94ostry Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Witajcie, jako że zbliża się jesień (czas wyprzedaży w sklepach rowerowych) stanąłem przed trudnym wyborem: remont mojego roweru czy kupno nowego.Moja koza:Zdjęcia : http://fotowrzut.pl/N2H19L6VVB Specyfikacja : Frame: Kona Race Light 7005 Aluminium Fork: Rockshox Tora TK Coil 100mm travel with lockout Front Derailleur: Shimano Alivio Rear Derailleur: Shimano Deore SGS Number of Gears: 27 Shifters: Shimano Alivio Chainset: Shimano FC-M430 Chainrings: 42/34/24 tooth Bottom Bracket: Shimano Cassette: Shimano HG30 9 speed 11-34 tooth Chain: Shimano HG53 Pedals: Wellgo LU-A9 Front Brake: Shimano M445 hydraulic disc with 180mm rotor Rear Brake: Shimano M445 hydraulic disc with 160mm rotor Brake Levers: Shimano M445 Handlebars: Kona XC/BC Riser Stem: Kona XC/Road Headset: FSA Grips: Kona Race Light Rims: Alex Ace-18/ Alex Dp20 Front Hub: Novatex Disc Rear Hub: Shimano M475 Disc Spokes: Stainless 15 gauge front / 14 gauge rear Front Tyre: Maxxis Aspen 26×2.1 Rear Tyre: Maxxis Aspen 26×2.1 Saddle: WTB Valcon Sport SE Seatpost: Kona Thumb with offset Seat Binder: Kona Quick Release Jako że śmigam tym rowerkiem już 3 lata to osprzęt się trochę zużył. Trzeba rozważyć wymianę korby, łańcucha, kasety, tylnej piasty (mimo smarowania itd to nie to samo co kiedyś). Czyli pewnie około 600 - 700 zł. Oczywiście to spokojnej rekreacyjnej jazdy się nadaje, ale ... sami pewnie wiecie o czym mówię Ostatnio w pracy bardziej mnie docenili ($$), dlatego też zastanawiam się nad ewentualną wymianą rowerku. Czyli sprzedażą Kony i zakupu czegoś nowego w przedziale cenowym ok. 3500 zł. Moje pytania do was jako bardziej doświadczonych:- Ile moja koza jest warta?- Czy remontować czy sprzedawać?Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Ciekaw jestem co w tej tylnej piaście zużyło się na tyle że chcesz ją zmieniać - po 3 latach bieżnie, konusy i kulki są w normie nawet jak do niej nie zaglądałeś, więc wystarczy serwis. To że napęd się zużywa (zębatki, łańcuch, kaseta) to normalne i nie powinno być impulsem do zmiany roweru, to jakiś absurd A mówiąc o rowerze co masz na myśli, ciągle XC? Po sprzedaży tego miałbyś ponad 5 tysięcy na nowy, myślę że za tyle można kupić fajnego fulla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
94ostry Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Niestety, ale kulki oberwały najmocniej (niektóre miały wgniecenia). Mimo wymiany, mam wrażenia że podczas pracy wydaje dźwięk "pocierania/zgniatania" metalu. Ta piasta bardzo chwyta zanieczyszczenia i piach.Po sprzedaży zastanawiałbym się nad kupnem 29er. W sumie to szkoda mi sprzedawać roweru ze względu na ramę (świetnie wygląda - wygładzone spawy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 To może ma za mały "luz roboczy" i trzeba podregulować? Jeśli bieżnie i konusy nie wymagają(ły) wymiany to innej opcja raczej nie ma, a jak myślisz nad sprzedażą to warto taki element poprawić, napęd niekoniecznie trzeba zmieniać. Jak 29 Cię kręci to ja bym się nie zastanawiał tylko Konę sprzedał i szukał następcy - może znajdzie się coś równie ładnego Szkoda jeździć na 26 nawet po jakiś zmianach i ciągle myśleć o większych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
94ostry Napisano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Czytałem trochę o tej piaście i niestety panuje przekonanie że cudów z tego nie będzie...Dzięki za radę odnośnie roweru Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.