Skocz do zawartości

[rama] Limber Tasso - wymiana ramy. Pytanie teoretyczne


xtomashx

Rekomendowane odpowiedzi

W poniedziałek zakupiłem ww rower. To mój pierwszy 29er i jego przeznaczenie to miasto i rekreacja. Rama roweru jest krótka więc zdecydowałem się wybrać ramę 29 która jest na prawie przy samych klejnotach. W związku z tym rower nie nadaje się na szaleństwa w terenie. I tutaj mam pytanie. Czy w bliższej lub też dalszej przyszłości będę mógł zmienić ramę na bardziej sportową bez większych dodatkowych kosztów ? Z racji ograniczonego czasu moje przebiegi nie są duże więc obecny osprzęt nie powinien się nadmiernie zużyć więc chciałbym przełożyć jak najwięcej rzeczy do nowej ramy i wtedy powoli sobie wymieniać na lepsze. Proszę tylko nie pisać że mogłem od razu wybrać inny rower :)

 

Jeżeli jest taka rama to jaka ? Oczywiście najlepiej najtańsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 I tutaj mam pytanie. Czy w bliższej lub też dalszej przyszłości będę mógł zmienić ramę na bardziej sportową bez większych dodatkowych kosztów ? Z racji ograniczonego czasu moje przebiegi nie są duże więc obecny osprzęt nie powinien się nadmiernie zużyć więc chciałbym przełożyć jak najwięcej rzeczy do nowej ramy i wtedy powoli sobie wymieniać na lepsze. Proszę tylko nie pisać że mogłem od razu wybrać inny rower :)

 

Jeżeli jest taka rama to jaka ? Oczywiście najlepiej najtańsza :)

Zawsze możesz zamienić ramę ale są pewne ograniczenia. Kupujesz ramę która ma średnice główki taka samą co stara rama, wysokość główki tez taka sama lub może być niższa i rura podsiodłowa pod rozmiar sztycy w starym rowerze. Jeżeli miałeś hamalce hydrauliczne to szukasz ramy pod takie hample, wtedy wykorzystasz cały szpej ze starego roweru. Jedynie może powstać problem z długością przewodów hamulcowych - mogą być za krótkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • przerzutka przód     SHIMANO ACERA FD-M390
  • przerzutka tył     SHIMANO DEORE RD-M591
  • hamulec przód, tył     TEKTRO DRACO 160 MM HYDRAULICZNY
  • klamki hamulców     TEKTRO DRACO
  • manetki     SHIMANO ACERA SL-M390
  • korba     SHIMANO FC-M430 suport    
  • VP BC-73 łańcuch     KMC Z72
  • kaseta/wolnobieg     SHIMANO CS-HG30-9
  • obręcze     ALUMINIOWE DWUKOMOROWE DS-21
  • piasta przód, tył     JOYTECH ALOY DISC BRAKE QR
  • opony     KENDA 29X2.2
  • kierownica     ZOOM ALU
  • wspornik kierownicy    
  • ZOOM ALU siodło    
  • LIMBER RACE PERFORMANCE
  • wspornik siodła     ZOOM ALU
  • stery     VP
  • pedały     VP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  • przerzutka przód     SHIMANO ACERA FD-M390
  • przerzutka tył     SHIMANO DEORE RD-M591
  • hamulec przód, tył     TEKTRO DRACO 160 MM HYDRAULICZNY
  • klamki hamulców     TEKTRO DRACO
  • manetki     SHIMANO ACERA SL-M390
  • korba     SHIMANO FC-M430 suport   

Polecam ramę Accent Peak z główką taperowaną   http://olx.pl/oferta/rama-mtb-accent-peak-29-er-m-l-xl-wszystkie-kolory-2014-CID767-ID2CUIL.html  więc jak kupisz ta ramę będziesz musiał też dokupić stery redukcyjne pod swój amortyzator sprzedawca ma je też w swojej ofercie. Na pewno wysokość główki będzie niższa niż w ramie Limbera ale zmierz, średnica sztycy powinna pasować w peaku wynosi 31,6 mm. Później pewnie jeszcze przyjdzie Ci docinać rurę sterową amortyzatora lub bedziesz musiał dokupić podkładki dystansowe W tej ofercie nie ma zdjęcia ale dam ci podglądowe z Velo, sa w różnych kolorach  http://velo.pl/czesci/ramy/accent/peak-29-0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...