Skocz do zawartości

[WYMIANA RAMY] kross level a2


sephardic

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni, posiadam rower kross level a2 rozmiar M. Jest na dłuższą metę dla mnie niewygodny: bolą mnie plecy, krzyż, ręce w łokciach

 

Dlatego chciałbym albo zmienić ramę na taką, na której będę mógł siedzieć bardziej prosto i nie musieć opierać się na wyprostowanych rękach

 

Chodzi mi o ramę bardziej w kierunku trekking/cross niż mtb - żeby siedziało się wygodniej na dłuższe jazdy po relatywnie gładkiej nawierzchni.

 

Moje pytanie jest: jaka to miałaby być rama, żebym mógł użyć jak najwięcej komponentów z level a2? 

 

Ewentualnie: czy można pokombinować z daną ramą, na przykład zmieniając kierownicę, siodło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowy mostek/wspornik kierownicy to prawdopodobnie 100 mm. Przymierz sie do krotszego i z wiekszym wzniosem. Mozesz zmienic kierownice na taka ktora jest gieta lub gieta z wiekszym wzniosem jesli juz gieta masz.

 

Zeby uzyc komponenty z tego roweru musialbys kupic kolejna rame mtb pod kola 26 cali, wiec to praktycznie bezsensowny krok.

 

Zeby uzyc ramy crossowej musisz miec nowy widelec i kola, detki, opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. 

 

Taka jest specyfikacja tej kierownicy na stronie producenta: KROSS Sport Components (Aluminium, niski wznios, 660mm, 31,8mm), z kolei wspornika kierownicy: KROSS Sport Components (Aluminium, 31,8mm)

 

Dysponuję też rowerem kross trans siberian: a więc gdybym na próbę przekręcił kierownicę z tego roweru do level a2 to mogłoby coś pomóc - tak?

 

jeszcze ostatnie pytanie: dlaczego zmiana ramy na cross/treking wymaga zmiany kół? nie ma tego typu ram pod koła 26 cali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zainwestować w regulowany mostek, tyle, że takie pod kierownicę 31,8 mm są dosyć drogie :

http://allegro.pl/mostek-mtb-ahead-28-6-alu-regulowany-i4508621384.html

Można próbować jaka pozycja na rowerze będzie optymalna.

 

Jeszcze pytanie pod jaki wzrost została kupiona rama M ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokaldnie..zmien mostek (z regulacja kata nachylenia) ,zmien nawet kierownice ,najlepiej przetestowac szersze badz wezsze ale bardziej wygiete z tym nowym mostkiem(jakas przypasuje bardziej),zmien tez siodlo na bardziej wygodne a moze nawet sztyce amortyzowana jakas Suntoura czasem tez ponoc pomaga..Ramy nie zmieniaj bo moze byc jeszcze gorzej..Mozesz tez pomyslec sprzedac rowerek i kupic typowo turystyczny z wyprostowana pozycja..

Jak dlugo jezdzisz na tym rowerku?? Ja na poczatku przygody z rowerem tez mialem podobnie ale minelo z biegiem czasu,z tego co jednak slysze to bolacy kark jest czesta przypadloscia przy dlugich dystansach na rowerze tego typu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi!

 

tobo - są hamulce v-brake, chciałbym zmienić jak najmniej ze względu na koszty, także wolałbym nie inwestować w hamulce tarczowe!

 

Rulez - pod wzrost 174cm, noga 82cm. Czy właśnie taki mostek jaki dałeś w linku pozwoliłby na taką regulację, by kierownica znajdowała się wyżej i nieco bliżej? Jeśli dobrze rozumiem, to taki pod rurę sterową 26,8 będzie pasował do level a2?

 

robertocarlos - dzięki, myślałem też o amortyzowanej sztycy, ale nie wiem czy przy wadze 90kg ma to jakikolwiek sens. Na tym rowerze przejechałem bardzo niewiele, niestety po każdej przejażdżce odczuwam ból łokci oraz odcinka lędźwiowego, także coś jest nie tak... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie blokujesz rak w lokciach zginajac je do wewnatrz?? Jesli tak to trzymaj rece lekko ugiete i staraj sie nimi tez amortyzowac a nie blokowac ich ..

 

Ledzwie, jak masz cos znimi to mozesz miec ten problem..Sprobuj moze zmienic jeszcze ustawienie siodelka odchylajac je noskiem do dolu ..

 ps.a na ledzwie dobre jest plywanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rulez - pod wzrost 174cm, noga 82cm. Czy właśnie taki mostek jaki dałeś w linku pozwoliłby na taką regulację, by kierownica znajdowała się wyżej i nieco bliżej? Jeśli dobrze rozumiem, to taki pod rurę sterową 26,8 będzie pasował do level a2?

 

 

Faktycznie rama M dla 174 cm jest dłuuuga, mostek na rurę sterową 28,6 będzie pasował, ten który podałem ma 90 mm długości ( przy kącie 0*), ale wraz z jego podnoszeniem kierownica będzie się zbliżała do siodełka.

Jeśli nie pomoże, to zmienić ramę na taką samą tylko w rozmiarze S, wtedy będzie akurat na szosę (zwłaszcza z regulowanym mostkiem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre ustawienie siodla to podstawaale tez indywidualna sprawa dla kazdego rowerzysty..Mozesz przesunac do przodu i sprawdzic jak Ci sie bedzie krecilo na twardszych biegach .Na necie jest bardzo duzo porad jak ustawic siodelko wraz z filmikami..

 

http://www.rower.com/porady-ustawianie-siodelka.asp

 

poczytaj tu cos moze sie przyda..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko - najpierw mierzysz nogę, następnie wynik w cm mnożysz przez 0,885 - to daje optymalną wysokość siodełka mierzoną wzdłuż rury posiodłowej od osi korby do wierzchu siodełka, ustawiasz siodełko równolegle do powierzchni na której stoi rower, a następnie przesuwasz je przód-tył tak żeby przy pedałach ustawionych równolegle do ziemi pion spuszczony z kolana  nogi postawionej na przednim pedale przechodził przez jego oś - i to jest właściwe ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...