Skocz do zawartości

[Tarcza] Ocieranie się tarczy pod ciężarem


Szkielet13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam nietypowy problem który polega na ocieraniu się tarczy pod ciężarem . Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze) . Już robiłem wiele rzeczy które mogą mieć na to wpływ m.in dokręcałem ośkę w rowerze , koło podczas montowania (przy udziale szybkozamykacza) było pod ciężarem co i tak nic nie dało żadnego rezultatu . Pomóżcie bo ja już walczę z tym kołem łącznie około 40h (nie, nie przesadzam ) i powoli cierpliwość mi się kończy :)

 

Dla informacji podam że posiadam:

Hamulec Avid Elixir 3

Tarcze Shimano deore xt

Amortyzator Rock Shox Recon Silver TK ( nie powietrzny)

Piastę Sram MTH-306 

Obręcze Rodi Excalibur Disc, aluminiowe 6063, oczkowane, wzmacniane, dwuścienne

 

 

Przy okazji zapytam się jeszcze jaki powinien być odstęp tarczy od klocków ? Czy to normalne że z każdej strony jest niecałe 0,5mm odstępu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładniej mówiąc to tarcza zaczyna się trzeć podczas hamowania przednim hamulcem stawiając jednocześnie rower na przednim kole ( w tedy jest już obojętne czy przednie koło jest w powietrzu czy pod ciężarem tarcza i tak się trze)

 

Napisz to po polsku.

Hamujesz, podnosisz tył, wtedy przednie koło jest na ziemi, klocki na tarczy więc trą o nią.  

I co znaczy że tarcza SIĘ ociera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chodzi o to że gdy rozpędzę się rowerem i zahamuję przednim hamulcem robiąc tzn stoppie to gdy już puszczę hamulec i jadę normalnie to słyszę że tarcza trze się o klocki hamulcowe . 

 

 

 

Co znaczy że tarcza się ociera ? To znaczy że tarcza dotyka jednej strony klocka hamulcowego inaczej mówiąc trze się o jeden klocek hamulcowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, że jest kiepska sztywność, pomoże zmiana tarczy lub/i amortyzatora i piasty na coś ze sztywną osią.

Tarczę zmieniałem 2 tygodnie temu więc nie widzi mi się zmieniać kolejny raz. A na chwilą obecną nie stać mnie na nowy amortyzator ;/ 

 

 

 

 

A jak w czasie jazdy po tym manewrze naciśniesz kolejny raz dźwignię, "przyhamujesz" to tarcie też pozostaje?

 

Niestety pozostaje aż do czasu gdy po raz kolejny wyreguluję zacisk 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I tak nie masz najgorzej bo RS'y nawet na sprężynie stalowej są dość sztywne.

 

Nie rozumie . Przecież ja posiadam ten amortyzator na sprężynie a na sztywności chyba nam zależy.

 

 

 

@Piksel wszystko Ci wyjaśnił co jest przyczyną. Bez zmiany amorka i osi nie będzie poprawy.

 

No to mnie nie pocieszyliście :( Naprawdę to jest jedyne wyjście ?

 

Polecacie jakąś piastę do 200zł max ? Bo jeżeli będę zmieniał amortyzator to prawdopodobnie na Sr Suntour Epicon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...