Skocz do zawartości

[napęd]slx czy xt


filemontek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szacowne grono forumowiczów!

 

Pragnę zaczerpnąć wiedzy na temat dobrania napędu do mojęgo Author Dexter 29,oryginalny napęd po  ok 6000 km i kilkunastu startach w maratonach MTB pomału zaczyna odmawiać posłuszeństwa.Zdecydowany jestem na 2x10 tylko pytanie jaka ilość zębów 24/38 i kaseta 11/36 ,czy to zda egzamin w górach ,czy będzie dostatecznie szybki,oczywiście do wymiany pójdą też przerzutki i manetki zmiany biegów ,ijeszcze jedno czy korba xt współpracuję z całą resztą slx?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk startowales w maratonach to masz juz sile wyrobiona i chyba lepiej wziasc korbe 38/26  jak bierzesz kasete 11/36..Ja mam Naped SLX 3x10 z korba 42-32-24 i kaseta 11/36 i powiem Ci ze mlynka uzywam sporadycznie i w przyszlsoci jak bym mial zmieniac na 2x10 to bralbym korbe 38/26 albo nawet 40/28..To tylko moja opinia moze nie kazdemu przypasi ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX to dawny LX (LX obecnie jest grupą dla trekkingu). Jest "jadalna" z całą gamą Deore. 

 

Sens - finansowy jest całkiem oczywisty, moim zdaniem. Jest to grupa przystępna cenowo.

Wydajnościowo i wytrzymałościowo SLX oceniany jest bardzo dobrze.

Sens - w sensie zasad sztuki, zawsze dobrze jest ujednolicić grupowo komponenty.

 

XT i XTR są dość drogie. O ile XTR jest klasą samą w sobie, to XT już w porównaniu z SLX nie wypada różowo. SLX jest w tym względzie o wiele bardziej przystępny cenowo. W 2013 np do hebli SLX "przeciekła" icetech, a tylnia przerzutka dostała pantograf w technologii Shadow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu bez sensu?

 

"bez sensu". Dodaj może, że twoim zdaniem. Bo ja też mogę arbitralnie powiedzieć o czymś "bez sensu". To takie fajne stwierdzenie, dodające tyle punktów do ego...dobrze też brzmi. Tak męsko.

 

Sens jest. I to całkiem konkretny sens, opisany przeze mnie. Natomiast jeżeli zainteresowany lubi grzebać ew. ma doswiadczenie z innymi grupami/producentami wystarczajace aby dobrać sobie mieszankę która bardziej mu leży, to to zrobi. Ale to wymaga wiedzy i sporego doświadczenia. 

 

 

 

Najlepiej sobie wymieszać co nieco

Dlaczego "najlepiej"? To że dla ciebie coś jest najlepiej, nie znaczy że dla kogoś innego też. Z tym mieszaniem bywa różnie, zależne jest to od tak wielu czynników jak cena, przystępnośc, znajomośc podzespołu, doświadczenie w pracy z danym setupem/podzespołem, zastosowanie, osobiste preferencje, poziom wiedzy o pracy podzespołów roweru pozwalajacy na idealne dopasowanie elementów w systemie napędu, układzie hamulcowym, układzie zmiany biegów. Trochę tego jest, co nie? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego bez sensu, że każda część ma się inaczej do innej z innej grupy. Korba SLX 2 x... jest moim zdaniem gorsza od Deore ze względu na materiał blatów. Tylna zmieniarka XT czy SRAM'a jest lepsza od SLX'a. Manetki XT są dużo lepsze od SLX'a.

 

A z mieszaniem nie ma różnie tylko jest normalnie jak masz jakieś ale do pomieszania Deore/SLX/XT/Sram to proszę się podzielić tą tajemną wiedzą. Gdzie jest błąd i czym się objawi w pracy napędu na podanym moim przykładzie. Tym bardziej, że rozmawiamy o napędzie 10-owym. Tu wszystko można pomieszać i nawet manetki Sram'a działają więc o jaką tajemną wiedzę i doświadczenie chodzi?? Nawet producenci rowerów mieszają osprzęt za wyjątkiem pełnej grupy XT i XTR. 

 

SLX a dawniej LX nigdy nie były grupami budżetowymi. Tym zawsze był i pozostanie Deore. To tu był najlepszy stosunek cena-jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

proszę się podzielić tą tajemną wiedzą

O żadną tajemną wiedzę tu nie chodzi.

 

Przyczepiłem się tego "najlepiej" i "bez sensu". Dla mnie to przesada - jeszcze gość to sobie do serca weźmie.

Wiadomo że grupy się miesza i w niczym to nie szkodzi, ale ja sądzę że tu wiele zależy od preferencji - są też tacy co poświęcą wszystko za jak najmniejsze koszty.

Ja jestem ze szkoły w której uczono mnie, że lepiej grupy sie trzymać. Wiadomo, jest to sprawa dyskusyjna. Natomiast ja nigdzie nie napisałem, że moja propozycja jest jedyną słuszną. Jestem ostrożny w propozycjach bo nie wiem, jakie autor tematu ma doswiadczenie. Jak jest zielony to lepiej aby sobie wszystko złożył na SLX niż tworzył dziwne konstrukcje. A tymczasem ty rzucasz mu absolutnymi, omnipotentnymi stwierdzeniami. O to mi sie rozchodzi, co zresztą napisałem.

 

Mało tego, jakbyś przeczytał uwaznie zawartość tego wątku zauważyłbyś, że na wstępie już podkreśliłem zekorba XT zostaje w propozycji. Co czyni całą twoją argumentację nt korby SLX i "całej grupy SLX" kompletnie nieważną i nie na temat.

 

Co do SLX a Deore - nie rozumiesz tego co napisałem, SLX ma moim zdaniem, i zdaniem sporej części osób z którymi rozmawiam, najlepszy obecnie stosunek jakosci do ceny. Oczywiście można się z tym spierać. Każdy ma swoją teorię.

 

 

 

Gdzie jest błąd

 

Powiedz mi proszę, o czym piszesz? Nie mogę sie do tego odnieść. Co to ma wspólnego z moją wypowiedzią?

 

Dodałeś do tej wypowiedzi słowo "tajemny" które nigdzie w moim poscie nie padło. Otóż nie przerabiaj pod swoje kopyto i na potrzeby swojej argumentacji zawartosci i sensu moich wypowiedzi. Napisałem o WIEDZY I DOŚWIADCZENIU których w przypadku zainteresowanego nie znam, stąd moja bardzo asekurancka wypowiedź.

 

Życie, doświadczenie i tak zwany rozum nauczyły mnie, że nie piszę NAJLEPIEJ i BEZ SENSU bez dodania MOIM ZDANIEM, gdyż nie jestem wszechwiedzącym superekspertem co zna każdą konfigurację. 

 

Na tym kończę bicie piany o niczym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Classified skoro piszę w tym wątki to jasnym jest, że to "moje zdanie" to raz. Dwa to sam zainteresowany zapytał po jednym z Twoich pytań, że nie wie czy pełna grupa SLX'a ma sens. Udzieliłem odpowiedzi, że nie bo i tu poszły argumenty. Wreszcie trzy. Cały czas masz obiekcje co do mieszania grup co zaznacza się w kolejnych słowach "tworzył dziwne konstrukcje". Nie ma dziwnych konstrukcji a wiedza w stosunku do SLX'a pozwala na zastosowanie części od "sasa do lasa" z uwzględnieniem SRAM'a.

 

Co do "najlepiej" to niestety ale konkretny model osprzętu się różni od innej grupy czy konkurencji. Dlatego poleca się kasety i korby od Shimano do tego z konkretnego materiału. Dlatego poleca się hydraulikę Shimano ale już przerzutki dajmy na to Sram'a. Łańcuchy też nie od obydwu producentów tylko od Campagniolo. To samo piasty i tak można wymienić. Tak więc nie wydaje mi się zatem aby ktokolwiek tutaj bił pianę jak tu ująłeś. Po prostu wymieniamy poglądy na dany temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet producenci rowerów mieszają osprzęt za wyjątkiem pełnej grupy XT i XTR. 

 

Dokladnie ale,producenci czesto jak zauwazysz robia to kosztem zysku bo czesto uloza tak naped ze cena roweru wzrasta bo i dobrze to wyglada dla kupujacego, a jak potem zaczniesz podliczac to gdyby zostali przy podzespolach tej samej marki naprzyklad XT z SLX, to sie okazuje ze byloby to an ich niekorzysc..Czytalem testy  w czasopismach rowerowych i grupa SLX wypadala bardzo dobrze wrecz zaskakujaco dobrze na tle swojej konkurencji i testowali to ludzie majacy o tym spore pojecie..Jesli czytasz MR (magazyn rowerowy) to w tamtym roku byla ladnie opisana cala grupa i przetestowana ..

 

zacytuje : "Co do korby ,dostrzezenie roznic miedzy generacjami nie jest juz latwa sprawa.....Korby sa tak sztywne ze mimo staran nie udalo nam sie zauwazyc zadnych odchylen na boki"  ,  "Tradycyjnie dla shimano manetki dzialaja plunnie i lekko,a biegi przeskakuja jak po masle"

" Nie ma obecnie innego kompletnego zestawu,ktory oferowalby wiecej za mniej i jednoczesnie odznaczal sie podobna uniwersalnoscia..." itd itd

 

Wiadomo ze grupa XT to jeszcze wiecej plusow ale i tez jest drozsza i jak zaczniemy isc tym kierunkiem to moze lepiej wogole kupic grupe XTR na kredyt zeby zadowolic siebie i wszystkich dookola..

Ja jezdze na SLX i jestem zadowolony a wjezdzam wszedzie gdzie jest to mozliwe jak i zjezdzam tam gdzie wielu nie zejdzie na pieszo .

 

Kazdy ma swoje poglady oczywiscie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie Robert ale ja akurat nigdy nie byłem zwolennikiem ani XT a tym bardziej XTR'a. Jest wręcz w drugą stronę i stąd nie wiem czemu cała ta kłótnia i "łapanie" za słowa. Ja z racji "poglądów" jestem zmuszony mieszać bo lubię "stare" wypusty i mam do nich dostęp. Nie są to jakieś "dziwne" konstrukcje a jedynie dołożone do tych współczesnych.

 

Magazynów i testów już nie czytam właśnie dlatego aby nie być indoktrynowanym jak w przypadku tej korby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, zapomniałeś. 

 

Beskid, zrelaksuj się. Czy ja Cię atakuję, czy co? Zinterpretowałem Twoją wypowiedź jako "moje jest najlepsze" i tyle, jak tak nie jest to w porządku.

 

Jakbyś spojrzał na tą dyskusję zauważyłbyś, że w pryncypiach sie zgadzamy. A ja wypiłem dziś dużo, bardzo dużo wina ;)

 

Tak na powaznie - ja też nie idę drogą propagowana przez tzw literaturę fachową, bo zależy kto ją sponsoruje. Wypracowałem swój własny system co do grup i jego się trzymam (co prawda w obrębie Shimano). 

Ja się nie kłócę - może źle zrozumiałem Twoje słowa. Jednakże nie ma powodu, aby ten temat rozdrabniać - stąd mowa o biciu piany. Bo jak będziemy w kółko sobie wyjaśniać koncepcje i magiczne systemy to stracimy z oczu sens wątku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem grupe na XT jakiś czas temu i może tak celem sprostowania (a może się myle, to mnie popraw) zrzucanie to chyba z góry na dol, czyli z większej zębatki na mniejsza? To manetki XT maja możliwość wrzucania na coraz to większe zębatki o 1-2-3 a nawet 4 (SL-M770) Faktycznie zrzucają za nacisnieciem, (przed odpuszczeniem dźwigienki) i w obu jej kierunkach, ale to nic nie daje. Wczesniej miałem cala grupe ACERA teraz XT i owszem chodzi to b. ladnie, ale i ta ACERA chodzila ladnie :) Jakies b. dużej roznicy to nie ma. Owszem, jest roznica z przodu, ale to pomogla glownie przerzutka XT, manetka mniej. Wygodne jest wlasnie to wrzucanie np. o 2 od razu i wygodniejsza i lepsza jest ta dźwigienka która naciskasz kciukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i ładnie po co płacić 250 zł więcej jak można kupić Acere za kilkadziesiąt złotych i też się cieszyć :):)

 

Poważnie to według mojej oceny to należy dobierać sprzęt z zachowaniem po prostu zdrowego rozsądku i przeznaczenia roweru bo ktoś kto w niedzielę i święta

 

śmiga tylko rowerem poza miastem 

 

nie potrzebuje i pewnie nawet nie wykorzysta możliwości sprzętu wyższej grupy niż Deore.

 

Do pełni szczęścia by się przydały informacje o wadze biker-a.

 

Trzeba także brać pod uwagę opłacalność inwestycji bo można rzeczywiście wpakować całą grupę xt powiedzmy za całkiem spory hajs jak się go posiada ale jeśli już

 

się trochę zna temat to wie że np. przednia przerzutka nie jest tak obciążona jak tylna i nie musi to być najwyższa półka za to tył dobrze żeby był, mocny, sztywny i

 

precyzyjny ale w w połączeniu z dobrą manetką tej samej grupy lub wyższej , wtedy poczujemy różnicę.

 

Manetki Slx specjalnie się nie różnią od  Deore...

 

Napęd spokojnie wystarczy także klasy Deore, umiejętnie czyszczony i konserwowany przetrwa bardzo długo chyba że mamy piastę z alu bębenkiem to wskazana by

 

była kaseta na pająku ale nie jest to absolutnie konieczne.

 

Co do korby to sam jeżdżę na Slx i uważam że jest to najlepszy wybór.lekka, sztywna i tańsza o ponad 200 zł od xt.

 

Na koniec hamulce w zupełności wystarczą M445 ale mocniejsze i w dobrej cenie są m 615, które sam posiadam, bardzo dobrze się sprawują przy mojej wadze 98 kg

 

Także możemy Sobie gdybać kto ma racje i kto się lepiej zna na sprzęcie ale nie warto ulegać emocjom tylko mądrze dobierać komponenty.

 

W odpowiedzi na pytanie to Xt będzie działać a napęd spokojnie wystarczy, lepiej mieć możliwość wyboru choć czasem jak mielę 24-34 to czasem schodzę i

 

podbiegam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...