Skocz do zawartości

[cyclocross] szosa na przełaj problem z hamulcami


Unearthly77

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast sprzedawać moją szosę, wpadłem na pomysł przeróbki jej na przełajówkę. Problem w tym, że grubsze opony raczej będą przeszkadzać moim hamulcom Campagnolo Xenon. Chciałbym je wymienić na canti, ale nie wiem czy będą one współpracować z klamka Campy Xenon. Czy ktoś stosował takie rozwiązanie?
Drugie pytanie to - Czy da się podłaczyć dwie klamki hamulca do jednego hamulca? Jedna w klamkomanetce a druga, na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gdyby udało Ci się uporać z tym problemem to:

- klamka szosowa jak najbardziej działa z canti i odwrotnie - ciąg się zgadza

- jak najbardziej da się 2 klamki na jeden hamulec. Istnieją klamki przełajowe, które zakłada się na pancerzu w górnym chwycie kierownicy i one hamują napinając pancerz, a linka leci dalej do klamki głównej.

 

Coś takiego:

http://allegro.pl/klamki-tektro-rl-570-czarne-przelajowe-23-8-24-0-i4562804523.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Aaaa... No i jeszcze najważniejszy problem. Prześwity.

 

Sam kiedyś miałem starą szosę z jak mi się wydawało solidnym prześwitem przerobiona na przełajkę-ostrzynkę.

 

P2034907.JPG

 

P2034906.JPG

 

P1274862.JPG

 

Szosa to jednak nie przełaj i właśnie przeswitów bedzie Ci najbardziej brakowało.

 

Chyba że tylko suche szuterki i takietam...

 

 

Szacunek...

I.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardziej z tych rekreacyjnych, więc moja jazda odbywa się przeważnie na suchym. Czyli problem hamulców mamy już prawie wyjaśniony. Ponawiam pytanie, czy przy mini vbrakeach też potrzebne będą te naciągacze? Pozostaje jeszcze nie wiadoma z oponami. Po 1. nie wiem jakie kupić, po 2. nie wiem jakie zmieszczę. Teraz mam 700c x 23 i jak sprawdzić jaka maksymalnie szeroka opona mi wejdzie? Spróbuje jeszcze wsadzić stare Kendy ze starego roweru, są trochę szersze i zobaczę czy mój hamulec je ogarnie.

Edit. Sprawdziłem szerokość obręczy i jest to 14mm. W tabeli na forum nie ma tego rozmiaru, ale myślę że jeśli na 15mm wchodzi 32c to i na 14mm powinno wejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Teraz mam 700c x 23 i jak sprawdzić jaka maksymalnie szeroka opona mi wejdzie?


No z tym to jest różnie, nawet jak pomierzysz solidnie suwmiarką, to producenckie opisy rozmiarów nie zawsze odpowiadają rzeczywistemu rozmiarowi opony.

No i musisz pamiętać, że przy tak niewielkich prześwitach musisz mocno zważać na wysokość opony i na jaką obręcz ją pakujesz.

Można także jeździć tylko po suchym, ale co zrobisz, jak Cię deszcz złapie daleko od domu w terenie, a jechać trzeba? 

Tak jak pisze Ivan - bez słusznych prześwitów w przełajku - ani rusz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odrywam się zbyt daleko od domu. Głównie to chce włożyć szersze opony, bo w tych, niestety za często przebijam dętki. Chce żeby rower był bardziej praktyczny, a nie żebym musiał się bać o przebicie dętki. Ostatnio próbowałem wheelie (wiem, że to nie rower do tego) i po wylądowaniu dętka poszła się... Chciałbym czasem pojeździć po terenie, bo mam naprawdę sporo, fajnych terenów, do których nie trzeba super rowerów mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Detkę na szosie żeby przebić to trzeba jeździc albo po szkłach, albo po pinezkach. A żeby papuć przy podniesieniu koła zrobić to juz trzeba chyba mieć ciśnienie rzędu 30PSI...

 

Jeszcze NIGDY nie miałem kapcia na szosie niewyindukowanego czymś ostrym lub kanciastym po drodze.

 

Jaką Ty te szosę masz, bo

szersze opony

 

to nie bardzo wiem co masz na mysli. 28c to żadna szerokość przełajowa. 30-32 minimum, a to już może słabo wejść w jakąkolwiek, współczesna szosę....

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

http://allegro.pl/ad...4534378516.html - a to spełniło by zadanie?

 

Z nieba mi spadłeś z tym adapterem :P

 

Też chcę przerobić starą szosę na CX-a no i największy problem jest z hamulcami. Tylko, że ja chcę zmienić ramę bo stara jest za duża a przełożyć graty. Znaleźć tanią przełajową ramę jest ciężko bo to niszowy sprzęt. Muszę szukać jakiejś szosowej ramki ze sporym prześwitem i pokombinować coś z tym adapterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U-brake mają najpewniej taki sam ciąg jak canti, więc szosowa klamka pasuje.

 

Możesz też pomyśleć o hamulcach tego typu:

http://allegro.pl/dia-compe-hamulce-przod-tyl-komplet-szosa-i4578526667.html

 

To są jakby U-brake z adapterami. Mocowane tak jak szosowe, uciąg linki jak w szosie i wchodzi opona 700x35C. Tylko dobrze zorientuj się czy zasięg ramion pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli do tej pory jeździłeś na szosie to obstawiam że szosowe hamulce działają Ci lepiej niż jakieś canti które założysz - chyba że masz hamulce szosowe jakiejś bardzo słabej konstrukcji.

 

idąc dalej, jeśli będziesz miał możliwość założenia canti, tzn że masz pivoty w widelcu/ramie - a więc v-brake będzie dużo mocniej hamować od canti.

 

problem będize przy współpracy klamek szosowych i  ramion v-brake, a więc  pozostaje mini v-brake....i tutaj długość ramion która pozwala na prawidłowe działanie klamek staje się też ograniczeniem wysokości opony

 

poniżej foto z mojej przełajki, gdzie oryginalnie było canti, opona 700x35c okazała się za wysoka

IMG_20140508_224141_miniv_res.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten adapter i tak już zamówiłem. Więc nie pozostaje nic innego jak kupić takie U-brejki i przetestować. Drogie nie są. Na razie może na starej ramie.

 

Rafał nie bardzo rozumiem o co chodzi z szosowymi hamulcami, przecież tam szersza opona nie wejdzie... Piwotów w ramie nie mam i w tym problem. Widelec kupię już z piwotami i tam właśnie chciałem założyć mini V, ale czytałem o problemach z miejscem na oponę. Trafiłem nawet gdzieś na Twoje zdjęcie, chyba na innym forum.

 

Tak na marginesie to taki widelec się nada do szosowej ramy? http://www.cyklotur.com/czesci/sztywne-widelce-rowerowe/cross-trekking/p,widelec-inny,4390.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...