Skocz do zawartości

[opony] Vittoria Rubino Pro III vs II


PJ4cK

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że to mój pierwszy post na forum - dzień dobry ;)

 

Przejdę od razu do meritum:

 

Zamówiłem sobie do roweru (Agang Sincity z 2010) opony Vittoria Rubino Pro III (zwijane), dokładnie te:

 

http://www.cyklomania.pl/index.php?p1032,vittoria-opona-rubino-pro-iii-28x700-czarna

 

Niestety w wyniku niedopatrzenia/pomyłki/świadomego działania na niekorzyść klienta dostałem opony Vittoria Rubino Pro II.

 

Stąd moje pytania:

 

1. Czy jestem w stanie odczuć różnicę pomiędzy 120 a 150 TPI?

2. Czy dobrze kojarzę, że model Pro II jest maksymalnie z 2009 roku i w związku z tym dostałem co najmniej 5-letnią gumę?

3. Czy wiek opony i różnice technologiczne warte są "szarpania się" ze sprzedającym? Czy że tak powiem olać temat, zakładać i jeździć bo różnice są na tyle niewielkie że ich nie odczuję? Jeżdżę w 80% po asfalcie, aktualnie miałem Kendy Kwickroller 700x32 (drut).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej, że na paragonie to samo co na stronie czyli III. Jednak obawiam się (po porównaniu cen w innych miejscach), że to błąd w opisie i Pro III może w ogóle nie mieć. Wtedy bym się zastanawiał czy może jednak ich nie montować. Ale pal to licho - odsyłam na reklamację, dzięki za rozwianie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po niewielkich perturbacjach udało się wymienić na Pro III, niestety sprzedający przez nieprawdziwy opis wprowadził mnie w błąd, ponieważ Rubino Pro III w tym rozmiarze można pompować maksymalnie do 100 PSI (w opisie jest 145 PSI co dotyczy opon w rozmiarze 700x23c).

 

Może ktoś jednak będzie znał odpowiedź na pytanie, dlaczego poprzedni model, który miał mniej przekładek (120 TPI w porównaniu do 150 TPI w Pro III) można było pompować do 120 PSI?

 

Jak to się ma do zalecanych przez producenta ciśnień w oponie (http://www.vittoria.com/tech/recom-tyre-pressure/), który twierdzi że przy mojej wadze razem z rowerem (10,5kg + 70kg) powinienem mieć z przodu 115 PSI a z tyłu 120 PSI? W poprzednim modelu sprzed 5 lat byłoby to jak najbardziej realne, w tym jednak musiałbym już przekroczyć wartości maksymalne a wydawało mi się, że im więcej przekładek tym większe też ciśnienia opona znosi. Ot zagadka ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...