Skocz do zawartości

[amortyzator]Widelec SR Suntour SF-11-XCT-V3 - konserwacja


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mój rower ma przejechane już 6500 km. Właśnie wymieniłem przednią korbę, zabieram się za wkład suportu i kasetę. Ale zastanawiam się nad amortyzatorem. Działa poprawnie, chociaż trochę za miękko nawet przy maksymalnym wkręceniu śrub regulacyjnych. Nie skrzypi. Ale czy przy okazji nie rozebrac go i nie przesmarować?

Niestety nie moge znaleźć instrukcji fabrycznej od tego modelu. Są tylko rysunki rozłożonego widelca http://www.srsuntour-electric.com/dstore/downloadarea.html?sort=date&sortType=1&downloadtyp=explosions2014&downloadyear=explosions2011

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6500 km nie robiłeś ani razu serwisu XCT i nadal działa poprawnie  ?

No mistrzu biję pokłony ... miałem  XCM`a też z rocznika 2011, którego serwisowałem regularnie i umarł  po roku ( jazda cały rok).

 

W tym sprzęcie serwis ogranicza się do zdjęcia dolnych goleni wyczyszczenia i ponownego nasmarowania ślizgów .

Aby zdjąć dolne golenie odkręcasz śrubki na dole i lekko pukasz młotkiem aby trzpienie wbiły się do środka.

Ewentualnie możesz mieć potrzebę odkręcenia zacisku hamulca tarczowego lub linki v-brake.

 

Pozdro 

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W tym sprzęcie serwis ogranicza się do zdjęcia dolnych goleni wyczyszczenia i ponownego nasmarowania ślizgów . Aby zdjąć dolne golenie odkręcasz śrubki na dole i lekko pukasz młotkiem aby trzpienie wbiły się do środka. Ewentualnie możesz mieć potrzebę odkręcenia zacisku hamulca tarczowego lub linki v-brake.

Dzieki  :icon_cool:  - zdjąłem i było w środku trochę syfu i wilgoci.

Rozumiem, ze dalej nie demontować? A może psiknąć do środka obudowy sprężyn jakiegoś smaru w aerozolu?

Prowadnice nasmarowac smarem grafitowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwykły litowy do łożysk starczy ... Pozdro

Akurat miałem grafitowy więc nasmarowałem. przy okazji zauważyłem  rdzawe plamy na powierzchni goleni - przeczyściłem papierem ściernym. A do środka obudów sprężyn psiknąłem trochę smaru teflonowego w aerozolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...