Artur69 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Witam! Przeczytałem tak wiele różnych tematów, testów i opini na temat opon, że sam już się w tym wszystkim gubie - czym więcej czytam, tym mniej wiem. Przechodząc do sedna, poszukuję szerokiej przedniej opony o uniwersalnym zastosowaniu, jednak zdecydowanie w większym stopniu w teren, zawody mtb/xc. Wiadomo, że nie można mieć wszystkiego i coś kosztem czegoś, ale fajnie jak byście się podzielili swoim doświadczeniem i pomogli coś doradzić. Na tylnym kole mam Geax Saguaro TNT 29x2.2 zalane mleczkiem. Zastanawiałem się nad wrzuceniem na przód tej samej opony tyle, że w wersji kevlar oszczędzając 100g wagi. Jednak przy mokrych warunkach opona ta nie ma najlepszej trakcji, a jednak z przodu chciałbym mieć ten komfort, no i zawsze to inna opona do stestowania. Obecnie na przedzie mam Schwalbe Rocket Ron 29x2.1, ale chciałbym coś zmienić, tym bardziej, że ma już niski bieżnik. Poniżej moje propozycje: Maxxis Crossmark 29x2.1 Schwalbe Smart Sam 29x2.25 Schwalbe Rapid Rob 29x2.25 Geax Saguaro kevlar 29x2.2 Proszę o doradzenie, która z opon najlepiej by się sprawdziła w terenie (szutr, las, błoto, piach) i z kolei nie będzie miała zbyt dużych oporów toczenia na asfalcie ścierając się po 500km. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Maxxis Ikon 2.2 EXC 550g 29er , lecz w błocie potrafi odjechac . z tych co wymieniłes to Saguaro najlepsze mozesz dac Onza Canis 29x2.25 ma bardzo dobra trakcje w kazdych warunkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur69 Napisano 9 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2014 Muszę przyznać, że mocno zainteresowała mnie ta opona Onza, ale poczytać o niej można praktycznie tylko na forach i przy testach zagranicznych. No i z dostępnością żeby kupić też jest problem (no chyba że zamówić z US i płacić jak za zboże za przesyłkę). Jaką wersję masz tej opony i czy szybko się ściera? Opory toczenia ma duże na asfalcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 Pojezdzilem chwile na race king race sport, ale to papier do tego ciezko uszczelnic. Wrocilem do onza canis mam wersje 120tpi ,przyczepnosc rewelacyjna na suchym i mokrym saguaro sie chowa. Na asfalcie jak noga podaje to 33 -36 km/h z licznika nie schodzi podobnie jak saguaro wiec jest dobrze Odpornosc na scieranie jest bardzo dobra poniewaz srodkowe klocki sa z twardej gumy. Po ich zamontowaniu saguaro sprzedane, jak dla mnie najlepsza dotychczas guma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ska Napisano 11 Września 2014 Udostępnij Napisano 11 Września 2014 Ja bym mogl polecic maxxis ikon. swietnie trzyma na miekkim piasku i na asfalcie ma niskie opory toczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur69 Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 A co myślicie o trochę cięższej oponie Maxxis Ardent 29x2.25, choć tu opory na asfalcie domyślam się, że będą spore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Września 2014 Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Na przodzie opory toczenia są i tak dość zredukowane przez to, że większość masy siedzi na tylnym kole, więc mógłbyś nawet założyć oponę o dość agresywnym bieżniku i wiele nie stracisz. Idealnie widać to gdy masz identyczne opony z przodu i z tyłu od nowości - tylna znika ponad 2 razy szybciej i zawsze trzeba ją pompować dużo mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur69 Napisano 13 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Dokładnie tak jak mówisz, dlatego chce żeby przód mieć bardziej agresywny i żeby mi opona trzymała w zakrętach i terenie. Póki co najbardziej się skłaniam do kupna Maxxis Ardent 2.25, tyle że za wiele polskich opinii o tych laczkach nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0mi Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Załóż zatem Nobby Nica w wersji Evo. Trzyma świetnie. Jedzie się jak po szynie. W błocie tez daje rade. Opory na asfalcie są większe ale też dużo zależy od ciśnienia. Świetna opona w tereny górzyste. Na maratony szutrowe i leśne wybrał bym coś innego. Dam myślę teraz zakupić maxxis ikona.Z tylu smigam na saguaro i oprócz ciężkiego błota uważam że to najbardziej uniwersalna ona na świecie. Gdyby jeszcze waga była ciut mniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur69 Napisano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Już kupiłem Maxxis Ardent Skinwall 2.25 (670g) i uszczelniałem mleczkiem - poszło bezproblemowo. Opona ma agresywny, dość wysoki bieżnik, co przekłada się na komfort jazdy w terenie. Opona daje dużo większe poczucie bezpieczeństwa w szczególności w zakrętach w porównaniu z poprzednią oponą RoRo 2.1. W zakręty można wchodzić szybciej, mniejszym łukiem i opona nie dostaje uślizgów na kamienistym szutrze, co jest bardzo na plus. W błocie i sypkim plażowym piasku też jest lepiej, łatwiej się prowadzi. Jeżeli chodzi o opory toczenia to jakoś nie odczułem różnicy, więc jak dla mnie zmiana bardzo pozytywna i z czystym sumieniem mogę polecić model Ardent. Z tyłu mam Saguaro TNT 2.2 i taki zestaw bardzo mi odpowiada praktycznie w każdy teren. Pozdrawiam, Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.