Skocz do zawartości

[rower] Merida Crossway 300 czy Specialized Crosstrail Sport Disc - który rower wybrać?


Petteri

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Formułowicze,

 mam możliwość wyboru jednego z dwóch rowerów w cenie około 2 500 zł.

Merida Crossway 300 (przeceniony z 3 000 zł)

http://www.rowerymer...wer-merida.html

 oraz

Specialized Crosstrail Sport Disc rocznik 2014/2015 (brak przeceny)

http://www.specializ...port-disc#specs

 

 

Bardzo proszę o podpowiedź, który z tych rowerów jest lepszym, posiada lepszy osprzęt / ramę. Czy droższa Merida z ceną wyjściową wyższą jest lepszym rowerem od Specialized (lepsza marka) pod względem sprzętowym?

 

Uprzejmie dziękuję za odpowiedź.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowerki podobne jesli chodzi o osprzet..Merida ma duzo lepsza przerzutke tylna bo ona naprawde jest dobra ale nie wiem jak wspolgra z manetkami Acera..Wydaje mi sie ze korba w Meridzie tez jest lepsza no i hamulce Tektro HDC sa minimalnie lepsze (bynajmniej "na papierze") niz w Specu..To wszystko na korzysc Meridy ale nie powiem Ci jak z obreczami i podzespolami ktore te firmy same produkuja .jak wiadomo i Merida i Spec to dobre firmy i raczej produkty maja dobre..

to moja opinia a moge sie mylic jednak jak bralbym Meride choc kolorystyczne podoba mi sie bardziej Spec :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Meridę bym skreślił ze względu na słaby (jak na cenę roweru) amortyzator i korbę.

Już w rowerach katalogowo tańszych o tysiąc zł ciężko przełknąć amortyzator z mechaniczną blokadą skoku. Po drugie korba ze starym stopniowaniem 48-38-28 i niedopasowaną do niego przednią przerzutką. Tylny SLX to przerost formy nad treścią i ewidentny wabik na klientów, którzy o rowerach mają raczej marne pojęcie ("Merida to raczej dobra firma i byle czego nie sprzeda, a tu w ogóle jeszcze dają superhiper_SLXa z tyłu!").

 

Jeśli chcesz kupować w pobliskim sklepie, to Spec jest IMHO złożony sensowniej niż Merida. Jeśli możesz kupić przez internet, to lepiej popatrz na Northteca Caledon DB. Trochę lepszy sprzęt, a dużo tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tańszych o tysiąc zł ciężko przełknąć amortyzator z mechaniczną blokadą skoku

 

wez sie chlopie zastanow co piszesz bo widac Ty masz pojecie tez nie za dobre..daj przyklad roweru za 1999 zl bez mechanicznej blokady ..Tylny Slx nie jest wcale przerostem formy, zalozylem mojemu kumplowi SLXa do rowerku z podobnym napedem jak ten w meridzie i byl pod wrazeniem..Nie bylo to moze super polaczenie ale potem wymienil troszke innych podzespolow i smigal az milo..Widaomo ze firmy przyciagaja klientow tylna przerzutka bo tak sie przyjelo nieststy ze wielu patrzy na przerzutke,jednak jezeli masz dwa rowerki w tej samej cenie a jeden ma lepsza przerzutke to warto sie nim zainteresowac..

Ja wzialbym Meride bo ma lepsza rame od Northteca i w przyszlosci po rozbudowie moze okazac sie lepszym wyborem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.daj przyklad roweru za 1999 zl bez mechanicznej blokady

 MTB, cross. Ceny katalogowe, znani producenci. Mam nadzieję, że wybaczysz mi, że nie chciało mi się więcej szukać? :P

 

Tylny Slx nie jest wcale przerostem formy, zalozylem mojemu kumplowi SLXa do rowerku z podobnym napedem jak ten w meridzie i byl pod wrazeniem (...) Widaomo ze firmy przyciagaja klientow tylna przerzutka bo tak sie przyjelo nieststy ze wielu patrzy na przerzutke

Bo SLX to dobrza przerzutka. W przeciwieństwie do reszty napędu. Jej zadaniem w tym rowerze jest przykryć pozostałe braki i uzasadnić kosmiczną cenę. Jak to nie jest przerost formy nad treścią, to nie wiem, co jest.

 

Ja wzialbym Meride bo ma lepsza rame od Northteca

Jakieś merytoryczne argumenty, dlaczego rama Meridy jest lepsza niż Northteca? Badania wytrzymałościowe może masz? Albo choć porządne testy porównawcze obu? Wiesz, coś obiektywnego, czym dałoby się uzasadnić Twoje bardzo stanowcze twierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz mi rowery za 1999 zl markowe z amorem bez mechanicznej blokady bo naprawde jestem ciekaw!!

 

przykryc cene kosmiczna?? Kazdy rower od dwoch czy tzrech lat ma kosmiczna cene jakbys nie zauwazyl ceny bardzo poszly w gore bo za ta cene jeszcze cztery lata temu mozna bylo kupic rowery z duzo lepszym osprzetem jak i amorem..Jednak w kazdym przedziale cenowym moglbys sie doppatrzec podzespolow ktore maja przykryc "pozostale braki" i kosmiczna cene..Wez pod uwage tanie ,budzetowe amory Rock Shoxa ktore tez podnosza cene roweru a jak z testow wynika sa slabsze od wielu tanszych..

 

czemu rama Meridy?? lepsze wykonanie,hamulec mocowany w lepszym miejscu co ma swoje zalety i jak popatrzysz na rozmiary ram to wydaja sie lepiej zestopniowane w meridzie ..

 

 

dodam jak juz napisalem wczesniej ze to jest tylko moja opinia a kazdemu cos innego pasuje..kolega zakladajacy temat dal dwa rowerki do wyboru ,moze wybral je sposrod wielu wiec napisalem swoja opinie..Jezeli bym ja mail kupowac tego typu rower ,moze wybralbym zupelnie inny jednak z tych dwoch co wyzej zaproponowal wybralbym Meride.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaz mi rowery za 1999 zl markowe z amorem bez mechanicznej blokady bo naprawde jestem ciekaw!

 Mam Ci pokazać rower DOKŁADNIE za 1999 zł, czy co? Bo dwa przykłady tańszych już podałem wyżej.

 

Kazdy rower od dwoch czy tzrech lat ma kosmiczna cene jakbys nie zauwazyl ceny bardzo poszly w gore bo za ta cene jeszcze cztery lata temu mozna bylo kupic rowery z duzo lepszym osprzetem jak i amorem..

3000 zł (cena katalogowa) za tą Meridę to o wiele za dużo. Zresztą 2500 też.

 

czemu rama Meridy?? lepsze wykonanie

Konkretnie: jak sprawdziłeś, że rama Meridy jest lepiej wykonana niż Northteca? To, że rozmiarówka jednego producenta może komuś pasować lepiej niż innego w tym konkretnym przypadku nie ma znaczenia, bo autor wątku nie podał żadnych preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Kolegów.

Kolega Shiryu świetnie wychwycił niedopasowanie przerzutki FD-M390 do korby o stopniowaniu 48-38-28. Sam jakiś czas temu wpadłem w tą "pułapkę" kupując nową przerzutkę i skończyło się na wymianie środkowej tarczy na 36. Nie twierdzę, że nie da się tego wyregulować bo jakiś czas jeździłem ale jednak nie jest to idealne rozwiązanie. Producent taki jak MERIDA powinien zwracać uwagę na takie szczegóły. Nie jest to jakiś rażący błąd ale mimo wszystko nie świadczy najlepiej o staranności. Poza tym ten SLX też wydaje mi się przerostem formy nad treścią szczególnie w połączeniu z manetkami ACERA.

Reasumując Specialized wydaje się być staranniej zbudowany z bardziej zrównoważonym osprzętem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ok jeden wybralby Sepca a jeden wyralby cos innego..ja z tych dwoch wybralbym Meride..Jakbym mial wybierac z 10 rowerow wybralbym cos innego moze jednak pisalem o wyborze z tych dwoch bo pytajacy prosil o to wlasnie!!\

 

 Co do roweru za 1999 zl z nie mechaniczna blokada to teraz zaprzeczasz sam sobie..Pokazales dwa rowery ktore jak to nazwales probuja amorkiem przykryc pozostale braki bo to zupelnie inny typ rowerow w ktorych nawet ten amor nie daje wiele wiecej mozliwosci ,jednak jak widzisz ktos sie uprze na manetke na kierownicy to ja bedzie mial kosztem czegos innego ,i to samo jest z przerzutkami z tylu i tyle..Jezeli ktos kupi ten rower bo taki chce to jego sprawa a na pewno bedzie mu sie jezdzilo lepiej niz bez manetki ,tak samo jak na SLXie bedzie sie jezdzilo lepiej niz na ACERA!!! Kazdy wie ze firmy przyciagaja lepsza przerzutka lub przednim amorem bo na to zwraca sie uwage choc juz zmienia sie to powoli..

 

juz nie robcie z siebie takich profesjonalistow bo jak slysze badz czytam niektore opinie l;udzi tu na forum to sie plakac chce..15 lat temu mielismy rowery skl;adane z wszystkiego co sie dalo,laczylismy podzespoly ktore byly zupelnie innego przeznaczenia ,rozbieralismy amory i wkladalismy wlasnej produkcji bebechy i jakos jezdzilo sie i to wszedzie gdzie tylko mozna bylo dwoma kolami wjechac.Teraz tez na trasie czasem widze takie kombinacje ze az sie zastanawiam jak to wspolgra a jednak zdobywaja na tym szczyty!!

pierwszy moj rower markowy jaki kupilem mial tez z tylu przerzutke XT choc caly naped tto bylo praktycznie Alivio a manetki nie pamietam ale chyba jeszcze slabsze i przejechalem na nim caly beskid slaski bez zadnych problemow !! Potem systematycznie wymienialem podzespoly a przerzutka XT zostala do konca choc rower mial juz z orginalu tylko rame

 

 

zreszta z tego co pamietam to poprzedni model tez mial ta sama przerzutke i tak samo zestopniowana korbe a Merida tez daje podobny zestaw do szosowej seri Fitness ktora jak w czasopisamahc mozna bylo przeczytac uzyskiwala duzo pozytywow..Skoro taka firma jest w takim bledzie dwa sezony no to wybaczcie ale moze czas zajac sie produkcja rowerow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 mam możliwość wyboru jednego z dwóch rowerów w cenie około 2 500 zł.

Merida Crossway 300 (przeceniony z 3 000 zł)

http://www.rowerymer...wer-merida.html

 oraz

Specialized Crosstrail Sport Disc rocznik 2014/2015 (brak przeceny)

http://www.specializ...port-disc#specs

 

 

Bardzo proszę o podpowiedź, który z tych rowerów jest lepszym, posiada lepszy osprzęt / ramę. Czy droższa Merida z ceną wyjściową wyższą jest lepszym rowerem od Specialized (lepsza marka) pod względem sprzętowym?

 

 

patrząc na te dwa rowery osprzęt mają podobny poza tą nieszczęsną tylną przerzutką SLX która z manetkami acera nie będzie w pełni wykorzystywac swoich moźliwośći co do kompatybilności pisał już @Shiryu ja chcę zwróccic Twoją uwage na ramę speca która jest bardziej renomowaną marka od gianta a to może wiązać się z jakością ale chcę też wspomnieć o geometrii tych ram według tabelek to spec ma ramę z bardziej sporowym zacięciem niz giant dla mnie ta rama jest zdecydowanie lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...