Skocz do zawartości

[Rower]Składanie od zera do 2000-2500 zł


Dark_Reaver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie wiem czy pisze w dobrym dziale, ale tutaj jakoś najlepiej mi to pasowało.

Otóż przeglądam sobie oferty na necie gotowych rowerów i stwierdzam, że to nie to czego bym chciał... Kiedyś była to moja pasja, przerwana niestety. Teraz już roweru do dirtu czy 4X składać nie będę oczywiście bo za stary jestem już :)

Niestety rynek okazał się brutalny i w kilku kwestiach zgłupiałem co do wyboru sprzętu... Szczególnie, że szukam sprzętu chyba zbyt pancernego miejscami (stare nawyki). Ogólnie sprzęt na pewno nie będzie miał luźnego i spokojnego życia. Będę go używał do jazdy codziennej jak i wypady XC czy inne dostarczanie sobie adrenaliny w nie wielkich ilościach.

 

Do rzeczy, nie ma co snuć opowieści.

Pierwszym problemem jest rama. Mam 170 cm wzrostu i ważę ~65 kg. Wg. tabelek optymalny rozmiar na mnie to 18". Wiem, że trzeba by się do tego przysiąść, gdzieś się może przejdę i sprawdzę. Wcześniej miałem rame 14", a jeszcze wcześniej chyba 23,5" :E Wszystko kwestia przyzwyczajenia :)

Oto co wypatrzyłem:

http://allegro.pl/rama-leader-fox-evolution-nowa-2-lata-gwarancji-i4561360197.html

albo

http://allegro.pl/accent-rama-mtb-el-norte-czarno-srebrna-17-cali-cr-i4559057275.html tylko tutaj jest 17" już

Ramę wolał bym nową. Jednak dość ważna część roweru. Patrzeć za czymś innym? te wydają mi się całkiem fajne.

 

Drugi problem to hamulce. Drogą przyzwyczajenia i chęci muszą być tarczowe hydrauliczne. Wcześniej miałem Avid'a Juicy 5 i bardzo je lubiłem, bardzo mocne, ładnie się dobierało siłe hamowania itd. Zresztą jeździłem rowerem kumpla gdzie są SLXy nowe i... nie nada się. Za małe klameczki i to nie to. Jakoś tak dziwnie jest (choć to może efekt długiej przerwy).

Wypatrzyłem Avidy Elixir 3. Komplet P+T z tarczami 180/160 to około 450-500 zł. Choć zastanawiam się nad kupieniem używek. Tylko wtedy żeby nie było lipy z długością przewodów...

http://allegro.pl/hamulce-avid-elixir-5-p-t-tarcze-185-i4526980129.html tutaj bym musiał od razu kupić klocki i jedna tarcza wygląda na przypaloną mocno.

http://allegro.pl/hamulce-avid-elixir-5-kpl-p-t-z-tarczami-hs1-i4539916176.html tutaj znowu długość przewodów, bo po za tym powinno być spoko.

http://allegro.pl/nowe-hamulce-avid-elixir-5-c-komplet-p-t-hs-1-i4565394271.html 5C? co to za model?

 

Jakieś R tam C tam coś innego w nazwie tego samego niby i się gubie...

Teraz tylko czy to trafny wybór. Ile może być potrzebne przewodu na tył przy ramie 18"? i amortyzatorze ze skokiem 100 mm z przodu?

 

To w tej chwili dwie najważniejsze kwestie. Koła mam nadzieje wychaczyć na Allegro razem z oponami najlepiej (trzeba ciąć koszty gdzieś), Ogólnie trochę poszukam okazji, jeszcze samo to forum muszę przejrzeć :).

Tyle na teraz. Sezon się kończy, a ja dopiero teraz mam kase żeby coś rzeczywiście kupić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

J5 to bardzo dobre hamulce ale jednak stare, dosć stare. Nawet nówki ze sklepu wymagały by serwisu i możliwe ze wymiany membrany i może uszczelek, zakup losowy i mało opłacalny. Ludzie chwalą elixiry, zwłaszcza jedynki, sa to bardzo proste hamulce w których nie ma sie coś zepsuć a jak wiadomo u avida z tym bywało różnie.

 

Jeżłei nie chcesz hamulców od shimano, które niejako sa liderem w przedziale cena/jakość/ niezawodność, masz jeszcze Magury, Hayesy, Tektro czy Formule I sporo innych mniej popularnych marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W heblach Shimano nie podobają mi się bardzo krótkie klamki. Są dla mnie niewygodne, dlatego odrzuciłem ich produkty. Avida miałem i wspominam go bardzo dobrze stąd moje pierwsze kroki i ich stronę. Hamulce mają być przede wszystkim skuteczne i mocne oraz nie kosztować fortuny. Juicy 5 sobie odpuszczę, jeśli tylko będę mógł będę wybierał obecne modele.

 

Beskid co masz na myśli z tymi sterami? Na aukcji Leader Foxa jest napisane , ze stery 1,1/8 wchodzą, a 1,5"? Chyba nie jest mi potrzebne mi się wydaje? Za moich czasów ten standard dopiero się pojawiał i był skierowany raczej do najdroższych produktów.

 

http://allegro.pl/kola-26-lozyska-tarcza-kaseta-rodi-novatec-2-kol-i4542441757.html

Co to za obręcze Rodi? Ogólnie kółka wyglądają bardzo ciekawie. Ciekawe co tam wsadzili za szprychy. Pewnie jakieś najtańsze :D Na DT nie liczę...

 

Znalazłem też amortyzator http://allegro.pl/rock-shox-recon-race-gold-80-120mm-i4564761816.html jednak nie jestem pewien czy wyrobie się z kasą na niego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producenci w lepszych modelach amortyzatorów praktycznie zrezygnowali już ze sterówki 1 1/8", wszystkie nowe wypusty są "tapered", tj. 1 1/2” zwężane do 1 1/8” (charakterystyczne stożkowe główki w ramach).

W przypadku kół 26" można póki co posiłkować się starszymi egzemplarzami widelców, ale np. dla 27.5” praktycznie nie ma dobrych widelców w starym standardzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże... co komu przeszkadzały te koła 26"... w dodatku 27,5? 28" było takie ble? jeszcze 29" widzę... ehhh....

To jaką inną rame polecicie do tych 400 zł żeby wszystko było na swoim miejscu? Choć myślę, że amorek i tak kupie używany na 1,1/8 więc nie wiem czy jest sens się bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak podchodzisz do sprawy z amorkiem czyli nie masz wymagań i nawet używka wchodzi w grę to kupuj ramę ze zwykłą sterówką.

 

Rodi to dość znany producent obręczy. Ale jak to zawsze bywa wszystko zależy od konkretnego modelu. Są lepsze koła za podobne pieniądze.

 

Co do kół to niestety takie czasy. Trzeba wycofywać co nieco wprowadzać durne standardy aby zarobić i golić na czym innym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek mogę kupić używany, to nie problem. Bądźmy racjonalni... mam dopłacać potem 300 zł za nowy standard gdy na starym będę jeździł jeszcze dekadę zanim to się rozpierdzieli? Szczególnie, że na byle czym tego nie składam. Chociaż może zamiast składać jeden warto było by kupić 5-6 takich z Tesco... jeden padnie to biore następny xD Grunt to kupować pojedyncze części w cenie rowerów 3/4 tego co mają znajomi :)

 

Mówisz, że są lepsze koła za podobną kasę? Te mi się podobają głównie przez solidne piasty. Miałem takie we wcześniejszej maszynce do katowania i sprawowały się wyśmienicie. Ehh... te 5-6 lat przerwy w jeździe są brutalne...

 

Podsumowując. Rama Leader Foxa będzie dobra jeśli kupie używany amorek na 1,1/8"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do amorka to już twoja indywidualna decyzja. Nic nie wiem jakie masz wymagania więc trudno cokolwiek doradzić. Jedno jest pewne, że używanych "sztućców" pod koło 26" jest i przez masę czasu jeszcze dużo będzie. 

 

W tych kołach jedyna niewiadoma to zaplot i jakość tych szprych ale to można zawsze poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak w ramach podsumowania na teraz

Rama Leader Fox 368 zł

Koła Rodi/novatec 376 zł

 

Razem 744 zł. Szybko ta kasa idzie :D Coś mi się wydaje, że będzie ciężko się wyrobić w budżecie. Hamulce można liczyć 450 zł choć postaram się coś znaleźć poniżej 400. To zostanie pewnie na koniec jak będę miał założony amortyzator z kołami, wtedy będę wiedział ile mi potrzeba przewodów. Przy moim szczęściu zabrakło by mi po kilka cm i musiał bym kupować nowe...

To licząc 400 heble mamy ~1150 zł

 

Amortyzator na dobrą sprawę nie wiem czy nie wystarczy taki http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-l-o-100mm-new-design-super-i4526242423.html ale to się jeszcze pomyśli. Cena jest ok, jest nowy. Pewnie i tak wystarczy na moje potrzeby, a jak nie to z czasem go wymienię na jakiegoś bombera, recona albo coś innego.

 

Tym sposobem dobijamy do ~1530 zł A została kupa rzeczy do kupna :(

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie nie opłaca się składać roweru niestety. Chyba, ze masz juz jakieś części, robisz przekladke ze starego. Dozbieraj trochę, bo według mnie dobry wagowo i o sprzętowo rowerem cenowo kształtuje się tak

Rama peak 600zl (na alegro)

Epicon 600zl (kupkolo)

Kola novatec 811/812 obręcze jakieś poniżej 450g 600zl (bikestacja np.)

Napęd pełny deore i hamulce (1200zl)

Rurki 300zl

Jakbym trochę zanizyl ceny to przepraszam, ale zawsze gdzieś można uciąć koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym sposobem dobijamy do ~1530 zł A została kupa rzeczy do kupna :(

 

A tam sporo od razu. Został napęd a tu można różnie pokombinować i trochę pierdół jak mostki, sztyce, kiera. Kiedyś składałem rower za 3,5 tys na nieporównywalnie lepszych częściach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz czas ,na przyszły rok spokojnie coś znajdziesz , bo jak sam napiasałeś : sezon się kończy . Dużo osób ma ramy od Accenta z główką taperowaną (750zł od producenta) co byłoby dobrą bazą , amorek do 500 zł też ciekawy i powietrzny znajdziesz . Do przyszłego roku spokojnie złożysz rower w tej kwocie , może niewiele ją przekraczając . Trzeba szukać i najlepiej zacząć od ramy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy nie kupiłem, ale chociaż podbiłem cenę :D

Miałem kupować nowy napęd, ale... patrze, zę za 150 zł można dorwać korby XT. 

http://allegro.pl/korby-shimano-deore-xt-fc-m751-44-32-22-170-mm-i4546346721.html

Gdzie jest haczyk? Wyższe modele robią już z na tyle mocnego materiału żeby się nie ścierał nadmiernie czy może jak ją kupie to zaraz wszystkie 3 blaty pójdą do wymiany?


Przepraszam, że was tak męczę, ale co sądzicie o tym zestawie

http://allegro.pl/set-komplet-lx-xt-fsa-deore-i4544791830.html

Wydaje się fajny i zupełnie wystarczający, dokupić przednią przerzutkę i napęd gotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chwila i uznam, że chcesz "szkłem tyłek utrzeć". To odnośnie kupowania chyba wszystkiego używanego. Wiesz gdzie się nadaje ta korba XT?? Do skupu złomu. Największy i środkowy blat już jest kompletnie zjechany. Na co Ci się ta korba przyda?? Który łańcuch podejmie się z tym pracy?? Drugiego pomysłu komentował nie będę bo szkoda czasu. Są pewne części, których się nie kupuje używanych a jak już to trzeba się na tym znać lub mieć pewne żródło.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja składałem rower, ale miałem troche części ze starego roweru, tak składałem 3,5 miesiąca, ale licytacje na alledrogo pochłoneły sporo czasu. Na alledrogo jest rama krossa a8 za 449 zl bodajże, nie mam linka pisze ze kalkulatora. Z używanych rzeczy szukaj przerzutki tylniej, przedniej (w niedziele się skończyła aukcja z przednią zmieniarką z deore za 29 zeta nikt nie licytował) koła też można znajść fajne ale trzeba szukać i czekać, kierownica i mostek tak samo, reszta wszystko nowe, niestety.

 

Sezon sie kończy, do marca, kwietnia pewnie poskładasz coś, cierpliwości, zacznij pierw od ramy, kół, amora hamulców a potem reszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kola używane to nie z allegro chyba ze maja 2 dni, tylko z naprawde zaufanego źródła. Jak przedmówcy mówią:czekaj do zimy, bo Np. Na swoim przykładzie powiem ze w okolicach listopada będę sprzedawał ramę Scotta. Po prostu jak sprzedam to bez problemu kupie cos innego, nawet nowego bo będą promocje. Co do używanego mostka i kierownicy to wolalbym chyba kupic zestaw accenta za okolo 100 zl niz kupic używane. Najprościej jest chyba złożyć rower do xc bo to najpopularniejsze w Polsce takze sie nie martw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ramę to szukaj używki w dobrej wadze bo te nówki za 400 zł to najtańsze opcje dość ciężkie.

 

Kółka na dobrych piastach także znajdziesz za mniej niż 500 zł, rurki używane bierz bo taniej.

 

Szuka, szukaj 2500 z to sporo kasy na i naprawdę da się złożyć bardzo dobry rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli używki to: rama, przerzutki, rurki, manetki, amor i heble.

Czekać do zimy mi się nie chce, ale przeglądam cały czas Allegro i szukam okazji albo chociaż ciekawszego czegoś. Dla startu potrzebuje ramy, niestety jak na złość jest albo 17" albo 19". Nie wiem czy 17" to nie bedzię za mało...

 

http://allegro.pl/kona-kula-scandium-i4562084327.html

 

Wiem, że mogę składać i całą zimę, ale chce zacząć jak najszybciej. Pewnie z biegiem czasu i tak przekroczę budżet bo wejdzie nowa wypłata  :whistling:  Przerzutki spróbuje upolować XT, manetki LX lub XT. Reszta się zobaczy. Jak będę miał rame to będzie z górki (chyba :) )

 

Warto dopłacać do przerzutek Shadow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama zamówiona. Kellys Viper 17,5". Teraz przydał by się amortyzator, koła i stery. Tylko stery nie wiem jakie brać... jest ich kilka rodzajów i boje się, ze wyjdzie, że kupie nie pasujące... Możecie mi coś dobrać? Jak by były na łożyskach maszynowych to było by fajnie. Dodatkowo nie mogę znaleźć czy przednia przerzutka ma być na górnym czy dolnym ciągu...

 

Korbe planuje z suportem holowtech 2 http://allegro.pl/shimano-fc-m590-deore-44-32-22z-korba-175-klucz-i4567229778.html zaoszczędzi mi to trochę roboty, do tego łańcuch HG53 i jeszcze myślę nad kasetą.

http://allegro.pl/shimano-cs-hg300-kaseta-acera-9rz-12-36-rowertour-i4538227631.html

czy może dopłacić do

http://allegro.pl/shimano-slx-kaseta-cs-hg80-11-32-9-rzedowa-rt-i4545812976.html

Choć zastanawiam się nad sensem tego dopłacania. Chciał bym wziąć u niego jak najwięcej żeby nie płacić za wysyłki za dużo.

 

Amorka nie mogę wychaczyć ciekawego na tą chwile, tak samo koła dalej te co dawałem na początku są chyba najlepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kaset to wydaje mi się, że idzie bardziej w wagę, aniżeli w jakieś niuanse z łańcuchem czy tez przerzutka tylną, zapłacisz 150 zl za kasetę a po 5000 tyś km będzie nadawać się na śmietnik, albo będziesz piłować, a tak kupisz sobie 2 acer-y łańcuch jakiś lepszy  i śmigasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...