Skocz do zawartości

[rower] Trek X-Caliber 8 2014 vs Trek X-Caliber 8 2015. Zupełnie inny osprzęt. Który lepszy?


GostekGostek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam ciekawą zagwozdkę.


Poszukuję roweru dla jednego znajomego. Wytypowałem treka x-calibera 8.


Ale okazało się w sklepie, że są akurat dostępne dwa modele z 2014 i 2015 roku. Ciekawe jest to, ze znacznie różnią się one od siebie.


W moim odczuciu 2015 jest bardziej sportowy a 2014 bardziej uniwersalny. 2014 ma 3 blaty i jest głównie na shimano, 2015 ma 2 blaty z przodu i jest głównie na Sramie. Waszym zdaniem który jest sensowniej skonfigurowany? cena roweru podobna. Przeznaczenie roweru to głównej mierze targanie po terenie i górach.


wersja 2014


http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/trek/31206/x_caliber_8


wersja 2015


http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber/x_caliber_8/#


Będę wdzięczny za opinie.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy są słabe? Są różne podejścia. Wiem, że dopłaca się do roweru markowego - ale właśnie na to się piszemy z wszelkimi tego konsekwencjami. Po drugie są jednak zwolennicy tych treków. Ja mam podobnego i bez porównania lepiej sobie na nim radzę w trudnym terenie niż kolega na naprawdę wypasionym specu. Co jest pewnie po cześć zasługa trekowej ramy. Jeszcze inną kwestą jest to, ze po prostu nie mamy tu wyboru a kupno przez net odpada. Te dwa rowery mam dostępne od ręki, w sklepie gdzie z powodzeniem można sobie ten rower serwisować itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beskid jak komentujesz to czytaj ze zrozumieniem... Jasno napisane, że opinia subiektywna, dla mnie 2 blaty to zaleta, a zestaw 36-22 i 11-36 w górach nie da rady?! Że szybkości zabraknie? Wiesz, nie każdy ma potrzebę dokręcać z góry, a 36-11 spokojnie da się sensowne prędkości uzyskać. 

 

Również nie uważam, że te rowery są słabe. Są zupełnie przyzwoite. Pewnie, że w tej cenie można znaleźć lepiej wyposażone, ale jak ktoś chce Treka to dlaczego go odradzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Blat 36 jest zły w górach? to chyba konsekwencja konfiguracji 2x10? Pytanie całkiem serio. Ja mam jeszcze przedpotopową konfigurację 3x8 i tak szczerze to nie wiem czego się spodziewać po 2x10. Wydaje się to nieco mniej uniwersalne kosztem szybszej obsługi właśnie w trudnym terenie... No ale po to zadałem to pytanie - więc będę wdzięczny za wyłuszczenie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę, że jest zły ale są bardzo długie zjazdy szosowe i tam na pewno jest to za mało. W sam teren taka korba to jak najbardziej. Co kto lubi.

 

W zasadzie wybór oparł bym na ilości blatów korby i na amorkach. Obydwa słabe i to szybko wyjdzie więc powstaje pytanie czy wystarczą czy konieczna stanie się zmiana na coś lepszego. Lepszy jest bez dwóch zdań RS. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa amorki są bardzo słabe w góry bo są na stalowej sprężynie. RS powinien być sztywniejszy i dłużej wytrzymać bez luzów. Przynajmniej ja tak miałem ze starszymi typami RS'ów. XCR z kolei jest jeszcze gorszy zwłaszcza w niższych temperaturach. Pomaga wyjęcie elastromeru ale to chyba nie przy takiej wadze rowerzysty. To nie jest widelec do jazdy w trudniejszym terenie. Jego sztywność jest bardzo słaba to samo z tłumikiem. Przy takiej wadze i zastosowaniu roweru najlepszym wyjściem jest dobrej klasy amorek powietrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim Treku mam xcma. Fakt, to chyba najsłabszy poza hamulcami element roweru. Sam mam 90 kilo i amor zrobił mi się zbyt miękki a regulacja się skończyła. Zajechanie go zajęło mi niecały rok:) w zimie obowiązkowa wymiana. Znajomy też najwyżej za jakiś czas sobie go wymieni. Chociaż ten RC może pożyje nieco dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja na to zasugeruję:

1. Ja wolę niebieski kolor, ale rzecz względna.

2. Napęd z trójtarczową korbą ma szerszy zakres przełożeń - czy to potrzebne czy nie zależy od użytkownika.

3. Widelec w nowszym ma regulację tłumienia powrotu, za to blokadę dna goleni, starszy manetkę na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sterówka w ramie. Teraz wprowadzili poszerzaną główkę od dołu (taper). Do takich ram montuje się odpowiednie widelce i stery 1 1/8" 1,5". Obydwa Treki mają niestety "stary" standard 1 1/8". Ale tu nie jest tak tragicznie jak w przypadku rowerów 650B gdzie dobrej klasy amorków pod normalną główkę ramy w zasadzie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wolę niebieski - pasował by do bluzy rowerowej;)

A na poważnie - fakt, brak manetki to mała upierdliwość - trzeba się przychylić do golenia, ale można się to nauczyć szybko i bezpiecznie robić. Bardziej ważne są dla mnie kwestie wytrzymałości czy jakości elementów. Nie jestem w tym temacie ogarnięty. Zdaję sobie również sprawę z wad i zalet 2x10 i znajomemu mówiłem, że z 3x10 będzie bardziej uniwersalna a 2x10 fajniejsza w obsłudze w terenie. Przyjęli ten argument i raczej plusik postawili w 2x10.


Myślę, że jeszcze zdążymy wymienić sobie amortyzatory, ale to cenna uwaga. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Również stoję przed takim samym dylematem. Model na rok 2014 mogę dostać taniej od tego na 2015. Sam nie nie wiem na co się zdecydować. 2014 bardziej odpowiada mi sie ze względu na korbę bo więcej przełożeń i uniwersalna chociaż osprzet srama by mi bardziej pasował.
Co zrobić w takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a propos tego jojczenia o uniwersalności korby 3-rzędowej, to po prostu policzcie sobie ile przełożeń tak naprawdę tracicie i jakich ;)

Podpowiem, że łącznie ze cztery. Chyba, że dla kogoś liczy się tylko ilość "biegów" na zasadzie 3x10=30 kontra 2x10=20, to wtedy nie ma o czym dyskutować.

I teraz kwestia doboru korby, można bardziej przesunąć się w stronę większych prędkości (np. korba 40/28T) albo w stronę jazdy w trudnym terenie (np. 36/22T). Kasetę też można mieć zarówno 11-28T jak i 12-36T, albo i dołożyć największą koronkę 38 czy 40T kosztem którejś mniejszej jeśli pojemność przerzutki pozwoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...