blady74 Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Hej. Kupiłem używany rower Nishiki Touring Master Pro 7 RB (zdjęcie w załączeniu) z 2012 r. - Hamulce rolkowe, - nexus 7, - rama aluminiowa roz.51cm, - koła alu. wzmocnione 28 cali ALEXRIMS Linus - opony schwalbe lugano 700 x 23c, - korba firmy FSA. Dałem za niego 1.100 zł. Nie wjeżdżam na nim pod strome górki (17%) brakuje biegów (o czym wspominałem w innym wątku na tym forum - http://www.forumrowerowe.org/topic/168500-tylna-przerzutka-w-piascie-mozliwosc-rozszerzenia-zakresu/page-2?do=findComment&comment=1558797). Pomijając kwestię braku biegów na niektórych wzniesieniach, mimo wąskich opon w porównaniu z drugim typowo crossowym rowerem (ten miał hybrydą być pomiędzy rowerem crossowym a szosowym) nie jeżdżę na tym rowerze znacząco szybciej w porównaniu z rowerem typowo crossowym. Pytania: 1) jak (w jaki sposób, co wymienić) zwiększyć prędkość roweru (myślę o rozwiązaniach technicznych, nie o wzmożeniu wysiłku fizycznego)? 2) jaki byłby koszt inwestycji (min./max)? 3) czy warto to czynić mając na uwadze cenę zakupu? 4) jeśli odpowiedź na pytanie nr 3) byłaby negatywna - to możecie wskazać [sorry wiem że to nie ten wątek dyskusji] jakiś sensowny rower (markę) crossowo-szosowy w cenie do 1.500 -1.600 zł. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Żeby jechać szybciej to większa koronka z przodu i mniejsza zębatka z tyłu. Ale to z kolei spowoduje, że ciężej będzie ci podjeżdzać. Jedyne wyjście to to, wspomniane w innym wątku trójtarcz z przerzutką z przodu plus napinacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Już o tym pisałem w poprzednim temacie. Masz na tyle duże przełożenie, że braki są w Tobie. Siłę raczej masz, więc musisz popracować nad kadencją. Rower sam nie przyśpieszy, chyba że wstawisz silnik, ale jaki to ma sens? Jak nogi nie zakręcą, to nawet korba 54 nie pomoże. Według mnie przeszkodą nie jest sprzęt, a kondycja i wytrenowanie. Do poczytania: http://www.forumrowerowe.org/topic/159593-problem-szosowka-na-szosie-gorsza-od-gorala/ Jako przeróbkę mógłbym proponować zmianę kierownicy na szosową, ale za dużo z tym problemów przy obecnym napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Dziękuję za odpowiedzi. A czy możliwe jest wybebeszenie obecnego napędu i zastąpienie go napędem klasycznym (w podobnym modelu zastosowano shimano sora). 1) czy ma to sens? 2) jaki to koszt? 3) czy koła do wymiany? 4) co z hamulcami rolkowymi, też do wymiany? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 1. IMO nie, tak jak pisałem wyżej. Z tego co piszesz wynika, że zmieniając sprzęt chcesz być na poziomie zawodników Pro Tour, a to niemożliwe. 2. Policz koszt 2 przerzutek, korby, łańcucha, kasety, 2 manetek, piasty i przeplotu koła (prawdopodobnie jeszcze nowe szprychy, bo obecne będą za krótkie). 3. W tylnym piasta, przednia może zostać 4. Zależy jaką dasz piastę, można trafić na: http://www.rowerystylowe.pl/p-2956/piasta-tylna-pod-hamulec-rolkowy-shimano-nexave http://www.rowerystylowe.pl/p-2721/piasta-shimano-fhim45-36-gts-nexave-7-speed Trzeba zwrócić uwagę jakie kasety wejdą najlepiej 8 lub 9 rzędowe brać. Taki masz rower? http://www.nishikibikes.dk/touring-master-pro-7-rb-herre/ Może być problem z mocowaniem tylnej przerzutki do ramy, musiałbyś dać zdjęcie okolic piasty. Z tego co widzę to brak mocowania pancerza dla przedniej przerzutki, być może dałoby radę wykorzystując przerzutkę z dolnym prowadzeniem linki korzystając z mocowań linki od tylnej piasty. Tak samo do weryfikacji na zdjęciach. Alternatywa to nowość z poziomym prowadzeniem linki, gdzie pancerz wchodzi bezpośrednio do przerzutki. Do tylnej można dać pełny pancerz, więc problemu nie ma. Kombinować fajna sprawa, ale ja nie widzę dokąd zmierzasz. Napisz w czym rzecz, czego oczekujesz od roweru i czego w obecnym brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Trzebaby też zmierzyć szerokość montażową tego Nexusa. Bardzo prawdopodobne jest to, że widełki ramy są szersze niż szerokość tylnej piasty szosowej i wtedy nici z przeróbki. No i pozostaje jeszcze kwestia haka. Podejrzewam, że rama ma poziome haki koła i nie jest wyposażona w miejsce do montażu haka przerzutki. No jest jeszcze możliwość kupna piasty http://ctbike.pl/shimano-sg-s700-alfine-cl-36ot-piasta-tylna-11-biegow.html ale jak sądzę nie jest to akceptowalna opcja. Spyl ten rower, dołóż ewentualnie i kup jakąś szosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Ta rama raczej nie ma mocowania do hamulca tarczowego, więc Alfine11 odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Faktycznie. No to i ta opcja odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 tu trzeba jeździć a nie kombinować. jak będziesz już miał kondycję to zmienisz rower na taki który spełni Twoje oczekiwania, np. szosę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Dzięki za odpowiedzi. W załączeniu kilka zdjęć ramy z rejonu mocowania piasty. Też mi się wydaje, że widełki ramy pod piastę z nexusem są bardziej rozchylone niż w przypadku zwykłej piasty. Odległość pomiędzy widełkami licząc od ich wewnętrznej strony to 13 cm. Gdyby było za szeroko w porównaniu z kasetą szosową to nici z przeróbki? Z góry dzięki za odpowiedzi Sorry. Oto linki: http://w869.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/1rJHW7TocFl/1b16wuk/1409073523/201408261702http://w869.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/4mnPScP0H6P/e5ik0e/1409073523/201408261704http://w869.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/aDbHwUqZkPx/1ra9gz0/1409073523/201408261703 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Oddal trochę obiektyw, żeby objąć większą część tylnego trójkąta. Daj też kadr od strony napędu (taki jak na 2 zdjęciu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Oto linki do zdjęć http://w787.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/6LSsnfSorWh/p5vlmw/1409168742/201408271705http://w787.wrzuta.pl/obraz/edytuj/token/9HTPxGEMrcR/18ekrmq/1409168742/201408271706Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Hamulca tarczowego nie zamocujesz, chyba że są adaptery montowane na ramę. Przerzutkę być może da radę, ale trzeba się przymierzyć. Szukasz takiego mocowania: lub adaptera: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Dzięki za pomoc Lepiej znaleźć przerzutkę z takim mocowaniem czy adapter i podpiąć pod to jakąkolwiek przerzutkę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 bez różnicy, jeśli bierze Tourney. Jeśli chcesz coś lepszego, top musisz zastosować adapter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Czyli Tourney nie należy do najlepszych? Jaka byłaby dla Tourneya alternatywa w moim przypadku? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Tourney jest najlepszy. Od końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 To napisz ugupu co byś mi polecał. Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Napisz jednoznacznie do ilu pieniędzy i za co to na pewno sie coś znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 A moglibyście coś polecić w klasie średniej. Wolę dołożyć niż coś za chwilę wymieniać. Może macie jakieś typy. Skoro rower mnie kosztował 1.100 zł, to nie chciałbym wydać więcej niż 300 zł (mac 400), ale jeśli miałbym dołożyć jeszcze 100 gdyby było warto, to dołożę. I wciąż pytanie czy warto.Czy nie po prostu jeździć i jeszcze raz jeździć Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Ale przecież musisz wymienić prawie cały napęd. Nawet jak pójdziesz na łatwiznę to czeka cię kupno piasty, przeplot koła więc i szprychy trzeba nabyć. Do tego kaseta, przerzutka tylna, manetka, hamulec tylny, linki i pancerze i jakieś mocowania do pancerzy. I dodatkowo nie wiadomo jak wąski łańcuch będzie współpracował z koronką korby. Trudno będzie zmieścić się w 300-400zl z kupnem i montażem tego wszystkiego. A o osprzęcie średniej klasy przy tym budżecie możesz raczej zapomnieć chyba, że po używkach pojedziesz. Nie bardzo widzę sens takiej przeróbki. Ekonomiczny przede wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Dzięki. Czy obliczyłbyś dla mnie Ugupu wariant wymiany wskazanych elementów średniej klasy? Szacunkowo jeżeli można. Pozdrawiam. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 I wciąż pytanie czy warto.Czy nie po prostu jeździć i jeszcze raz jeździćWedług mnie obecnie nie warto wymieniać. Zbadaj to tylne koło, czemu tak szybko staje, ćwicz kadencję i ciesz się rowerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blady74 Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Sorry że mendzę Ale jakiś drobny kosztorys w zakresie średniego sprzętu, który musiałbym zakupić chcąc zmienić napęd. 1) Co koniecznie należy zakupić 2) Jaki to rząd wielkości (700-800 zł)? Pozdrawiam i z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 za 700-800 pln masz nowy rower z napędem z przerzutkami zewnętrznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.