Skocz do zawartości

[2333 zł]Rower 29er MTB Silverback Sola 3


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, nie wprowadzaj ludzi w błąd bo przez ciebie skoczyło mi ciśnienie i jeszcze raz sprawdzałem, co już sprawdziłem wcześniej - Sola 3 i Sola 4 stoją na tej samej ramie. Różni się tylko osprzęt. Tak więc jeśli Sola 4 nie ma tapereda, to i Sola 3 nie ma.

nie wprowadzam nikogo w bład uzyłem słowa "podobno" co nie znaczy "na pewno". Moje "podobno" użyłem dlatego ponieważ prowadziłem rozmowę telefoniczną i dopytywałem sprzedawce i tak mi powiedział jakiś tydzień temu ... każy móże sie pomylic tak więc PIS and LOVE ;)

a jeśli jest tak jak piszesz to SOLA 4 też nie najgorszy sie wydaje a zawsze to 300 zł w kieszeni ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przeróbka tych obręczy na wentyl samochodowy może im zaszkodzić? Nigdy z takimi cienkimi nie miałem do czynienia.

 

Nic im nie będzie. Po prostu rozwiercasz otwory tylko ciut więcej niż szerokość wentyla samochodowego i temat z głowy. Standardowa procedura stosowana przez masę osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przeróbka tych obręczy na wentyl samochodowy może im zaszkodzić? Nigdy z takimi cienkimi nie miałem do czynienia.

Kupujesz taki reduktor i nic nie musisz rozwiercać http://allegro.pl/reduktor-zaworu-detki-wentyla-dv-av-lodz-i4579656467.html  sam  korzystam z takiego patentu i zdaje egzmin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej obręczy nie rozwiercaj przypadkiem wiertlem weź do reki okrągły piknik i powoli scieraj ścianki sprawdź czy wentyl wchodzi i gotowe jeśli będziesz chciał znowu włożyć preste to możesz ale nie musisz kupić przejściówki z tworzywa które zmniejsza srednice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka znowu delikatna?? To pozory. Tylko i wyłącznie wiertłem bo pilnikiem nigdy nie zrobisz tak precyzyjnie. Opiłki?? A od czego jest mały pilniczek lub kawałek papieru ściernego?? Poza tym to nie twardy metal tylko alu i samo wiertło potrafi skutecznie "wyczyścić" otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beskid robiąc to wiertłem z małym np doświadczeniem możesz rozwalić obręcz robiąc to pilnikiem zrobisz to po pierwsze z większą precyzją i po drugie idealnie dobierzesz rozmiar. 

 

Zasada jest jak cep po prostu wkładasz pilnik w dziurę i powoli okręcasz pchając do przodu. Nie jesteś w ten sposób nic uszkodzić a alu jest tak miękkie, że taki zabieg zajmuje około 90 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dzisiaj wyskoczył mi problem z moim nowym nabytkiem, zrobiłem dzisiaj 40 km i tylne koło zaczeło hałasowac,tylko na 8 i 9 trybie jest cisza, reszta czyli 7 i w dół wydaje dziwne dźwięki.Objawy były już prawie od początku gdy go zakupiłem, ale z początku najbardziej hałasował 7 tryb i myślałem że to wina regulacji tylnej przerzutki, ale ustawiłem ją prawie po aptekarsku,wręcz na szczelinomierz, bo myślałem że łańcuch ociera o sąsiednie zębatki. Do dzisiejszego wyjazdu zrobiłem nim nie więcej niż 50km. Dziś przed wyjazdem umyłem rower, zdemontowałem tylne koło bo naklejałem nalepki ochronne na rame. Kasete spryskałem odtłuszczaczem ''Meglio'' i umyłem wodą, po zamontowaniu koła łańcuch potraktowałem ''Wynn's Chain Lube'' Z początku wszystko było cacy, ale z przebiegiem tył zaczął hałasować i na pedałach dało się odczuć jakieś jakby mielenie, tykanie itp. Na 8 i 9 trybie hałas ustawał a odczucia na pedałach zdecydowanie malały, ale coś tam było jeszcze czuć że jest nie tak. Po przyjeździe do domu wyjąłem koło i po oględzinach znalazłem luz na kasecie. Luzu między osią a kołem nie ma, jest luz między kasetą a resztą bebechów, nakrętka z kasety jest dokręcona bo próbowałem ją ruszyć ale ani drgnie. Jak się położy kciuki na największym trybie i naciska naprzemiennie to jest ewidentny luz między kasetą a konusami osi, jakięś minimum 0.5mm w każdą strone. Widząc że nic z tym więcej nie zdziałam, gdy koło leżało na płasko kasetą do góry, zalałem olejem kilka razy i pokręcilem kasetą i osią. Po test drive jest minimalna poprawa ale problem dalej istnieje. No i pytanie co dalej? Jeśli to tylko skasowanie/regulacja luzu to próbować w lokalnym dobrym serwisie, czy to już wygląda na coś poważniejszego i odsyłać do sklepu na gwarancje?

 

Pozdrawiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pamięć nie myli, sola 3 (2-ka zresztą też), ma z tyłu piastę RM66 (Acera), która ma podobno częste problemy z bębenkiem. Być może luz, który opisujesz jest właśnie na nim. Może wystarczy tylko zdjąć kasetę i dokręcić bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...