się jedzie z prędkością bliską 15 km/h - przełącza się wte i wewte. Drogie, brzydkie, skomplikowane, ma niepotrzebne gniazdo USB i czujnik zmierzchu, za stówę więcej jest luxos... ale mimo wszystko niezła lampa.

 

Na allegroszu znalazłem używkę - jeden z wyższych modeli B&M za 180 PLN:

http://allegro.pl/lampka-rowerowa-busch-muller-i4586274612.html

Niby fajne, ale ma niepotrzebny mi czujnik zmierzchu czy (o zgrozo, zgrozissimo!) doświetlacz do dnia. Nie uśmiecha mi się płacić za coś, czego nie będę używał. 

 

Byłbyś łaskaw założyć w dziale Sprzedam temat z opisem funkcji i historią służby Twojego reflektorka? Oczywiście im więcej obrazków, tym lepiej - co najmniej jedno zdjęcie plamy światła na drodze też by się przydało. Z pewną dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że będę zainteresowany.

Nie musisz się śpieszyć z tym wszystkim, dopiero się przymierzam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to kwestia ustawienia i za bardzo w dół mieli?

 

Nie da rady zrobić takiej lampki, a przynajmniej nie z płynnym przejściem. Te lampki w większości skupiają światło w poziomy pasek, rozlewając się po drodze tworzą oświetlony prostokąt (w przybliżeniu).

 

Luxos ma podobne rozwiązanie, ale przejście jest płynne. Jest też możliwość programowania prędkości, ale średnio to działa.

 

Ze zdjęciami jak świeci będzie ciężko, musiałbym jakoś wykombinować jak zasilić ją z baterii. Próbowałem robić filmik, ale kiepsko to wyszło. Postaram się coś wykombinować, ale nie obiecuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bateria nie zhajcuje czasem czegoś w środku? 

 

PS No i im więcej internetów czytam, tym bardziej mam namieszane. Jeszcze biorę pod uwagę trelocka LS 875 (to samo co 885, ale ma większe pozycyjne, jest trochę tańsza i brzydsza) i philipsa saferide 40 LUX. Męka wyboru, a jeszcze kiedy pomyślę o jakimś "klasycystycznym" ledowym wynalazku do holendra (seryjna lampa zupełnie nic nie oświetla), to w ogóle odechciewa się zmieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hadronsport

Chyba nie byłeś Waść łaskaw przeczytać postów położonych nieco wyżej... międlę temat Eyc-a i międlę, a ta jasna plama pod kołem raczej nie nastraja mnie optymistycznie względem tej lampy. Być może ją wezmę, ale jeszcze nie porównałem jej z konkurencją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chłopaki z B&M lekko przegięli byli w drugą stronę z tym doświetlaniem bliskiego zasięgu.

 

Moim zdaniem oświetlenie pola bliskiego to podstawa. B&M pod tym względem są bardzo dobre. Poza tym nie należy się sugerować zdjęciem, gdyż w rzeczywistości zwykle wygląda to nieco inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nic się nie zaczyna śpieszyć.

 

Nie mam zamiaru jeździć Antyszosą z Antykarbonu w zimie, żeby mi Sól Spożywcza nie spożyła ramy. :) Antyszosa jeszcze długo pozostanie niedokończona, nawet mimo teoretycznego kompletu części, pozostających na swoim miejscu i działających. Przynajmniej dopóki nie zdobędę specjalnej amerykańskiej manetki do nexusa pod baranka i samego baranka, a że dopiero kupiłem "motylka", to na razie wcale o tym nie myślę...

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...