Skocz do zawartości

[1500-2000 pln] cross - prośba o pomoc przy wyborze


gesen

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

proszę Was jako zdecydowanie bardziej doświadczonych o poradę przy wyborze modelu roweru, który ma mi służyć przez następne kilka(naście) lat.

Po godzinach spędzonych przed ekranem monitora i w sklepach rowerowych, wybrałem (także po wstępnych przymiarkach) grupę w której chciałbym dokonać wyboru.

Mam 177 cm wzrostu i ok. 80 kg. Również stosunkowo krótkie nogi, w związku z tym przymierzam się do rozmiaru 17". Teraz jeżdżę na wiekowym Mongoosie Alta z ramą 17,5" - jest idealna.

Jeśli macie inne ciekawe propozycje w tym przedziale cenowym - chętnie rozważę. Wolałbym jednak się do nich przymierzyć, a wybór w sklepach stacjonarnych niesty już ubogi o tej porze roku... Proszę o opinie podparte twardymi argumentami. :)

Modele razem ze specyfikacją:

 

Unibike Crossfire GTS 2014 http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-gts-2014.html

RAMA 700C / ALU 6061 / MĘSKA - 17", 19", 21", 23"
WIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM
KOMPLET STEROWY AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY
MECHANIZM KORBOWY SHIMANO ACERA M361 / 48X38X28T / OSŁONA
SUPORT TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE
PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO ACERA M360
PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO ALIVIO M430
DŹWIGNIE PRZERZ./HAMULCA SHIMANO ALTUS M310/ALIVIO M421
KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO ALTUS HG31-8 / 11-32T
ŁAŃCUCH SHIMANO HG40
PIASTY SHIMANO RM40/RM30 / 32H / CZARNE
HAMULCE SHIMANO ACERA M422
OBRĘCZE RODI FREEWAY / CZARNE
SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE
OPONA PRZEDNIA / TYLNA SCHWALBE TYRAGO / 28X1.60
DĘTKA SCHWALBE / AV
BŁOTNIKI -
PEDAŁY VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA
KIEROWNICA UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8MM
CHWYTY KIEROWNICY HERRMANS / DOUBLE DENSITY
WSPORNIK KIEROWNICY UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM
WSPORNIK SIODŁA SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY
SIODŁO SELLE ROYAL FRECCIA / ROYAL GEL
PODPÓRKA STANDWELL / ALU / REGULOWANA
BAGAŻNIK -
OŚWIETLENIE -
INNE DZWONEK
LICZBA BIEGÓW 24
KOLORY (MATOWY) MĘSKI: CZARNO-GRAFITOWY

 

Kellys Cliff 90 2014 http://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-kellys-cliff-90-2014.html

rama KELLYS Crosslite 6061 alloy
rozmiary ram 430mm (17") / 480mm (19") / 530mm (21") / 580mm (23")
widelec SR SUNTOUR NEX HLO, 63mm, coil / Speed Lockout
stery KLS Expert integrated
suport SR SUNTOUR cartridge (113mm)
korby SR SUNTOUR XCR6 (48x36x26)
manetki SHIMANO Alivio ST-M430 Rapidfire Plus
przerzutka przód SHIMANO M191 (31.8mm)
przerzutka tył SHIMANO SLX M662
ilość biegów 27
kaseta SHIMANO CS-HG20-9 (11-34)
łańcuch KMC X9 (114 links)
hamulce TEKTRO V-brake
dżwignie hamulcowe SHIMANO Alivio ST-M430 Rapidfire Plus
linki hamulcowe DRIVING Force SCS (SlickCableSystem)
piasty alloy / SHIMANO RM30 (32 holes)
szprychy stainless steel
obręcze KLS Draft 622 x 19 (32 holes / eyelets)
opony KELLYS Softline 40-622 (700x38C)
wspornik kierownicy KLS Cross - adjustable (diam 28.6mm / bar bore 25.4mm)
kierownica KLS Cross RiseBar (25.4mm)
chwyty KLS Advancer 2Density
sztyca KLS Expert (diam 27.2mm)
siodło KLS CrossLine
pedały VP NonSlip - alloy

 

Scott Sportster 50 2014 http://www.storowerow.pl/rower-scott-sportster-50-men-28-czarno-czerwony-kolekcja-2014,2047,p.html

WYMIARY: S, M WAGA: 13.20 kg RAMA: Sportster Alloy 6061 D.B., Integrated headtube, Scott urban kit ready WIDELEC: Suntour NEX 4110 V4, Susp.fork 1 1/8, 63mm travel, Integr. 700C STERY: Ritchey OE Logic Zero, semi integrated PRZERZUTKA (TYŁ): Shimano Acera, RD-M 390, 24 Speed PRZERZUTKA (PRZÓD): Shimano FD-M191, 31.8mm MANETKI: Shimano ST-EF 51 L, 8R, EZ-fire plus KLAMKI HAMULCA: Scott Comp HAMULCE: Scott Comp, V-Brake KORBOWÓD: Shimano FC-M171, 48x38x28 w CG OŚ KORBOWODU: Shimano BB-UN 26 / 68-113mm KIEROWNICA: Scott Sportster OS 600mm, 9° bend MOSTEK: Scott Comp, JD-ST58 A, 31.8mm PEDAŁY: Wellgo C 127 S SZTYCA: Scott 31.6mm SIODŁO: Scott Sportster PIASTA (PRZÓD): Scott FM-21FQR PIASTA (TYŁ): Shimano FH-RM 30 ŁAĹ?CUCH: KMC Z-7 KASETA: Shimano CS-HG31-8I, 11-32 T SZPRYCHY: Stainless, 14G, 2mm OBRÄ?CZE: Araya GP-722, 700C, 32H, black, CNC OPONY: S207, 700x37C semi-slick

 

Specialized Crostrail 2014 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrail#geometry

Rama
Specialized A1 Premium Aluminum, double-butted w/ fender/rack braze-ons, forged dropouts, kickstand mount
Widelec
Custom SR Suntour NEX, w/ custom SBC Multi-Circuit Damping, alloy lowers, custom coil spring weights, Hi-Ten 28mm stanchions, hydraulic lockout w/ preload adjust, V-brake mount, 60mm travel
Stery
Ahead, semi-integrated, loose ball, 8mm cone spacer
Mostek
Specialized forged alloy, 4-bolt, 10-degree rise
Kierownica
Specialized riser, alloy, 8-degree backsweep, 4-degree upsweep, 25mm rise, 25.4mm
Chwyty kierownicy
Specialized Body Geometry XCT, lock-on
Przedni hamulec
Die-cast alloy V-brake, alloy adjuster housing, 1 pc. 60mm pads
Tylny hamulec
Die-cast alloy V-brake, alloy adjuster housing, 1 pc. 60mm pads
Dźwignie hamulcowe
Die-cast alloy
Przednia przerzutka
Shimano FD-M191, top swing, dual-pull
Tylna przerzutka
Shimano Altus, 8-speed
Manetki
Shimano Acera, 8-speed
Kaseta
Shimano, 8-speed, 12-32
Łańcuch
KMC X8, 8-speed, reusable Missing Link
Mechanizm korbowy
Custom Samox, forged alloy, w/ chainguard
Wieńce
48/38/28
Suport
Square taper, cartridge bearings
Pedały
Composite platform, w/ reflectors, 9/16"
Obręcze
700c, alloy double-wall, CNC sidewalls, pin joint, 32h
Przednia piasta
Double-sealed, QR, 32h
Tylna piasta
Double-sealed, QR, 32h
Szprychy
Stainless, 14g
Przednia opona
Specialized Trigger Sport, 60TPI, wire bead, 700x38c
Tylna opona
Specialized Trigger Sport, 60TPI, wire bead, 700x38c
Dętki
Standard Schrader valve
Siodło
Body Geometry Targa Sport, steel rails, 155mm
Sztyca
Alloy, 2-bolt, micro-adjust, 12.5mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
Zacisk sztycy
Alloy, 31.8mm
 
RAMA
RAMA Crossway-V
ROZMIAR RAMY 46 CM, 48 CM, 52 CM, 55 CM, 58 CM
KOLOR WHITE(GREY)
WIDELEC SR Suntour NEX ML 63
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA 24
PRZERZUTKA P Shimano M191
PRZERZUTKA T Shimano Acera-X
MANETKA P/T Shimano ST-EF51 3/ 8
KORBA SR Suntour 48-38-28 CG
KASETA Shimano CS-HG31-8 11-32
ŁAŃCUCH KMC Z51 8s
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ 700C
PIASTA P/T Alloy QR/ Shimano RM30-8
OBRĘCZE Merida V
SZPRYCHY Steel UCP
OPONA P/T Cross 700x40c
KOMPONENTY
HAMULEC P/T V-Brake Linear
KIEROWNICA Merida Speed R30 600
MOSTEK Regulowany A-Head
SIODŁO Cross
SZTYCA Amortyzowana 27.2 mm
PEDAŁY XC Steel

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze posty!

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy osprzęt ma kellys i ja bym go wybrał. Nastepnie wybierałbym speca ze względu amortyzator który jest podobnej klasy co kellys, lub unibika ma klase niżej amortyzator ale w miarę dobry osprzęt Ale szukasz roweru z najlepszym osprzetem to bierz kellysa :) Posiada amortyzator z hydrauliczną blokadą, napęd 3x9 oznacza wieksza mozliwość dobrania sobie przełóżeń, ma zamontowane lepsze od pozostałych manetki- alivio co bęzie skutkowało lepszą jakością zmiany przełożeń, hamulce alivio sa dośc dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz,

 

dzięki za odpowiedź - sporo pomogła!

 

Przy okazji, dzisiejsza wizyta w jednym z sieciowych sklepów sportowych zasiała u mnie ziarno niepewności... Wcześniej słyszałem i czytałem, że luz pomiędzy kroczem, a górną rurą ramy powinien:

1. Pozwolić na włożenie tam otwartej dłoni

lub

2. Pozwolić na uniesienie przedniego koła od podłoża na co majmniej 5 cm, bez wyrządzania krzywdy rowerzyście

 

Dziś natomiast usłyszałem, że w rowerze crossowym rama może przylegać do krocza (bez poczucia dyskomfortu), ponieważ rower jest do większych tras i nie trzeba być przygotowanym na cyt.: "sytuacje awaryjne"...

 

Jaka jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Rowerze mtb ze względu na rodzaj zastosowania powinien miec na tyle niska ramę aby w czasie jazdy po trudnym terenie nie uszkodzić sobie narzędzi potrzebnych aby zostac ojcem :P Odległośc górnej ramy od krocza powinna wynosić:

- jezeli jeżdzisz sobie rekreacyjnie po cięższym terenie 8-10 cm

- jezeli startujesz w maratonach XC lub jeździsz wyczynowo   12-15 cm

W rowerach crossowych ze względu na jazdę w lzejszym, nie musisz mieć takiego luzu pod klejnotami, wystarczy gdy jak będziesz stawał okrakiem nad górna rurą nie będziesz po niej szurał nabiałem luz 3-5 cm wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...