Skocz do zawartości

[napęd] Stary GF i podzespoły


marek2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Udało mi się zakatować rower który ma już kilkanaście lat. Padł ze starości :)

Teraz chciałbym go konkretnie odrestaurować bo podobno to dość dobry sprzęt był.

Mam w chwili obecnej problem z podzespołami. Szczególnie jeśli chodzi o tylne przerzutki i ich mocowanie. Wiem że nie są oryginalne, bo te które zamontowane były fabrycznie połamane zostały przez poprzedniego właściciela i sam rower naprawiony został nie zupełnie dobrze czego efektem było jego uszkodzenie.

Jeśli ktoś jest właścicielem zamieszczonego na zdjęciach podobnego sprzętu, to bardzo proszę o info co i gdzie mogę kupić bo sam w temacie zupełnie nie zorientowany jestem. Szczególnie chodzi mi o tylne przerzutki i hak za pomocą którego ten element mocowany jest do ramy. W serwisach mówili mi że już tego raczej kupić się nie da...

Poniżej zdjęcia.

post-179051-0-73813100-1409294356_thumb.jpg

post-179051-0-93804500-1409294356_thumb.jpg

post-179051-0-08494100-1409294697_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak do przerzutki, to żaden problem - można kupić nawet na allegro za 4-5pln. Można nawet zastosować przerzutkę z hakiem z grupy Tourney, co będzie tańsze.

Haki specjalnie do tego modelu znajdziesz pewnie na allegro.

 

http://archiwum.allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-j-cube-trek-gary-fisher-merida-i4137602948.html

 

ten wygląda wg mnie, jakby miał pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak do przerzutki, to żaden problem - można kupić nawet na allegro za 4-5pln. Można nawet zastosować przerzutkę z hakiem z grupy Tourney, co będzie tańsze.

Haki specjalnie do tego modelu znajdziesz pewnie na allegro.

 

http://archiwum.allegro.pl/oferta/hak-przerzutki-j-cube-trek-gary-fisher-merida-i4137602948.html

 

ten wygląda wg mnie, jakby miał pasować.

 

Właśnie z hakiem mam największe problemy. Zaliczyłem kilka serwisów i sklepów. Wszędzie mówili by poszukać na allegro. Sklep i serwis w którym kupiono rower poinformował mnie że była to "nowość" która się nie przyjęła przez co teraz jest problem z częściami. Coś takiego jak hak będzie trzeba wykonać na zamówienie. Gdzie się udać z taką zagadką?

Ten rower był dość wysokiej półki. Ma bardzo dobre manetki na 8 rzędów. Trochę przy nim posiedzieć, dokupić kilka rzeczy i będzie dalej służył :P przeserwisować widelec, napęd i ogólnie wszystkie łożyska.

 

Taki mam zamiar. Planuję zainwestować w rower nieco więcej kasy by wyglądał lepiej niż wcześniej (niż nowy). Jeśli możesz podopowiedzieć w co najlepiej zainwestować pieniądze na początku (najlepiej jakbyś pokazał palcem :) z jakąś granicą bezpieczeństwa że dany element będzie pasował do tego roweru to z góry dziękuję.

Na początku muszę wymienić (uległy mniejszym lub większym zniszczeniom):

- przerzutki tył (połamały się i  brak haka - może da się dopasować jakiś inny model bez haka)

- obręcz koła tył (gdy złamał się hak, przerzutka poszła w szprychy przez co je porwała i pogięła obręcz)

- opona tył (przy ostatniej awarii pękła ze starości albo rozdarła się na kamieniach)

- łańcuch (też udało mi się urwać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

- przerzutki tył (połamały się i brak haka - może da się dopasować jakiś inny model bez haka)

Masz rame tego typu że bez haka nie zamontujesz niczego, nawet podejrzewam koło sie trzyma na słowo honoru.

 

 

- obręcz koła tył (gdy złamał się hak, przerzutka poszła w szprychy przez co je porwała i pogięła obręcz)

Była nie wyregulowana i możliwe że skrzywiona inaczej to nie mogło mieć miejsca.

 

 

- opona tył (przy ostatniej awarii pękła ze starości albo rozdarła się na kamieniach)

Normalny element ekspoatacyjny

 

 

- łańcuch (też udało mi się urwać)

Widać taki ci on był potężny...

 

1. Ramę wyczyść, umyj, jak masz chęci i zdrowie to wypoleruj, będzie prawie jak nowa.

2. Wyjmij widelec, odkręcając 2 śruby na mostku, i ta na szczycie z kapsla. Na pewno będzie trzymał klin ale zejdzie bez większych problemów. wyjmij łożyska sterów, sprawdź stan. Wyczyść a w razie potrzeby wymień na nowe. Następnie to złóż w kolejności odwrotej.

3. Jeżeli korba sie kręci lekko bez zgrzytów, nie ma luzów, nie ma potrzeby ruszać. Wygląda jak STX RC, bardzo zacna korba.

4. Przerzutka tył, pasował o by coś  z epoki choć to graniczy z cudem obecnie. Proponuję http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m591-9s-srebrna-i4481609251.html chyba ostatnie klasyczne deore, lub poprzednie modele. Nowa jak widzisz za tania nie jest, używki będą sporo tańsze.

5. Oponę trzeba dobrać do terenu w jakim będziesz sie turlał, jak po mieście tylko to jakiś semi slick, jak w teren to coś z bardziej agresywnym bieżnikiem.

6. Kaseta, sądząc po manetkach była 8 rzędowa, proponuje hg41, 51, i łańcuch do kompletu Ja bym polecił connexa 800/804, można KMC z seri X lub GH50, ponoć też dobry.

 

Wszystko zależy ile jesteś skłonny dąć za osprzęt, bo to co wymieniłem tanio nie kupisz. ponad 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi się ustalić rocznik... 1996. Racja jest już pełnoletni :)

Namierzyłem też wygląd samego haka, widać go na zdjęciu.

Ciężko coś znaleźć u nas.

Sontaktowałem się z suportem Treka. czekam na odpowiedź...

Dzięki za pomoc.

post-179051-0-11928800-1409983427_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...