Skocz do zawartości

[rower] Sprzedać czy remontować


94ostry

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jako że zbliża się jesień (czas wyprzedaży w sklepach rowerowych) stanąłem przed trudnym wyborem: remont mojego roweru czy kupno nowego.

Moja koza:

Zdjęcia : http://fotowrzut.pl/N2H19L6VVB

 

Specyfikacja :
Frame: Kona Race Light 7005 Aluminium
Fork: Rockshox Tora TK Coil 100mm travel with lockout
Front Derailleur: Shimano Alivio
Rear Derailleur: Shimano Deore SGS
Number of Gears: 27
Shifters: Shimano Alivio
Chainset: Shimano FC-M430
Chainrings: 42/34/24 tooth
Bottom Bracket: Shimano
Cassette: Shimano HG30 9 speed 11-34 tooth
Chain: Shimano HG53
Pedals: Wellgo LU-A9
Front Brake: Shimano M445 hydraulic disc with 180mm rotor
Rear Brake: Shimano M445 hydraulic disc with 160mm rotor
Brake Levers: Shimano M445
Handlebars: Kona XC/BC Riser
Stem: Kona XC/Road
Headset: FSA
Grips: Kona Race Light
Rims: Alex Ace-18/ Alex Dp20
Front Hub: Novatex Disc
Rear Hub: Shimano M475 Disc
Spokes: Stainless 15 gauge front / 14 gauge rear
Front Tyre: Maxxis Aspen 26×2.1
Rear Tyre: Maxxis Aspen 26×2.1
Saddle: WTB Valcon Sport SE
Seatpost: Kona Thumb with offset
Seat Binder: Kona Quick Release

 

Jako że śmigam tym rowerkiem już 3 lata to osprzęt się trochę zużył. Trzeba rozważyć wymianę korby, łańcucha, kasety, tylnej piasty (mimo smarowania itd to nie to samo co kiedyś). Czyli pewnie około 600 - 700 zł. Oczywiście to spokojnej rekreacyjnej jazdy się nadaje, ale ... sami pewnie wiecie o czym mówię :)

Ostatnio w pracy bardziej mnie docenili ($$), dlatego też zastanawiam się nad ewentualną wymianą rowerku. Czyli sprzedażą Kony i zakupu czegoś nowego w przedziale cenowym ok. 3500 zł. 

Moje pytania do was jako bardziej doświadczonych:
- Ile moja koza jest warta?
- Czy remontować czy sprzedawać?

Pozdrawiam
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem co w tej tylnej piaście zużyło się na tyle że chcesz ją zmieniać - po 3 latach bieżnie, konusy i kulki są w normie nawet jak do niej nie zaglądałeś, więc wystarczy serwis. 

 

To że napęd się zużywa (zębatki, łańcuch, kaseta) to normalne i nie powinno być impulsem do zmiany roweru, to jakiś absurd :)

 

A mówiąc o rowerze co masz na myśli, ciągle XC? 

 

Po sprzedaży tego miałbyś ponad 5 tysięcy na nowy, myślę że za tyle można kupić fajnego fulla. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale kulki oberwały najmocniej (niektóre miały wgniecenia). Mimo wymiany, mam wrażenia że podczas pracy wydaje dźwięk "pocierania/zgniatania" metalu. Ta piasta bardzo chwyta zanieczyszczenia i piach.

Po sprzedaży zastanawiałbym się nad kupnem 29er. W sumie to szkoda mi sprzedawać roweru ze względu na ramę (świetnie wygląda - wygładzone spawy).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ma za mały "luz roboczy" i trzeba podregulować? Jeśli bieżnie i konusy nie wymagają(ły) wymiany to innej opcja raczej nie ma, a jak myślisz nad sprzedażą to warto taki element poprawić, napęd niekoniecznie trzeba zmieniać. 

 

Jak 29 Cię kręci to ja bym się nie zastanawiał tylko Konę sprzedał i szukał następcy - może znajdzie się coś równie ładnego :) Szkoda jeździć na 26 nawet po jakiś zmianach i ciągle myśleć o większych kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...