Skocz do zawartości

[do1200] pomoc przy zakupie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Potrzebuję pomocy w wyborze roweru w przedziale cenowym do 1200 zł, wiadomo, może być trochę więcej i oczywiście mniej, ważne żeby dobrze służył. Mam około 183 cm wzrostu. Rower ma służyć głównie do jazdy po lesie, ale i też od czasu do czasu trochę po mieście, dodam że rower nie będzie używany wyczynowo. Dawno nie interesowałem się rowerami, więc jestem trochę zielony w technologiach w nich stosowanych, ale pomału to już nadrabiam. Proszę was o jakieś propozycje modeli, na które warto zwrócić uwagę i czym się kierować przy zakupie. Co myślicie np. o tym: http://allegro.pl/rower-romet-rambler-3-0-20-2014-tarcze-gratisy-i4558888316.html  ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower fajnie wygląda ale to wszystko. amortyzator ze skokiem 65 mm to do rowerów crossowych a nie mtb. Chyba że to cross na kołach 26" :P Napęd z wolnobiegiem ( zebatka w tylnym kole ), który jest przestarzałym systemem przełożeń, teraz w rowerach montuje się kasety. Szukaj roweru z ilością biegów min. 24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do takiej kwoty rozwazylbym kandsa

 

http://allegro.pl/rower-gorski-meski-kands-energy-1300-shimano-2014-i4537268583.html

 

lepszy amor niż w romecie, przezutki tez. Tylko hamulce v-ki ale ja wiem czy zaraz gorsze :)

 

albo ten

 

http://allegro.pl/szybki-rower-26-mtb-kands-1300-alivio-nowy-2014-i4531318872.html

 

lub taki limber

 

http://allegro.pl/rower-26limber-agile-fx3-21-hydraul-gratisy-i4556419869.html

 

wg mnie osprzetowo wychodzi lepiej niz romet. Limber chyba wyoada najlepiej i masz juz amor 100 mm. I mozesz miec kask gratis :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, że za 900 zł, to nic oprócz ładnego wyglądu, to ten rower nie ma :) Na chwilę obecną, to zastanawiam się nad tym limber agile fx3, co kolega wcześniej zaproponował. Widziałem go w sklepie rowerowym u siebie w mieście, sprzedawca go zachwalał, tylko że tam kosztował ponad 1800 zł, co dla mnie było trochę za dużo. Macie może jeszcze jakieś ciekawe propozycje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze ten limber z cena ponad budzet ale spytać o rabat nie zaszkodzi http://allegro.pl/rower-26-limber-tiesso-deore-hydraulika-wyprzedaz-i4550749106.html  jedyny problem tego roweru to że ma krótka górna rure i nadaje się bardziej na wycieczki w terenie  niz na sportowa jazdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz zapytać, o rabat nigdy nie zaszkodzi :D Ale jak nic nie uda się wynegocjować to chyba skuszę się na limber agile fx3 z  tej aukcji http://allegro.pl/rower-26limber-agile-fx3-21-hydraul-gratisy-i4556419869.html . Powiedzcie mi co sądzicie o kupowaniu roweru właściwie w ciemno przez allegro ? Może ktoś się podzielić swoimi uwagami w tej kwestii ? czy rozmiar ramy 21', będzie dobry do mojego wzrostu 183 cm ? No i już chyba ostatnie moje pytanie, jakie są koszta w serwisowaniu hamulców hydraulicznych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi co sądzicie o kupowaniu roweru właściwie w ciemno przez allegro ? jakie są koszta w serwisowaniu hamulców hydraulicznych ?

 

 

1) To zakup w ciemno. KONIECZNIE musisz rower (dany model jak kupujesz nowy) obmacać i pojeździc samodzielnie. Bo zdjecia często gęsto nie mają nic lub wiele wspólnego z rzeczywistością. Jakośc wykonania, jakośc pracy - to trzeba ocenić organoleptycznie. Inaczej możesz się grubo rozczarować. Czasami wystarczy przekonanie nabyte po fizycznym kontakcie z rowerem, że on nam nie leży - i już pozamiatane. Tymczasem nabywając rower przez allegro bez w/w obmacania nie wiesz nic.

 

2) Współcześnie dostępne hydrauliki są tak robione, że w 99% przypadków nic nie trzeba przy nich robić przez parę lat. W zależnosci od zastosowanego medium ściskanego masz heble na oleju mineralnym lub te na DOT4 - tradycyjnym hamulcowym. Abstrahując od cech chemicznych i fizycznych obu medium mających wpływ na ich pracę i zachowanie pod wpływem wysokich.niskich temperatur (odsyłam do literatury i forum) DOT4 ma tą wadę, że może Ci fantastycznie usunąć lakier/napisy z części rowerowych. Dlatego trzeba się z nim obchodzić o wiele bardziej ostrożnie.

 

Hydry wymagają okresowego przeglądu i wymiany okładzin ciernych, inspekcji tłoków, odpowietrzenia i regulacji poziomu płynu hamulcowego a następnie regulacji położenia tłoków w pozycji spoczynkowej i pozycji pracy - inaczej hamulec bedzie trzeć lub nie bedzie hamować. Są to jednakowoż czynności proste i przy minimalnym nakładzie środków wykonalne w domu. Każdy producent ma do tego manual i czasami nawet video DIY. 

 

Podsumowując - są to hamulce drogie (o tyle o ile - kwestia wzgledna) ale relatywnie bezobsługowe i niezawodne, a ich serwis nie jest drogi i można go wykonać samemu. Warto poznać dany model przed zakupem aby wiedzieć jakie ma tak zwane wady fabryczne (o ile je ma) i ew koszty naprawy (jak sławetne gumowe oringi w Hayesach Stroker które pod wpływem wystawienia na działanie DOT4 puchły po pewnym czasie i potrafiły blokować klamkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Mam używane dwa rowery, trekking i cros, dobry osprzęt i świetny stan ,zainteresowany ?
 

 

Dzięki ale jakoś wolałbym kupić coś nowego ze sklepu. 

 

 

 

 

To zakup w ciemno. KONIECZNIE musisz rower (dany model jak kupujesz nowy) obmacać i pojeździc samodzielnie.

 Ten konkretny model roweru jest dostępny w sklepie rowerowym u mnie w mieście, tylko że cena jest ponad 500 zł większa :/ Dlatego myślałem żeby iść tam przejechać się, zobaczyć czy wszystko by mi odpowiadało i wtedy ten konkretny model zamówić taniej przez allegro. Co o tym sądzicie ? Dziękuję bardzo za wyjaśnienie mi wszystkiego z tym hamulcami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iść obadać objeździc i jak będzie pasować - zamawiać.

Wszystko w ten sposób robię. Niestety tego typu sklep Cię skasuje - pensja pracowników, zusy, podatki i czynsze piechotą nie chodzą. Na Allegro jest czasami wiele taniej ale kup też od firmy o ile możesz, z gwarancją itp itd. 500 zł to kawał grosza, można je o wiele lepiej spożytkować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj natknąłem się na dwa takie rowerki w sklepie, powiedzcie mi co o nich sądzicie i czy są warte swojej ceny ? Z góry dziękuję za pomoc :)

 

merida big 7 40

 http://www.sklepmartes.pl/glowna/6369-rower-big-7-40-merida.html

 

merida big 7 20-md

http://www.sklepmartes.pl/glowna/6367-rower-big-7-20-md-merida.html#/rozmiar-18_5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam według mnie 40 jest lepszym rozwiązaniem. Ma co prawda trochę słabszy napęd od 20 ale ma zamontowane hamulce hydrauliczne (20 ma mechaniczne) . Promaxy to sa jedne z słabszych hampli ale najważniejsze że rama jest przygotowana pod hydrauliki. W meridzie 20 gdybys chciał później założyć hydrauliki musiałbyś dostosować ramę rónymi zaciskami potrzebnych do zamocowania węży hydraulicznych. Drugą ważną albo najważniejsza jest główka ramy która jest prosta. Na obecną chwilę amortyzatory pod koło 27,5" produkowane sa z rurą sterową pod główkę w systemie tapered (stożkowa). gdybyś chciał w przyszłości wymienić amortyzator na lapszej klasy bedziesz miał z tym problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...